Skocz do zawartości

Silnik do FunCub-a


crazyd

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 91
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Że ci się udało to odwrotnie wkleić

Fachura :mrgreen: Wytłoczenie w klapie i kształt podstawy dźwigni jest niestety taki sam dla obu położeń i to mnie zgubiło :shock: Robiłem wszystkie dźwignie kiedyś wieczorem w niedzielę, jedno oko na instrukcję, a drugie na "Czas honoru". Teraz będzie "Czas rozbiórek" :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

 

Sorry za odkop ale mam problem z zamocowanie silnika Turnigy 35-36c 1100kv.To co dostałem z silnikiem pozwala zamontować mi go za wręgą a ma być przed, i ni jak nie wiem jak przerobić czy też kupić by zamontować za wręgą.Prosił bym o porady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam tych silników, bo latam na Axi i Pulso, ale chyba tak jak te ma również otwory do mocowania za wręgą, czyli z przodu silnika (przy wale). Musisz tylko sprawdzić czy rozstaw otworów pasuje do wręgi modelu. Z tym chyba nie będzie problemu skoro ten T-Y jest odpowiednikiem Axi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może chodzi ci że nie pasują ci otwory pod śruby wręga-silnik?

Pewnie chcesz przykręcić na cztery śruby?

Odpuść, znajdź pasujące otwory po przekątnej dla dwóch śrub, dokręć ale wcześniej maźnij śrubę lakierem do paznokci by ci się nie odkręciła w locie.

Nie wiem co kombinujesz ale nie staraj się używać krzyżaka który dostałeś z silnikiem.

To do innego mocowania. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób tak jak napisał robintom. Będą pasować tylko dwa otwory wręgi i silnika po przeciwnych stronach osi. I takie mocowanie zabezpieczone Fix-Lock'iem lub lakierem do paznokci w zupełności wystarczy. Taki silniczek to nie benzyna 50 cm3 - nie ma obawy, że się odkręci. Zwróć też uwagę na ułożenie przewodów. Dobrze je delikatnie przykleić do ścian kadłuba żeby wyeliminować możliwość przetarcia wirującym korpusem silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. W swoim FunCubie najpierw zastosowałem silnik Turnigi 35 36 1100, ze śmigłem 10x5, regulator TR 40A, serwa 5xHXT 900 (lotki, klapy, ster wysokości), 1x TR MG90S (ster kierunku). Jak do tej pory serwa te całkowicie wystarczają do tego modelu i spisują się znakomicie. Mocowania są trochę za duże ale skrawkami EPP można je zmniejszyć. Zastosowany silnik wydawał mi się jakby trochę za słaby. Obecnie zamieniłem go na silnik najczęściej wymieniany w tym temacie czyli TR 35 42 1000 ze śmigłem 12x6. Niestety ze względu na pogodę zestaw ten nie został jeszcze wypróbowany w locie. Zasilanie 3S 2650, 2350, 2200mAh. Do pakietów dorobiłem specjalne koszyki aby pasowały do przygotowanego uniwersalnego miejsca w kadłubie oraz aby można było przesuwając pakiety nie zmieniać wyważenia modelu wynikającego z różnicy wagi poszczególnych pakietów. Na podwozie producent zastosował drut o średnicy 2,5mm, jest to dokładnie takie samo podwozie jak w Mini Magu który ważył niecałe 700g. Ten drut potrafił się wyginać, więc wykonałem dokładnie takie samo podwozie ale z drutu o średnicy 3mm.

 

Dołączona grafikaDołączona grafika

 

Dołączona grafikaDołączona grafika

 

Dołączona grafikaDołączona grafika

 

Dołączona grafikaDołączona grafika

 

Silnik mocowany na dwie śruby (nie odkręciły się jeszcze :D ), w przegrodzie oddzielającej komorę silnikową od dolnego wlotu powietrza zaraz za wręgą silnikową po lewej stronie wyciąłem okrągły otwór aby przeciągnąć kable silnikowe i we wlocie powietrza umieścić regulator. Wszystko pasuje :D .

 

Dołączona grafikaDołączona grafika

 

Producent przewidział mocowanie serw w obu skrzydłach jako lustrzane odbicie. Przy lotkach nie sprawia to żadnego kłopotu nawet mając jeden kanał do sterowania (wystarczy kabel Y), to już przy klapach pojawia się problem. Oczywiście można przerobić mocowanie serwa, ale nie chcąc tego robić zastosowałem to http://www.nastik.pl/rewers-ruchu-serwa-nfinv2-p-2086.html oraz kabel Y. Wszystko bardzo dobrze mieści się w miejscu w którym przewidziane jest miejsce na serwo od haka holowniczego.

