Skocz do zawartości

czy kołpak TURBO to konieczność


ali1983

Rekomendowane odpowiedzi

witam.

 

mam zamiar upchnąć silnik 3530-10 1400kV, 3S, śmigło 8x4 do motoszybowca. wiadomo kołpak ze śmigłem składanym.

mam pytanie: czy potrzeba by kołpak był turbo czy może być zwykły???

 

z HK z łopatkami wychodzi 36zł (zwykły), w PL 80zł turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie masz podwozia to łamiesz śmigło. Programujesz hamulec i po wzbiciu sie na jakąś wysokość wyłączasz silnik, łopatki się składają i śmigło nie stawia oporu. A przy lądowaniu ładnie ułożą sie wzdłuż kadłuba i nie są narażone na złamanie :)

 

A poza tym kołpak to kołpak. Dlaczego marny kołpak, marne śmigła? Śmigła dajesz takie jakie potrzebujesz A kołpak taki jak potrzeba żeby był ładny obrys przejścia na kadłub.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie ,ja zakładałem zwykly kołpak i śmigła do motoszybowca ,lądowałem na ubitej ziemi,często łamałem śmigła,ale przy składanym nie ma tego problemu,poza tym ładniej wygląda jak leci ze złozonymi łopatkami,niż np ze sztywnym zwyklym śmigłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Czy niezbędny jest kołpak turbo zależy od chłodzenia silnika. Ja miałem problemy w Juniorze S Graupnera i dlatego jak zgubiłem oryginalny kołpak założyłem taki z dziurą. Moim zdaniem jest zasadnicza poprawa - bo były problemy z chłodzeniem. Nie wszyscy właściciele Juniorów się z tym zgadzają - ale u mnie nie wystarczała szczelina 1-2 mm pomiędzy kołpakiem a kadłubem. Inaczej - jeżeli chciałem latać wymieniając tylko akumulator to był z tym problem. Jeżeli jednak trzeba naładować akumaltor i robi się ok. 0,5 godz przerwy to nie ma problemu i silnik wystygnie. A na prawdę jest duża różnica w zużyciu prądu gdy lata się na gorącym a na zimnym silniku.

Pozdrawiam AK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wszystko zależy od tego, czy masz zamiar używać silnika tylko do wyniesienia modelu na odpowiednią wysokość, złapania kominu i szybowania, czy też chcesz latać motoszybowcem jak trenerkiem i katować go cały czas na silniku. W pierwszym przypadku, gdy silnik miałby pracować jakieś 20 -30 sekund wystarczy kołpak klasyczny. W drugim przypadku, gdy masz zamiar wisieć na silniku - polecam kołpak turbo ze względu na lepsze chłodzenie. Wszystko zależy od sposobu latania.

Ale ciekaw jestem jakie korzyści dają składane łopatki w motoszybowcach.?

Kpisz czy o drogę pytasz?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat w moim przypadku zadecydowały koszty , nie twierdzę że to najlepsze rozwiązanie ale za kołpak, parę smigieł oraz piastę zapłaciłem trzydzieści zl. Oryginalny kołpak do EGP kosztowałby czterdziesci kilka zlotych ,plus drogie łopatki graupnera trzydziesci pln za parę i to razy trzy ponieważ lubię się pobawić zmieniając wielkość smigieł .Więc musiałbym zapłacić około 130 zł . Smigieł to ja nie łamię (odpowiednie lądowisko ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

model będzie wyciągany na pewna wysokość, potem lot szybowcowy, ale czy to będzie praca przez 20-30 sek czy 2 minuty to nie wiem.

może nabędę taki zestaw:

http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8652

ale łopatki wymienię na takie w odpowiednim rozmiarze:

http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7981

tylko jak z jakością tych elementów??? bo na HK każdy pisze co innego.

 

p.s: czy w HK jest klej do śrub??? i gdzie????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin zgadzam się z tobą ,ale ja mam smigło 8/6 czyli jest nieduże ,kołpak dobrze pasuje do obrysu kadłuba(57 mm w egp).Tak małe smigło wielkiego oporu nie robi ,zresztą i tak nie programuje regla (brak karty).Gdzieś na forum wyczytałem że smigła składane mają gorszą sprawność .Początkowo miałem w planie założyć kołpak aluminiowy do smigieł składanych ,niestety nie znalazłem w tych wymiarach a mniejszy mi się bardzo nie podoba .Easy gildera używam jedynie po to żeby sobie bezpiecznie polatać zimą i z wprawy nie wyjsć . Co do wyglądu śmigieł to w locie ich prawie nie widać .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.