Skocz do zawartości

DLA 55, DLE 55 i inne klony, co warte i gdzie kupić?


witold_pi

Rekomendowane odpowiedzi

Kolega forumowy wichercat miał RCGFa 50. Ale z tego co pamiętam to lepiej dozbieraj do DLE, bo RCGF potrafił szwankować. Ja mam od 3 lat DL(starczy DLE) i chodzi jak złoto. Jeżeli chcesz oszczędzić te 70$ to oszczędzisz kupując silnik, który pochodzi jeden sezon a nie 5. Jak sobie przekalkulujesz czy lepiej wydać raz 270$ czy pięć razy po 200 to chyba będziesz widział :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

jakubk napisał/a:

Witam,

Piloci z Axarmodel przeprowadzili testy DLA56 i DLE55 - "nie wszystko złoto co się świeci". Zobaczcie sami.

youtube

 

 

Jednak mocniejszy DLA

http://www.youtube.com/wa...feature=related

Moim zdaniem testy pilotów z Axara są bardziej wiarygodne - te same śmigło i zapłony. Porównali tylko samą pracę silników. Ciekawe ile obydwa silniki przechodziły... W Twoim filmie masz prawdopodobnie APC więc może i lepiej kręci.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Marek słusznie zauważył ,ze porównywać można w tych samych warunkach i tu DLE wychodzi zdecydowanie lepiej, bo o 500 rpm więcej kręci.

W mojej Extrze 300 mam DLE 55, z którego jestem bardzo zadowolony, na takim samym tłumiku jak na filmie (canister), na śmigle Vess 23B osiągam 7080 rpm, a silnik jeszcze na docieraniu !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nie wiadomo ile kazdy z nich mial przepracowane i na ile byl doregulowany. I jakiej firmy silniki sa sprzedawane przez Axara :)

Dokładnie, jak sam nie kupisz i nie sprawdzisz to się nie dowiesz :D

Ponieważ DLA to to samo co DLE (klon klona robiony przez byłego podwykonawce DLE) to pewnie będzie to też super silniczek. :faja:

Zgadzam się z tym co napisał Tomek. Różnica w osiągach między nimi pewnie jakaś będzie ale nie podejrzewam, że jakaś duża.

Cały tamten sezon przelatałem na DLE 55 i nie miałem z nim żadnych problemów. Nie gorzej się regulował niż DA, trzeba tylko zmienić świecę co jest w komplecie z silnikiem po wstępnym docieraniu bo jest kiepska, przynajmniej u mnie taka była.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały tamten sezon przelatałem na DLE 55 i nie miałem z nim żadnych problemów. Nie gorzej się regulował niż DA, trzeba tylko zmienić świecę co jest w komplecie z silnikiem po wstępnym docieraniu bo jest kiepska, przynajmniej u mnie taka była.

Ze świecami to niestety małe chińskie rączki jeszcze sobie nie radzą i to we wszystkich ich silnikach. Pewnie jest jeden producent. Świecę warto zmienić nawet po przepaleniu kilku baków. CM6 japońska, to jedyna dobra jaką znam, a po zmianie silnik zupełnie inaczej reaguje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Pozwole sobie odswiezyc watek.

 

Niebawem bede potrzebowal dwusuwowego silnika benzynowego o pojemnosci rzedu 20-30ccm. Zakladam, ze przynajmniej na poczatku nie musi to byc od razu produkt z tak zwanej gornej polki, co prawdopodobnie ograniczy wachlarz stojacych do dyspozycji mozliwosci do wyrobow chinskich. Pewne roznice osiagow, a takze cen, nie stanowia dla mnie najwazniejszego kryterium wyboru. Jako bardziej istotne uwazam w miare przyzwoite walory uzytkowe, jak niezawodnosc, zywotnosc, latwosc regulacji i prostota obslugi. W gruncie rzeczy chodzi o to, by przy wyborze silnika dokonac rozsadnego kompromisu, w miare moznosci ograniczajac szanse totalnej porazki.

 

Bardzo lubiane i chwalone zdaja sie byc silniki DLE 20 i DLE 30, ale nie wszedzie mozna je kupic. W HobbyKing zostaly one zastapione silnikami RCG 26 i RCG 30. Poniewaz te ostatnie sa wyraznie tansze, obawiam sie, ze ich jakosc ustepuje produktom DLE. Czy moje obawy sa uzasadnione?

 

Takze dobrymi opiniami darzone sa silniki NGH GT25. Ale czy ich jakosc jest porownywalna z jakoscia produktow DLE?

 

Istnieja tez JC23 EVO i JC 30 EVO, ale nie doszukalem sie na ich temat zadnych opinii. Podobnie z CRRC PRO 26, RCGF 20, czy RCGF 26, albo GF26i.

 

Tutaj podaje link do strony, na ktorej mozna znalezc sporo roznych silnikow. Tyle tylko, za ja nie jestem w stanie ocenic jakosci poszczegolnych produktow.

 

Dziekuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem ostatnio ten silnik http://www.himodel.com/engines/DLA-32_32cc_Petrol_Engine_for_Radio_Control_Aeroplane_Rear_Induction.html i posiadam jeszcze DLE 30 ccm .DLE mam zamontowane w Yaku 55 SP 1,8m a DLA jeszcze czeka na swój model wykonanie silników jest zadowalające osiągi też z regulacją też nie ma wielkich problemów także godne polecenia.Ja jak narazie nie mam z tym silnikiem problemów.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serdeczne dzieki, Slawku, za informacje. Pokrywaja sie one z zawartymi we wczesniejszych wypowiedziach tego watku.

 

Niemniej jednak nadal interesuja mnie opinie takze na temat innych silnikow: RCG 26 i RCG 30, NGH GT25, JC23 EVO i JC 30 EVO, CRRC PRO 26, RCGF 20, RCGF 26, czy GF26i. Jest ich sporo, wiec trudno sie w tym polapac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.