elektryki_rc Opublikowano 28 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2010 Drukarni A0 pod dostatkiem w Lublinie. Plany są celowo na A0 aby zminimalizować niesymetryczność modelu wynikającą z braku dokładności sklejania kartek. Jeśli jednak ktoś niema dostępu do A0 ( w większości nawet średnich miast to już standard ) można plany podzielić na a4 za pomocą darmowo dostępnych w sieci programów ( było o tym na forum ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malker Opublikowano 28 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2010 Robraf, jeśli masz ten silnik srebrny co kiedyś pokazywałeś to on jest cięższy. Ja mam Turnigy 3020 1800kv na 8x4.3 śmigle przy 2s ciąg 390-400gram. Waga silnika 25gram i bez starania się mam 150gram. Następny model chce zrobic 140-145gram. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robraf Opublikowano 28 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2010 Ale Malker moj tez wazy 25g z goldami ( ważylem na wadze mamy, dokladnosc do 0,5g) mi na 2s wystarczy 300-330g ciagu a podejrzewam ze to i tak sporo.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elektryki_rc Opublikowano 28 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2010 W związku z problemem w doborze wyposażenia podaję tutaj optymalne : -silnik o masie 15-20g, ważna jest średnica silnika która działa jak przekładnia w siniku i pozwala kręcić docelowym śmigłem 8x4.3. Zalecana średnica silnika to minimum 25mm i KV w granicach 1700-2200obr/V. -regulator dowolny 10-12a o masie do 15g, -serwomechanizmy jakie ja polecam to o ciągu minimum 1kg i masie 5-7g, jako względnie tanie i dobre serwa polecam Blue Bird bms 306BB oraz ich pokrewne. Zawodniczo dymond D47, robbe fs-31 oraz ich pokrewne zasilane z 2s li-pol, -odbiornik do 10g min. 4ch. -śmigło 8x4,3 GWS, -optymalny akumulator do takiego modelu to akumulator 2s o pojemności 300-360mah. Takie wyposażenie uznaję za optymalne do lotów 3D ( pozwalające uzyskać model o najlepszym stosunku : ciąg, masa, reakcja na stery, czas lotu ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malker Opublikowano 28 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2010 To ok, ja latam na pakiecie 360mAh 2s około 5-6min ale lubię miec nadmiar mocy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robraf Opublikowano 28 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2010 no fakt.. moje pakiety maja 620mah.. będe musial zrobic na feriach ( sezon halowy w Bolesławcu) małe zakupy w Hą-kągu :twisted: :devil: :crazy: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boogie Opublikowano 28 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2010 W związku z problemem w doborze wyposażenia podaję tutaj optymalne : -silnik o masie 15-20g, ważna jest średnica silnika która działa jak przekładnia w siniku i pozwala kręcić docelowym śmigłem 8x4.3. Zalecana średnica silnika to minimum 25mm i KV w granicach 1700-2200obr/V. -regulator dowolny 10-12a o masie do 15g, -serwomechanizmy jakie ja polecam to o ciągu minimum 1kg i masie 5-7g, jako względnie tanie i dobre serwa polecam Blue Bird bms 306BB oraz ich pokrewne. Zawodniczo dymond D47, robbe fs-31 oraz ich pokrewne zasilane z 2s li-pol, -odbiornik do 10g min. 4ch. -śmigło 8x4,3 GWS, -optymalny akumulator do takiego modelu to akumulator 2s o pojemności 300-360mah. Takie wyposażenie uznaję za optymalne do lotów 3D ( pozwalające uzyskać model o najlepszym stosunku : ciąg, masa, reakcja na stery, czas lotu ). Najlepszym silnikiem biorac pod uwage jakosc/cena jest Pulso 2203/46 (jako silnik uniwerslany do halowek) lub 2203 z 2300kV jako silnik do 3D. Sam uzywam silnikow Hackera od jakiegos czasu- a10-9l w modelach 3d i a10-15s w precyzji (srednica calkowita obydwu silnikow to zaledwie 21mm). Wiele osob mowi, ze po co wydawac 150PLN+ na silnik. Odpowiedz jest prosta- zwroccie uwage na lozyska. Ja latam juz 2,3 sezon na tym samym silniku i lozyska chodza super- dostaja oleju co pare wypadow na hale i naprawde chodza wciaz dobrze. Nie odpadaja w nich przewody, tak jak w tanszych chinskich silnikach. Sa praktycznie bezawaryjne. Z regulatorow seria turnigy plush 6A i 10A jest bardzo dobra i lekka- nie ma co brac serii np super simple i oszczedzic 2 dolary, gdy mamy tamte dostepne. Z innych serw mogę smiało polecić na stery troche slabsze GWS pico. Dostalem je w komplecie z zapasowymi przekladniami ze 4 lata temu i jeszcze zadnej nie musialem wymieniac. Jako zawodnicze dorzuce jeszcze JR s185/188 (6g cyfraki, bardzo szybkie, lecz z malym momentem, wiec minimum to 2 na lotki) oraz Futabe s3154 na lotki (7,8g, 1,5kg*cm). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sak122 Opublikowano 29 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2010 Szczerze to nie masz się czym chwalić. Twój silnik daje mały nadmiar mocy a serwa nie zapewniają odpowiednich wychyleń. Czyli nie wykorzystujesz całego potencjału modelu. Model 3D to kompromis pomiędzy wagą, mocą silnika a wychyleniami ( przy tym ostatnim parametrze ważna jest również szybkość działania oraz precyzja ). Tylko że ja mam silnik Turnigy 2204-12 - na śmigle 8x4 daje 220g ciągu - to chyba wystarczy, serwa dają wychylenia,,ile fabryka dała'' - do oporu, także można mieć lekkie i dobre wyposażenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boogie Opublikowano 29 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2010 serwa dają wychylenia,,ile fabryka dała'' - do oporu Na ziemi to nawet serwa 2g beda dawac pelne wychylenia. W locie jest natomiast inaczej- mialem serwo 1kg*cm na lotki i nie dawalo rady. Teraz mam 1,5kg*cm i jestem dopiero zadowolony . