Skocz do zawartości

RC Paraglider


miros18

Rekomendowane odpowiedzi

Skrzydełko przyleciało. Wygląda bardzo solidnie. Wszystkie wiązania są lekko "dotknięte" CA (niektóre trzeba jeszcze kropnąć co by się nic nie stało w powietrzu).

Ustawiłem jakiś tam domyślny kąt i narodziło się pytanie.

Dzisiaj trochę wiało i nie miałem możliwości puścić odważnika i sprawdzałem tylko jak skrzydło zachowuje się pod wiatr.

Jak ono powinno się ustawić ? Wydaje mi się, że powinno się ustawić w miarę w poziomie.

Przy domyślnym kącie natarcia skrzydło się ustawiało jak latawiec - dość mocno pionowo. Jak ściągnąłem przednie linki skrzydło zaczęło się ustawiać bardziej poziomo, jednak nie byłem w stanie stabilnie go utrzymać (znosiło je na bok albo się składało) - być może dla tego, że źle miałem ustawione sterówki. W sumie skończyłem na tym, że skończył mi się zakres regulacji i przy okazji czas jaki miałem do dyspozycji. Niebawem zabiorę się za konstrukcję prowizorycznego wózka jednak najpierw chciałbym dobrze ustawić samo skrzydło.

Czy jest sens w wózku robić regulacje (ręcznie bądź serwem) kąta pod którym jest śmigło w stosunku do wózka ? czy zrobić na sztywno pod kątem prostym ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 162
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

każdy węzełek na lince jest kropnięty (tzn te łączenia Y na schamacie). Linka jest z czegoś nylonowego i łatwo się sama luzuje i rozwiązuje. Jutro je zmierzę jak będę miał okazję bo nie mam go w domu, przy okazji na spokojnie pooglądam mocowania do czaszy.

 

edit: Skrzydełko leżące płasko na podłodze ma 190cm długości i w najszerszym miejscu ok 55cm

 

edit: Skombinowałem w ciągu 2 dni wózek - konstrukcja drewniana, kratownica na "podłogę", dwa kawałki sklejki 4mm na wieżyczkę i rozpórka krzyżowa w środek, listewki 3x6 na zawiesia. Nie ważyłem całości ale jak bez aparatury puściłem lotem szybowcowym było super.

Rozochocony sukcesem wziąłem aparaturę - wyrzuciłem wózek, jak zaczął lecieć odpaliłem silnik - 3536 1400kV ze śmigłem 9x6. Dowiedziałem się dwóch rzeczy: konstrukcja podłogi i sklejka do niej przyklejona przeżyła, reszta nie. Po pierwsze następna wersja będzie z aluminium, po drugie niezbędna jest osłona śmigła - przecięło mi 6 linek !!

Ogólnie środek ciężkości wózka musi być jak najniżej, miejsce mocowania zawiesi mniej więcej na poziomie osi silnika. Wydaje mi się, że dałem od razu za dużo gazu i moment obrotowy silnika obrócił wózek i całość wbiła się w ziemię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Też się dołączę do tematu bo też myślałem o takim zastosowaniu latawców.

Miałem styczność z latawcami PANSH tanie i chińskie ale ciąg ma niesamowicie duży. Oferują różne modele o rożnym AR i do agresywnego latanie model ACE będzie chyba najlepszy. Swojego ACE się pozbyłem ale on miał 8m więc poniewierał mną i skakałem wysoko nawet przy lekkim wietrze.

Mam plan zrobić coś na 2m lub 5m bo takowe posiadam do landkitingu.

5m to PKD Buster posiada on coś w deseń DSS ale ustawiane przed lataniem przy latawcu a nie tak jak w latawcach do kitesurfingu czyli z klasycznym DSS podczas jazdy/pływania. Zmienia sie ustawienie supełków przy latawcu i tym samym kąt natarcia skrzydła, sterówki klasycznie podłączone do krawędzi spływu.

