Skocz do zawartości

Madman 1150mm Relacja


cyrax_ojz

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 336
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Oświetlenie zamontowane, wszystko polutowane, Wojtek jak zawsze spisał się na medal i ku jemu kieruje swój ukłon za płytke sterująca oświetleniem :) Wojtku dzięki ... a tym czasem zapraszam na krótka prezentacje filmową oświetlenia w Madmanie ;) jutro lotki w końcu lotki :P

http://vimeo.com/106307406

 

http://vimeo.com/106415142

 

(film powinien się pokazać tak do 20 minut od czasu umieszczenia mojego postu ... trwa buforowanie) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To oświetlenie bym zdemontował :)

Ogólnie model jest budowany w zasadzie z powodu tego właśnie oświetlenia (czyli zasilanie oświetlenia jest prosto z pakietu a sterowanie nim z poziomu aparatury) i miał być od początku "nosicielem" pasków ledowych ... na szczęście stwórca nas stworzył tak że każdy ma inny gust i inne zdanie, szanuje je oczywiście ;) ... mi nie przeszkadzają te paski ledowe wcale ;) ... jak już ktoś kiedyś zauważył "ile ludzi tyle opinii" ;)

 

Lotki się już kleją więc jutro je okleję i zamontuje do modelu ;) ... więc powoli trzeba ładować pakiety 2200 bo dawno już ich nie używałem. 

 

EDIT ...

 

lotki gotowe do oklejania, biała folia się znalazła jutro kończę (chyba) budowę Madmana i nadejdzie chwila prawdy ...

post-8897-0-16339800-1410975107_thumb.jpg

 

CDN ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z dniem dzisiejszym kończę budowę Madmana z akcentem elektrycznym ;)

kilka zdjęć już gotowego modelu 

post-8897-0-74850200-1411038627_thumb.jpg

 

post-8897-0-38917300-1411038618_thumb.jpg

 

spód modelu

post-8897-0-04130500-1411038609_thumb.jpg

 

waga RTF 1275 gram ... 

 

SC do oblotu znajduje się między 11-12 cm od krawędzi natarcia 

teraz tylko wyczekiwanie na oblot który wszystko zweryfikuje :P  najprawdopodobniej oblot nastąpi dzisiaj w godzinach późno popołudniowych więc kończę tradycyjnym CDN ...

 

P.S. 

nie nawiedzę oblotów ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mega efekt ! :D

Tylko te czarne paseczki na sterze wysokości powinny być trochę bardziej oddalone od siebie (teraz troszkę nie naturalnie to wygląda)

(...)

Dzięki Mateusz ;) co do tych pasków to taki miałem zamiar ... na SK jest identyczna tendencja ;)

post-8897-0-96750600-1411068971_thumb.jpg

 

ale do rzeczy ... OBLOT !!!

 

Jak też zaplanowałem to też zrealizowałem :) wiatr 0 m/s, powietrze stało tylko troszeczkę "kopruchy" cieły ale że oblot udany bez niespodzianek to mało znaczące ;) ... w ostatniej chwili zdecydowałem się na zmianę na mocniejszy silnik Turnigy 3536 500W 1200 kv ale model startuje na połowie gazu więc spowrotem założę Silverblue 490 W i 1000 kv i zobaczymy na którym mi się lepiej będzie latać :) co do moich zmian w modelu to zamocowanie regla zdalo egzamin na piątkę ... po około 8 minutowym locie regiel ledwo ciepły czyli chłodzenie działa ale troszeczkę gorzej ma silnik bo już był gorący i coś trzeba zmodyfikować w tym kierunku żeby skierować strumień powietrza na silnik. Wyciągnąłem również statecznik poziomy powyżej obrysu skrzydła i mam wrażenie że model w porównaniu do pierwszej mojej wersji Madmana stal się ciut bardziej potulniejszy aczkolwiek z racji że spaprałem coś z kątami to w tej kwestii mogę się mylić choć na silniku model latał całkiem poprawnie. No i wymiana pakietu odbywa się bez problemu i nie trzeba kombinować obracając model do góry nogami :)

 

wracając do oblotu najpierw trzeba było się jakoś spakować ...

post-8897-0-30858300-1411066598_thumb.jpg

 

potem paluchy rozgrzałem na Extrze 300 i potem jakoś poszło :)

