kaszalu Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Witam Wszystkich ! Ostatnio do mojej "stajni" trafił nowy silnik Saito FA 45S ( 7,5cm3; moc 0,7HP; waga ok 430g). Dotychczas używałem tylko dwutaktów więc doświadczenia z 4t raczej zerowe ... Proszę o informacje dotyczące gabarytów modeli w których można by zastosować ten silnik (rozpiętość , waga) i inne cenne osobiste uwagi eksploatacyjne . Najbliższe sercu są modele z okresu pierwszej wojny światowej ( np: Niuport, Morane Saulnier, Fokker , Pfalz itp). Pozdrowienia
Paweł Rzedzicki Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Myślę, że skoro nie akro to jakieś 2,5 kilo modelu max.
kaszalu Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Dziękuję za zainteresowanie tematem ! Podana waga daje już pewien punkt odniesienia ! Gdyby miało być bardziej "acro" to pewnie trzeba by zjechać z wagą do 1,6 - 1,8 kg ? Jakieś sugestie co do wymiarów modelu ? Pozdrowienia !
pacek Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Opublikowano 25 Sierpnia 2010 witam jako że latam kombat WWI to podpowiem że nasze modele w skali 1/8 latają na 4T 30 waga tych samolocików jest różna i wacha się od 1,1 do nawet 1,7 ja osobiście latam Camelem który po licznych naprawach, wiadomo wojna, waży obecnie 1,4 i 30 4T daje rade. myślę że jeśli lubisz samoloty z tej epoki to spokojne możesz budować model dwupłata o rozpiętości 1,2 -1,4 i wadze ok 1,8 -2,4. rozpiętość (waga końcowa modelu) w dużej mierze zależy od oryginału, czy oba płaty miał tej samej wielkości (Camel) czy tak jak w Niuporcie układ póltorapłata. lekki niedobór mocy zwiększy realizm lotu wiadomo pionów pod chmury robić nimi nie będziesz
kaszalu Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Dzięki za dalsze informacje ! Wizja powoli zaczyna się precyzować a wszystkie rady są cenne ! Zaczynam poważnie myśleć o Morane Saulnier N ( średniopłat o "gruszkowatym"przekroju kadłuba ) o rozpiętości ok 1,5 m. Pozdrowienia !
Irek M Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Zaczynam poważnie myśleć o Morane Saulnier N ( średniopłat o "gruszkowatym"przekroju kadłuba ) o rozpiętości ok 1,5 m. Mam plany tego modelu zarówno małego elektryka = 100cm rozp, jak i spalinowego w skali 1/3 = >270cm rozp. Jeśli dobrze namieszasz to moze cos wymieszasz :mrgreen: , chyba że posiadasz już jakies plany.
kaszalu Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Nooo ! To by było pięknie ! Plany znalazłem malutkie i raczej poglądowe - gdyby udało się załatwić coś bardziej szczegółowego to było by wspaniale ! Nie wiem tylko co łatwiej było by zrobić - powiększyć plan małego elektryka i trochę go przekonstruować pod spalinę czy też spróbować pomniejszyć tego giganta ? Swoją drogą taki model musi w powietrzu wyglądać rewelacyjnie - pod jaki silnik jest przewidziany ? Jeżeli Pan pozwoli w sprawie planów napiszę na PW i spróbujemy się dogadać ! Dziękuję za zainteresowanie tematem i odpowiedż ! Pozdrowienia
Rob Mc Fly Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Jeśli byś chciał zapoznać się z planami modelu dwupłata Sopwitch 1 1/2 Strutter (1450mm rozpiętości) to wrzuć na PW swojego maila - podeślę Ci pliki w formacie PDF. Pierwotnie przewidziany do niego silnik to 6,5cm? (dwusuw). Planowana waga 3400g.
kaszalu Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Bardzo chętnie skorzystam ! Informację wysłałem na PW. Pozdrowienia, Andrzej
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.