Jump to content

Guillows Nieuport 11


Andre356

Recommended Posts

Witam serdecznie,

po wielu latach postanowiłem wrócić do modelarstwa. Bede musial skompletowac wyposazenie, bo zdecydowana wiekszosc swojego sprzedalem jakies 10 lat temu :/.

Jesli chodzi o model to wybor padl na Nieuporta 11 Guillow'sa. Teraz sa wycinane laserowo, a nie jak kiedys jakas gilotyna. Model kupilem na eBayu w UK. Relacje zdjeciowa zamieszcze, ale z gory ostrzegam, że ja należe do tych co powoli budują :)

link do strony Guillow'sa

chciałbym Was prosić rady i pomoc w skompletowaniu sprzętu.

Model będzie miał małe modyfikacje - mające na celu odchudzenie ogona (lżejsza balsa, zwiększone ażurowanie), oraz możliwe że dodane lotki (nie postanowilem jeszcze na 100%).

Chce kupic aparature, po poczytaniu roznych postow zdecydowalem sie na Turnigy 9X. Zamawiając chciłabym odrazu kupić pare innych rzeczy więc proszę o radę. Jedyny model elektryczny jaki zbudowalem i ulotnilem to byl Mini Mickey z Modelarza z silnikiem klasy 400, wiec w bezszczotkach nie mam doswiadczenia. To co wypatrzylem na stronie to:

Micro Power System w/ Gearbox GPS-C03 , 3.6g

HK XP 3A 1S 0.7g - regler 0.7g, lub TGY DP 1s 1g to jest to samo ?

HK Ultra Light Micro Servo 1.7g odpowiednio lewe i prawe,

Toki BioWire 1g Micro Servo - do ewentualnych lotek,

Zasilanie to 1 Lipol, 240mAh (5.9g), 350mAh (8.7g), lub 400mAh (9.8g) np.:ZIPPY 350mAh 20C

smiglo: cos stad: HomeFly lub www.a2zcorp.us/store/Category.asp?Cguid={992DB4D6-FAFC-46D9-9A4E-7B4589348611}&Category=ModelSupplies%3APropeller lub MicroInvent , jeszcze kilka podobnych sklepow by sie znalazlo jak cos.

odbiornik... no własnie, to modułu Turnigy to nic lekkiego nie znajde pewnie, wiec bym chcial wymienic modul np. na Spectrum i kupic ten odbiornik: DSM2 Compatible 4Ch 2.4 Ghz Receiver <3g lub cos podobnego, pytanie do Was, nie bedzie problemow z kompatybilnoscia?

 

jakbyscie mieli lepsze pomysly to bardzo prosze o sugestie, pozdrawiam i dzieki z gory za pomoc,

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Witam,

poki co to zrobilem usterzenie, troszeczke je odchudzilem, zawiasy z dyskietek.

Dołączona grafika

Czekam na czesc wyposazenia z HK. Zamowilem 2 serwa po 1.7g sztuka, jedno servo BioWire 1g na ewentualne lotki jak sie zdecyduje, regler 3A (burst 4A) o wadze 0.7g, zasilanie to 1 Lipol, 240mAh (5.9g) - lipolka dopasuje podczas wywazania. Nie kupilem jeszcze silnika, poluje na ten: Gerbox GPS-C03 ale nie ma go na stanie (btw, myslicie ze sie nada?). Odbiornika jeszcze tez nie mam, ale ten bedzie wazyl mniej niz 2g.

Pojawilo sie kilka pytan:

1) wzios dolnego i gornego plata. Na rc groups w celu poprawy wlasciwosc lotnych proponuja wzios obu platow (w skali wznios ma tylko dolny), a nawet zwichrowanie górnego. W planach napisali, aby w tym celu zwieszkszyc wznios dolnego i dodać górnego. Macie pomysl co jak zrobic ?

2) wzios silnika 2st w dół, 0.5 w prawo będzie OK ?

3) system napedu steru typu pull-pull z czego zrobic? preciki weglowe, czy moze linki (z czego?) pozdrawiam,

Andrzej

Link to comment
Share on other sites

Obawiam się, że z tym wyposażeniem model nie poleci.

To właściwie całkiem spory model, przy rozpiętości 600 mm, i do tego dwupłatowiec, będziesz potrzebował silnika o masie 15-20 g, serw przynajmniej 3,7 g do sterów i 5-6 g do lotek jeśli jedno serwo, aku lipol 500 mAh2s i regulatora przynajmniej 6-10 A.

To o którym napisałeś jest w stanie napędzić mikromodel o masie całkowitej góra 30-35 g a i to przy dobrym opracowaniu aerodynamicznym.

Popatrz na temat "trenerek".

Tam są pokazane znacznie mniejsze latadełka, a napędy są dobrane w nich w miarę optymalnie do bezstresowego latania.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Witam,

tez sie troche obawialem, ze wyposazenie bedzie za slabe, ale nie ma to tamto, jeszcze mi sie przyda. Mam 3 Blu Arrowy po 3.7g kazdy na stanie jeszcze, reszte sie dokupi. Co do silnika to z tym 15-20g to chyba przesadziles, ten model w 2003 roku byl jako szczotkowiec budowany i wazyl z wyposazeniem 170g, mysle ze sam platowiec to bedzie mniej niz 150g (a ja swojego jeszcze odchudam). W zamysle to ma byc slowflyer. Dzieki za uwagi, pozdrawiam i Wesołych...