 

Dołączona grafikaDołączona grafika

 

Układ dwóch kanałów na lotki oraz oraz jednego kanału na klapy ( Optic 6) pozwala na niezależne wykorzystanie funkcji Camb, Land oraz Crow.

 

Zima jeszcze trwała wiec zakupiłem to http://www.nastik.pl/narty-modelu-1350g-p-3584.html . Ale zamieniając koła ( średnica 120mm ) na narty okazało się że śmigło 12x6 niemalże dotyka podłoża :? . Aby temu zaradzić wykonałem jeszcze jedno podwozie z goleniami dłuższymi o 55mm. Mam w tej chwili mam dwa kompletne podwozia: z kołami i nartami :D. Brakuje jeszcze pływaków. I będzie to model całoroczny :D

 

Dołączona grafikaDołączona grafika

 

Ale pozostało jeszcze kółko ogonowe, w komplecie z nartami wygląda nieciekawie. Wiec dorobiłem tylna nartę. Jako materiał wykorzystałem tworzywo z jakiego są wykonane białe prostokątne przewody wentylacyjne używane w budownictwie. Wymiary narty zostały wzięte z głowy czyli z niczego 8). Podgięcie czubka wykonałem na gorąco, materiał ten bardzo dobrze się wygina i później utrzymuje nadany kształt. Całość sklejona klejem do modeli plastikowych. Aby narta utrzymywana była w określonym położeniu w locie, wykonałem sprężynę z dwoma ramionami.

 

Dołączona grafikaDołączona grafika

 

Dołączona grafikaDołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Narta utrzymywana w takim położeniu w locie pewnie będzie wytwarzała jakąś szczątkową siłę nośną 8)

 

Model na resztkach śniegu wgląda tak, czy zima pozwoli jeszcze to sprawdzić w locie - zobaczymy :D .

 

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam, model z dodatkami malowanymi na czerwono bardzo ładnie wygląda. Czy koszyki są przykręcane do listwy mocowanej do podłogi kadłuba? Pytam bo mam podobne rozwiązanie w Mentorze, tylko koszyk pod spodem i listwa na górze ma rzepy i mogę na bieżąco zmieniać położenie pakietu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Na zdjęciu widać otwór wylotowy na spodzie kadłuba i wklejony poprzecznie element ze sklejki. W nim po obu stronach są wykonane podcięcia które pozwalają tylko na wzdłużny ruch koszyczka, a z przodu koszyczka są wykonane dwa otwory którymi w zależności od ciężaru pakietu koszyczek jest przykręcany do kawałka balsy przyklejonego do podłogi wewnątrz kadłuba. Rozwiązanie to bardzo dobrze sprawdza się w praktyce.

W powierzchniach sterowych (lotki, ster kierunku i wysokości) producent przewidział zawiasy wykonane w całości ze skrzydłami i usterzeniem. Jest to rozwiązanie proste w produkcji ale niekoniecznie dobrze sprawdzające się w praktyce. Zwłaszcza jeżeli zastosuje się słabsze serwa nie przewidziane przez producenta. Taki ciągły zawias stwarza duży opór. W swoim modelu odciąłem powierzchnie sterowe i wkleiłem płaskie zawiasy ze sztyftem metalowym. Wszystko chodzi bardzo lekko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udalo sie! pierwszy raz w zyciu latalem! tamte 3 krety w grudniu sie nie licza :P cztery starty i cztery ladowania, bez strat, wiekszosc czasu latalem na czesciowo wysunietych klapach, samolot latal wolniej wiec mialem wiecej czasu na nauke pilotazu :) kolega filmowal moj pierwszy raz wiec zamieszczam filmik :D czeka mnie wiele nauki, wiec jezeli widac jakies karygodne bledy na filmie to prosze o porady, nie mam nikogo kto by mnie pouczyl wiec jestem zdany sam na siebie :)

jeszcze nie uzywalem steru kierunku, tylko lotki na skrzydlach i ster wysokosci

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super są te Fun cub-y :D.

 

Podwozie i te koła widze że sprawdzają sie super.

 

Ja w swoim rwd mam podwozie ze szprych i co lądowanie musze je prostować albo lutować bo coś pęka. Czy możę mi ktoś podać średnicę tego pręta stalowego z którego jest to podwozie? Czy to jest pręt hartowany że tak ładnie sprężynuje amortyzuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.