Jump to content

Poduszkowiec - materiały do budowy


Recommended Posts

witam wykonaj go z depronu ja też miałem taki problem ze znalezieniem polietylenu kanalikowego więc do jego budowy użyłem depronu i jest ok tylko tylko wzmocnij sobie ścianki sąsiadujące ze śmigłem tekturką aby kamyczki nie przebijały depronu

Link to comment
Share on other sites

Materiały takie jak:

-styropian

-styrodur

-depron

-balsa

-sklejka

-mata szklana + żywica

będą dobre do budowy.

Jak zamierzasz latać po wodzie odradzam tekturę (chyba, że solidnie zaimpregnujesz)

 

Ja swoje poduszkowce buduje tak:

Płyta ze styropianu na pokład 2cm oklejona balsą 1mm, boki 3mm. Zabudowa i kanały powietrzne balsa 3mm, mocowanie silnika - sklejka 1,5mm. Całość oklejona Oracoverem.

 

Kolega natomiast robi wszystko z 6mm depronu i laminuje szkłem. Nic nie stoi na przeszkodzoe zrobić z 6mm depronu i okleić Oracoverem lub pomalować.

 

Efekty takie:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Ja stosowałem na pokład styropian gr. 20mm i oklejałem to balsą 1,5. 10-cio cm paski sklejałem polimerem brzegami by uzyskać powierzchnię pokładu. Smarowałem brzegi polimerem i całość układałem na foli na płaskim blacie, przykrywałem folią i całość przywaliłem szybą. Z różnymi grubościami może być trudniej.

Link to comment
Share on other sites

Więc tak!

 

Jako, że nie powstały jeszcze plany, ponieważ ciągle eksperymentujemy szukając optymalny układ, zamieszczę parę fotek i krótki opis.

 

Modele są wykonywane na bazie prostokątnej płytki styropianowej 20x300x500mm ze ściętymi rogami z przodu pod kątem 45st.

 

http://lh3.ggpht.com/_elj_ANtfeAg/TP-i0XseqUI/AAAAAAAAAV0/5dtuf8pe3T4/s640/Obraz%202%20348.jpg

http://lh4.ggpht.com/_elj_ANtfeAg/TP-i1fe_bTI/AAAAAAAAAV4/xlWXeLs9J6A/s640/Obraz%202%20349.jpg

 

Pokład i spód obklejony balsą 1,5mm, boczne krawędzie obklejone są balsą 3mm a od spodu dodatkowo po obwodzie (pod fartuchem) przyklejone są 5 cm szerokości paski balsy 5mm do których faruch będzie przyczepiony.

 

Nasze konstrukcje są jednosilnikowe, czyli silnik jest odpowiedzialny zarówno za ruch postępowy jak i dostarczanie powietrza do poduszki i pod pojazd. Sprawdzonym silnikiem

jest RAY 3530\14 ale używamy też Turnigy i innych o tych parametrach.

 

http://lh4.ggpht.com/_elj_ANtfeAg/TP-i4tri0jI/AAAAAAAAAWQ/t_PNytELaIc/s640/Obraz%202%20355.jpg

 

Kanał powietrzny jest dzielony w stosunku 1/3 (1 część powietrza idzie do poduszki a 2 części pod pojazd) lub 1/4 w innych nowszych konstrukcjach (daje lepsze efekty).

 

Wlot kanału wygląda tak:

http://lh4.ggpht.com/_elj_ANtfeAg/TP-i2KBgryI/AAAAAAAAAV8/mS9OyltLj2A/s640/Obraz%202%20350.jpg

 

Ważne by wylot był mniej więcej w środku ciężkości by pojazd był dobrze wyważony, ponieważ ma to wpływ na sterowanie i prędkość zużycia fartucha.

