madmax Opublikowano 15 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2011 Przyłączę się do tego wątku - aby nie rozpoczynać kolejnego. Właśnie oczekuję na dostawę od kolegi Marka modelu P-40 Warhawk. Między czasie przeglądam swoje zasoby i wyłuskuję elementy, które użyję w tym modelu. Mam luźny zestaw silnik + regulator TowerPro BM2409-12T / 25A BEC, który mi został z PIEPERka z Cyber-Fly. Czy ten zestaw może zostać użyty ( na razie o walkach nie myślę - raczej o doskonaleniu kunsztu latania ), czy też od razu zaopatrzyć się w silnik Tower Pro 2408-21T Black ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TooM Opublikowano 15 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2011 Możesz spróbować na śmigłach GWS bo na TP lub APC będziesz miał za duży prąd i nie wylatasz pełnego czasu walki.Na początek spróbuj 8x4 a potem 7x6. Zawsze można wymienić silnik jak ten się nie sprawdzi ,a regulator masz dobry. Jak nie masz cęgów do pomiaru prądu często jestem w Głuchowie Górnym, możemy się spotkać i pomierzysz sobie prąd na różnych śmigłach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek rokowski Opublikowano 15 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2011 czoęłm Piter tutaj dość użyteczna tabelka: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/tp_motor.html dla tego silnika podaja max smiglo 8x5 -ale wowczas bedzie brał 23Amp -wiec sporo i jak pisze Toom - nie starczy "wiatru" na zbyt długie latanie zrób próbę na APC 8x4 -najwyżej ogranicz max obroty 1600kv to sporo no i 200W... ; ) mam taki naped w swoim Corsairze -styropianowym chińczyku-' power był taki ze poskładały się skrzydła w ciasnej pętli )) -ale one nie miały wzmocnień - wiec można się było spodziewać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebamor Opublikowano 15 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2011 Silnik będzie ciągnął, tylko trochę ciężkawy. Lepiej kup Tower Pro 2408-21T Black, albo E-max CF 2812 lub E-max CF 2822. I wtedy będzie na 100% OK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madmax Opublikowano 16 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2011 Dziękuję za podpowiedzi. Jak tylko model dojdzie - postaram się pokazywać jego budowę, aby przy okazji mieć Wasze potwierdzenie, że czegoś nie knocę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 16 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2011 tylko trochę ciężkawy. Nie ma problemu z tym silnikiem, latałem na nim ale bieże sporo prądu i pakiet 1300 mAh jest koniecznością. Największą jego wadą nie jest waga a kiepska oś i mała sprawność która dodatkowo spada z każdym kretem :-) Polecam śmigło 7x6 lub 8x3,8 Tower Pro .... przy GWS 8x4 mocno już grzeje pakiet. ms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madmax Opublikowano 16 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2011 Rzeczywiście. Oś gnie się przy każdym uderzeniu śmigłem o ziemię - nawet, jak dobrze wylądowałem, to oś potrafiła się czasami delikatnie skrzywić. Dlatego też zdecydowałem się na Tower Pro Black. Obecnego TP2409 przeznaczę ( po wymianie ośki ) do napędu skrzydełka Tzagi, które czeka cierpliwie na "natchnienie" . Dziś dotarł do mnie model - czas na powtórne przestudiowanie forum pokazującego kolejne etapy budowy tego mofelu - nie chcę znowu zrobić latającej cegły ( co mam chyba we krwi :twisted: ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 16 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2011 Na mojej stronie www. znajdziesz sporo zdjęć "krok po kroku" jak powstają kombaty ESA - powodzenia. Jeżeli gniesz oś przy każdym lądowaniu to pewnie jej nie skróciłeś :shock: Oś trzeba przyciąć tak aby wystawała max 2mm przed prop-saver a piastę dosunąć do samego silnika .... wtedy dłużej polatasz ms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madmax Opublikowano 16 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2011 Dokładnie tak mam zrobione: obcięta oś nie wystaje ze śmigła oraz prop-saver opiera się o nasadę silnika. Ostanio ośka wygięła się w środku silnika na wysokości magnesów. Jest tak miękka, że ją ręcznie prostowałem. Muszę ją poprostu wymienić na twardszą. Ze strony WWW na pewno skorzystam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebamor Opublikowano 16 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2011 Jest tak miękka, że ją ręcznie prostowałem. :shock: No to weź skombinuj sobie jakiś stary naęd CD-ROM i z niego wyciągnij ośki, są one wystarczająco twarde :wink: . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madmax Opublikowano 16 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2011 Tak też zrobię. Jutro w robocie rozbebeszę kilka starych napędów :twisted:. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.