Gość Anonymous Opublikowano 5 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2011 W skrócie opiszę jakie niemiłe zdarzenie miałem wczoraj z moim samochodem. Od pewnego czasu przycinała mi się stacyjka, parę razy nawet trwało kilka minut zanim przekręciłem kluczyk, ale jakoś to było i nic z tym nie robiłem..... Wczoraj jednak zacieła się na dobre!!!!!!!!!!! :evil: Siedziałem w samochodzie ponad godzinę i kluczyka nie przekręciłem. I co dalej? Telefon do serwisu - drogo, plus tydzień czekania na wkładkę plus holowanie do serwisu - nie za bardzo mi się to spodobało.... Telefon do firmy z częściami - mają na miejscu, troszkę taniej niż w serwisie, ale będę miał 2 kluczyki, jeden do drzwi, a drugi do stacyjki, lub ewentualnie tydzień czekania i po kosztach równych serwisowi będę miał stacyjkę pod mój kluczyk....znowu kicha, bo samochód jest mi potrzebny na już i nie będę tydzień czekał, a już nie do pomyślenia abym miał 2 kluczyki.... Poszedłem po rozum do głowy i wykonałem telefon do Fachowca od zamków i awaryjnego otwierania, i co : 1. cena przystępna 2. dojazd na miejsce 3. naprawa wkładki z gwarancją Fachowiec namęczył się też ok 40 minut zanim zamek odpuścił, a sam zamek podczas tej operacji nie uległ uszkodzeniu. Teraz zamek hula jak ta lala. Podsumowując, jestem trochę lżejszy w kasie, zarobiłem jeden dzień nieplanowanego urlopu ale zdobyłem bezcenne doświadczenie. Stacyjkę można było wyjąć wcześniej jak kluczyjk jeszcze się obracał i wtedy na pewno byłoby taniej, odpada dojazd Fachowca. Generalnie jestem zadowolony z usługi i chcę polecić kolegom ze Śląska i okolic, w razie jakby co: www.awaryjne-otwieranie.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rabbitlkr Opublikowano 5 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2011 A o jakim samochodzie mowa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 5 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2011 To akurat ma najmniejsze znaczenie, zacinają się wszystkie - informacja od specjalisty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rabbitlkr Opublikowano 5 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2011 Dokładnie;) Ale każdy inaczej się naprawia. Czasem przez niewielkie nawiercenie stacyjki czasem przez inne czary. Pytam z wrodzonej/zawodowej ciekawości;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jano Opublikowano 5 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2011 Zamki od stacyjek też lubią być smarowane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Swift Opublikowano 5 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2011 Witam A właśnie. Jak to jest z tymi zamkami/stacyjkami. W instrukcjach zamków dzwiowych, z kluczami typu jak w stacyjkach, parokrotnie czytałem zalecenie, aby nie smarować. W nowym aucie siostry, stacyjka jest ciekawie rozwiązana. Brak kluczyka. Wsiada się do samochodu z karta zbliżeniową w kieszeni, a silnik odpala się przyciskiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 5 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2011 smarowanie to zło ;] przynajmniej w motocyklach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robraf Opublikowano 5 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2011 Swift, w scenicu 2006 mojego taty tez tak jest.. mozna tylko miec karte w kieszeni a mozna ja w włożyc do " czytnika" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nergal Opublikowano 5 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2011 Jeśli jest to Toyota Avensis pierwszej generacji to jest na to metoda. Koszt-jedno piwo i godzina roboty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
utopia Opublikowano 5 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2011 Fachowiec namęczył się też ok 40 minut zanim zamek odpuścił, a sam zamek podczas tej operacji nie uległ uszkodzeniu. Paweł bez urazy bo nic do Ciebie nie mam - udawął ze zarabia na swoją wypłatę i tyle . nawet jeśli nie posiadał elektropickera to zwykłym strzałowym mechanicznym powinien to zrobić w kilka minut i też bez zniszczenia wkładki . polecam dla zaspokojenia ciekawości : http://shop.multipick-service.com/index.php?language=pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meloow Opublikowano 6 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2011 mam znajomego który ma zakład "dorabiania kluczy" i kiedyś mi powiedział że NIE samrujemy w żadnym wypadku wkładek czy mechanizmów zamkowych, gdyż one działają na wartościach mniejszych od mm i każda substancja smarująca podowuje zaminę rozmiarów elementów współpracujących na których dodatkowo może osadzać się brud itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
