radek872 Opublikowano 17 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2010 Właśnie wklejenie a zalanie to jest różnica.Wklejać wklejałem trzymało mocno, ale trzeba raz włożyć na 100% bo mały błąd klej łapie i jest kaplica.Z samym zalaniem, to niech się wypowie ktoś kto buduje modele np instruktor modelarni.Wg mnie zalewanie włożonych zawiasów to nie jest dobra szkoła, ale to tylko moja opinia.Tak jak mówiłem ja te zawiasy smarowałem żywicą, a dodatkowo szpilką smarowałem rowki w modelu i można było na tym słonia powiesić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel_W Opublikowano 17 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2010 .Wg mnie zalewanie włożonych zawiasów to nie jest dobra szkoła, Wg. mnie bardzo dobra. Ustawiasz wszystko jak chcesz i kleisz - mowa oczywiście o klejeniu CA. Tym bardziej jeśli chodzi o zawiasy ze sztyftem, a nie elastyczne - co jeśli wklei się go krzywo, tzn. sztyfty nie będą w jednej osi? Cały czas mam oczywiście na myśli klejenie CA, bo przy klejeniu na żywicę prościej po prostu jest posmarować zawias i wsunąć w szczelinę. Odnośnie elastycznych zawiasów klejonych na cyjaka - sam mam takich koło 15 w Yaku Haikonga, to samo ma Alchemique w swoim, zawiasy wyrwały się dopiero po zahaczeniu kierunkiem o ziemię w odwróconym harrierze. Mocnym zahaczeniu. Inaczej nie ma opcji ich jakkolwiek wyrwać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malker Opublikowano 17 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2010 KAVANy plastikowe kleje oczywiście na żywicę, w szparę wciskam żywicę, dodatkowo zawias nią smaruje i dopiero wklejam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jakuban Opublikowano 18 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2010 Ten sport to sport dla ludzi o silnych nerwach. Jako modelarz z ogromnym doświadczeniem ;D zawsze robię testy naziemne. Jeśli wklejam zawias do modelu to wcześniej buduję model naziemny i sprawdzam wytrzymałość takiej próby, to samo robię jak buduję deprona, bo przecież depron tez może zabić, więc wszystko musi być na tip top, nie mówiąc już o zawiasach, które tak łatwo stracić w odwróconym harrierze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sak122 Opublikowano 18 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Września 2010 Panowie, czy prosze o konkrety, czy te moje zawiasy bezosiowe mogą zostać, czy muszę je koniecznie wywalić, czy będzie dobrym sposobem tak jak podpowiedział Marek:D, wkleić w każdy zawias pręcik węglowy dla skontrowania zawiasu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malker Opublikowano 18 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2010 Tak, pręcik na pewno pomoże. Jeśli to sa zawiasy "papirzoki" to nie powinny puścic na żywicę. Wklej pręcik. max 30min roboty a masz spokojną głowę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jakuban Opublikowano 18 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2010 Lubię zdania "podrzędnie" złożone:) ale powiedzmy że zrozumiałem treść Twojego posta. Jeśli nie chcesz się napracować to zrób tak jak napisał Marek i będzie ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sak122 Opublikowano 18 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Września 2010 Przepraszam jeśli piszę nie zrozumiale. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sak122 Opublikowano 21 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września 2010 Próbowałem wyciąć delikatnie te zawiasy - nie da się, następnie próbowałem je wyrwać - nie dało się później się zdenerwowałem i ja ciągnąłem z jednej strony a ojciec z drugiej - również ani drgnęło. To znaczy że zawiasy na prawdę mocno siedzą, dzisiaj wywiercę te dziurki o których wspominał Marek:D, i przełożę tam pręcik węglowy dla lepszego za kontrowania zawiasu, te zawiasy co były w zestawie, pomimo że były bez osiowe, to nie były takie włókniste, został mi jeszcze jeden, i zrobię na nim próbę z CA, ale one są za sztywne, żeby CA je ładnie ,,pił'' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam49 Opublikowano 1 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2010 Co dalej z modelem? Czy są jakieś postępy w budowie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sak122 Opublikowano 2 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Października 2010 chwilowo budowa stoi, czekam na zawiasy Kevan-a, i wymienię te CA na zwykłe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sak122 Opublikowano 15 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2010 Witam, wyciąłem delikatnie nożykiem zawiasy CA i wklejam powoli zawiasy KAVAN-a, zastanawiałem się nad napędem elektro, ale doszedłem do wniosku że model w wersji elektro będzie cięższy, gdyż: 1kg - silnik, do tego regiel i jakiś pakiet. Zastanawiam się nad serwami Hiteca, na poczatek zakupie jakies na ogon, myślałem o tych: http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=12022 2x na wysokość, na kierunek dam : http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=6067 , na lotki 2x http://ef3m.pl/750,hitec-hs-645mg-analog-9-5-kg-0-20s-55g.html i na gaz :http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=282 - co myslicie o takim wyposażeniu, do tego pakiet http://www.rcskorpion.pl/product_info.php?cPath=137_268&products_id=6974 i silnik http://hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5787 albo http://hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=15039. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 15 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2010 Niepotrzebnie powycinałes te zawiasy ja teraz powklejałem na dwuskładnikową żywicę epoxy tak jak we wszystkich moich mniejszych modelach było jest i będzie z nimi wszystko ok tylko trzeba umieć wklejać a nie tylko posmarować i wsunąć, a połowa wyłazi na zewnątrz.Za każdym razem poświęcam jeden zawias i nim rozprowadzam klej wszczeliny wkadając i wyciagając go kilka razy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek:D Opublikowano 15 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2010 Na kierunek chcesz dać serwo 130g(doliczam przedłużone kable)? To wtedy będzie cegła, a w takim rozmiarze modelu na benzynę trzeba urywać gramy gdzie się da. będzie cięższy, gdyż: 1kg - silnik, do tego regiel i jakiś pakietBzdura. Silnik benzyna będzie ważył 1000+ 150 zapłon+ 150 tłumik + 150 pakiet do zapłonu + 250-300 paliwo. Łącznie masz +- 1700-1750g. Nie dodaję, że producenci często pomijają wagę dystansów, które ważą ok 80-100g w zależności od długości(podaję wagę tych od DL-50v2).Elektryk to będzie: pakiet 590 + silnik 430g + 109g regulator. Łącznie 1130. Różnica wynosi ponad 600g co pozwala nawet na danie lżejszego napędu elektrycznego co znów mniejszy całkowitą masę przy zachowaniu wystarczającego zapasu mocy. Nie ukrywajmy, że elektryk jest po prostu droższy. Sam projektuję model 1,8m właśnie pod elektrownię. Dodam, że moja konfiguracja elektro ma taką moc jak silniki z Twego linku(1,8kW). Dodam, że waga podanych przeze mnie elementów konfiguracji elektrycznej pochodzi ze stronki HC, więc stosując lepsze, wydajniejsze silniki można jeszcze urwać trochę wagi. Śpiesz się z robotą, żeby oblatać jeszcze w tym sezonie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sak122 Opublikowano 15 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2010 Ja ten model szykuję na przyszły sezon, a po pierwsze pośpiech nie jest wskazany, no chyba że sie łapie muchy :mrgreen: a w takim razie jakie mógłbyś mi polecić serwo na kierunek - zaznaczam że poniżej 12 kg ciągu nie wchodzi w grę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek:D Opublikowano 15 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2010 Na pewno cyfrowe, żeby miało dużą siłę trzymania. Ja osobiście jeżeli kierowałbym się finansami to wziąłbym te: http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=65_457_469&products_id=5741, ale jak masz pieniądze to weź te: http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=65_457_469&products_id=5743. Sam mam te ostatnie na lotkach w modelu 2,2m i na pierwszy rzut oka wyglądają super. W powietrzu jeszcze nie były, ale mają mniejsze luzy niż hiteki z tego co mogłem zaobserwować we własnym zakresie. Są dokładniejsze(na CNT w radiu - ustawianiu centrum serwa, reagują na nawet najmniejszy ruch, w przeciwieństwie do Hiteków, które są mniej dokładne). Poza tym są szybkie, mają grube, solidne kable. Na dźwigni 2-calowej nie mają luzów, co mnie pozytywnie zaskoczyło(hiteki na takiej dźwigni nie dawały rady utrzymać centrum). Ja na kierunku w modelu 2,2 mam Hs-5955TG(24 kG), które udało mi się okazyjnie kupić przed "kryzysem" na rynku. Czemu o tym wspominam? Bo po sezonie użytkowania tryby metalowe troszkę się wyrobiły i serwa mają większe luzy niż wcześniej(Hs-5645MG), a na wspomnianym Hs-5955TG nie ma ani śladu luzów, jest jak nówka. Dlatego to też argument "za" serwem z drugiego linku. Dodam, że serwa te używają helikopterowcy i sobie chwalą(z tego co widziałem na necie), a w tego typu modelach na wirniku konieczne jest szybkie, mocne i precyzyjne serwo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sak122 Opublikowano 15 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2010 Marek:D, no właśnie, najbardziej mi zależy na tych finansach :mrgreen: a co powiesz o serwach Power HD, mój znajomy na nich lata , ponoć sa dobre? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek:D Opublikowano 15 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2010 Nie miałem z nimi do czynienia. Ale opinie miały niezłe. Myślę, że na lotki możnaby było dać coś cyfrowe, choć niekoniecznie. Moim zdaniem na kierunek można dać HD ale koniecznie cyfrowe. Chodzi tu o siłę trzymania. I na prawdę lepiej wstawić 12 cyfrówkę niż 17 analog. Proponuję poczytać o tym artykuł/notę na stronie rcskorpiona w dziale serwa. Tam wszystko jest napisane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malker Opublikowano 15 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2010 Co to serw power HD. Mam je na wysokości w Yaku 54 1.7m Bodajże analogi 17kg, kosztowały kiedyś chyba 96zł sztuka - chyba wchodziły dopiero na rynek. Miałem 3 takowe serwa, na kierunku, oraz 2 na wysokości. Po wylatanych 2 sezonach (niepełnych) mają delikatne luzy na trybach (to są MG) i troszeczkę się spowolniły. W jednym zauważyłem też drganie w neutrum, pewnie zabrudzony potencjometr. Do demonów szybkości one nie należą. Właśnie, miałem napisac o tym jednym serwie jeszcze Miałem to serwo też na kierunku. Wyniosłem model na ogród w celu regulacji silnika, bo po co smrodzić i hałasować na lotnisku kiedy inni latają Podłączyłem zasilanie i omało nie wyrwało mi steru. Serwo kompletnie padło i wywinęło się na drugą stronę. Od czasu do czasu zmieniając skrajne położenie. (było ono na sterze wysokosci) Przełożyłem więc z kierunku serwo na wysokośc aby tam były 2 identyczne serwa a na kierunek kupiłem Hitec'a HS635HB i jak na razie wszystko jest OK, ale nie wiem czy do kolejnego modelu zdecydował bym się na PowerHD... Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kszczech Opublikowano 15 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2010 Piotrek (sak122), jeszcze niedawno doradzałeś innym jakie serwa trzeba dać a teraz sam pytasz innych o serwa do Twojego modelu :devil: ---> http://pfmrc.eu/viewtopic.php?p=327279&highlight=#327279 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.