Skocz do zawartości

Przelicznik spalina vs elektryk


308_Martinez

Rekomendowane odpowiedzi

Tak, od czasu wymyślenia pojęcia mocy dosyć łatwo się przelicza silniki elektryczne na spalinowe, osły na ludzi itp, itd :-).

Dla pamięci - P=UxI (warto czasem uwzględnić sprawność). Moc silników spalinowych jest podawana przez producenta (zwykle).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Szukam przelicznika silników spalinowych na elektryczne.

Wiem że było gdzieś na forum ale nie mogę odnależć :?

Pomożecie :?:

Było, sam pisałem to: :)

Zobacz: konwersja spalina - bezszczotka

oraz konwersja szczotka - bezszczotka

plus konkretne przykłady konwersji modeli Great Planes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale się rozpisaliście panowie.Dziękuję za odpowiedzi.

Może sformułuję inaczej pytanko.

Jakiej beszczotki użyć do modelu motoszybowca gdzie siedział silnik spalinowy 2.5 cm ?

Rozpiętość, waga modelu ( około ), jak ma latać ( spoko, szybko, pylonik ) to dobierzemy motorek ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obstawiam zespół napędowy 250-300W - będzie dynamiczne wynoszenie

do 800g dojdzie:

silnik 120g

pakiet 180-200g

regler, serwa - do 100g

 

razem 1200g do lotu. Bez rewelacji ale też bez tragedii.

 

BTW - z jakiego powodu temat jest w HP? Wstydliwy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A pierwotnie to pytałem gdzie na forum było...

Trochu się temat rozwinął tak że to już kwestia moderatorów czy przeniosą czy nie.

Wstydliwy? hmm,raczej z ostrożności to tutaj wsadziłem aby mnie jaki młodzian nie ochrzanił i posłał do "szukajki" :wink:

 

Co do silnika to myślę iż taki by w zupełności wystarczył:

 

http://abc-rc.pl/p/9/530/silnik_c2836;12_kv750-silniki_elektryczne.html

 

ewentualnie tańszy

 

http://abc-rc.pl/p/9/1568/silnik_2410-12_gold_1000kv_tower_pro-silniki_elektryczne.html

 

jakieś sugestie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pierwszym linku jest 290W też zły???

 

No zły to nie ale te "290" to w warunkach ekstremalnie laboratoryjnych :devil:

Modelik pójdzie jakieś 25-35 stopni w górę to max a jak powieje trochę mocniej to mogą być problemy z powrotem do "domu" :cry:

 

Poszukaj motorka co w opisie ma jakoweś 350 W i dwie pierwsze cyfry to 35xx - będzie zapas na "wszelki słuczaj"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma różnicy w ciągnięciu do góry górnopłata 1kg i szybowca 1kg. Oba będą podobnie (z dokładnością do oporów) wyciągane. Różnica jest taka, że leniwe wyciąganie szybowca będzie akceptowalne, a latanie górnopłatem na granicy przeciągnięcia nie.

Moje wyliczenia (których nie zakwestionowałeś) pokazują, że będziesz mieć 1200g modelu do lotu. 1200g a 750 to jest "drobna różnica". Dlatego napisałem "na rzęsach".

Chyba, że model jednak będzie lżejszy. Jak waży 1kg, dawaj ten silnik bez namysłu.

 

Mam osobiste przekonanie, że silniki powinno się dobierać także "masowo". IMO sprawdza się zasada (którą wyznaje np. znany Kaper), że istnieje pewien optymalny przelicznik mocy na jednostkę masy silnika. IMO jest to ok. 250-300W/100g. I zasada ta mi się sprawdza.

 

I według tej zasady u ciebie pasować będzie silnik ok. 100g i ok. 250W

Nawiasem mówiąc gdzie te 290W w tym silniku??? Przy pakiecie 4s i prądzie 20A dopuszczonym przez minutę. :mrgreen:

Ten silnik ma 180-200W (15-18A przy pakiecie 3s) i to wszystko - akurat do twojego trenerka 750g.

 

Twoje 1200g porównuję z moim 2m Falconem - 1450g do lotu, który z silnikiem 156g (AXI) i mocą zespołu napędowego ok.350-400W wyrywa w górę w miarę dynamicznie.

 

Ciut praktycznej teorii jest też tu: http://www.pfmrc.eu/viewtopic.php?p=268526&highlight=#268526 w moim poście.

 

Panowie od silników AXI piszą: - trener 200W/kg - patrz jak twój silniczek pasuje do tej reguły. Szybowiec 180W/kg czyli ok. 220W. - ale to do leniwego bujania.

A jeszcze by warto uwzględnić sprawność, tak minimum 80%.

I znów jesteśmy w okolicach mojego poprzedniego postu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.