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elektryki_rc Opublikowano 29 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2010 Szczerze to nie masz się czym chwalić. Twój silnik daje mały nadmiar mocy a serwa nie zapewniają odpowiednich wychyleń. Czyli nie wykorzystujesz całego potencjału modelu. Model 3D to kompromis pomiędzy wagą, mocą silnika a wychyleniami ( przy tym ostatnim parametrze ważna jest również szybkość działania oraz precyzja ). Tylko że ja mam silnik Turnigy 2204-12 - na śmigle 8x4 daje 220g ciągu - to chyba wystarczy, serwa dają wychylenia,,ile fabryka dała'' - do oporu, także można mieć lekkie i dobre wyposażenie. Co do serw tak jak napisał Boogie - na pewno w locie nie uzyskujesz 45stopni nawet ( opór lotki "odgina" serwo i niestety jest kiepsko ). Mój model waży 150g i ma 450g ciągu. Komentarz jest chyba zbędny. Kiedyś też miałem manie jak najlżejszego modelu ale w lataniu 3D i freestyle nie tędy droga, w lataniu akrobacji owszem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artemis3 Opublikowano 29 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2010 Konkretną różnicę czuć dopiero na przeskoku między 130-150g. Cała sztuka polega na odpowiednim balansie wagi do mocy i właściwości lotnych. Modele freestylowe zwykle nie latają więcej niż 2 sekundy po prostej więc niska waga nie jest potrzebna. Wagą redukuje się bezpośrednio prędkość w modelu i tu inwestycja w model ok 115 gramów jest jak bardziej wymagana przy modelach do akrobacji precyzyjnej. Jednak w modelach freestylowych stawia się na dynamiczność i zwrotność modelu. W f6B redukcja wagi zwiększa jedynie (ale nieznacznie) dynamiczność (no chyba że jest to redukcja za 180g na 130g) i niweluje poniekąd wypadkowa siłę odśrodkowa działająca na model podczas gwałtownych manewrów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malker Opublikowano 5 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2010 Powycinałem Yaczka i postanowiłem ten model pomalować. Niestety tylko na skrzydło starczyło farby, jutro pojadę kupic i dół Może to piękne nie jest ale mi się podoba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł R Opublikowano 5 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2010 Sprawdziłeś może ile wagi doszło? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malker Opublikowano 5 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2010 Niestety nie spróbuję zrobic ten model jak najlżej i zobacze jaka wyjdzie waga końcowa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robraf Opublikowano 6 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2010 ja swoj tez pomaluje .. aerografem.. tylko musze wymyslic jakis wzor.. niestety depron bedzie zielony czym zielony rozni sie od bialego ? poza kolorem oczywiscie.. odporniejszy jest , lzejszy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jary14 Opublikowano 6 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2010 poza kolorem oczywiscie.. odporniejszy jest , lzejszy? Przede wszystkim droższy :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malker Opublikowano 6 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2010 I oczywiście mocniejszy, nie pęka jak ten zielony, zamiast pękania się gnie, no chyba, że ktoś mocniej złapie kreta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwasiu Opublikowano 6 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2010 jeśli mowa o zielonym karbowanym to nie ma porównania innego zielonego w rękach nie miałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel_W Opublikowano 6 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2010 Ładne to malowanie ci wyszło, jeśli zgrasz z nim malowanie kadłuba będzie bajka. Paweł - wagi może dojść 3-5g przy malowaniu sprayem / aerografem. Spokojnie można to olać. Depron 80cm do freestyle w moim odczuciu powinien ważyć ok. 155-165g - mam teraz Yaczka 140g i lata trochę mułowato. No ale tu nie ma jednej zasady - co kto lubi. EDIT: Malker, rada. Najpierw rób zawiasy sterów, potem maluj. Taśma zawiasu o wiele lepiej trzyma się depronu niż farby. Poza tym wywal to COŚ z przodu skrzydła i naklej płaskownik na całej długości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malker Opublikowano 6 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2010 Dzięki Paweł Wiesz co, planowałem dać płaskownik na 1/3 skrzydła, tak jak to robił Artemis3 (?), przecinając po całej długości skrzydło. Mam jakieś odczucia, że nie będzie skrzydło zbyt sztywne jak to jest teraz (w yaku 55 mam po całej długości w 1/3 skrzydła). Natomiast zawiasy chcę wypróbować z UHU-POR, podobno działają bardzo fajnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.