Jeśli chodzi o przerabianie PANSH-a tutaj można by pobawić się uzdą i ewentualnie sterówki podpiąć nie do krawędzi spływu ale też do przedostatniego rzędu linek w latawcu. Uzda jest klasyczna więc wszelakie przeróbki są dość łatwe, co widać na obrazku

pansh_ace_1.jpg

Jeśli chodzi o linki to polecam plecionkę wędkarską, cieniuteńka a wytrzymałość kosmiczna.

Zamiast regulowania na tasiemkach czy czymkolwiek innym rewelacyjnie sprawdzają sie zestawy supełki+ pętelka (kluczka) zaczepiana o odpowiednie supełki (szybko i pewnie, każdy latawiec kitesurfingowy jest tak przyczepiany)

Wszelkie market-owe latawce średnio latają w porównaniu z trakcyjnymi czyli tzw. Full Power.

Każdy latawiec full power jest przystosowany do szerszego rozstawu linek ale lekki zamknięcie jago boków nie powinno znacząco wpływać na właściwości lotne jeśli chcemy tego uniknąć to nie wpinamy uzdy bezpośrednio do układu nośnego/sterowego tylko dajemy przedłużające linki np, 0,5m oczywiście też na supełkach w razie czego modyfikacja trwa niecałą minutę.

 

Będę niebawem testował swoje latawce jak by się nadawały do paralotni i na pewno to opiszę. Jeśli ktoś ma jakieś pytania to odpowiem co i jak, bo trochę próbowałem przerabiać latawce full power.

Zawsze trzeba patrzeć na AR ponieważ cieniutkie żyletki będą szybkie agresywne, ale i podatne na przepadanie. Małe AR to spokojny ciąg, duża stabilność, ale i trochę bardziej mułowate.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się dołączę do tematu bo też myślałem o takim zastosowaniu latawców.

Miałem styczność z latawcami PANSH tanie i chińskie ale ciąg ma niesamowicie duży. Oferują różne modele o rożnym AR i do agresywnego latanie model ACE będzie chyba najlepszy. Swojego ACE się pozbyłem ale on miał 8m więc poniewierał mną i skakałem wysoko nawet przy lekkim wietrze.

Mam plan zrobić coś na 2m lub 5m bo takowe posiadam do landkitingu.

5m to PKD Buster posiada on coś w deseń DSS ale ustawiane przed lataniem przy latawcu a nie tak jak w latawcach do kitesurfingu czyli z klasycznym DSS podczas jazdy/pływania. Zmienia sie ustawienie supełków przy latawcu i tym samym kąt natarcia skrzydła, sterówki klasycznie podłączone do krawędzi spływu.

Jeśli chodzi o przerabianie PANSH-a tutaj można by pobawić się uzdą i ewentualnie sterówki podpiąć nie do krawędzi spływu ale też do przedostatniego rzędu linek w latawcu. Uzda jest klasyczna więc wszelakie przeróbki są dość łatwe, co widać na obrazku

pansh_ace_1.jpg

Jeśli chodzi o linki to polecam plecionkę wędkarską, cieniuteńka a wytrzymałość kosmiczna.

Zamiast regulowania na tasiemkach czy czymkolwiek innym rewelacyjnie sprawdzają sie zestawy supełki+ pętelka (kluczka) zaczepiana o odpowiednie supełki (szybko i pewnie, każdy latawiec kitesurfingowy jest tak przyczepiany)

Wszelkie market-owe latawce średnio latają w porównaniu z trakcyjnymi czyli tzw. Full Power.

Każdy latawiec full power jest przystosowany do szerszego rozstawu linek ale lekki zamknięcie jago boków nie powinno znacząco wpływać na właściwości lotne jeśli chcemy tego uniknąć to nie wpinamy uzdy bezpośrednio do układu nośnego/sterowego tylko dajemy przedłużające linki np, 0,5m oczywiście też na supełkach w razie czego modyfikacja trwa niecałą minutę.

