machina Opublikowano 11 Września 2013 Opublikowano 11 Września 2013 Finalna wersja mojego wózka. Waga do lotu: 5.3 kg.
bzik4 Opublikowano 20 Grudnia 2014 Opublikowano 20 Grudnia 2014 Żeby nie zakładać nowego tematu, opiszę tu swoje boje glajtowe Od kiedy zacząłem latać na paralotni modelarstwo zeszło na dalszy, żeby nie powiedzieć bardzo odległy plan. Dopiero teraz postanowiłem połączyć jedno i drugie. Kilka dni temu zdobyłem skrzydełko paralotni z HK ma ono wiele niepochlebnych opinii, ale na youtubie można znaleźć sporo filmików pokazujących że jednak da się to ulotnić. Mając skrzydełko wziąłem się za budowę napędu PPG RC Poszedłem do swojej piwnicy z pomysłem w głowie i w jedno popołudnie powstało takie cudo. W pokoju dzieci znalazł się też pilot oblatywacz Oblot, jak tylko przestanie wiać i padać, mam nadzieję że będzie to już w poniedziałek
Y/F-22 Opublikowano 20 Grudnia 2014 Opublikowano 20 Grudnia 2014 Koniecznie zdaj relację z ewentualnych przeróbek tego skrzydła, ludzie mi je odradzali ... a mam naprawdę smaczka na motoparalotnie, małe to to, niedrogie, mobilne i kompaktowe a w dodatku ładnie lata i nadaje się do kręcenia filmów. No i takie odstępstwo od standardowych płatowców, ciekawostka. Tym bardziej, że pojęcia o ppg nie mam żadnego tzn. o skrzydłach i regulacja takowego to będzie nauka od zera.
andrzej351 Opublikowano 21 Grudnia 2014 Opublikowano 21 Grudnia 2014 witam!miałem to skrzydło z HK... dorobiłem odpowiedni napęd w stylu kolegi Bzik4,wszystko dobrze ustawione i wyważone.w nowym skrzydle trzeba odpowiednio ustawić kąt natarcia żeby to jakoś latało. mimo szczerych chęci i wielu prób zestaw ten nie latał tak jak bym tego oczekiwał.znalazłem gdzieś w necie opis gościa który kompletnie przerobił olinowanie tego skrzydełka i wtedy zaczęło to naprawdę świetnie latać.
wapniak Opublikowano 21 Grudnia 2014 Opublikowano 21 Grudnia 2014 Jeśli dobrze pamiętam to jest to dość duże skrzydło. I jako takie wymaga sporego obciążenia. Normalny glajt potrzebuje jakieś 4 kg/m2. Tu pewnie niewiele mniej. Przy takim napędzie zapewne wynikną spore problemy. Stabilność glajta daje ciężar pod nim podwieszony, ale zapewne jako glajciarz, wiesz o tym doskonale.
Tarboszek Opublikowano 21 Grudnia 2014 Opublikowano 21 Grudnia 2014 Ponieważ ulotniłem swoje po wielu: godzinach prób, połamanych śmigłach, pociętych linkach uzdy i wybitej szybie w aucie. Pozwolę sobie napisać moje obserwacje Co do AOA pokazywanego na YT to faktycznie ma to prawo bytu, jeśli używamy ciężkiej gondolki i sporego zapasu mocy. Jeśli kolega tak jak ja zredukował masę dość znacznie, to AOA reguluje się zdecydowanie odważniej.Ja do tego celu użyłem łańcuszków i agrafek wędkarskich, bo tak było zdecydowanie szybciej podczas testów. Jak widać na zdjęciu w stosunku do AOA pokazywanego na YT, to u mnie jest ZNACZNIE mocniej pozaciagane. najbardziej zaciągnięta linia A oczywiście, w przeciwnym razie po dodaniu gazu książkowo przyciągamy, nośność = 0 i kolejne złamane śmigło Polecam też w regulatorze włączyć tryb hamowania, ratuje to linki. W sumie to istotne, żeby to latało dość szybko, przynajmniej na początku, bo trudniej przeciągnąć.U mnie gondolka ważyła na tyle mało, ze sterowanie sterówkami powodowało wyginanie się gondolki na boki, wiec pozostałem przy sterowaniu balansowym. Przy pierwszych startach koniecznie bezwietrznie, lub prawie bezwietrznie.
