MironRC Posted June 24, 2010 Share Posted June 24, 2010 Pytanie za 100 pkt :wink: Posiadam silnik ZDZ 40 RV i nie bardzo wiem jak wywiercić dziury w śmigle żeby je zamocować. Wiem ze są tzw wzorniki ale takiego nie posiadam, jak Wy sobie z takimi problemami radzicie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eski Posted June 24, 2010 Share Posted June 24, 2010 też chętnie się dopiszę Śmigła 18x8 18x10 19x8 20x8 Do silnika DLE 30 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danielstol Posted June 24, 2010 Share Posted June 24, 2010 jak wywiercić dziury w śmigleMichał dziur się nie wierci, wierci się otwory . Link to comment Share on other sites More sharing options...
MironRC Posted June 24, 2010 Author Share Posted June 24, 2010 niech Ci będzie :wink: ale problemu nie rozwiązałeś a sens jest w w miarę zrozumiały. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam B. Posted June 24, 2010 Share Posted June 24, 2010 Witam! Opiszę jak ja to robię. 1. Zakładam śmigło na piastę, zakładam podkładkę i znaczę pierwszy otwór - zdejmuję i wiercę - prostopadle, najlepiej wiertarka na statywie. 2. Ponownie zakładam śmigło na piastę, ustawiam, wkręcam śrubę mocującą i znaczę kolejne otwory, które następnie wiercę. 3. Jeśli nie mam wiertarki stołowej pod ręką to każdy otwór wiercę z dwóch stron - mniejsze będzie ewentualny błąd jeśli chodzi o kąt prosty. Przewierciłem już tak kilka śmigieł do 50ccm i było dobrze. Ostatnio tylko miałem straszne kłopoty, gdzieś mi się rozjechały otwory i trzeba było kombinować. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Damian-str Posted June 24, 2010 Share Posted June 24, 2010 Witam. Przy silniku masz taką aluminiową podkładkę dociskającą śmigło. Przykładasz ją do śmigła, w według niej wiercisz otwory. Pozdrawiam Damian Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomek Posted June 24, 2010 Share Posted June 24, 2010 Dorzucę tylko , że najpierw wiercę wiertłem nominalnym, a potem 0,5 większym. Raz jedyny udało mi się wywiercić nominalnym tak aby wszystkie dziury pasowały idealnie do silnika. Ale Rabbit śmigło skraszował więc już nie mam się czym chwalić. :mrgreen: Za to kilka razy z fi 5, zrobiłem fi 6, bo inaczej nie dało się założyć. :oops: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam B. Posted June 24, 2010 Share Posted June 24, 2010 .... że ja na to nie wpadłem wcześniej! Dzięki Tomku! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Konrad_P Posted June 24, 2010 Share Posted June 24, 2010 W zeszły weekent toczyłem właśnie boje z dziurami. Musze powiedzieć, że metoda Adama B. jest niezła. Ja niestety odrysowałem wszystkie 4 dziury i cheja. No i skończyło się na tym że 2 mają fi 5 jedna fi 5,5 a jedna fi 6 :oops: Gdybym wiercił po jednej przykręcając śmigło za każdym razem to pewnie było by lepiej. Adam a jak zaznaczasz dziurę z drugiej strony śmigła żeby wiercić z obu stron. Mam problemy z pionowym przewierceniem ponieważ nie mam statywu do wiertarki i metoda nawiercania z obu stron rozwiązywałaby mi ten problem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcin Posted June 24, 2010 Share Posted June 24, 2010 Panowie, dodajcie jeszcze dokladnie, ze otwory musza byc wywiercone tak, by smiglo do startu bylo w dobrej pozycji! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam B. Posted June 24, 2010 Share Posted June 24, 2010 Panowie, dodajcie jeszcze dokladnie, ze otwory musza byc wywiercone tak, by smiglo do startu bylo w dobrej pozycji! O oczywistych oczywistościach nie mówimy :rotfl: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcin Posted June 24, 2010 Share Posted June 24, 2010 Jeśli to pierwsza benzyna Michała, to warto wspomnieć Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boogie Posted June 24, 2010 Share Posted June 24, 2010 W skrocie: Ustalamy, gdzie maja byc otwory, Wiercimy otwory od strony spodniej (wszystkie poza jednym, ktore wiercimy na wylot) do 2/3 grubosci smigla uzywajac podkladki, nastepnie czynimy to samo od drugiej strony, az przewiercimy i voila. Co do srednicy wiertla, to DA zaleca fabrycznie smiglo 5,2mm przy srubach M5. Link to comment Share on other sites More sharing options...
