Tomek Opublikowano 11 Czerwca 2007 Opublikowano 11 Czerwca 2007 No i stało się . Jakiś czas temu uziemiłem sylwetkową Katanę. Specjalnie z tego powodu nie płakałem bo miałem spory problem z jej wożeniem. No i w ten sposób Katana dostała nowy kadłub do którego zostały dopięte stare stery i skrzydła. Za to sporo się zmieniło bo. Powiększyła sie rozpiętość o 9cm do 134 cm. Nowy silnik z 40 na 51 .Teraz napęd będzie stanowić ST-51 . Nowy silnik jest niewiele cięższy bo ma alu tłumik. Za to mocy przybywaj !!!! A tak prezentuje się w 95% gotowy kadłub. A tu już gotowy z przyłożonym silnikiem (no zostało zrobić owiewkę i kabinkę ).
rabbitlkr Opublikowano 11 Czerwca 2007 Opublikowano 11 Czerwca 2007 ech te kolory to chyba jakieś zboczenie dobrze, że łosia nie zrobiłeś biało-niebieskiego;)
modelarzkobi Opublikowano 11 Czerwca 2007 Opublikowano 11 Czerwca 2007 A można prosić jakieś plany do tego bo zrobił bym sobie kiedyś coś takiego
Tomek Opublikowano 11 Czerwca 2007 Autor Opublikowano 11 Czerwca 2007 Ech ..... plany ????? No kadłuba są ale i tak co innego w planach a co innego na zdjęciach. Z głowy robi mi się najlepiej :oops: :oops: :oops:
modelarzkobi Opublikowano 11 Czerwca 2007 Opublikowano 11 Czerwca 2007 Ja chce zrobić niedługo Fun Flaya z kadłubem podobnym do twojego, tylko co robie jakieś rysunki to zaraz je niszcze bo mi nic nie wychodzi Moge prosić o jakiś krótki opis budowy kadłuba bo jeszcze takiego nie robiłem. Mile widziany jakiś rysunek-plan
Tomek Opublikowano 11 Czerwca 2007 Autor Opublikowano 11 Czerwca 2007 To naniosę poprawki , dorobię plany sterów i skrzydeł ,przypomnij mi jutro, to dorysuje (po 16.00) a potem dam link do pobrania. Edit: Co do kolorów miał być cały żółto niebieski (jak oryginał) ale zapomniałem kupić żółtej folii ,a białej mam pod dostatkiem) Poza tym mi się to podoba
Marcin Opublikowano 11 Czerwca 2007 Opublikowano 11 Czerwca 2007 Tomek - teraz dopiero zauważyłem, jak skuteczny i przydatny może być tłumik typu "Pitts" - podejrzewam, że normalny by pod kadłub się nie zmieścił?
Tomek Opublikowano 11 Czerwca 2007 Autor Opublikowano 11 Czerwca 2007 Nie dość ,że się nie zmieści to 200g cięższy i ciągle się obrywa bo kolanko łączące nie wytrzymuje takiej masy przy byle kraksie , Nawet zwykły kapotaż i 50 zł w plecy . Miałem tego dość.!
Tomek Opublikowano 12 Czerwca 2007 Autor Opublikowano 12 Czerwca 2007 Plany surowego kadłuba -do wykończenia!!! Jednak nie są one skończone. Nie narysowane belki sosnowe 5x5 lub4x6 do dźwigania kesonów oraz np. półek pod serwa. Taka surówka do własnych modyfikacji. A i najważniejsze profil skrzydła jest tylko na oko więc broń boże z niego rysować wnęki pod własne skrzydło.Trzeba obrys profilu dorobić sobie samemu. Plany http://www.szabatowski.livenet.pl/atos/katana/katana.cdr Jak znajdę trochę czasu to dorobię detale i pozostałe brakujące elementy typu skrzydło ,sc itd
Tomek Opublikowano 21 Czerwca 2007 Autor Opublikowano 21 Czerwca 2007 Łapka się szybko goi to i człowiekowi chce się dłubać. Katana powoli zbliża się do finału. Zamontowany silnik ,zbiornik paliwa ,serwo gazu i serwa sterów. Zostało dokończyć oklejanie skrzydła ,bo czy będzie kabinka to już nie jestem pewien ,choć by się przydała. Jeszcze gołe skrzydła ,czekają na ozdobniki. I widać jak się prezentuje cały model.
rabbitlkr Opublikowano 21 Czerwca 2007 Opublikowano 21 Czerwca 2007 to skrzydło też robiłeś nowe?? czy po prostu zewnętrzna zmiana designu?