Y/F-22 Opublikowano 21 Grudnia 2014 Opublikowano 21 Grudnia 2014 Taki tuning skrzydła wymaga większych umiejętności? Ktoś tak ciemny w tym temacie jak ja da radę trzymając się forumowych instrukcji? Ktoś wgl. robi jeszcze skrzydła do paralotni oprócz hk w tak niskiej cenie? Szczerze nie widziałem, może źle szukałem. Znam tylko paramodels.pl ale ceny są tam zabójcze, właśnie oni bardzo krytycznie oceniali skrzydło HK (jest jakie jest, coś tam lata ale zjechali je równo)
Tarboszek Opublikowano 21 Grudnia 2014 Opublikowano 21 Grudnia 2014 Dasz rade, musisz tylko obserwować bacznie co się dzieje ze skrzydłem i gondolką, najlepiej gdyby ktoś z boku nagrywał, to wtedy po paru próbach bierzesz kamerę i sprawdzasz co jest nie tak.skrzydełka z paramodel są ponoć warte grzechu przynajmniej na jednym ze zlotów tak oceniali je chłopaki z latawki.pl oni mają styczność z latawcami i jakością ich wykonania na co dzień.Też się kilka razy poddawałem i myślałem, że jedyna opcja latania skrzydłem HK to zwiększenie masy i mocy, ale po kilkudziesięciu próbach okazało się, ze jednak się udaje. po 1:50 masz mziane ustawień i zobacz jak różnica, tylko nie ma się co pierdzielić ze zmianą o 1-3mm, bo tego nie zobaczysz na początek co 5-10mm zmiany, później będziesz się bawił w kosmetykę.
bzik4 Opublikowano 21 Grudnia 2014 Opublikowano 21 Grudnia 2014 Dziękuję bardzo wszystkim za odpowiedzi i porady. Mam zamiar obciążyć swoje skrzydełko w trakcie testów do ok 1kilograma. Silnik powinien osiągnąć ciąg ok 1,5kg więc zapas mocy mam spory, wznoszenie nie powinno stanowić problemu, a co do sterowania to tak jak napisał Darek, jak nie będzie posłuszna to będziemy wody do balastu dolewali
Y/F-22 Opublikowano 28 Grudnia 2014 Opublikowano 28 Grudnia 2014 Lata bardzo ładnie, dużo się musiałeś nakombinować z ustawieniem tego ustrojstwa?
bzik4 Opublikowano 28 Grudnia 2014 Opublikowano 28 Grudnia 2014 To był drugi lot wiec teraz już powinno być z górki
Tarboszek Opublikowano 28 Grudnia 2014 Opublikowano 28 Grudnia 2014 Profeska! jak zaczynasz przeciągać i skrzydełko staje w miejscu to ujmij troszkę gazu, żeby nabierał prędkości. Jak masz problemy ze wznoszeniem to zaciągnij jeszcze trochę przednie linki to przeciąganie, i brak prędkości widać w 0:37 pełny gaz a zestaw staje w miejscu i opada w pionie.
damdam Opublikowano 3 Lutego 2015 Opublikowano 3 Lutego 2015 Żeby nie było że temat umarł Fajnie, że nie umarł. Może spróbuję swoje skrzydło ulotnić. Na razie na "Syntezę" trochę za zimno .
damdam Opublikowano 6 Lutego 2015 Opublikowano 6 Lutego 2015 Fajnie, że nie umarł. Może spróbuję swoje skrzydło ulotnić. Na razie na "Syntezę" trochę za zimno . Mimo zimna jednak podniosłem się dużą paralotnią. Mała musi jeszcze poczekać na wenę... https://www.youtube.com/watch?v=OVX-ShtUg-U&feature=youtu.be
Tarboszek Opublikowano 6 Lutego 2015 Opublikowano 6 Lutego 2015 Ładnie!Widać, że mocy nie brakuje.Jaka masa finalna i napęd?
bzik4 Opublikowano 6 Lutego 2015 Opublikowano 6 Lutego 2015 Napęd: silnik Redox o ciągu 1,5kg pakiet 4s 2600mAh waga nieznana Dziś była przecudna pogoda i oczywiście polatałem. Przy robieniu pętli dostałem "połówkę" .
damdam Opublikowano 6 Lutego 2015 Opublikowano 6 Lutego 2015 Napęd: silnik Redox o ciągu 1,5kg pakiet 4s 2600mAh waga nieznana Dziś była przecudna pogoda i oczywiście polatałem. Przy robieniu pętli dostałem "połówkę" . Ja bym już "pakę" rzucił
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.