 

Będę niebawem testował swoje latawce jak by się nadawały do paralotni i na pewno to opiszę. Jeśli ktoś ma jakieś pytania to odpowiem co i jak, bo trochę próbowałem przerabiać latawce full power.

Zawsze trzeba patrzeć na AR ponieważ cieniutkie żyletki będą szybkie agresywne, ale i podatne na przepadanie. Małe AR to spokojny ciąg, duża stabilność, ale i trochę bardziej mułowate.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Testowałem dzisiaj uciąg 5m BUSTER-a images?q=tbn:ANd9GcTtfDXn6HrnlEb-YVNh2ihuYPyeoJWRlwNxE0LcHjEGtn3XDz2_f4nTmCxE

*Latawiec o spokojnym AR bo 3,3

* Zależnie od ustawień otrzymywałem od 2,5 do 3,5kg ciągu pionowo w górę.

* Po zaciągnięciu sterówek dostawałem jeszcze kilogram więcej

*Niestety było to sprawdzane 2m ad ziemią wiec wiatr nierówny i latał z lewej na prawą.

 

Postaram się sklecić na szybko jakieś sterowanie i zawieszę go na lince żeby sprawdzić jakie siły dostaję jakieś 6-8m nad ziemia gdzie już tak nie kręci i siła będzie bardziej rzeczywista.

Ponadto będę mógł kontrolować żeby był cały czas w zenicie.

Wiatr jakieś 4m/s przynajmniej tak ICM pokazuje.

 

Jak coś sklecę to podrzucę zdjęcia i wyniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Testowałem dzisiaj uciąg 5m BUSTER-a images?q=tbn:ANd9GcTtfDXn6HrnlEb-YVNh2ihuYPyeoJWRlwNxE0LcHjEGtn3XDz2_f4nTmCxE

*Latawiec o spokojnym AR bo 3,3

* Zależnie od ustawień otrzymywałem od 2,5 do 3,5kg ciągu pionowo w górę.

* Po zaciągnięciu sterówek dostawałem jeszcze kilogram więcej

*Niestety było to sprawdzane 2m ad ziemią wiec wiatr nierówny i latał z lewej na prawą.

 

Postaram się sklecić na szybko jakieś sterowanie i zawieszę go na lince żeby sprawdzić jakie siły dostaję jakieś 6-8m nad ziemia gdzie już tak nie kręci i siła będzie bardziej rzeczywista.

Ponadto będę mógł kontrolować żeby był cały czas w zenicie.

Wiatr jakieś 4m/s przynajmniej tak ICM pokazuje.

 

Jak coś sklecę to podrzucę zdjęcia i wyniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykonałem już gondolkę.

Prawie całą jednak zostaje kilka pytań:

*jak z tym środkiem ciężkości. Jak w końcu ma być ustawiona swobodnie wisząca gondola kąt podniesienia/opuszczenia przedniego koła

*porobiłem próby i wyszło mi, że wysokość mocowanie skrzydła powinna być na wysokości osi wirnika, wtedy nie obraca go ani po odjęciu zupełny ani po dodaniu gazu na maxa.

*długości ramion do sterówek pewnie będzie trzeba na agrafkach wędkarskich dopasować albo sprawdzić na "dual rate"

* waga gondoli niecałe 600 gram

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 rok później...

Moja niestety tak dobrze nie latała. Miała dość spore problemy ze wznoszeniem i trochę odpuściłem temat. Jak był lekki wiaterek to nawet się utrzymywała kilka minut praktycznie w tym samym miejscu ewentualnie leciała ciut pod wiatr. Jeśli chodzi o masę to dołożyłem jej 700g żeby chciała w ogóle latać. Była na śmigle APC 10x5, Silnik: Emax C2822, Pakiet: 3s 1300mAh, Regulator: HK 30A

A "latała" tak:

