Jump to content

RC Paraglider


miros18

Recommended Posts

  • 9 months later...
  • Replies 163
  • Created
  • Last Reply

Witam,

O materiał możesz pytać się producenta skrzydeł i latawców: h**p://www.dudek.eu

 

Na wypadek Waszych poszukiwań gotowych skrzydeł, to informuję, że korespondowałem z producentem/modelarzem (h**p://pl.youtube.com/user/padalec8) takiego skrzydła:

h**p://pl.youtube.com/watch?v=TG3PIqFL4mY&feature=related

 

oraz nawiązałem kontakt z producentem tego, które pokazałeś na filmie w swoim poście:

 

h**p://www.seabreezeparachutes.com

 

Wygrywa (zdecydowanie) produkcja amerykańska ze względu na rozmiary i ceny skrzydełka (od 150 USD). Zaletą produktu od PADALEC8 (od 210EURO) jest wygląd i sterowanie, gdyż jego skrzydło jest odwzorowaniem prawdziwego glide'a a amerykański produkt jest innego rodzaju skrzydłem do PPG.

 

Wysyłam zamówienie do US po średniej wielkości skrzydło w przyszłym tygodniu :-)

 

DODANO: Nie wysłałem zamówienia. Odkurzam moje kite'y zabawowe.

Link to comment
Share on other sites

Paralotniarza sobie odpuszczę, bo nie jestem modelarzem. Jednak z pewnością wykorzystam plan budowy skrzydła (mocowanie i długość linek) i przebuduję mojego treningowego kite'a (2,4m2) na PPG.

 

P.S. W związku z tym zakup skrzydła w USA przekładam na termin po testach mojej przeróbki.

 

Dopisałem 2008-04-19

 

Odkopałem mojego starego KITE'a treningowego (2,4m2) i od jutra będę przerabiać mu linki na glide'a. Wymiary linek będę dobierać na start zgodnie ze schematem zapodanym wcześniej w tym temacie. Nie będzie to-to jeszcze latać ale muszę sprawdzić, czy ogólna koncepcja zda egzamin.

Najbardziej boję się o wloty powietrza do komór, gdyż KITE ma wloty "od dołu" jego przyszłej powierzchni nośnej, co widać na poniższym foto.

 

049ebccd67d89be6m.jpg 1781115759174699m.jpg

 

Położyłem na latawcu kadłub od EasyStar'a by zobrazować wszystkim wielkość latawca: 2,4 m2 (powierzchni czynnej!!!). 3,10m długości !

 

Latawiec jak już pisałem wyżej MUSI mieć przerobione linki, gdyż obecnie (oryginalnie) są tak:

 

520111b0445355cdm.jpg 4633d2036b35de31m.jpg

 

Jak widać linki schodzą się w miejscu najlepszegu uciągu dla będącego w przelocie kite'a lecz nijak się to ma do potrzebnej nośnej dla GLIDE'a.

Link to comment
Share on other sites

Taniej i prosciej bedzie kupic taki kite w jakims supermarkecie i przerobic go:D

Ja swojego kita kupilem w lidlu za 35zl - Wiadomo ze cena odzwierciedla jakosc (inny material- ciezszy, czesto klapi )

 

Mozna tez uszyc takie cos, planow na necie jest pelno. Ale szkoda marnowac czasu i nie oplaca sie. Swojego 1,2m szylem przez 8godzin!!!!!!!!!!! material z parasola i plaszcza przeciw deszczowego- nie lata tak jak powinien, za ciezki material-szkoda bylo sie za to zabierac

Link to comment
Share on other sites

Masz rację. Właśnie przez to, że szycie zajmie za dużo czasu + kasy (bo do tego najlepiej kupić oryginalny materiał na glide'y) muszę przerobić swój sprzęt, czyli odłączyć wszystkie obecne linki i zastąpić je nowymi - z odpowiednią długością.

 

Rodzi się więc pytanie: Czy jest wśród nas ktoś, kto mógłby wesprzeć mnie pomocą w dobraniu długości linek? Dodatkowe pytanie to, gdzie dodać linki do sterowania i czy nie trzeba dorabiać wszystkich tylnych linek dla podtrzymania balastu/kosza/PPG?

 

Dopisałem 20.04.2008

 

Znalazłem na portalu aukcyjnym taki jak na foto latawiec-zabawkę. Co najważniejsze, ma on otwory wlotowe tak jak glide'y!

 

83da65898685b687m.jpg

 

Jak uważacie, czy po wymianie linek na właściwe dla paraglide'a będzie miał szansę na latanie ze stosownym obciążeniem i silnikiem (czyli PPG)?

Link to comment
Share on other sites

Co do linek to zrob tak samo jak jest w paralotni.

Kat natarcia musisz ustawic taki zeby skrzydlo moglo leciec do przodu , a po dodaniu gazu moglo sie wznosic. Trudno opisac ale chyba wiesz o co mi chodzi.

