Skocz do zawartości

RC Paraglider


miros18

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 rok później...
  • Odpowiedzi 162
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Żeby nie zakładać nowego tematu, opiszę tu swoje boje glajtowe ;)

Od kiedy zacząłem latać na paralotni modelarstwo zeszło na dalszy, żeby nie powiedzieć bardzo odległy plan. Dopiero teraz postanowiłem połączyć jedno i drugie. Kilka dni temu zdobyłem skrzydełko paralotni z HK

 

 

post-825-0-27704300-1419084303_thumb.jpg

 

ma ono wiele niepochlebnych opinii, ale na youtubie można znaleźć sporo filmików pokazujących że jednak da się to ulotnić.

 

Mając skrzydełko wziąłem się za budowę napędu PPG RC ;)

Poszedłem do swojej piwnicy z pomysłem w głowie i w jedno popołudnie powstało takie cudo.

 

post-825-0-62843900-1419084593_thumb.jpg

 

post-825-0-66806500-1419084602_thumb.jpg

 

post-825-0-47605800-1419084572_thumb.jpg

 

W pokoju dzieci znalazł się też pilot oblatywacz

 

post-825-0-49123500-1419084584_thumb.jpg

 

Oblot, jak tylko przestanie wiać i padać, mam nadzieję że będzie to już w poniedziałek :)

 

 

 

Opublikowano

Koniecznie zdaj relację z ewentualnych przeróbek tego skrzydła, ludzie mi je odradzali ... a mam naprawdę smaczka na motoparalotnie, małe to to, niedrogie, mobilne i kompaktowe a w dodatku ładnie lata i nadaje się do kręcenia filmów. No i takie odstępstwo od standardowych płatowców, ciekawostka. Tym bardziej, że pojęcia o ppg nie mam żadnego tzn. o skrzydłach i regulacja takowego to będzie nauka od zera.

Opublikowano

witam!miałem to skrzydło z HK...

dorobiłem odpowiedni napęd w stylu kolegi Bzik4,wszystko dobrze ustawione i wyważone.w nowym skrzydle trzeba odpowiednio ustawić kąt natarcia żeby to jakoś latało.

mimo szczerych chęci i wielu prób zestaw ten nie latał tak jak bym tego oczekiwał.znalazłem gdzieś w necie opis gościa który kompletnie przerobił olinowanie tego skrzydełka i wtedy zaczęło to naprawdę świetnie latać.

Opublikowano

Jeśli dobrze pamiętam to jest to dość duże skrzydło.

I jako takie wymaga sporego obciążenia.

Normalny glajt potrzebuje jakieś 4 kg/m2. Tu pewnie niewiele mniej.

Przy takim napędzie zapewne wynikną spore problemy.

Stabilność glajta daje ciężar pod nim podwieszony, ale zapewne jako glajciarz, wiesz o tym doskonale.

Opublikowano

Ponieważ ulotniłem swoje po wielu: godzinach prób, połamanych śmigłach, pociętych linkach uzdy i wybitej szybie w aucie. Pozwolę sobie napisać moje obserwacje :)
Co do AOA pokazywanego na YT to faktycznie ma to prawo bytu, jeśli używamy ciężkiej gondolki i sporego zapasu mocy.

Jeśli kolega tak jak ja zredukował masę dość znacznie, to AOA reguluje się zdecydowanie odważniej.
Ja do tego celu użyłem łańcuszków i agrafek wędkarskich, bo tak było zdecydowanie szybciej podczas testów.

Jak widać na zdjęciu w stosunku do AOA pokazywanego na YT, to u mnie jest ZNACZNIE mocniej pozaciagane.
AOA%2Bwymiary.jpg

najbardziej zaciągnięta linia A oczywiście, w przeciwnym razie po dodaniu gazu książkowo przyciągamy, nośność = 0 i kolejne złamane śmigło ;)

Polecam też w regulatorze włączyć tryb hamowania, ratuje to linki.

 

W sumie to istotne, żeby to latało dość szybko, przynajmniej na początku, bo trudniej przeciągnąć.
U mnie gondolka ważyła na tyle mało, ze sterowanie sterówkami powodowało wyginanie się gondolki na boki, wiec pozostałem przy sterowaniu balansowym.

 

Przy pierwszych startach koniecznie bezwietrznie, lub prawie bezwietrznie.

Opublikowano

Taki tuning skrzydła wymaga większych umiejętności? Ktoś tak ciemny w tym temacie jak ja da radę trzymając się forumowych instrukcji? Ktoś wgl. robi jeszcze skrzydła do paralotni oprócz hk w tak niskiej cenie? Szczerze nie widziałem, może źle szukałem. Znam tylko paramodels.pl ale ceny są tam zabójcze, właśnie oni bardzo krytycznie oceniali skrzydło HK (jest jakie jest, coś tam lata ale zjechali je równo)

Opublikowano

Dasz rade, musisz tylko obserwować bacznie co się dzieje ze skrzydłem i gondolką, najlepiej gdyby ktoś z boku nagrywał, to wtedy po paru próbach bierzesz kamerę i sprawdzasz co jest nie tak.
skrzydełka z paramodel są ponoć warte grzechu przynajmniej na jednym ze zlotów tak oceniali je chłopaki z latawki.pl oni mają styczność z latawcami i jakością ich wykonania na co dzień.
Też się kilka razy poddawałem i myślałem, że jedyna opcja latania skrzydłem HK to zwiększenie masy i mocy, ale po kilkudziesięciu próbach okazało się, ze jednak się udaje.


po 1:50 masz mziane ustawień i zobacz jak różnica, tylko nie ma się co pierdzielić ze zmianą o 1-3mm, bo tego nie zobaczysz na początek co 5-10mm zmiany, później będziesz się bawił w kosmetykę.
 
 
Opublikowano

Dziękuję bardzo wszystkim za odpowiedzi i porady. Mam zamiar obciążyć swoje skrzydełko w trakcie testów do ok 1kilograma. Silnik powinien osiągnąć ciąg ok 1,5kg więc zapas mocy mam spory, wznoszenie nie powinno stanowić problemu, a co do sterowania to tak jak napisał Darek, jak nie będzie posłuszna to będziemy wody do balastu dolewali ;)

Opublikowano

Profeska! :)  jak zaczynasz przeciągać i skrzydełko staje w miejscu to ujmij troszkę gazu, żeby nabierał prędkości. Jak masz problemy ze wznoszeniem to zaciągnij jeszcze trochę przednie linki


to przeciąganie, i brak prędkości widać w 0:37 pełny gaz a zestaw staje w miejscu i opada w pionie.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Żeby nie było że temat umarł  :D

 

Fajnie, że nie umarł. Może spróbuję swoje skrzydło ulotnić. Na razie na "Syntezę" trochę za zimno :unsure:  :wacko:  :ph34r: .

Opublikowano

Napęd:  silnik Redox o ciągu 1,5kg pakiet 4s 2600mAh waga nieznana :)

 

Dziś była przecudna pogoda i oczywiście polatałem. Przy robieniu pętli dostałem "połówkę" :D .

 

Opublikowano

Napęd:  silnik Redox o ciągu 1,5kg pakiet 4s 2600mAh waga nieznana :)

 

Dziś była przecudna pogoda i oczywiście polatałem. Przy robieniu pętli dostałem "połówkę" :D .

 

Ja bym już "pakę" rzucił :o 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.