 

http://youtu.be/LKBEciSaFBc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ponieważ pisał do mnie z pytaniami kolega Marcin z forum o pomoc w sprawie odpalenia jego zestawu, popchnął mnie po raz kolejny do prób.Udało mi się w końcu dojść do tego jak to ma latać, a oto efekty. Sterowanie lewa ręka, nagrywanie prawa ręka więc kiepsko nagrane ;)

http://www.youtube.com/watch?v=CX9XPyq9-ZY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.piękny lot naprawde.Kazdy z kim rozmawiam mowi ze paralotnia,skrzydlo jest banalnie proste.Latanie zgadzam sie,ale jest bardzo duzy problem przy ulotnieniu calego zestawu,wyregulowanie wszyskich linek splywu,krawedzi podczepienie tego wszystkiego wywazenie zestawu to jest bardzo trudne to nie jest proste wiec ci co mowia ze paralotnia jest prosta to grubo sie mylą ja juz mam 3 miesiace problemu i dalej nici z ulotnienia.wszystkich prob bylo juz moze ze 40 i gondola nie wzbija sie .A koledze torbaszkowi chyle czola bo ma "Łeb".A konstrukcja piękna i dobrze wyważona. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój nowy nabytek :) Trike L ze stajni Opale-Paramotors. Co prawda używana, ale w idealnym stanie. Wyposażenie będzie takie:

- silnik T-Motor 3520 730KV

- zasilanie 4S (może 5S)

- śmigło drewniane14x6 lub 15x6 (wyjdzie w praniu)

- 2 x serwo 24kg

- zestaw FPV 5.8GHz

- GoPro 3

 

Waga trajki gotowej do lotu ok 4.5kg-5.0kg. Skrzydło to Spiral 2.4 (Opale-Paramotors), również używka. Pierwsze obloty już wkrótce. Zdecydowałem się na ten zestaw, gdyż generalnie nie wymaga on jakiegoś wielkiego strojenia. Na sterówkach są zaznaczone miejsca, w których trzeba je przymocować do ramion aby mieć odpowiednie drogi sterowania.

 

 

trike.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co widziałem to goście robią do nich nawet gondolki po 2,4kg u mnie aktualnie jest 850g. Próbowałem też przy 650, ale to tylko i wyłącznie na zupełnie bezwietrzną pogodę, a o przeciągnięcie bardzo łatwo. Za to na pakiecie 1300 latałem prawie 10minut :) No pewnie było by więcej gdyby nie wzbijanie się i robienie spirali śmierci do samej ziemi.

Oczywiście najistotniejsze jest dobre ustawienie skrzydła pod daną masę gondolki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

z tego co widziałem to goście robią do nich nawet gondolki po 2,4kg u mnie aktualnie jest 850g. Próbowałem też przy 650, ale to tylko i wyłącznie na zupełnie bezwietrzną pogodę, a o przeciągnięcie bardzo łatwo. Za to na pakiecie 1300 latałem prawie 10minut :) No pewnie było by więcej gdyby nie wzbijanie się i robienie spirali śmierci do samej ziemi.

Oczywiście najistotniejsze jest dobre ustawienie skrzydła pod daną masę gondolki.

 

Hej dzięki za info, czy byłbyś dodatkowo w stanie podesłac linka z miejsca gdzie widziałeś te gondolki po 2,4kg ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej dzięki za info, czy byłbyś dodatkowo w stanie podesłac linka z miejsca gdzie widziałeś te gondolki po 2,4kg ?

niestety nakłamałem bo jednak 2,2 a nie 2,4, ale byłem blisko ;)

 

W komentarzach użytkownika który wrzucił film jest ta informacja, razem z ustawieniami AOA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej dzięki za info, czy byłbyś dodatkowo w stanie podesłac linka z miejsca gdzie widziałeś te gondolki po 2,4kg ?

niestety nakłamałem bo jednak 2,2 a nie 2,4, ale byłem blisko ;)

http://www.youtube.com/watch?v=ULhPEZym5XU&list=PLFC7EC02FFC02404C

 

W komentarzach użytkownika który wrzucił film jest ta informacja, razem z ustawieniami AOA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.