Marek:D Opublikowano 7 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2011 Może by tak pociągnąć dyskusję o zlikwidowaniu bujania w harrierze...To co zaobserwowałem w swoim modelu to to, że wyważenie za środkiem ciężkości(w stronę ogona) pomaga w figurach typu harrier. Osobiście w swoim modelu miałem problem z przechylaniem się modelu prawie za każdym razem w jedną ze stron (i to bardzo) - wyjściem okazało się wyważenie poprzeczne modelu. Ciężarek w skrzydle i jak ręką odjął. W harrierze zawsze będzie bujało, szczególnie na bardzo niskich prędkościach i wysokim kącie natarcia, alternatywą jest szybszy harrier na niższym kącie i z większą ilością gazu. A poza tym trening, trening i jeszcze raz trening... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malker Opublikowano 8 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2011 Tak jak Marek napisał poza tym, idzie blokować bujanie, wystarczy dobrze wyczuć model i blokować kontrą na lotkach, bujanie jest zdecydowanie mniejsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej351 Opublikowano 8 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2011 właśnie przez to bujanie boję się bardziej agresywnie latać swoją extrą... kiedy model leci harierem to mam wrażenie że zaraz zwali mi się na skrzydło.poza tym model lata równo i przewidywalnie.wyważenie poprzeczne jest poprawne. czytając temat i uczestnicząc w nim dochodzę do wniosku że bujanie to taka "wada fabryczna" naszych extr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Rzedzicki Opublikowano 8 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2011 Cofnij SC i wada ustąpi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 8 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2011 Cofnij mocno SC w tył i uzyj miksera gazu ze sterem wysokości. Gaz w dół ster wysokości w dół kilka % Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel66 Opublikowano 8 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2011 i na taką odpowiedź czekałem :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej351 Opublikowano 9 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2011 witam!!!latałem dzisiaj extrą z cofniętym środkiem ciężkości,jest znaczna poprawa w stabilności modelu. śmigło APC 13x4,7 SF działa jak konkretny hamulec,extra idzie szybciej w pionie do góry niż w dół... :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel66 Opublikowano 22 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2011 SC poszedł mocno w tył bo zamontowałem w ogonie jako serwo kierunku ALIGN DS_520 i bujanie ustało. Mam niestety następujący problem - model zachowuje się jakby serwo wysokości nie centrowało dobrze a jestem pewien ze centruje, popychacz też jest w porządku. Czy może to być spowodowane zbyt tylnym wyważeniem? Bonusik - uwaga końcową kraksę, kraksa jak się później okazało mało groźna :wink: Edit: Winą pływania był zbyt tylni sc, szkoda że nie można latać z takim :cry: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek_SGM Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Odgrzeję temat: Kupiłem okazyjnie tą Extrę. Mam tylko dylemat z napędem - pakiety mam wolne 3s 2200, regiel 45A też leży, ale jaki silnik i śmigło do latania akrobacyjnego i nauki 3D? (Thrust jest niedostępny, chyba, że ktoś ma sprzedać to PW) Chętnie bym jakiś Dualsky kupił, ale jaki i z jakim śmigłem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kobe24la Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Wziąłbym ten silnik http://www.nastik.pl/dualsky-xm3542ca6-p-447.html Taki podają jako zamiennik dla Trusta. Ewentualnie coś podobnego ok 450W np. z Emax seria GT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek_SGM Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Dzięki za odpowiedź. Taki mam na celowniku właśnie, bo ten drugi polecany to chyba do dużych śmigieł na 2s tylko. Z Extrą kupiłem E-Max GT2815-05 (taki miał zamiar wsadzić poprzedni właściciel modelu), ale chyba jego 1500obr/V to za dużo ? (muszę to odpalić na 3s i chciałem śmigło 12x6 lub 13x5) Tylko że ten silnik waży 30g więcej od Thurst30. Może ktoś ma pomysł na jeszcze bliższy zamiennik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kobe24la Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Dualsky będzie chyba najlepszą propozycją. Emax jest jednak te kilka gram cięższy. Do 3D potrzebujesz silnika w miarę z niskim kV do tego śmigło o dużej średnicy i stosunkowo małym skoku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek_SGM Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 To sądzisz, że ten DUALSKY XM3542CA-6 pociągnie 12x6/13x5 @3s? