Skocz do zawartości

F-15


RobertK
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Może ja spróbuję?

 

1 - Sam je zrobił.

2 - Tak, z laminatu epoksydowo-szklanego.

3 - Patrz punkt 1.

4 - Zdjęcia, rzuty 3D, plany konstrukcyjne, opracowania i monografie konstrukcji, książki oraz cała masa wieloletniego doświadczenia okraszonego wieloma tygodniami i miesiącami własnej i ciężkiej pracy.

 

Zamiast chcieć robić cuda, naucz się jak być modelarzem. Ciągle pytasz jak skakać, a pełzać jeszcze nie umiesz.

Przez ten czas jaki ci zajęło pisanie w kółko "A jak to zrobić" (3 temat o odrzutowcach, które chciałbyś zrobić), przygotowałbyś sobie plany poleconych ci wcześniej modeli, poczytał o ich budowie, przygotował narzędzia. Potem wycieczka do sklepu po to, czego nie masz do budowy i sama budowa.

Potem zakup elektroniki, wyposażenie i ustawienie modelu i pierwszy lot.

A jak już opanujesz ten swój pierwszy model, zbuduj następny - inny. Też go ulotnij, potem zbuduj następny i jeszcze następny.

Coraz trudniejsze i wymagające. Potem pierwsze próby z modelami konstrukcyjnymi, potem laminatowymi. A za 5-6 lat, jak się poczujesz na siłach, to może i rozpoczniesz budowę.

 

PS - Bo jakoś umknęło w tych trzech tematach. Czy zdajesz sobie sprawę, że taki model wymaga pełnoprawnego lotniska, najlepiej z utwardzoną nawierzchnią? Masz dostęp do takiego miejsca? Głupio było by wydać 20 tysięcy dolarów i przekonać się, że nie ma gdzie nim wystartować. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie to lotnisko mam....a teraz pytanie do ciebie...czy aby mieć wstęp na takie lotnisko to muszę mieć jakiś "papier"? bo wg mnie nie każdy może przebywać sobie na lotnisksu od tak.....dodam że to nie jest lotnisko dla samolotów pasażerskich tylko awionetek :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie to lotnisko mam....a teraz pytanie do ciebie...czy aby mieć wstęp na takie lotnisko to muszę mieć jakiś "papier"? bo wg mnie nie każdy może przebywać sobie na lotnisksu od tak.....dodam że to nie jest lotnisko dla samolotów pasażerskich tylko awionetek :)

 

Przestań zaśmiecać koledze wątek.

Wchodzisz na forum, robisz mega zamieszanie i nie przyjmujesz do wiadomości że jety są dla bardzo doświadczonych pilotów - co to przecież dla Ciebie, pilotować jakiś samolocik, nawet jeżeli w życiu aparatury w ręku nie miałeś...

 

I na dodatek chcesz pójść na cywilne, niemodelarskie lotnisko.

 

Zastanawiam się tylko czy Twój wiek podany w profilu jest prawdziwy, bo nie wyobrażam sobie żeby takie banialuki mogła pisać osoba w takim wieku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właściwie, to kolega by mógł latać na lotnisku cywilnym. Niektórzy koledzy latają.

Ale chciałbym zobaczyć tę rozmowę z kierownikiem lotów lotniska. ;)

Przychodzi obca osoba, nigdzie nie zrzeszona, bez ubezpieczenia, bez doświadczenia, z zerową wiedzą i zapleczem, oraz ultra drogim i super wymagającym modelem i prosi o udostępnienie pasa, żeby się uczyć latać... Warto to nagrać i wrzucić na Youtube, :D

 

A jak proponowaliśmy modele, które buduje się w weekend z materiałów za 50zł. I którymi można na latać na każdej większej łące, to kolega chciał koniecznie wiedzieć, jak się robi chowane podwozie z systemem hydraulicznym.

 

Dobra, kolego Spider, zapomnij, że istnieje coś takiego jak model odrzutowy lub turbinowy.

Zerknąłem na zdjęcie satelitarne twojego rejonu i okazuje się, że masz Piękne warunki do uprawiania modelarstwa. W okolicach swojej siedziby rodowej masz rozległe pola i raczej płaskim przekroju, a zaledwie kawałek dalej piękne pasmo wzgórz o stosunkowo sporych stokach, gdzie można by polatać modelem zboczowym.

 

Zacznij jak mówimy - od prostych modeli elektrycznych. I nie psuj koledze wątku o jego modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Kilka dni temu miałem możliwość obejrzenia oraz pomacania :D zestawu ARF F-15, Philip,a Avonds,a. http://www.avonds.com/index.htm Jakość wykonania , waga poszczególnych ,elementów ,oraz odwzorowanie detali powalają :blink: Niestety cena tegoż zestawu jest równie powalająca ,a czas realizacji zamówienia jest dość długi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 9 lat później...

Za namową kolegi, po ponad 10 latach postanowiłem odkurzyć formy do budowy F-15. W planie jest wykonanie modelu pod napęd EDF (2x80) możliwie w miarę lekko. Ponadto by model lepiej "leżał" w skali zostanie wprowadzonych kilka zamian w bryle. Podstawowa dość istotna:

f.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, RobertK napisał:

Witaj Lucjanie, ciężko po takim zastoju ,ale może się uda. Lucjanie tak przy okazji, pracowałeś z Polivaks-em pod PVA ?

 

Na pewno  się uda , a efekty będą znakomite.   Ja mam jeszcze trochę zapasu  wosku gruntującego R&G i używam go  pod

PVA -- Polivaks . Wosku  gruntującego  Polivaks nie znam jeszcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 10.06.2022 o 14:28, Lucjan napisał:

Waga piórkowa.  👍

Robiłem na żelkocie ,ale cienko na prześwit 😀

 

7 godzin temu, vader napisał:

👏👏👏👏. A może powrót do korzeni Robercie? Napęd OS91 VRDF + Ramtec?😊

Paweł ,może nie ten egzemplarz ,choć w przyszłości nie wykluczam takiej opcji 😉

 

3 godziny temu, RobertK napisał:

 

 

 

3 godziny temu, RobertK napisał:

 

2.jpg

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.