Skocz do zawartości

pakiety 7,4V i 11,1V - różnice napięcia w praktyce


marpiso

Rekomendowane odpowiedzi

Tomekr - myślą główną tematu było - tak zrozumiałem - z czym się wiąże zmiana pakietu 2celowego na 3celowy. Inny kolega zapytał jeszcze o wartość kV. Odpowiedź kolegi cobra trochę dotknęła mnie bo zarzucił mi, że wprowadzam w błąd, a ja tego nie zrobiłem. Kolejny kolega dalej pisze nie na temat i dziwi sie że go żle zrozumiano, a ja nie mam ochoty kolejny raz pisac tego samego. skoro jednak trzeba to robie to ostatni raz.

Karambolis8 - w którym miejscu napisałem, że wartośc kV nie jest wartościa stałą :?: :?: skoro tego nie napisałem to czemu kolejny raz powtarzasz, że to wartość stała. Nie odpowiedziałes na ptyanie; czy gdy tą stałą wielkosc pomnoże przez 7,4 to wyjdzie tyle samo ile mnożąc przez 11,1 :?: :!: zarzucasz mi czy poprzednikowi braki we wiadomościach na podstawie gimnazjum ale mnożenie było znacznie wczesniej w szkole podstawowej - ale ty pewnie byłeś wtedy na długiej przerwie...

Tomek - oczywiści, że to sa spostrzeżenia praktyczne ale i cyba ogólnie dostepne na samym wejściu w tę zabawę; przecież moc to w naszym wypadku tylko odpowiednie obroty silnika i dostarczone napięcie. Jesli sprawnosc silnika wynosi np 80% na najlepszym z możliwych smigieł to stosując nieodpowiednie sprawnosć będzie dużo niższa przy rownież innych obrotach niż z tym "najlepszym" smigłem. Jest to chyba tak oczywiste, że nie trzeba tego tłumaczyć. Dalszym zagadnieniem byłoby liczenie mocy na takich sestawach ; żle i dobrze dobranych ale o to nikt nie pytał.

Mam nadzieję, że to już załkowicie wyjasnia watpliwości tego tematu i kolega Karambolis8 w odpowiedzi nie będzie znowu przypominał, że kV to wielkosc stała i odnosi sie do 1V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Karambolis8 - w którym miejscu napisałem, że wartośc kV nie jest wartościa stałą :?: :?:

Tutaj:

No chyba że zdaniem Cobry kV = const i jest stałe (w podanym przykładzie 1300 obr/min) bez względu na wartość napięcia.

i tutaj:

Ale kv nie ma nic wspólnego z napięciem zasilania, znaczy ma cos wspólnego ale to kv zalezne jest od napięcia , a nie odwrotnie.

Skoro wg. Ciebie jest zależne od napięcia, to raczej nie możesz jednocześnie twierdzić, że jest stałe.

 

kv jest stałe bez względu na wartość napięcia, bo to nie są obroty silnika, tylko obroty/1V.

Jak widać nie jestem osamotniony w tym "mylnym" przekonaniu:

Tak jak wcześniej mówił cobra - Kv jest stałą silnika, zależy od jego konstrukcji w zakresie napięć dopuszczalnych dla silnika przyjmuje się, że nie zmienia się, chyba, że zmienisz uzwojenie silnika, magnesy. Służy do określenia jakie obroty będzie miał silnik bez obciążenia (a to jest wartość która decyduje o wyborze wielkości śmigła) przy danym napięciu zasilania.

Nie odpowiedziałes na ptyanie; czy gdy tą stałą wielkosc pomnoże przez 7,4 to wyjdzie tyle samo ile mnożąc przez 11,1

Bo takiego pytania nie zadałeś:

Czyli i według ciebie silnik o kV 1300 będzie miał tyle samo obrotów na 1V na pakiecie 7,4V oraz 11,1V

Na 1v to na 1v. Nigdy nic nie mówiłeś o mnożeniu. Z resztą odpowiedziałem na pytanie którego nie zadałeś, ale chyba nie zauważyłeś.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

 

Widzę, że zrobiła się mała awantura.

Bardzo dziękuję z udział w dyskusji.

Chciałbym móc napisać, że dobrze się czyta wasze wypowiedzi, ale dla takiego laika jak ja, to za bardzo wnikacie w szczegóły. Proszę nie łapać się za słówka i szarpać, co kto powiedział i co miał na myśli, bo trochę dryfujemy w na skały.

Już wiem co to jest parametr kv i jaki ma związek z napięciem pakietów.

 

Chciałbym wiedzieć, czy - zakładając optymistycznie, że mój samolot poleci - zmieniając pakiet o mniejszym napięciu (z odpowiednim śmigłem) zmniejszę prędkość modelu. I czy mogę zmienić prędkość lotu zmieniając tylko śmigło?

 

Pozdrawiam. Marcin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładając brak zmiany obrotów, zmniejszając skok śmigła zmniejszasz prędkość strumienia zaśmigłowego - czyli teoretycznie lecisz wolniej. Ale przy mniejszym skoku śmigło stawia mniejszy opór, więc wzrosną obroty silnika i efekt może nie być zadowalający. Ogólnie da się, tylko trzeba popróbować jak zespół napędowy się będzie zachowywał w danej konfiguracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.