MICHAL_1100 Opublikowano 25 Maja 2011 Opublikowano 25 Maja 2011 Przymierzam się do zakupu Bety - miałem dwuletnią przerwę w lataniu. Co do zmiany piasty, snapów i śmigła jest jasność, przedłużki do serw też się przydadzą, czy coś jeszcze należy poprawić (gdzieś czytałem o słabym bagnecie skrzydeł), ewentualnie dokupić. Nie widziałem modelu, ale spodziewam się, że "zawiasy" wyglądają jak w EG Pro - jeśli tak jest, to zastanawiam się do zmiany na sztyftowe. I jeszcze jedno testował ktoś z Was takie serwa? http://allegro.pl/serwo-hk-waga-10g-1-4kg-09sek-i1618975313.html
Cimek Opublikowano 25 Maja 2011 Autor Opublikowano 25 Maja 2011 Michale , Bagnet oczywiście do wymiany... Co do zawiasów ,spokojnie mogą zostać takie jak są w oryginale, co do tych serw... Nie kombinuj mała jeszcze wiedza na temat tych serw
MICHAL_1100 Opublikowano 25 Maja 2011 Opublikowano 25 Maja 2011 Bagnet oczywiście do wymianyCzyli węgiel, jaka średnica?co do tych serw... Nie kombinuj wiem, trochę mi głupio :oops: Masz jeszcze jakieś spostrzeżenia odnośnie modelu?
Szczepen02 Opublikowano 25 Maja 2011 Opublikowano 25 Maja 2011 A co do serw, to są one naprawdę szybkie, momentem nie ustępują HXT900, ale (przynajmniej moje egzemplarze) słabo się centrują, aczkolwiek siedzą w EGP, więc tak bardzo tego nie czuć.
misiekkk Opublikowano 25 Maja 2011 Opublikowano 25 Maja 2011 Pręt 6 mm - mi ostatnio udało się połamać taki węglowy - ale skrzydła całe, tylko otwory lekko rozkalibrowane. Solidny ten materiał w Becie. Tylko z wagą przesadziłem - 932g.
MICHAL_1100 Opublikowano 25 Maja 2011 Opublikowano 25 Maja 2011 fi 6mm (zewnętrzna?), trochę mało... - przynajmniej tak mi się wydaje. Taki jest otwór w skrzydle? 6mm? Jakieś magnesy dodawać lub inne cuda?
misiekkk Opublikowano 25 Maja 2011 Opublikowano 25 Maja 2011 Tak, fi 6 zewnętrzna - przynajmniej w moim egzemplarzu taka była rurka. Nie słyszałem aby były inne średnice. Ja zamieniłem na pełny pręt węglowy fi6 - w locie zachowywał się super, tylko przy jednym lądowaniu przyhaczyłem skrzydłem i pękł i lekko rozkalibrował gniazdo w skrzydle. Ale części już przyjechały. Magnesy dałem po 2 na każde skrzydło: Magnesy neodymowe Trzymają w locie super - przy uderzeniu skrzydłem w ziemię skrzydło się ładnie rozpina. ( wprawdzie pręt mi pękł ale myślę, że przyczyną nie było zbyt mocne trzymanie magnesów tylko kąt z którym uderzyłem ) Gdybym miał model jeszcze raz kompletować, to starałbym się za wszelką cenę utrzymać w wadze 750g. Pozdrawiam
MICHAL_1100 Opublikowano 26 Maja 2011 Opublikowano 26 Maja 2011 Jeszcze wrócę do śmigła. Cimek poleca 6x5, lub 6x4. W RC.ABC znalazłem takie odpowiedniki: http://www.abc-rc.pl/p/10/769/smiglo-gws-ep-6050-6x5-slow-flyer--smigla-i-akcesoria.html http://www.abc-rc.pl/p/78/1036/smiglo-ma-6-5x4-electric--master-airscrew-smigla-i-akcesoria.html http://www.abc-rc.pl/p/99/1264/smiglo-apc-6x4e-lp06040e--smigla-do-quadcopterow-quadrocopterow-quadrocopter-i-wyposazenie-do-nich.html i http://www.abc-rc.pl/p/84/1992/smiglo-apc-6x4ep-lp06040ep-pusher--pary-smigiel-lewe-prawe-smigla-i-akcesoria.html więc które z nich to najlepszy wybór? Chyba, że coś przeoczyłem. Zależy mi na wyborze śmigła w tym sklepie, ponieważ reszta już praktycznie skompletowana.
misiekkk Opublikowano 26 Maja 2011 Opublikowano 26 Maja 2011 Ja latam na APC 6*5,5 E ( na silniku RAY B2845/09 ) Lata bardzo dobrze ( jak na takiego klocka ), silnik się nie grzeje, regulator ciepły - muszę dorobić jakiś wlot powietrza, bo go szkoda na dłuższą metę. Jeżeli masz masę 700-800 g to proponuję śmigo 6x4 lub 6x5 - ale zdecydowanie APC.
MICHAL_1100 Opublikowano 26 Maja 2011 Opublikowano 26 Maja 2011 Czyli na tą chwilę pozostaje wariant 3 i 4, ten ostatni jest przeznaczony dla modeli: "Specjalne śmigła pchające do napędów przeciwbieżnych firmy APC", to chyba do Bety też.