 

Kanał - widok od spodu:

http://lh4.ggpht.com/_elj_ANtfeAg/TP-i3QFPxzI/AAAAAAAAAWE/LB3tVn-aS9I/s640/Obraz%202%20352.jpg

 

Kaftan-fartuch wykonany jest z podgumowanego, korduropodobnego materiału. (zaopatrujemy się w sklepach żeglarskich). Materiał mocny, dość gruby ale nie jest sztywny. Kaftan jest szyty z segmentów i w przekroju ma kształt litery "U". Szablony powstały jako rozwinięcia z połówek piankowych rurek izolacyjnych CO o średnicy 5cm, ułożonych jako forma w miejscu fartucha ( :mrgreen: tu uśmiech w kierunku kogoś biegłego z geometrii wykreślnej, będącego w stanie takie rozwinięcia narysować :mrgreen: )

Fartuch jest przyklejony obuwniczym klejem od spodu do 5cm paska balsy 5mm i od boku do balsy 3mm oraz dla pewności w miejscu klejenia przyczepiony zszywaczami tapicerskimi.

 

http://lh4.ggpht.com/_elj_ANtfeAg/TP-i3gZmmkI/AAAAAAAAAWI/EqwpZObcwLo/s640/Obraz%202%20353.jpg

 

Kabina i przybudówki i stery są z balsy 3mm. Kanał i spód są zaimpregnowane nitro-celonem i pomalowane a reszta oklejona Oracoverem.

 

http://lh6.ggpht.com/_elj_ANtfeAg/TP-i4b0twCI/AAAAAAAAAWM/VCfq7A9VW3s/s640/Obraz%202%20354.jpg

http://lh5.ggpht.com/_elj_ANtfeAg/TP-i2iM7mrI/AAAAAAAAAWA/BotvURhdVa0/s640/Obraz%202%20351.jpg

 

Mamy już kilkanaście konstrukcji i kilka rozwiązań w nich zawartych. Każda z nich ma swoje właściwości. Model przedstawiony tu jest szybki i łatwy w sterowaniu ale tylko na równej nawierzchni. Inne radzą sobie lepiej w terenie (nawet jeżdżą po trawie) inne lepiej sobie radzą w wodzie. Cały czas szukamy takiego rozwiązania, które by łączyło jak najwięcej tych cech. Niebawem postaram się sporządzić jakieś proste rysunki by rozjaśnić trochę ten opis.

 

Jeszcze mi się przypomniała pewna istotna rzecz - śmigło powinno być możliwie jak najbliżej wlotu, który nie może być większy od jego średnicy. My przeważnie stosujemy trójłopatowe GWS 8x4.

 

Na koniec jeszcze filmik:

Link to comment
Share on other sites

Witam

 

Dołączam rysunki. Są to rysunki przedstawiające ogólny zarys koncepcji i stanowią uzupełnienie opisów z poprzedniego posta.

 

http://lh5.ggpht.com/_elj_ANtfeAg/TQGPIPijmrI/AAAAAAAAAXA/EgN0k1jp2wM/s800/Rys1.jpg

 

(podane wymiary nie wyszły na rys, dokładnie więc podaję tu:

długość - 500mm

szerokość - 30mm

szerokość elementów z balsy 5mm - 50mm)

 

Takie rozwiązania jak kształty kabinki i mocowanie silnika każdy stworzy sobie wg własnej koncepcji. Pakiet akumulatorków ze względu na wyważenie, powinien znaleźć się w przestrzeni między kanałem doprowadzającym powietrze pod spód a kanałem doprowadzającym do fartucha.

 

Szablony z rozwinięciami części fartucha:

 

http://lh5.ggpht.com/_elj_ANtfeAg/TQGPTDvrzyI/AAAAAAAAAXE/nG-TzDBpqnk/s800/Rys2.jpg

 

Do każdego segmentu fartucha, oprócz przedstawionych na rysunku dodanych 20mm pasków należy dodać na długość dodatkowy 1cm by starczyło po pół cm na szwy.

Krzywizny rozwinięć narysowane są poglądowo. 3 przednie segmenty powinny być takie same, więc trzeba tak dobrać wielkość tych skosów z przodu by otrzymać 3 jednakowe odcinki.

 

Pozdrawiam

Olek

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.