Tomek Opublikowano 21 Czerwca 2007 Autor Opublikowano 21 Czerwca 2007 15% skrzydła powstało na nowo . Stare zostało rozcięte na 2 części i dostało wspaw 10cm - na montaż do kadłuba.
rabbitlkr Opublikowano 21 Czerwca 2007 Opublikowano 21 Czerwca 2007 Ja bym jeszcze radził zrobić nowe lotki az do samego kadłuba bo jeżeli to ma być model do 3d to znacznie to poprawi reakcje podczas np.zawisu.
Tomek Opublikowano 21 Czerwca 2007 Autor Opublikowano 21 Czerwca 2007 Z tymi lotkami to sam się zastanawiam. Czy zrobić tak jak proponujesz Rabbit oraz aby wstawić tak jak w oryginale stabilizatory przy kadłubie. Muszę to przemyśleć (łatwiej zrobić nowe lotki )
Marcin Opublikowano 21 Czerwca 2007 Opublikowano 21 Czerwca 2007 Zrob lotki - bedzie szybciej i lepiej Choc tak czy inaczej jakos tak niewymiarowo wielkie te skrzydla sa
mariaczi__21 Opublikowano 21 Czerwca 2007 Opublikowano 21 Czerwca 2007 Teraz KATANA wyglada jak rasowy akrobat, a nie taka latajaca deska. Swoja droga, fajna nazwe wymyslil producent, Katana to chyba miecz Samurajski. Tomek, naprawde zgrabny modelik zdjelales, ale lotki koniecznie trzeba zmienic, razi w oczy taka dziura. Nie wspomne o wlasciwosciach lotnych. Ps - plany wyslij do chinczykow, moze wtedy wyjdzie KATANA V2
Tomek Opublikowano 25 Czerwca 2007 Autor Opublikowano 25 Czerwca 2007 Te lotki to zmienię ale dopiero po powrocie z urlopu. Jutro zostanie oblatana jeszcze z krótszymi. A na dziś prezentuje się tak : Kabinka jest od E......... A zresztą sami się domyślcie skąd ją wytrzasnąłem. Gorzej jak znowu będę musiał suszyć Bogdanowi głowę bo mnie już więcej do siebie nie wpuści. :devil:
Tomek Opublikowano 26 Czerwca 2007 Autor Opublikowano 26 Czerwca 2007 No i nie wytrzymałem i zabrałem Katanę na przewietrzenie. O 19.00 zabrałem się na Janowiec. Potem tylko przejechać przez puławski most - co niektórzy wiedzą co to znaczy i o 19.35 już odpalałem silnik. Po tych kilku miesiącach leżenia silnik nie był spory do odpalenia ,ale na dodatek był kompletnie rozregulowany. Po 5 minutach odpalania i trzymania silnika na niskich lub średnich obrotach zaczął w końcu działać jak należy. Więc start na asfalcie bez problemów ale w powietrzu istny horror. Wiało znacznie silniej niż na ziemi model większość lotu przewisiał w zawisie. Czy spowodowane jest to silnym wiatrem czy złym SC to do końca nie wiem bo lądując pod wiatr ze zgaszonym silnikiem ładnie poszybował do asfaltu i szybując z 50 m z wysokości 4-5 siadł ładnie na asfalcie. Model bardzo zwrotny, mam wrażenie ,że bardziej niż poprzednio, całe szczęście że startowałem z 50 % dual-rate bo bym go w życiu nie opanował. Bardzo zwinny, bardzo mocny (większy silnik) ,a przy tym przy mniejszych wychyleniach pewnie dał się posadzić pomimo lądowania z silnym bocznym wiatrem. Teraz czekam na lot przy normalnych warunkach. Na pewno spróbuje dać sc bardziej do przodu no i korekta lotek ,bo mam wrażenie ,że są lekko podciągnięte do góry (ze 3-4 stopnie) A tak model prezentuje się w towarzystwie młodej adeptki zawracana tacie głowy A Adama zamiast filmować taty popisy na niebie zainteresowało to: Widać że wyszedł z ostrego hamowania z uśmiechem na ustach. :devil:
Tomek Opublikowano 12 Lipca 2007 Autor Opublikowano 12 Lipca 2007 Dziś Katana znowu wylatała całe 10 minut ,bo ... zaczęło padać. Jednak przy okazji wyszło że to sztywne podwozie z duralu nie nadaje się do moich wysoko trawiastych łąk . Po lądowaniu w skoszoną trawę zostało urwane podwozie. Nowe będzie standard , czyli 4mm drut.
Henryk S. Opublikowano 12 Lipca 2007 Opublikowano 12 Lipca 2007 Tomku podwozie z duralu masz dobre tylko daj większe koła , nie mniejsze niż 90mm ja latam na nierównej trawie i nie mam problemu.Do mocowania podwozia do kadłuba daj śruby plastikowe i wtedy przy twardym lądowaniu nie uszkodzisz kadłuba.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.