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel66 Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Załóż tego emaxa, śmigło 11x5.5 i zobacz czy ci będzie odpowiadać. Powinno być super. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek_SGM Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Tak mówisz? W sumie tanio można spróbować (koszt śmigła). A silnik i tak się montuje za wręgą, więc spokojnie można zmieniać silniki bez konsekwencji dla modelu (dopasowanie maski silnika, itp) Edit: w końcu zaczaiłem, że na www.dualsky.com jest kalkulator :-) Decyzja zapadła, kupuję XM3542CA-6 + APC-E 12x6. Jeśli kiedyś poleci to napiszę tutaj jak wrażenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek_SGM Opublikowano 9 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2012 Oblatałem gada, silnik XM3542CA-6, śmigło VOX 13x5, pakiet 2200 30-40c (200g), serwa chwilowo 2xHXT900,1xTG9e,1xTP MG90. Waga 850g + 200g pakiet = 1050g Trochę wstyd to wrzucać, ale co tam - śmiejcie się: http://www.youtube.com/watch?v=hPq-BLvWjFc&feature=youtu.be Ogólnie bardzo kiepsko mi się latało, możliwe przyczyny: 1) środek ciężkości zbyt przedni (model w locie odwróconym nie wymagał "oddawania" wysokością, a wręcz miałem wrażenie że minimalnie zadziera do góry), 2) źle (na mój gust i umiejętności) dobrane wychylenia (ustawione w/g instrukcji) - na low rates żyletki się nie dało zrobić, na high rates ogólnie było już "za ostro", 3) jestem przyzwyczajony do latania bez lub prawie bez EXPO, tutaj ustawiłem jak kazali i nie czułem modelu, 4) model powolny chociaż mocny, niby tak miało być do 3D, ale ja że nie umiem latać 3D to preferuję szybsze modele. Z pozytywów: - bardzo łatwy start z trawy na kółkach 70mm (które notabene wyglądają szpetnie), - dużo mocy - pionowe wznoszenie "unlimited", - łatwe lądowanie, raz trochę bardziej twardo wylądowałem ale bez szkód Co do lądowania to żeby coś "zepsuć" to chyba by trzeba przeciągnąć model i mocniej uderzyć o ziemię. Reasumując: jak na razie model wymaga poustawiania pod siebie i jest nadzieja, że będzie miło. Tyle, że nie wiem czy dorosłem do konstrukcyjnej akrobatki, bo stresik może spowodować, że będę nim latał jak trenerkiem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel66 Opublikowano 10 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2012 Załóż śmigło z większym skokiem to przyspieszy Podwozie ciężko jest urwać, pęka płoza a mocowanie zostaje ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek_SGM Opublikowano 11 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2012 Wiem, że przyspieszy ;-) A co do podwozia - zmieniłem mocowanie na 4 śrubki nylonowe fi 2mm, więc liczę, że w razie czego zetnie śrubki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Rzedzicki Opublikowano 12 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2012 1) środek ciężkości zbyt przedni (model w locie odwróconym nie wymagał "oddawania" wysokością, a wręcz miałem wrażenie że minimalnie zadziera do góry), Coś chyba pomieszałeś... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej351 Opublikowano 12 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2012 witam po długiej przerwie! dodam od siebie kilka słów... od kilku tygodni zacząłem latać trochę intensywniej extrą,od ostatniego wpisu wymieniłem w modelu serwo steru wysokości na cyfrowe SAVOX SH-0257 wcześniej było TOWER PRO SG90 1/2metal. dzięki temu zabiegowi poprawiła się szybkość i precyzja sterowania. cofnąłem też i to znacznie pakiet zasilający co zaowocowało zminimalizowaniem efektu bujania w harierze,extra łatwiej robi przewroty,łatwiej wchodzi w zawis i stabilnie wisi. oczywiście model stał się bardziej czuły na ogon ale według mnie to tylko zaleta w lataniu 3D. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.