Model teraz chce lecieć lotem ślizgowym, dla przypomnienia pierwszy mój Madman miał z tym ogromne kłopoty ... morał spaprałem coś z kątami ... przy obecnej wersji jest ogromnie zadowolony :) to co wcześniej pisał Pan Dariusz Mular że Madman musi latać na śmigle jest to prawda czyli jak model przy locie ślizgowym stanowczo zwolni przestaje się kleić do powietrza i leci jak cegła w dół ale oczywiście na silniku i może tak na 1/4 gazu model praktycznie wlecze się po niebie co mi się bardzo podoba :) Moja podstawowa akrobacja to beczka, pętla, lot plecowy i jakieś tam nawroty a z nią nie miałem żadnego kłopotu choć do wprawionych pilotów raczej nie należę co w zasadzie widać dobrze na filmie poniżej ... po prostu czerpie z latania ogromną przyjemność a jest ona podwójna jak latam modelem wykonanym przez siebie ;)

 

nie będę zanudzał kilka zdjęć z dzisiejszych lotów ... parę słów do oświetlenia bo tutaj jest bardzo z niego zadowolony ponieważ jest bardzo dobrze widoczne, film może tego nie oddaję ale na żywo wygląda o wiele lepiej ;)

 

post-8897-0-09156100-1411066606_thumb.jpg

 

post-8897-0-05256400-1411066615_thumb.jpg

 

post-8897-0-79547800-1411066635_thumb.jpg

 

post-8897-0-41473800-1411066646_thumb.jpg

 

post-8897-0-67287700-1411066662_thumb.jpg

 

post-8897-0-53878300-1411066624_thumb.jpg

 

post-8897-0-62056900-1411069281_thumb.jpg

 

post-8897-0-70936500-1411069300_thumb.jpg

 

no i w zasadzie zapraszam na film z oblotu Madmana z akcentem elektrycznym ;)

 

http://vimeo.com/106525170

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I ja tam byłem,....................widziałem jakie emocje towarzyszyły pilotowi przy pierwszym starcie.

Jak model był już w powietrzu to szkoda, że nie zrobiłem zdjęcia pilota jakiego miał wielkiego banana na twarzy :). Gratuluje ładnego modelu i udanego oblotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie w rzeczy samej :) teraz wymieniam serwa na lotkach do oblotu miałem zamontowane Redox'y S90 ale jakoś nie wzbudziły mojej zaufania więc wymieniam je na Turnigy 9018MG. Silnik zmieniłem już z powrotem na Silverblue czyli 10W mocy mniej jak również 250 kv mniej czyli 490W i 1000 kv do tego śmigło 11x5,5 ... ten silnik miałem w pierwszym Madmanie i przyjemnie się na nim latało ale ten jest ciut cięższy więc zobaczymy jak będzie ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj był dzień drugi lotów Madmanem ogólnie kolejny dzień bezwietrzny powietrze stało więc zabrałem ze sobą "armię" pakietów ale tak się skupiłem na pakietach do modelu że nie zauważyłem że zdycha mi pakiet w nadajniku i opróżniłem dwa pakiety i trzeba było jechać do domu. ... ale troszeczkę odważniej się polatało i tym Madmanem jest bardzo zachwycony :) ale filmu i innego dokumentu tegoż latania brak ... loty na słabszym silniku, mniejszym kv i większym śmigle o wiele lepsze model jeszcze bardziej powolny ale tego wolnego latania trzeba pilnować bo model lubi odkleić się od powietrza ... dużo na ciągu nie straciłem bo idzie pionowo w górę na śmigle. Czas spokojnego lotu (maksymalnie 3/4 gazu) na aku 3S 2200 mah mam ustawiony na 8 minut i po skończonym locie pakiet ma napięcie 11.3-11.4 V ... pakiet lekko ciepły tak samo jak regulator ale za to silnik bardzo ciepły ... pierwsze przyłożenie palca nie wyczuwalna temperatura ale tak po upływie od 5 do 10 s sekundach czuć że zaczyna parzyć więc jakoś to muszę rozwiązać za bardzo nie rujnując maski ... pierwszy pomysł to doklejenie "kierownicy" z peta od środka maski przy jednym z otworów wentylacyjnych która będzie kierować powietrze prosto na silnik, drugi pomysł bardziej inwazyjny to wykonanie otworów z boku maski i zrobienie "chrap" do łapania powietrza które będą je kierować na silnik ... no jakoś obieg powietrza pod tą maską muszę wymusić za bardzo nie rujnując wyglądu samej maski. .... i taki mały off topic zastanawiam się nad zakupem jakiegoś piankowego akrobata żeby może coś poćwiczyć figury i tutaj mam na myśli Yak 54 z HK http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__15302__YAK54_EPP_3D_Profile_KIT_35_4in_.html
lub Su 26 z Cyberfly http://cyber-fly.pl/pl/p/SU-26-EPP/727 
coś co wrzucę do bagażnika przejadę 1 km i polatam na nie wykoszoną łąką ... liczę na wasze sugestie ;)

 

P.S.

i jeszcze SC mam gdzieś ustawiony na 11-12 cm jak się bardziej wlatam w model poeksperymentuję ze SC czyli bardziej przesunę go do tyłu ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.