instruktor Posted June 25, 2010 Share Posted June 25, 2010 jesienią zakupię silnik ,to rozstaw otworów zrobię z dokładnością 0.01 mm i to bez uzycia przyrządu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Konrad_P Posted June 25, 2010 Share Posted June 25, 2010 zrobię z dokładnością 0.01 mmChwalipięta. :shock: Pożyją uwidzim. Jestem ciekaw jak to zrobisz bez przyrządów. Faktem jest, że co cztery oczy to nie dwa (z awatara wnioskuje) :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ale myślę, że to nie wystarczy do tego 0,01mm Jak zrobisz to mam nadzieje że się pochwalisz jak to uczyniles. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Major Posted June 25, 2010 Share Posted June 25, 2010 Panowie, dodajcie jeszcze dokladnie, ze otwory musza byc wywiercone tak, by smiglo do startu bylo w dobrej pozycji!Przy 6 śrubach napewno je sobie tak ustawisz ze w jakims połozeniu bedzie pasowało. W końcu co 60st bedzie, wiec mozna zacząc jak się chceA do wiercenia to mozesz robic to z dwóch stron do polowy, albo kupic wiertareczke co ma poziomiczke w sobie na górze (wiercąc w pionie) Link to comment Share on other sites More sharing options...
instruktor Posted June 25, 2010 Share Posted June 25, 2010 "Jestem ciekaw jak to zrobisz bez przyrządów. " Otóż bardzo prosto położe na stole następnie zamocuję żeby się nie ruszyło najadę czujnikiem i ustawię wrzeciono wiertarki w centralnym punkcie otworu śmigła.Potem podstawy trygonometrii aby przeliczyć wartości współrzędnych otworów.Dalej to już wiercenie otworu z naddatkiem .Teraz wymiana narzędzia na wytaczadło i przetoczenie otworów .Pomiar przy pomocy wałeczków kontrolnych (wałki dostępne co 0.01 mm) Myślę że opisałem jak to zrobię. Zastanawiam się czy nie zrobić własnie w miarę uniwersalnego przyrządu do wiercenia w bardziej normalniejszych warunkach Konrad jeżeli byś narysował i podał dokładne wymiary to taki przyrządzik masz u mnie( zrobię dla Ciebie w 0.005 mm ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Konrad_P Posted June 25, 2010 Share Posted June 25, 2010 Szczepan jestem bardzo zainteresowany i będę strasznie wdzięczny takim przyrządem ponieważ ma jeszcze 2 śmigła. Jedno (pierwsze) tak strasznie spie...łem że nawet odesłane do p. Bieli nie nadawało sie do naprawy. Musze dodać że p. Biela wymienił mi śmigło na nowe za koszta przesyłki. Bardzo porządna firma. A przyrząd to sam bym se odebrał bo od 8 lipca będę kilka razy w Kaliszu. Jutro jak nie będę pracował to robie pierwsze odpalenie DLE30. Jak się uda to pomierzę co i jak i dam znać na PW. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eski Posted June 25, 2010 Share Posted June 25, 2010 "Jestem ciekaw jak to zrobisz bez przyrządów. " Otóż bardzo prosto położe na stole następnie zamocuję żeby się nie ruszyło najadę czujnikiem i ustawię wrzeciono wiertarki w centralnym punkcie otworu śmigła.Potem podstawy trygonometrii aby przeliczyć wartości współrzędnych otworów.Dalej to już wiercenie otworu z naddatkiem .Teraz wymiana narzędzia na wytaczadło i przetoczenie otworów .Pomiar przy pomocy wałeczków kontrolnych (wałki dostępne co 0.01 mm) Myślę że opisałem jak to zrobię. Zastanawiam się czy nie zrobić własnie w miarę uniwersalnego przyrządu do wiercenia w bardziej normalniejszych warunkach Konrad jeżeli byś narysował i podał dokładne wymiary to taki przyrządzik masz u mnie( zrobię dla Ciebie w 0.005 mm ) Aaaa Przepraszam czy 1szt. więcej można zamówić ?? nawet już dla mnie wystarczy egzemplarz próbny 0.03 mm ;D Eski Link to comment Share on other sites More sharing options...
instruktor Posted June 26, 2010 Share Posted June 26, 2010 Eski u mnie NIE można zamówić .Co najwyżej można poprosic o zrobienie .Zersztą wszystko zależy od Konrada co On narysuje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.