DJDIT Opublikowano 17 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2010 W dziale półmakiety ponieważ nigdy nie będzie to makieta jakie robi MareX ;p co najwyżej będzie to przypominało wilgę... O czym mowa ? trafił mi się kadłub z maską silnika f-my Frish od takiego modelu dlatego postanowiłem doprowadzić to do stanu używalności, bo projekt jak najbardziej godny uwagi. Początek prac to nowy lakier, dla mnie to nie problem po kilku godzinach wyglądało to tak. I z prac mniej przyjemnych jak się nie posiada tokarki, wiertarki stołowej i frezarki to podwozie. Zrobiłem to metodą amatorską, jedyna pomoc to spawanie aluminium w specjalistycznym zakładzie spawalniczym. Foto przed złożeniem tego w całość: Blacha alu 4mm rurki 18mm i jakies kawałki twardego alu na ruchome ramię, amortyzatory gazowe + wkład sprężynowy dla utwardzenia (póżniej będzie na foto) Skrzydła to prosta sprawa szczególnie, że postanowiłem wyciąć je na maszynie CNC, szybko i sprawnie gdyby nie to, że ubzdurałem sobie bezszczelinowe klapy i lotki. Czy było warto ? wizualnie tak, praktycznie nie... dlatego, że zrobienie steru bezszczelinowego zajmuje tyle czasu ile wykonanie całych gotowych skrzydeł od A do Z. Mógłbym to zrobić jak w oryginale i zyskałbym kilka-naście ? godzin pracy a efekt praktyczny w locie ten sam przy tego typu modelu. Niestety brak foto z montażu statecznika tylnego który został wykonany metodą konstrukcyjną (sama balsa z dźwigarami sosnowymi) w celu redukcji wagi wszystko dlatego, że te wilgi wychodzą za ciężkie na tył. Uśmiech właściciela po kilkudziesięciu godzinach pracy bezcenny ! Model został oblatany przed ukończeniem wszystkich prac, głupio by było meczyć się dalej gdyby okazało się, że model nie lata prawidłowo. Teraz została cała zima, na upodobnienia tego do wilgi. Brak detali psuje cały efekt, jak zrobie coś wiecęj przy modelu wstawię dodatkowe foto. Na chwilę obecną najważniejszy jest wyczep do holowania szybowców gdyż takie jest przeznaczenie modelu oraz zamontowanie maski którą będę musiał dopasowac do silnika 3W 80ccm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 17 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2010 W FSM z czerwca 2005 sporo miejsca poświęcono Wildze dołączając rysunki i rzuty. Jeśli interesują one to mogę przesłać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DJDIT Opublikowano 17 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2010 jeśli posiadasz skan to będę wdzięczny. Posiadam dużo foto tego modelu więc nie powinno być problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 17 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2010 Posiadam akurat ten numer więc ze skanem nie będzie problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pepcio Opublikowano 18 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2010 Piękny model. Jeszcze tylko ładna osłona silnika i staranne malowanie na wzór oryginału (co nie sprawia Tobie kłopotu jak piszesz). I zmień te koła na większe fi .Wizualnie trochę psuje efekt a i z trawy wystartujesz. Pozdrawiam Mirek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DJDIT Opublikowano 17 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2011 Odświeżam temat. Poświęciłem trochę czasu wildze, okleiłem skrzydła i statecznik oracoverem, dostosowałem sie do słusznych uwag co do kół które aktualnie mają 125mm średnicy. Pomalowałem też maskę silnika. Zostaje koniecznie dorobić osłonki na rurki podwozia i zamknięcie kadłuba od góry, naklejki na kadłub już się wycinają na ploterze tnącym. Wilga już wykonała kilkanaście holów, na bieżąco usuwam pojawiające się problemy tak aby na zlot Żar model dzielnie służył szybownikom. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtass_nt Opublikowano 18 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2011 Coś w tym podwoziu mi się ciągle nie podoba Ale poczekam aż zrobisz osłony na golenie. Może będzie bardziej "wilgowo" :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojteq Opublikowano 19 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2011 Wilga Frisha ma właśnie takie podwozie Z osłonami będzie wyglądała jak normalna wilga Piękny model Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DJDIT Opublikowano 19 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2011 Wojtek Ma rację, wszystko psują amortyzatory które są dużo dłuższe niz powinny być w związku z tym są przykręcone pod innym kątem. Dla mnie szegół liczy się aby było praktycznie i łatwo obsługowo w końcu to półmakieta a nie makieta heh. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.