Skocz do zawartości

Świeca O. S. MAX No. 8 - prąd żarzenia


mkrawcz1

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam :-)

 

Buduję moduł żarzenia świecy w oparciu o stabilizowane prądowo źródło (LM350) i tu zagwozdka:

- przy 2,0 A świeca jest ciemna,

- przy 2,7 A zaczyna świecić ciemnopomarańczowo,

- przy 3,2 A świeci jasnopomarańczowo.

 

To taki egzemplarz czy one tak mają (myślałem, że 2 A będzie "z górką")?

Opublikowano

Ja używam pojedynczego ogniwa Ni-MH SC1800mAh 1.2V o wydajności: 20-25 A

Kolor spirali powinien być lekko jasno-pomarańczowy. Przy ciepłym silniku prąd dostarczony do świecy podczas pracy silnika powinien być mniejszy bo inaczej przepalisz spiralę.

Opublikowano

Przy słabym ogniwie leci 1,8A i grzałka jest pomarańczowa. Przy naładowanym.... hmmm, trzeba będzie naładować palucha :)

Jeśli chodzi o napięcie podtrzymywania żarzenia podczas pracy (nie do rozruchu) to trzeba doświadczalnie spróbować przy jakim napięciu silnik będzie stabilnie pracował i wchodził na obroty zaczynając od najniższego i stopniowo go podnosząc. Wiadomo, jeśli silnik będzie miał lepsze chłodzenie np przez to że na polu będzie zimniej to i napięcie podtrzymywania żarzenia musi być wyższe.

Edit:

z tym prądem to sprawdzę jak mi się naładuje ogniwo i jeszcze raz napisze ile mi wyszło na amperomierzu.

Opublikowano

Jeśli mogę wtrącić-LM350 do żarzenia świecy to kiepski pomysł-będzie 20-40W strat na stabilizatorze. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem byłaby regulacja PWM

Opublikowano

Jeśli mogę wtrącić-LM350 do żarzenia świecy to kiepski pomysł-będzie 20-40W strat na stabilizatorze. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem byłaby regulacja PWM

Wiem i liczę się z tym, postawiłem na prostotę, a nie efektywność energetyczną :-)

Minuta-dwie na rozruch nie powinny za szybko rozładować akumulatora 7Ah.

Jak będzie czas i ochota - przerobię na sterowanie współczynnikiem wypełnienia.

Opublikowano

I ja u siebie zmierzyłem po tym jak się mi paluch naładował :) Wychodzi 3A, z tym że jak wpinam amperomierz w obwód to grzałka w świecy się nie rozpala, natomiast po wypięciu amperomierza świeci na jasny pomarańcz.

Trochę zastanawiam się czemu się tak dzieje? Czyżby amperomierz działał jak rezystor? Zaskoczyło mnie to i nie bardzo sobie umiem to zjawisko wyjaśnić i stwierdzić czy pomiar jest miarodajny? Może ktoś wie?

Opublikowano

A tak z czystej ciekawości: wpinasz amperomierz szeregowo czy równolegle? ;-)

Szeregowo :>

 

A kable sie nie robiły ciepłe ? :) Te oryginalne kable od mierników to kaszana. Do pomiaru prądu trzeba je wymienić na grubsze.

Kabelki zimne, ale i tak będę musiał pomyśleć o ich wymianie bo są już długo używane.
Opublikowano

Kolego Darku, powstaje w ten sposób dzielnik napięcia. Zwłaszcza kiedy jedną gałęzią jest mała rezystancja świecy a drugą mała rezystancja bocznika amperomierza, napięcie na poszczególnych gałęziach zbliża się do 1/2 napięcia zasilania (proporcjonalnie do stosunku obu rezystancji) Dlatego nie żarzy tak jak bez miernika.

Opublikowano

Moja "produkcja " sprawdziła się dziś na 100%, czterokrotnie odpalając silnik. Niestety, aku rozrusznika zmarł, co nie pozwoliło dokończyć docierania.

Przy okazji, grzanie ciągłe świecy przez ok. 5 minut rozgrzało radiator układu do temperatury "gorącego kartofla" (nie dało się utrzymać w ręce) :-)

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Ja tam uważam, że proste rozwiązania są najlepsze. Używam aku 2V 10Ah, i 1,5 - 2 metry kabla o przekroju tak dobranym, aby na świecy było 1,2V. Wtedy świeca jest pomarańczowa. Długi kabel sprawia, że nic złego się nie stanie w razie przypadkowego zwarcia na klipsie.

Proste i niezawodne.

Opublikowano

Dorzucanie dodatkowego aku do skrzynki tylko do żarzenia świecy moim zdaniem nie jest prostym rozwiązaniem ;-)

Układ żarzenia "homemade" leży w szafie, do skrzynki trafił fabryczny panel z automatycznym ustawianiem prądu. Wrócę do tematu ewentualnie przy produkcji pokładowego układu żarzenia, ale to do dużego i ciężkiego modelu dwusilnikowca, więc za jakieś 2-3 lata ;-)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.