qbacz Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Zasilacz może nie wyrabiać, to że jest napisane 2 A to nie znaczy, że tyle jest.
Gość Anonymous Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Pakiet się nie zniszczy. Akumulator nie powinien się przeładować, ładowarka ma "ograniczenie". Zawsze można skalibrować ładowarkę aby nie doładowywała do 12,60V tylko np. 12.56 i na tym skończy ładowanie. Jakby zasilacz nie wyrabiał to ładowarka by pokazywała błąd i kończyła ładowanie.
alenik Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Opublikowano 9 Sierpnia 2010 ... i jak? Ladowales pakiet do automatycznego zakonczenia? Zamiast zasilacza skorzystaj z akumulatora samochodowego - moze problem z zasilaczem co juz wczesniej sugerowalem. Ladowarka powinna miec opcje wyboru napiecia dla celi lipol i lijon. Sprawdz to ustawienie.
lisartur Opublikowano 11 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 11 Sierpnia 2010 no i wbiło mi 1189 czy to normalne i 77 minut ładowało ten moj pakiet 1000mAh 3C
Gość Anonymous Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Opublikowano 12 Sierpnia 2010 A spróbuj teraz ładować bez balansowania, zobaczysz że czas ładowania będzie krótszy.
lisartur Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 12 Sierpnia 2010 ale ładowałem bez balansowania normalnie
Gość Anonymous Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Opublikowano 12 Sierpnia 2010 No to coś długo. Ja Accucelem ładuje 30 minut taki pakiet.
MisRC Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Opublikowano 12 Sierpnia 2010 czekaj czekaj prądem 3A ładowałeś ten pakiet? 3C?
Wojtass_nt Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Sprawa jest prosta. Nowe pakiety balansuje się w mgnieniu oka. Jeżeli pakiet jest już rozjechany i nie trzyma napięcia to balansowanie trwa o wiele dłużej. Dlatego jeżeli widzisz że na celach napięcie wynosi 4.19V to możesz kończyć ładowanie. Nie ma sensu upychać tych kilku mAh kosztem kilkunastu/dziesięciu minut.
lisartur Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Jeszcze raz ładowałem pakiet nowy nie rozjechany prądem 1A pakiet jest 1000mAh 30C 3S napięcia jak najbardziej 4.2 na celkę ładowałem normalnym programem CHARGE bez balansera i trwało to 70 minut aż na ładowarce wyskoczył napis FULL Mam zasilacz 12V 1.5A którym zasilam ładowarkę ECO6 napięcie końcowe ładowania to 12.6V W takim razie czy ten pakiet 1000mAh mogę ładować prądem 3A czy tylko wyłącznie prądem 1A jak jest lepiej jeżeli chodzi o żywotność pakietu
Gość Anonymous Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Pakiet możesz ładować prądem 1C, czyli w przypadku pakietu 1Ah możesz ładować prądem 1A. Tak samo gdy masz pakiet 2200mah to maksymalny prąd ładowania może wynosić 2,2A. Chyba że masz pakiety z nowszej serii które są od niedawna produkowane i tamte można ładować prądem większymi prądami.
Wojtass_nt Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Jeszcze raz ładowałem pakiet nowy nie rozjechany prądem 1A pakiet jest 1000mAh 30C 3S napięcia jak najbardziej 4.2 na celkę ładowałem normalnym programem CHARGE bez balansera i trwało to 70 minut aż na ładowarce wyskoczył napis FULL Mam zasilacz 12V 1.5A którym zasilam ładowarkę ECO6 napięcie końcowe ładowania to 12.6V W takim razie czy ten pakiet 1000mAh mogę ładować prądem 3A czy tylko wyłącznie prądem 1A jak jest lepiej jeżeli chodzi o żywotność pakietu Ładuj go max prądem 1C czyli 1A. Jak się nie spieszy to daj mu 0.8A Jeżeli ten pakiet jest rozładowany na około 10.8-11V to ładowanie może trwać 70minut spokojnie. Dlatego ja nie lubię ładować małych pakietów bo strasznie długo to trwa.
tomekr Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Opublikowano 12 Sierpnia 2010 lisartur, Ładowarka kończy ładowanie gdy wszystkie ogniwa osiągną 4,2V (w niektórych gdy pakiet osiągnie pełne napięcie czyli dla 3S 12,6V) i prąd ładowania spadnie poniżej 10% początkowego prądu - takie są standardowe warunki zakończenia ładowania z balansowaniem ogniw w większości procesorowych ładowarek. Rzadko ładowanie prądem 1C kończy się po 1 godzinie, zazwyczaj trwa 70-120min w zależności od kondycji ogniw. U ciebie niepokój powinno zwrócić ogniwo mające 3,4V, gdy inne mają 3,7V - to jest za duża różnica i to był powód przedłużonego ładowania - po prostu ładowarka musiała zbalansować ogniwa - a to trwa gdyż zazwyczaj prąd balansowania to 200-300mA. Zwracaj uwagę ile jeszcze zostanie władowane prądu w ogniwa o mniejszym napięciu (do osiągnięcia pełnego napięcia 4,2V) po osiągnięciu pełnego napięcia przez ogniwa o wyższym napięciu. Daje to pojęcie o różnicy pojemności poszczególnych ogniw. Jeśli to jedno ogniwo odstawało od normy tylko przy pierwszym ładowaniu to może było bardziej rozładowane, a może ładowarka jest źle skalibrowana co jest dużo bardziej niebezpieczne. Ładowarkę łatwo sprawdzić mierząc przez złącze balancera na pakiecie napięcie każdego ogniwa, i jeśli te ogniwo różni się od pozostałych, tak jak pokazywał balancer to ładowarka jest OK, natomiast jeśli wszystkie ogniwa mają takie samo napięcie, a balancer ładowarki pokjazuje różnicę to jest poważny problem z ładowarką i lepiej jej nie używać aż ładowarka zostanie skalibrowana/naprawiona.
