Skocz do zawartości

DLe 55 czy DLa 56


haleq

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 46
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
  • 1 rok później...
  • 5 miesięcy temu...

W teorii DLA 56 jest wykonany a lepszych materiałów-korpus wykonany jest z stopu magnezu z aluminium ,

DLE 55 tylko z aluminium. DLA posiada japońskie łożyska NSK ,jest lżejszy,wykończony na "glanc" ,ma zwiększone osiągi wobec DLE 55.

Z praktyki ,bo oba mamy na lotnisku -chodzą i zapalają identycznie ,bezproblemowo się regulują.Może DLA 56 ma ciut wyższą moc,lub większe obroty maksymalne jednak dla zwykłego śmiertelnika osiągi,eksploatacja są praktycznie bez różnicy ( nie wnikam w jakieś pomiary na hamowni z przyrządami pomiarowymi).

Teoretycznie DLA 56 jest nowszym silnikiem więc to przemawia na jego korzyść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam DLA 56 i jestem bardzo zadowolony co prawda nie mam porównania z DLE 55 ale np z RCGF 32 ktorego też mam i tu same plusy dla DLA

- jakość wykonania

-odpala z palca ,

-nie gaśnie ,

-super reaguje na regulacje

a z RCGF jest trochę odwrotnie jak mu się chce to cały dzień chodzi super a jak mu się nie chcę to nie chodzi wcale :))

 

A części od DLE 55 idealnie pasują do DLA 56 np piasta śmigła którą miałem okazje wymieniać po odmedlowaniu się śmigła w locie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

witam!mam silnik DLA 56 zakupiony na HK.obecnie jest zabudowany w Yaku-54 TOP MODEL.

 

silnik jest na dotarciu i wypalił już osiem litrów mieszanki 98Pb z olejem mineralnym CASTROL 2T 25:1.dodam że używam śmigła FIALA 22x10.

 

dziś postanowiłem zmienić paliwo i zrobiłem mieszankę 95PB z olejem husqvarna XP 40:1

 

ile trzeba jeszcze wylatać paliwa żeby silnik osiągnął swoją maksymalną sprawność i rekomendowane 7,5 tyś. obrotów?

 

chciałbym też prosić o pomoc w sprawie regulacji gaźnika.pamiętacie może koledzy na ile są w waszych silnikach wykręcone śruby H i L?

 

generalnie to silnik sprawuje się bardzo dobrze,nie gaśnie.mam problem z jego prawidłową regulacją i być może przez to nieraz ciężko go uruchomić nawet gdy jest ciepły.poza tym na opisywanym śmigle kręci ok 6,7 tyś. obrotów.wydaje mi się że to trochę za mało,a może też za wcześnie...

 

pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzej ale po co 8 litrów na mineralu..? wystarczy 2-3 litry a potem syntetyk.

Kolega ma na lotnisku taki silnik i czy zimny czy ciepły pali od strzału.Tak jak piszesz,właściwa regulacja chyba jest potrzebna-teoretycznie masz go zbyt przelanego i silnik nie osiąga max. obrotów.

Z ciekawości-mierzyłeś może ciąg na tym śmigle ?

U mnie DLE 55 przy 7tyś z groszem na 23x8 daje 12,5. kg ciągu statycznego na ziemi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

regulowałem go na wszelkie sposoby...

po zmianie paliwa zacząłem od ustawień początkowych gaźnika według instrukcji ( H-1,5 do 2 i L-1,5 obrotu).przestawiłem też delikatnie zapłon bo był opóźniony i czasem silnik potrafił strzelić w tłumik.

po regulacji odczułem delikatną poprawę osiągów,obrotomierz wpinany do zapłonu pokazał ok 6900 obr.silnik szybciej reagował na dodanie gazu i w powietrzu też było czuć tą różnicę.

dodam że wszystko to robiłem ze zdemontowaną maską.po kilku lotach założyłem maskę bo według mnie praca silnika była zadowalająca.niestety po założeniu maski silnik trzeba było przeregulować od nowa ale już tak dobrze jak bez maski nie chciał chodzić.

 

pozostaje jeszcze jedna rzecz,otóż nie wspomniałem że od początku mam zamontowany do silnika tłumik typu Pitss.zakupiłem go na HK ponieważ maska silnika miała już zrobione wycięcie pod taki tłumik.oryginalna puszka leży w kartonie nietknięta.możliwe że właśnie przez tego pitssa silnik nie wkręca się tak jak powinien.założę oryginalny tłumik i wtedy zobaczymy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.