Gość Anonymous Opublikowano 12 Lipca 2010 Opublikowano 12 Lipca 2010 Witajcie, kiedyś oglądałem artykuł z fotkami o przeróbce gaźnika Walbro polegającej na przylutowaniu rurki mosiężnej do pokrywy gaźnika . Czy ktoś z Was pamięta gdzie można znaleźć ten link? Pozdrawiam. Sławek
Dj. Opublikowano 13 Lipca 2010 Opublikowano 13 Lipca 2010 http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=11109&postdays=0&postorder=asc&highlight=gaznik+walbro&start=15
Gość Anonymous Opublikowano 25 Lipca 2010 Opublikowano 25 Lipca 2010 Postanowiłem zgodnie z zaleceniami Toni Clarka przylutować rurkę do pokrywy gaźnika zgodnie z wcześniej zamieszczonym zdjęciem. Wybór padł na lut srebrem. Palnik mający dawać 1350 stopni nie daje nawet 700. Lut jest posmarkany, nie rozpłynął się własciwie i pokrywka wygląda jak po wojnie. Nie próbowałem lutować na cynę a może powinienem tak zrobić. Czy ktoś z kolegów ma doświadczenie z taką operacją? Wszelkie wskazówki mile widziane. Pozdrawiam. Sławek
Nielot Opublikowano 25 Lipca 2010 Opublikowano 25 Lipca 2010 Śmiało lutuj cyną, tam nie ma obciążeń na tej rurce, chyba że w jakiś sposób ją poddajesz zginaniu, skręcaniu itp.Mam tylko pytanie : po co to robisz? masz problemy z regulacją?, silnik gaśnie przy gwałtownych manewrach? jaki silnik ? jaki model? Wiele niewiadomych, a tak naprawdę może się okazać że wcale nie musisz wstawiać rurki! Opisz problem a znajdziemy radę. Pozdrawiam
RomanJ4 Opublikowano 26 Lipca 2010 Opublikowano 26 Lipca 2010 Małym palnikiem tylko na gaz, bez tlenu 1350st na wolnym powietrzu raczej nie otrzymasz. Za mała moc cieplna.Na reklamówkach różnych palników pisze zazwyczaj "..do 1350 st"..i tu jest pies pogrzebany. Jeszcze w dodatku na butanie. Ja nabyłem coś takiego..i o dziwo daje rade nawet dość dużym elementom http://allegro.pl/item1155823547_palnik_do_spawania_fix_3100_tlen_acetylen_cfh.html
buwi777 Opublikowano 26 Lipca 2010 Opublikowano 26 Lipca 2010 Przesadzacie... Albo jakiś badziewny ten propan-butan, albo badziewny palnik. Sporo lutuję brąz/srebro TYLKO z butli turystycznej i jest OK. Oczywiście przy DUŻYCH powierzchniach tylko z tlenem ale pokrywka z Walbro ???
RomanJ4 Opublikowano 26 Lipca 2010 Opublikowano 26 Lipca 2010 Fakt, jak kolega Jurek napisał, taki element powinien dać się zlutować bez problemu. Nie wiem jakiego palnika użył kol. Sławek, ale domyślam się, że pewnie typu ręcznego mikro, a z butli to już inna wydajność cieplna - musi iść.
Gość Anonymous Opublikowano 26 Lipca 2010 Opublikowano 26 Lipca 2010 Po co to robię ? Temat znany i stary jak świat. Na gażniku ZG37 Titan jest tkzw. Choke. Ssie on powietrze z kadłuba poza firewallem. Tam ciśnienie jest mniejsze niż pod maską przed firewallem. Tak zaleca Toni Clark w instrukcji i w korespondencji, którą od niego otrzymałem. Model De Havilland 82 Tiger Moth 2,70 1/3 scale. Dlatego wolę dmuchać na zimne i ustrzec sie zgasnięcia silnika w locie. Próbuję na cynę. Dzięki wszystkim z porady. W razie czego kupię zestaw do lutowania na srebro. Nie takie rzeczy robiłem i...... też nie zrobiłem. Pozdrawiam.
Gość Anonymous Opublikowano 26 Lipca 2010 Opublikowano 26 Lipca 2010 Polutowałem po jubilersku na cynę. Piękny lut, niezniszczona od temperatury pokrywka. Wszystko profi. Kończę temat i przygotowuję model do oblotu. Już tzostało tylko trochę kosmetyki. Pozdrawiam.
Nielot Opublikowano 27 Lipca 2010 Opublikowano 27 Lipca 2010 Tam ciśnienie jest mniejsze niż pod maską przed firewallemWszystko jasne ale Toni Clark nie był tu potrzebny,mieliśmy ten temat dokładnie rozpracowany.Pozdrawiam
awiator Opublikowano 28 Lipca 2010 Opublikowano 28 Lipca 2010 Na gażniku ZG37 TitanChyba raczej ZG 38 Titan.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.