lisartur Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 12 Sierpnia 2010 a jeszcze jedno pytanie zauważyłem dzisiaj po oblocie samolotem moim że po około 5 minutach gdy skończyłem latać i wyjąłem pakiet był on dość ciepły czy to jest normalny objaw pakietu że on się aż tak grzeje czy wszystkie pakiety podczas latania się grzeją
Wojtass_nt Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Opublikowano 12 Sierpnia 2010 wszystkie się grzeją Nie wszystkie... Tylko te które są przeciążone czyli nie dają wystarczająco Amperów. Powody zazwyczaj są 2: 1. Zbyt mocny silnik i lipol o małej pojemności lub słabej wydajności C. 2. Zużyty lipol który nie ma już takiej wydajności jak dawniej.
tomekr Opublikowano 13 Sierpnia 2010 Opublikowano 13 Sierpnia 2010 wszystkie się grzeją Nie wszystkie... Tylko te które są przeciążone czyli nie dają wystarczająco Amperów. Powody zazwyczaj są 2: 1. Zbyt mocny silnik i lipol o małej pojemności lub słabej wydajności C. 2. Zużyty lipol który nie ma już takiej wydajności jak dawniej. Wojtas-nt nie zgodzę się z tobą. Zamknięte w styropianowej przegrodzie, bez wentylacji grzeją się wszystkie, a teraz przy wysokich temperaturach na zewnątrz to już na pewno. Nawet ogniwa A123 obciążone prądem średnio 5-6C (10-12 min. latania), gdzie dopuszczalny prąd ciągły to 30C, a chwilowy to 60C też są ciepłe. Ręką czujesz, że przedmiot jest ciepły jeśli ma więcej niż 37°C, gorący powyżej 45-55°C (w zależności jak powierzchnia przedmiotu przekazuje ciepło). Przy temperaturze na zewnątrz 30°C, podgrzany o 15°C akumulator wydaje się gorący, gdyby było 20°C to tak samo podgrzany akumulator byłby ledwo letni. Tutaj powiem że mniej lub więcej grzeją się wszystkie, pytanie czy nie za mocno - lisartur jeśli zaciśniesz dłoń na rozgrzanym pakiecie (wyjętym zaraz po locie w miejscu lądowania) i utrzymasz go to znaczy, że pakiet nie jest przegrzany, ma najwyżej 50-55°C, środkowa cela może mieć ze 60°C. Jeszcze jedno - czy po 5 minutach już rozładowałeś pakiet - jesli tak to znaczy, że rozładowujesz go bardzo dużym prądem, średnio 10C, a maksymalnie to pewnie 20-25C - ile władowałeś w pakiet po tych 5 min. lotu? PS Czepiam się jak i innych - lisartur czy można prosić o wpisanie choćby swojego prawdziwego roku urodzenia, jeśli widzimy wiek użytkownika forum, można troszkę to uwzględnić przy odpowiedziach, nie mówię już o avatarach (fotkach personalnych). Hobby modelarskie nie jest zakazane w Polsce i nie jest napiętnowane przez koścół i społeczeństwo, raczej nobilituje - to po co się ukrywać tylko za nickiem. Nikt Was po polu nie będzie ganiał jak się wygłupicie w którymś miejscu, a też taki avatar troche powstrymuje od wariactw na forum.
karlem Opublikowano 13 Sierpnia 2010 Opublikowano 13 Sierpnia 2010 ...Czepiam się jak i innych - lisartur czy można prosić o wpisanie choćby swojego prawdziwego roku urodzenia... Podpisuję się pod tym oburącz...Wielu jest na forum takich przyczajonych :? Powtarzam: mogę odpowiadać na najgłupsze nawet pytania, ale muszę wiedzieć na jakim poziomie - 12 latka, czy 40 latka. Jednym słowem - chcę wiedzieć z kim rozmawiam - pożądana fotka pyszczycha i podany wiek :wink:
lisartur Opublikowano 13 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 13 Sierpnia 2010 po około 8 minutach lotu na pakiecie 1000mAh 30-40C 3C władowałem do niego 1180 jednostek To według was latanie z takim pakietem ile czasu powinno potrwać ? ja latam na 1/2 gazu i max praktycznie silnik nie odpoczywa
tomekr Opublikowano 14 Sierpnia 2010 Opublikowano 14 Sierpnia 2010 Nie chodzi o to czy długo, czy krótko, chodzi o ocenę czy z twoim pakietem jest wszystko OK-czas lotu mówi nam jakim prądem rozładowywany jest pakiet. Nareszcie podałeś jakieś konkretne i przydatne informacje do odniesienia się do twoich pytań. Przydało by się jeszcze napięcie poszczególnych ogniw przed ładowaniem, opcja zdaje się, że dostępna po dłuższym naciśnięciu STOP i jaki to pakiet (marka). Generalnie 8min. lotu to raczej bardzo duże obciążenie pakietu - nie ma co się dziwić, że pakiet jest ciepły/gorący - no i nie odniosłeś się do wskazówek jak ocenić temperaturę pakietu. Generalnie wydaje się że wszystko jest OK, nie mniej nie zdziw się, jak po 50 ładowaniach będziesz czuł, że pakiety mają mniej poweru. No i dzięki za uzupełnienie informacji o sobie, pewnie nie tylko mnie to cieszy .
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.