robintom Opublikowano 25 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2010 W moim siedzą 4xhs55 i nie ma problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pengo Opublikowano 10 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2010 Jeszcze jedno pytanie Silnik jest montowany przed wręgą czy za wręgą? Do mojego silnika została dołączona piasta śmigła ale mogę jej użyć tylko gdy silnik jest za wręgą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robintom Opublikowano 10 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2010 Za wręgą. Przecież jak zamontujesz przed to silnik będzie wystawał cały przed modelem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jary14 Opublikowano 10 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2010 Przecież jak zamontujesz przed to silnik będzie wystawał cały przed modelem. I poza tym, nic złego się nie dzieje... jeśli Ci nie przeszkadza "słabszy" wygląd, to możesz montować za wręgą :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robintom Opublikowano 10 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2010 I poza tym, nic złego się nie dzieje... jeśli Ci nie przeszkadza "słabszy" wygląd, to możesz montować za wręgą Słabszy to by był jak by montował silnik przed wręgą. Mi by przeszkadzał taki wyglą. A najbardziej w tym modelu z racji tego że to pianka dodatkowy ołów w ogon by można było wyważyć. Nie wiem ile waży ten turnigy ale w moim modelu musiałem lipo mocno ugniatać w tylnej części kadłuba. A nie jest to wygodne przy zmianach pakietu jeśli nie chcesz ciągle odkręcać skrzydła. A i tak jest tam bardzo mały otwór. edit: pengo nie wiem czy dobrze zrozumiałem to jeśli chodzi o funcub ma on wręgę mocującą silnik i śruby regulujące wykłon. Jeśli chcesz zamontować silnik przed korzystając z firmowej wręgi to jeśli ci chodzi o mocowanie śmigła które masz na silniku to będzie pasować ale zmieni poważnie wyważenie modelu. I estetykę modelu!!! Do prawidłowego zamontowania silnika czyli wręga potem silnik potrzebujesz samozaciskowego mocowania śmigła do tego oczywiście musisz przesunąć wał by piasta samozaciskowa śmigła dobrze chwyciła i pozbyć się tego krzyżaka do mocowania silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jary14 Opublikowano 11 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2010 Oczywiście chodziło mi o montaż przed wręgą... taka pomyłka :wink: Dowód, że modele MPX'a też latają z silnikiem przed wręgą : http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=8556&postdays=0&postorder=asc&start=15 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pengo Opublikowano 12 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2010 W moim pytaniu popelnilem błąd, kolpak moge wykorzystac gdy silnik jest przed wrega, zdecydowalem jednak dokupic kolpak i zamontowac silnik tak jak jest oryginalnie. za duzo kombinowania z wywazaniem modelu oraz nie bedzie to ladnie wygladac. Jest wieksza roznica miedzy kolpakami samozaciskowymi a tymi blokowanymi na wale za pomoca srubki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robintom Opublikowano 12 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2010 Samozaciskowy trzyma po całości na wale tylko wystarczy dociągnąć nakrętkę. I tak jak pisałem model z racji tego że jest pianką ma lekki kuper i trzeba ostro w niego pchać pakiet. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekONY Opublikowano 20 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2011 Witam kolegów. Z racji tego, że bardzo podoba mi się funcub a wersja z MPX wydaje mi się dobrym wyborem chciałem was prosić o poradę przy doborze "bebechów" do tego modelu. Wstępnie bazując na czytaniu bloga kolegi Jakuba Kasprzyckiego, postów na tym forum oraz niemieckiej stronie modelarza RCSchim's Hangar dobrałem następujący sprzęt: TR 35-42C 1100kv Brushless Outrunner (Eq: 2820) lub TR 35-36C 1100kv Brushless Outrunner (Eq: AXi 2814 Turnigy nano-tech 2650mah 3S 25~50C Lipo Pack TURNIGY Plush 60amp Speed Controller Turnigy MG90S Metal Gear Servo 1.8kg / 13.4g / 0.10sec x6 Master Airscrew propeller 12x6 Proszę też o pomoc przy "wrzuceniu do koszyka" innych niezbędnych akcesoriów, przedłużek, złączek, przejściówek, które będą mi niezbędne do złożenia modelu (uhu por mam ) Z góry dziękuję i pozdrawiam! http-~~-//www.youtube.com/watch?v=XBuBQo_I5OI&feature=feedf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaxter Opublikowano 20 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2011 Też ostatnio borykałem się z wyposażeniem do funcuba Wybrałem silnik sk3542 1000 Do tego regulator esc hk 40-50A śmigło 12x8 apc ale zamierzam zmienić na 12x6 boje się że przy 12x8 regulator może nie wytrzymać. Wyborem kierowałem się kilkoma postami na jakimś anglojęzycznym forum, nie pamiętam już jakim. Na pewno przyda Ci się kabel Y do serw na lotki i ewentualnie przedłużacze do serw na ogon. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robas69 Opublikowano 20 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2011 ewentualnie przedłużacze do serw na ogonTylko po co? Standardowa długość kabli serw steru wysokości i kierunku spokojnie wystarczy. Kup natomiast przedłużacze (lub sam je zró do lotek - ok. 50 cm i klap - ok. 15 cm. Ja w swoim mam silnik Pulso x2814/20 i regulator Jeti Eco 40, który spokojnie wytrzymuje obciążenie 6 - ścioma serwami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robintom Opublikowano 20 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2011 Na pewno przyda Ci się kabel Y do serw na lotki i ewentualnie przedłużacze do serw na ogon. Tak jak napisał robas69 przedłużacze do serw na ogon są zbędne tylko do lotek i klap. Odbiornik oraz pakiet i tak będziesz musiał pchać do tyłu by wyważyć model. Jeśli masz nadajnik obsługujący lewe i prawe serwo lotek to i kabel Y jest zbędny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pengo Opublikowano 23 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2011 W koncu zlozylem model i pomalowalem poniewaz bialy jakos mi sie nie podobal. Pierwsze loty nie nalezaly do udanych, bylo na zewnatrz -15 stopni jednak slonce swiecilo i i brak wiatru. Nigdy nie latalem modelami samolotow, tylko smiglowcami, okazalo sie ze samolot bardzo szybko reagowal na ruchy drazkow, i kazde ladowanie konczylo sie kretem i polamanym smiglem, mialem 3 smigla wiec tylko 3 razy sie rozbilem, nawet przy tak niskiej temperaturze samolot jest bardzo wytrzymaly! lekkie pekniecia posklejalem i pomalowalem musze poczekac do wiosny i poszukac jakiegos doswiadczonego modelarza ktory by oblatal mi ten model i wyregulowal ewentualne niedociagniecia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robintom Opublikowano 23 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2011 Jeśli ustawiłeś wychylenia lotek i sterów tak jak w instrukcji to jeśli masz możliwość zaprogramować nadajnik przełącznikiem na mniejsze wychylenia sterów to zmniejsz je o 3mm. Mój też przy ustawieniach z instrukcji jest nerwowy ale ja się do tego przyzwyczaiłem przy lataniu innymi modelami. ;D I pamiętaj o prawidłowym CG. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pengo Opublikowano 23 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2011 narazie mam bardzo prosta aparature pozyczona od znajomego, ktora byla w zestawie ze smiglowcem honey bee king 2 wiec tam nie zmniejszcze wychylen, zrobie to na orczykach od serwomechanizmow, na wlasna apke musze jeszcze troche poczekac co to jest prawidlowe CG? chodzi o wywazenie modelu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robintom Opublikowano 23 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2011 Tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robas69 Opublikowano 24 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2011 Czy poradziłeś sobie z napędem klap i ich prawidłową pracą. Ja właśnie dzisiaj w Mx 16s przypisuje już trzeci przełącznik, tym razem dwupozycyjny (po 3 -poz. i pokrętle), ale na każdym jest pewien moment wynikający z kinematyki dźwigni w modelu i luzów w układzie, że ramię spada z właściwej osi obrotu i klapa np. mimo tego że jest pchana (jak to wyika z kierunku ruchu dźwignie serwa) -> faktycznie jest ciągnięta przez popychacz. To miał być mój pierwszy model z klapami, ale zostaną mi chyba tylko lotki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robintom Opublikowano 24 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2011 Możesz bardziej wyjaśnić z czym masz problem? Ja mam klapy na przełączniku 3pozycyjnym start i lądowanie, Do tego mikser przypisany i fajnie to działa bo wychylają się w zwolnionym tępie. Nie powoduje to wariacji modelu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robas69 Opublikowano 25 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2011 W pewnym momencie wychylania klapy, w pozycji w której popychacz jest równoległy do powierzchni płata, zmienia się kinematyka układu i teoretycznie ciągnący kierunek serwa, pcha już klapę. Chyba muszę spróbować na przełaczniku ograniczyć ruch serwa, żeby nie dochodził do momentu zmiany kierunków pracy układu dźwigni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robintom Opublikowano 25 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2011 Ja mam tak jak na fotce i wszystko działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.