Najwieksze obciazenie jest na przednim zedzie linek, tylnie sa bardoz malo obciazone-moze wystarczy dorobic tylko tylnie linki do skrecania, a te co sa zostawic i poustawiac...

Musisz np z balkonu potestowac czy lata i ustawic kont natarcia. Z trymerami bedzie Ci latwiej

Mozesz obliczyc jaka moc bedzie potrzebowal Twoj silnik aby paralotnia mogla poleciec

ten wzor to mase trzeba podzielic przez doskonalosc :D

 

powodzenia i nerwow ze stali.. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Niestety, po kilku próbach podłączenia nowych linek poddałem się. Lotność (o ile swobodne spadanie w korkociągu, można nazwać swobodnym) nie wyszła poprawnie. Muszę wszystko rozwiązać i zrobić ponownie. W związku z tym w weekend majowy spotkam się z paralotniarzem i pogadać sobie z nim o możliwościach przerobienia kite'a na glide'a.

Link to comment
Share on other sites

To proste :D Paralotnia lata tak samo jak samolot. Musisz ustawic linki tak aby skrzydlo lecialo do przodu. Jak juz leci do przodu to musisz wytrymowac je odpowiednio- tzn. jak bedzie za szybko lecialo do przodu to moze Ci braknac mocy w silniku, wiec bedziesz musial wydluzyc przednie linki. A jak leci do tylu( przeciagniecie) to oznacza ze przednie linki za za krotkie. Aby ulatwic trymowanie zrob trymer z blaszki z otworkami. Dzieki otworkom bedziesz mogl latwiej i szybciej ustawic odpowiedni kont natarcia.

Jak masz pytanei to pisz.

Zycze cierpliwosci :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Jutro odwiedzam aeroklub na Bemowie. Być może już ktoś... kiedyś... próbował jak i ja teraz się męczę. Dla urozmaicenia wątku, fotki z zagranicznego forum:

t967023-80-thumb-Flying_Toy_Day_2_062.jpgt967026-30-thumb-Flying_Toy_Day_2_055.jpg

 

Dodano: 01.05.2008

Niestety nie dotarłem na Bemowo :-( Dalsze kroki będę podejmował samodzielnie. Jeżeli to-to zacznie zachowywać sie tak, by mogło lecieć - będzie super. Jeżeli nie - to nadal moje dzieci będą miały latawiec.

 

Dodano: 17.05.2008

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Temat nadal jest żywy. Nie mam już sił do ustawień linek przy czaszy. Chętnie zlecę/kupię zrobienie takich ustawień w tym moim latawcu.

P.S. Poza tym choruję na permanentny brak czasu i zamiast walczyć z glidem, latam swoim ES'em.

Link to comment
Share on other sites

ja bym wlasnie przerobil, po obejrzeniu kilku filmikow naszla mnie taka ochota. w sumie model ktory praktycznie nie da sie zniszczyc :) mysle o jakims skrzydle okolo 2-4 metrow. ale raczej wybiore ten mniejszy wariant z powodu ograniczonych funduszy. powiedzcie jaka nosnosc ma skrzydlo o powierzchni 1,2m^2?

Link to comment
Share on other sites

Pomoge Ci obliczyc jaka powinna byc masa calkowita to powierzchni.

Paralotnia o powierzchni 26m (kwadratowych) ma przedzial wagowy 65-110kg podziel powierzchnie przez KG a wyjdzie ile kg przypada na 1m kwadratowy.

Wzor na minimalna moc silnika= masa przez doskonalosc

 

 

Mnie tez powoli nachodzi na zrobienie paralotni RC a zwlaszcze ze lezy nie potrzebny silnik z regulatorem i serwem :P

 

Ale czasu brak :(

 

powodzenia

Link to comment
Share on other sites

no to liczac to

 

26:85=0,30

 

1,2m^2 * 0,30kg= 0,36kg

 

no to wychodzi 0,36kg tzn ze ciezar powinien miec 36dag? to troche malo. w sumie optymalnie wychodzi powierzchnia okolo 2,5m^2, wtedy dostajemy nosnosc na poziomie 0,72 kg.

 

reasumujac teraz ciezar konstrukcji (mysle o wykorzystaniu rurek duraluminiowych) konstrukcja nie powinna przekroczyc masy okolo 0,30kg, wiec zostaje nastepne 0,30kg na wyposazenie

Link to comment
Share on other sites

ja mysle aby zrobic jakis wozek, z silnikiem elektrycznym

To moje słowa !!! ;-)

Ponieważ mam 2,4m2 czaszę, mam też możliwość załadowania wiekszego ciężaru. Spalina + paliwo + FPV + pakiety i jeszcze zostanie co nieco.

cihyy masz rację z trymerkami na linki. Ja niestety przewiązywałem linki. Ufff...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.