juras_p@op.pl Opublikowano 22 Października 2010 Opublikowano 22 Października 2010 Witam. Proszę o odpowiedź na pytanie, które od jakiegoś czasu za mną chodzi. jakie zadanie spełnia wykłon silnika? Wiem, że skłon służy temu by powietrze było kierowane pod płat skzydła, ale pojęcia nie mam po co wykłon. Z góry dziękuję z odpowiedzi.
false Opublikowano 22 Października 2010 Opublikowano 22 Października 2010 Żeby zniwelować moment obrotowy silnika, który obraca model wokół osi podłużnej.
Callab Opublikowano 22 Października 2010 Opublikowano 22 Października 2010 skłon służy temu by powietrze było kierowane pod płat skzydła A jeżeli to jest dolnopłat? Powyższe twierdzenie jest całkowicie błędne. Skłon służy temu, żeby zniwelować zwiększoną wartość siły nośnej przy większej prędkości. Samolot, niezależnie od obrotów silnika, ma lecieć poziomo. Gdyby nie było skłonu, to im większa prędkość tym bardziej by zadzierał nos. W przypadku pochylonego w dół silnika, pojawia się składowa pionowa siły ciągu, która ściąga nos w dół.
juras_p@op.pl Opublikowano 22 Października 2010 Autor Opublikowano 22 Października 2010 Dzięki bardzo za odpowiedzi i za ukierunkowanie na odpowiednie myślenie. Tylko dla czego moja cessna od pelikana zadziera przy dużych obrotach? Łoże silnika jest oryginalne, kąt natarcia skrzydła też, a mimo to przy dużych obrotach muszę lekko oddawać drążek sterowy. Czy ten model jest tak fatalnie wykonany :roll: ? Przypominam, że to mój pierwszy samolot rc :oops: .
Leszek_K Opublikowano 22 Października 2010 Opublikowano 22 Października 2010 Ustawienie silnika jest rzecza bardzo indywidualna, kazda kombinacja model/silnik/smiglo bedzie sie troche inaczej zachowywac. Zwiekszaj po trochu sklon az dojdziesz do tego ze na pelnym gazie bedzie lecial poziomo czy tez troche sie wznosil. To juz twoj wybor.
RomanJ4 Opublikowano 22 Października 2010 Opublikowano 22 Października 2010 Dokładnie tak jak kolega Leszek napisał. To jak samochody, niby takie same a każdy troszkę inaczej chodzi. Podobnie modele fabryczne, potrzebna regulacja indywidualna.
juras_p@op.pl Opublikowano 25 Października 2010 Autor Opublikowano 25 Października 2010 Czy w prawdziwych samolotach też stosuje się skłon i wykłon silnika?
damdam Opublikowano 25 Października 2010 Opublikowano 25 Października 2010 Nie. Tam siedzi w środku taki "żuczek", który w zależności od konfiguracji lotu bełta sobie trymerami. Ma trochę przewagi nad modelarzem ponieważ czuje :ass: i różnymi dziwnymi ustrojstwami co dzieje się z takim dużym modelem jak samolot. Poza tym ma trochę więcej czasu. Duży "model" reaguje wolniej . Acha... musi przedtem przestrudiować instrukcję techniki pilotowania danego "modelu".
marcin133 Opublikowano 25 Października 2010 Opublikowano 25 Października 2010 Nie. Stosuje się w zależności od potrzeb, o ile w modelarstwie te "potrzeby" są dość jasne to w prawdziwym lotnictwie dochodzi jeszcze kilka innych czynników. Nie twierdzę że tyczy to wszystkich konstrukcji ale jest wiele w których te "wykłony i skłony" stosowano.
MironRC Opublikowano 25 Października 2010 Opublikowano 25 Października 2010 Czy w prawdziwych samolotach też stosuje się skłon i wykłon silnika? tak, dobrze to widać w PZL-130 Orlik :wink:
Leszek_K Opublikowano 26 Października 2010 Opublikowano 26 Października 2010 Oczywiscie ze sie stosuje. Szczegolnie w samolotach lekkich z mocnymi silnikami. Akrabacyjne, mysliwskie z IIWS. Facet w srodku ma dosc normalnej pracy by jeszcze walczyc z efektami od silnika/smigla.
Ptasiek Opublikowano 28 Października 2010 Opublikowano 28 Października 2010 W ATR72 skłon silników jest bardzo duży .
Leszek_K Opublikowano 28 Października 2010 Opublikowano 28 Października 2010 Czemu nie, pewnie jest to bardziej ekonomiczne niz kompensowanie przy pomocy sterow. Opory itd. Nie bez kozery wiele samolotow jest wywazanaych tak ze trzeba komputera by toto latac moglo ale jak opory spadaja.
marcin133 Opublikowano 28 Października 2010 Opublikowano 28 Października 2010 Nie bez kozery wiele samolotow jest wywazanaych tak ze trzeba komputera by toto latac moglo ale jak opory spadaja. Nie ma co tak straszyć :wink: Nawet współczesne samoloty rejsowe, cywilne choć korzystają z informatycznych systemów sterowania nadal są projektowane jako konstrukcje stateczne, nawet załadunek PAXem jest tym dyktowany co zresztą daje większą szansę w przypadku wystąpienia awarii a to nadal jest priorytetem.
Leszek_K Opublikowano 28 Października 2010 Opublikowano 28 Października 2010 Nie strasze, nie napisalem ktore, prawda? :devil:
RomanJ4 Opublikowano 28 Października 2010 Opublikowano 28 Października 2010 Raptor się raczej nie utrzyma.. Nie ma to jak "drzwi od stodoły"... :ble:
darek.3333 Opublikowano 28 Października 2010 Opublikowano 28 Października 2010 Nie strasze, nie napisalem ktore, prawda? :devil: No bo przecież nie miałeś na myśli naszej europejskiej chluby airbus-a :lol2:
marcin133 Opublikowano 28 Października 2010 Opublikowano 28 Października 2010 Raptor się raczej nie utrzyma.. Nie ma to jak "drzwi od stodoły"... :ble: Ale modele latają.. :mrgreen:
RomanJ4 Opublikowano 28 Października 2010 Opublikowano 28 Października 2010 To zrób proporcjonalny do oryginału stosunek wymiarów do masy i ciągu..zobaczymy :wink:
MiQ27 Opublikowano 28 Października 2010 Opublikowano 28 Października 2010 Się nie da. Wymiary zmieniają się liniowo, powierzchnie w kwadracie a masy w trzeciej potędze. Nie z nami te numery, Roman
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.