Skocz do zawartości

Skłon i wykłon silnika


juras_p@op.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Proszę o odpowiedź na pytanie, które od jakiegoś czasu za mną chodzi. jakie zadanie spełnia wykłon silnika? Wiem, że skłon służy temu by powietrze było kierowane pod płat skzydła, ale pojęcia nie mam po co wykłon. Z góry dziękuję z odpowiedzi.

  • Odpowiedzi 40
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

skłon służy temu by powietrze było kierowane pod płat skzydła

A jeżeli to jest dolnopłat? Powyższe twierdzenie jest całkowicie błędne.

 

Skłon służy temu, żeby zniwelować zwiększoną wartość siły nośnej przy większej prędkości. Samolot, niezależnie od obrotów silnika, ma lecieć poziomo. Gdyby nie było skłonu, to im większa prędkość tym bardziej by zadzierał nos. W przypadku pochylonego w dół silnika, pojawia się składowa pionowa siły ciągu, która ściąga nos w dół.

Opublikowano

Dzięki bardzo za odpowiedzi i za ukierunkowanie na odpowiednie myślenie. Tylko dla czego moja cessna od pelikana zadziera przy dużych obrotach? Łoże silnika jest oryginalne, kąt natarcia skrzydła też, a mimo to przy dużych obrotach muszę lekko oddawać drążek sterowy. Czy ten model jest tak fatalnie wykonany :roll: ? Przypominam, że to mój pierwszy samolot rc :oops: .

Opublikowano

Ustawienie silnika jest rzecza bardzo indywidualna, kazda kombinacja model/silnik/smiglo bedzie sie troche inaczej zachowywac. Zwiekszaj po trochu sklon az dojdziesz do tego ze na pelnym gazie bedzie lecial poziomo czy tez troche sie wznosil. To juz twoj wybor.

Opublikowano

Dokładnie tak jak kolega Leszek napisał. To jak samochody, niby takie same a każdy troszkę inaczej chodzi. Podobnie modele fabryczne, potrzebna regulacja indywidualna.

Opublikowano

Nie.

Tam siedzi w środku taki "żuczek", który w zależności od konfiguracji lotu bełta :D sobie trymerami. Ma trochę przewagi nad modelarzem ponieważ czuje :ass: i różnymi dziwnymi ustrojstwami co dzieje się z takim dużym modelem jak samolot. Poza tym ma trochę więcej czasu. Duży "model" reaguje wolniej :lol: . Acha... musi przedtem przestrudiować instrukcję techniki pilotowania danego "modelu".

Opublikowano

Nie.

Stosuje się w zależności od potrzeb, o ile w modelarstwie te "potrzeby" są dość jasne to w prawdziwym lotnictwie dochodzi jeszcze kilka innych czynników. Nie twierdzę że tyczy to wszystkich konstrukcji ale jest wiele w których te "wykłony i skłony" stosowano.

Opublikowano

Oczywiscie ze sie stosuje. Szczegolnie w samolotach lekkich z mocnymi silnikami. Akrabacyjne, mysliwskie z IIWS. Facet w srodku ma dosc normalnej pracy by jeszcze walczyc z efektami od silnika/smigla.

Opublikowano

Czemu nie, pewnie jest to bardziej ekonomiczne niz kompensowanie przy pomocy sterow. Opory itd.

Nie bez kozery wiele samolotow jest wywazanaych tak ze trzeba komputera by toto latac moglo ale jak opory spadaja.

Opublikowano

Nie bez kozery wiele samolotow jest wywazanaych tak ze trzeba komputera by toto latac moglo ale jak opory spadaja.

Nie ma co tak straszyć :wink: Nawet współczesne samoloty rejsowe, cywilne choć korzystają z informatycznych systemów sterowania nadal są projektowane jako konstrukcje stateczne, nawet załadunek PAXem jest tym dyktowany co zresztą daje większą szansę w przypadku wystąpienia awarii a to nadal jest priorytetem.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.