MICHAL_1100 Opublikowano 25 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2011 Przymierzam się do zakupu Bety - miałem dwuletnią przerwę w lataniu. Co do zmiany piasty, snapów i śmigła jest jasność, przedłużki do serw też się przydadzą, czy coś jeszcze należy poprawić (gdzieś czytałem o słabym bagnecie skrzydeł), ewentualnie dokupić. Nie widziałem modelu, ale spodziewam się, że "zawiasy" wyglądają jak w EG Pro - jeśli tak jest, to zastanawiam się do zmiany na sztyftowe. I jeszcze jedno testował ktoś z Was takie serwa? http://allegro.pl/serwo-hk-waga-10g-1-4kg-09sek-i1618975313.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cimek Opublikowano 25 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2011 Michale , Bagnet oczywiście do wymiany... Co do zawiasów ,spokojnie mogą zostać takie jak są w oryginale, co do tych serw... Nie kombinuj mała jeszcze wiedza na temat tych serw Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MICHAL_1100 Opublikowano 25 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2011 Bagnet oczywiście do wymianyCzyli węgiel, jaka średnica?co do tych serw... Nie kombinuj wiem, trochę mi głupio :oops: Masz jeszcze jakieś spostrzeżenia odnośnie modelu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szczepen02 Opublikowano 25 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2011 A co do serw, to są one naprawdę szybkie, momentem nie ustępują HXT900, ale (przynajmniej moje egzemplarze) słabo się centrują, aczkolwiek siedzą w EGP, więc tak bardzo tego nie czuć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiekkk Opublikowano 25 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2011 Pręt 6 mm - mi ostatnio udało się połamać taki węglowy - ale skrzydła całe, tylko otwory lekko rozkalibrowane. Solidny ten materiał w Becie. Tylko z wagą przesadziłem - 932g. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MICHAL_1100 Opublikowano 25 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2011 fi 6mm (zewnętrzna?), trochę mało... - przynajmniej tak mi się wydaje. Taki jest otwór w skrzydle? 6mm? Jakieś magnesy dodawać lub inne cuda? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiekkk Opublikowano 25 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2011 Tak, fi 6 zewnętrzna - przynajmniej w moim egzemplarzu taka była rurka. Nie słyszałem aby były inne średnice. Ja zamieniłem na pełny pręt węglowy fi6 - w locie zachowywał się super, tylko przy jednym lądowaniu przyhaczyłem skrzydłem i pękł i lekko rozkalibrował gniazdo w skrzydle. Ale części już przyjechały. Magnesy dałem po 2 na każde skrzydło: Magnesy neodymowe Trzymają w locie super - przy uderzeniu skrzydłem w ziemię skrzydło się ładnie rozpina. ( wprawdzie pręt mi pękł ale myślę, że przyczyną nie było zbyt mocne trzymanie magnesów tylko kąt z którym uderzyłem ) Gdybym miał model jeszcze raz kompletować, to starałbym się za wszelką cenę utrzymać w wadze 750g. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MICHAL_1100 Opublikowano 26 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2011 Jeszcze wrócę do śmigła. Cimek poleca 6x5, lub 6x4. W RC.ABC znalazłem takie odpowiedniki: http://www.abc-rc.pl/p/10/769/smiglo-gws-ep-6050-6x5-slow-flyer--smigla-i-akcesoria.html http://www.abc-rc.pl/p/78/1036/smiglo-ma-6-5x4-electric--master-airscrew-smigla-i-akcesoria.html http://www.abc-rc.pl/p/99/1264/smiglo-apc-6x4e-lp06040e--smigla-do-quadcopterow-quadrocopterow-quadrocopter-i-wyposazenie-do-nich.html i http://www.abc-rc.pl/p/84/1992/smiglo-apc-6x4ep-lp06040ep-pusher--pary-smigiel-lewe-prawe-smigla-i-akcesoria.html więc które z nich to najlepszy wybór? Chyba, że coś przeoczyłem. Zależy mi na wyborze śmigła w tym sklepie, ponieważ reszta już praktycznie skompletowana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiekkk Opublikowano 26 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2011 Ja latam na APC 6*5,5 E ( na silniku RAY B2845/09 ) Lata bardzo dobrze ( jak na takiego klocka ), silnik się nie grzeje, regulator ciepły - muszę dorobić jakiś wlot powietrza, bo go szkoda na dłuższą metę. Jeżeli masz masę 700-800 g to proponuję śmigo 6x4 lub 6x5 - ale zdecydowanie APC. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MICHAL_1100 Opublikowano 26 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2011 Czyli na tą chwilę pozostaje wariant 3 i 4, ten ostatni jest przeznaczony dla modeli: "Specjalne śmigła pchające do napędów przeciwbieżnych firmy APC", to chyba do Bety też. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artu Opublikowano 27 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2011 Ja latem na APC 6*5,5 E ( na silniku RAY B2845/09 )Również mam zamontowane takie śmigiełko APC 6x5,5 E i jestem z niego zadowolony. Moja Beta ma masę RTF 1100g :shock:, i na stock-owym silniku daje sobie radę bez problemu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiekkk Opublikowano 27 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2011 Artu coś Ty tam włożył ? Ja jak zobaczyłem 932 na wadze pod Betą to zaraz ochrzciłem ją Słoń i myślałem, że to najcięższa Beta na tym forum ! Ale muszę przyznać, że waga ma swoje zalety - nawet przy większych podmuchach wiatru zachowuje się bardzo stabilnie ! Tylko zastanawiam się, czy jak wrzucę na nie jeszcze GoPro to nie będę miał auta RC zamiast samolotu RC. Jak Ci się lata taką cegłą ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artu Opublikowano 27 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2011 Artu coś Ty tam włożył ? Ja jak zobaczyłem 932 na wadze pod Betą to zaraz ochrzciłem ją Słoń i myślałem, że to najcięższa Beta na tym forum ! Ale muszę przyznać, że waga ma swoje zalety - nawet przy większych podmuchach wiatru zachowuje się bardzo stabilnie ! Tylko zastanawiam się, czy jak wrzucę na nie jeszcze GoPro to nie będę miał auta RC zamiast samolotu RC. Jak Ci się lata taką cegłą ? No cóż, jest to Beta FPV, tak więc oprócz standardowego wyposażenia ma jeszcze do przenoszenia TX video, kamerę płytkową na gimbal-u, dodatkowa antena "koniczynka" dla linku RC, no i dodatkowy pakiet zasilający tor video 1500mAh.(pakiet będzie mniejszy)Beta ma zasilany silnik i awionikę aku 2200mAh (też swoje waży) Jeśli chodzi o właściwości "lotne", to dzięki systemowi stabilizacji opartym na FY-20A :mrgreen: zachowuje się bardzo poprawnie i stabilnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cimek Opublikowano 27 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2011 Troszkę cięższa Beatka, będzie lepsza np do FPv, szybciej będzie wracała pod wiatr :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiekkk Opublikowano 27 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2011 Artu - czy można podłączyć FY-20A do lotek sterowanych 2 różnymi kanałami radia ( lotki różnicowe ) czy tylko na jednym kanale ? Zależy mi na 2, ponieważ mam zrobione automatyczne klapo-lotki. Podrzucisz schemacik jak to podłączyłeś u siebie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artu Opublikowano 27 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2011 Artu - czy można podłączyć FY-20A do lotek sterowanych 2 różnymi kanałami radia ( lotki różnicowe ) czy tylko na jednym kanale ? Zależy mi na 2, ponieważ mam zrobione automatyczne klapo-lotki. Podrzucisz schemacik jak to podłączyłeś u siebie ? Niestety, FY-20A ma tylko jedno wyjście do sterowania lotkami (kabelek Y do podłączenia lotek) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 27 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2011 Troszkę cięższa Beatka, będzie lepsza np do FPv, szybciej będzie wracała pod wiatr :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Z zasady, startuje się i leci pod wiatr, a wraca z wiatrem. Dzięki takiemu "cheatowi", nawet jeżeli tracimy kontrolę nad modelem, to wiatr spycha go z powrotem do nas. Odlatywanie z wiatrem i później wracanie, z osłabionym pakietem, to proszenie się o kłopoty. Może się bardzo łatwo zdarzyć, że model nie da sobie rady. Szczególnie, jeżeli przecenimy zapas energii w pakiecie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cimek Opublikowano 27 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2011 Oczywiście to co napisałem ,napisałem z "humorem" Madrianku: ) Ciężka Beatka, więc gdy się skończy pakiecik, gdy lecimy pod wiaterek , no to szybsze "bum" czyż nie ?^^ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiekkk Opublikowano 28 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2011 Niestety, FY-20A ma tylko jedno wyjście do sterowania lotkami (kabelek Y do podłączenia lotek) A jest dostępny jakiś inny stabilizator lotu, który obsługuje 2 kanały do sterowania lotkami ? Szkoda mi klapolotek w Becie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artu Opublikowano 28 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2011 Niestety, FY-20A ma tylko jedno wyjście do sterowania lotkami (kabelek Y do podłączenia lotek) A jest dostępny jakiś inny stabilizator lotu, który obsługuje 2 kanały do sterowania lotkami ? Szkoda mi klapolotek w Becie. A ja stwierdziłem, że trzeba po prostu "odżałować" na dwa dodatkowe serwa i wyciąć klasyczne klapy Tym bardziej, że "podcinane" zawiasy lotek w Becie są sztywne i toporne, tak więc przy jednej modyfikacji (odcięcie lotek i montaż zawiasów) można z powodzeniem wykonać dodatkowego moda -> wycięcie klasycznych klap. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.