razor Opublikowano 6 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2011 a powiedz, co było nie tak z tą stacyjką ? a propo odpowiedzi na pytanie co to za samochód, to nie trafiona, ja np. nie mam stacyjki, więc mi się nie zatnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
utopia Opublikowano 6 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2011 a powiedz, co było nie tak z tą stacyjką ? a propo odpowiedzi na pytanie co to za samochód, to nie trafiona, ja np. nie mam stacyjki, więc mi się nie zatnie Tego co było ze stacyjką czy zamkiem żaden Lockmaster nie powie - jedna z zasad zawodu Oj to nie do końca.. przy uszkodzeniu transpondera zatnie się wszystko a wtedy rachunek który zapłacił kolega przy Twoim to będzie Pan Pikuś :wink: Niech się lepiej nic nie psuje - więcej kasy będzie na modele Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
razor Opublikowano 6 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2011 w ten sposób patrząc, to wszystko się może zepsuć. rok temu drzwi żadne mi się nie chciały otworzyć (tylko kierowcy używając już staromodnego zwykłego kluczyka ) pewno część ludzi skorzystałoby z assistance albo telefonu do serwisu/przyjaciela. ja skorzystałem z internetu i sprawdziłem kilka bezpieczników, okazało się że jeden jest do wymiany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
utopia Opublikowano 6 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2011 Bez złośliwości powiem - ciesz się że masz auto gdzie został jeszcze staromodny kluczyk do awaryjnego otworzenia bo i to w chciwości producentów już odchodzi w zapomnienie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 6 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2011 a propo odpowiedzi na pytanie co to za samochód, to nie trafiona, ja np. nie mam stacyjki, więc mi się nie zatnie z kontekstu mojego wpisu wynika, że zacinają się wszystkie stacyjki (tam gdzie są), a nie we wszystkich samochodach, bo jak mogłoby się zaciąć coś czego fizycznie nie ma. No chyba że Ty znasz odpowiedź, to proszę podziel sę z nami swoją wiedzą.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 6 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2011 To ja mam zagadkę FAKT AUTENTYCZNY! Samochód brata BMW serii 5 coś z roku koło 90-ego i AIR SHOW RADOM kilka lat temu. Na 100% nieoryginalne były elektryczne szyby i pewnie też centralny zamek z pilotem bo zresztą nie wieżę aby tak można było w oryginale spitolić otwieranie samochodu. Problem jak się okazało polegał na tym że zamek drzwi samochodu nie był mechanicznie sprzężony z mechanizmem zamka - sprzężony był tylko z elektrycznym centralnym zamkiem a więc aby otworzyć drzwi kierowcy lub pasażera nawet kluczykiem potrzebny był prąd. Mechanicznie dało się otworzyć tylko klapę bagażnika - nadwozie typu sedan. Problem pojawił się po pokazach kiedy okazało się że samochód został na światłach i one jeszcze delikatnie się żarzyły ale centralny zamek już ani drgną. No i pytanie co Wy w takiej sytuacji zrobilibyście :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
razor Opublikowano 7 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2011 wybić światła, co by prądu dla zamka starczyło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
utopia Opublikowano 7 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2011 marcin133, Problem z BMW w sedanie był stary jak świat ale i rozwiązanie problemu kretyńsko proste . W bagażniku masz lampkę oświetlenia kufra która jest wpięta "bezpośrednio" w obwód akumulatora - tzn nie rozłącza jej stacyjka . Wiadomo co robimy? wyciągamy lampkę demontujemy żarówkę i poprzez te przewody ładujemy akumulator . Ale uwaga - ładujemy na początku przez żarówkę . Chodzi o ograniczenie prądu by nie upalić kabla. Często wystarczy tylko trochę podbić akumulator by elektronika ożyła . Tutaj mają lepiej fani car audio :wink: bo najczęściej w kuferku są graty i biegnie tam gruby kabel do akumulatora ..ale to już inny temat Dodam że w prawie wszystkich autach oświetlenie kufra jest ze stałym plusem - tzn że ten przewód jest podłączony do akumulatora poprzez bezpiecznik . I tutaj warto trochę znać swoje auto i wartość wspomnianego bezpiecznika (5 -15A) bo jeśli przekroczymy ten prąd bezpiecznik ulegnie spaleniu i pozbawiamy się możliwości naładowania aku. Jeśli lampka jest wyposażona w układy czasowe ( takie zabezpieczenie które gasi światło no po 15 minutach gdy zostawimy otwartą klapę w garażu ) wtedy minus podłączamy do nie izolowanych elementów karoserii Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawko_k Opublikowano 7 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2011 Stacyjkę to trzeba naprawiać jak pierwsze objawy zużycia się pokazują i jeszcze kluczyk wchodzi. Po przekręceniu cała wkładka łatwo wyciągnąć z kolumny. Można wtedy zreperować wszystko i nawet kluczyków nie trzeba wymieniać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.