Andrzej

Link to comment
Share on other sites

1) wzios dolnego i gornego plata. Na rc groups w celu poprawy wlasciwosc lotnych proponuja wzios obu platow (w skali wznios ma tylko dolny), a nawet zwichrowanie górnego. W planach napisali, aby w tym celu zwieszkszyc wznios dolnego i dodać górnego. Macie pomysl co jak zrobic ?

Dla mnie jest to zbyt mały model by bawić się w takie przeróbki. Nieuport 11 miał charakterystyczny [an face - albo inaczej sieto pisze] własnie przez wznios dolnych i płaskie górne. Wykonałem dwie "11" - jedna w skali 1/7 druga w skali 1/4. Ani w pierwszym , ani w drugim wypadku nie sugerowano wzniosu górnego - może pomyliłes z katami natarcia?

Co do linek; ja w swoich dużych modelach stosuję plecionki z miękkiego drutu lub stalowego o średnicach od 0,1 do 0,6mm. Można kupić je na Allegro czy sklepach modelarskich. Możesz kupić też gotowe odcinki z akcesoriami do ich zamocowania ale...znowu masz za mały model na taka zabawę. Przy tych rozmiarach to moim zdaniem góra 0,1mm lub plecionka wędkarska ale ta "nitkowa"( sa jeszcze plecionki wedkarskie z miękkiego drutu o średnicach też chyba od 0,1 mm w górę). Możesz wykorzystać też struny gitarowe - te najcieńsze oczywiście.

Link to comment
Share on other sites

Witam,

Co do silnika to z tym 15-20g to chyba przesadziles, ten model w 2003 roku byl jako szczotkowiec budowany i wazyl z wyposazeniem 170g, mysle ze sam platowiec to bedzie mniej niz 150g (a ja swojego jeszcze odchudam). W zamysle to ma byc slowflyer. Dzieki za uwagi, pozdrawiam i Wesołych...

Andrzej

 

Trzeba pamiętać o tym, że większy silnik jest mniej obciążony i ma lepszą sprawność, co się bezpośrednio przekłada na czas lotu .

Dodatkowe 5 czy 10 g nie ma żadnego znaczenia przy wadze samego płatowca 170 g.

A wrażenia z lotu...bezcenne...

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Dla mnie jest to zbyt mały model by bawić się w takie przeróbki. Nieuport 11 miał charakterystyczny [an face - albo inaczej sieto pisze] własnie przez wznios dolnych i płaskie górne. Wykonałem dwie "11" - jedna w skali 1/7 druga w skali 1/4. Ani w pierwszym , ani w drugim wypadku nie sugerowano wzniosu górnego - może pomyliłes z katami natarcia?

 

skrzydla bede bez wziosu na górnym płacie, wzios czyli "dihedral", wznios (w dół) krawędzi natarcia to "wash out", o ktorym nic nie napisali w planach, a na RCgroup pisza ze w tej skali to mozna sobie odpuscic.

W miedzyczasie przyszla czesc zamowienia z HK, serwa ktore zamowilem (po 1.7g) sa rzeczywiscie maciupeńkie, ESC jeszcze mniejszy, ale jak pisalem jeszcze mi sie przydadza. Odpowiedniejsze wyposazenie zamowie po swietach. Co do napedu to korzystajac z porad Vladimir88 z RCgroup kupie jakis 4-5gramowy silniczek z Kv okolo 12000 i zrobie przekladnie okolo 6:1. Chcialbym uzyskac okolo 80-100g ciągu na smigle w miare zblizonym do skali czyli 7.5x ... . Jak porobie fotki to wrzuce dalsza relacje, pozdrawiam i Wesolych,

A.

Link to comment
Share on other sites

skrzydla bede bez wziosu na górnym płacie, wzios czyli "dihedral", wznios (w dół) krawędzi natarcia to "wash out", o ktorym nic nie napisali w planach, a na RCgroup pisza ze w tej skali to mozna sobie odpuscic.

Raz piszesz jedno potem co innego... Przecież napisałem , że to zbyt mały model na wzniosy górnego - a o to własnie pytałeś.

Link to comment
Share on other sites

Co do napedu to korzystajac z porad Vladimir88 z RCgroup kupie jakis 4-5gramowy silniczek z Kv okolo 12000 i zrobie przekladnie okolo 6:1. Chcialbym uzyskac okolo 80-100g ciągu na smigle w miare zblizonym do skali czyli 7.5x ... . Jak porobie fotki to wrzuce dalsza relacje, pozdrawiam i Wesolych,

A.

Tu masz stosowny motorek, który z takim śmigiełkiem na 2s da radę.

http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8613

Te motorki są naprawdę dobre.

Silniczek o którym piszesz, daje ze stosownym śmigiełkiem 40-45 g ciągu. Z przekładnią da może 20-30% więcej, a gdzie do 100 g?

Ale, oczywiście Zrobisz jak zechcesz. Tą metodą, którą stosujesz, jeszcze trzy- cztery zamówienia i Twój samolocik poleci o własnych siłach...

Jak policzysz wagę silniczka z przekładnią to nic lżej Ci nie wyjdzie.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.