Artu Opublikowano 27 Maja 2011 Opublikowano 27 Maja 2011 Ja latem na APC 6*5,5 E ( na silniku RAY B2845/09 )Również mam zamontowane takie śmigiełko APC 6x5,5 E i jestem z niego zadowolony. Moja Beta ma masę RTF 1100g :shock:, i na stock-owym silniku daje sobie radę bez problemu
misiekkk Opublikowano 27 Maja 2011 Opublikowano 27 Maja 2011 Artu coś Ty tam włożył ? Ja jak zobaczyłem 932 na wadze pod Betą to zaraz ochrzciłem ją Słoń i myślałem, że to najcięższa Beta na tym forum ! Ale muszę przyznać, że waga ma swoje zalety - nawet przy większych podmuchach wiatru zachowuje się bardzo stabilnie ! Tylko zastanawiam się, czy jak wrzucę na nie jeszcze GoPro to nie będę miał auta RC zamiast samolotu RC. Jak Ci się lata taką cegłą ?
Artu Opublikowano 27 Maja 2011 Opublikowano 27 Maja 2011 Artu coś Ty tam włożył ? Ja jak zobaczyłem 932 na wadze pod Betą to zaraz ochrzciłem ją Słoń i myślałem, że to najcięższa Beta na tym forum ! Ale muszę przyznać, że waga ma swoje zalety - nawet przy większych podmuchach wiatru zachowuje się bardzo stabilnie ! Tylko zastanawiam się, czy jak wrzucę na nie jeszcze GoPro to nie będę miał auta RC zamiast samolotu RC. Jak Ci się lata taką cegłą ? No cóż, jest to Beta FPV, tak więc oprócz standardowego wyposażenia ma jeszcze do przenoszenia TX video, kamerę płytkową na gimbal-u, dodatkowa antena "koniczynka" dla linku RC, no i dodatkowy pakiet zasilający tor video 1500mAh.(pakiet będzie mniejszy)Beta ma zasilany silnik i awionikę aku 2200mAh (też swoje waży) Jeśli chodzi o właściwości "lotne", to dzięki systemowi stabilizacji opartym na FY-20A :mrgreen: zachowuje się bardzo poprawnie i stabilnie.
Cimek Opublikowano 27 Maja 2011 Autor Opublikowano 27 Maja 2011 Troszkę cięższa Beatka, będzie lepsza np do FPv, szybciej będzie wracała pod wiatr :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
misiekkk Opublikowano 27 Maja 2011 Opublikowano 27 Maja 2011 Artu - czy można podłączyć FY-20A do lotek sterowanych 2 różnymi kanałami radia ( lotki różnicowe ) czy tylko na jednym kanale ? Zależy mi na 2, ponieważ mam zrobione automatyczne klapo-lotki. Podrzucisz schemacik jak to podłączyłeś u siebie ?
Artu Opublikowano 27 Maja 2011 Opublikowano 27 Maja 2011 Artu - czy można podłączyć FY-20A do lotek sterowanych 2 różnymi kanałami radia ( lotki różnicowe ) czy tylko na jednym kanale ? Zależy mi na 2, ponieważ mam zrobione automatyczne klapo-lotki. Podrzucisz schemacik jak to podłączyłeś u siebie ? Niestety, FY-20A ma tylko jedno wyjście do sterowania lotkami (kabelek Y do podłączenia lotek)
madrian Opublikowano 27 Maja 2011 Opublikowano 27 Maja 2011 Troszkę cięższa Beatka, będzie lepsza np do FPv, szybciej będzie wracała pod wiatr :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Z zasady, startuje się i leci pod wiatr, a wraca z wiatrem. Dzięki takiemu "cheatowi", nawet jeżeli tracimy kontrolę nad modelem, to wiatr spycha go z powrotem do nas. Odlatywanie z wiatrem i później wracanie, z osłabionym pakietem, to proszenie się o kłopoty. Może się bardzo łatwo zdarzyć, że model nie da sobie rady. Szczególnie, jeżeli przecenimy zapas energii w pakiecie.
Cimek Opublikowano 27 Maja 2011 Autor Opublikowano 27 Maja 2011 Oczywiście to co napisałem ,napisałem z "humorem" Madrianku: ) Ciężka Beatka, więc gdy się skończy pakiecik, gdy lecimy pod wiaterek , no to szybsze "bum" czyż nie ?^^
misiekkk Opublikowano 28 Maja 2011 Opublikowano 28 Maja 2011 Niestety, FY-20A ma tylko jedno wyjście do sterowania lotkami (kabelek Y do podłączenia lotek) A jest dostępny jakiś inny stabilizator lotu, który obsługuje 2 kanały do sterowania lotkami ? Szkoda mi klapolotek w Becie.
Artu Opublikowano 28 Maja 2011 Opublikowano 28 Maja 2011 Niestety, FY-20A ma tylko jedno wyjście do sterowania lotkami (kabelek Y do podłączenia lotek) A jest dostępny jakiś inny stabilizator lotu, który obsługuje 2 kanały do sterowania lotkami ? Szkoda mi klapolotek w Becie. A ja stwierdziłem, że trzeba po prostu "odżałować" na dwa dodatkowe serwa i wyciąć klasyczne klapy Tym bardziej, że "podcinane" zawiasy lotek w Becie są sztywne i toporne, tak więc przy jednej modyfikacji (odcięcie lotek i montaż zawiasów) można z powodzeniem wykonać dodatkowego moda -> wycięcie klasycznych klap.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.