ali1983 Opublikowano 8 Stycznia 2011 Opublikowano 8 Stycznia 2011 witam. mam zamiar upchnąć silnik 3530-10 1400kV, 3S, śmigło 8x4 do motoszybowca. wiadomo kołpak ze śmigłem składanym. mam pytanie: czy potrzeba by kołpak był turbo czy może być zwykły??? z HK z łopatkami wychodzi 36zł (zwykły), w PL 80zł turbo.
jarro Opublikowano 8 Stycznia 2011 Opublikowano 8 Stycznia 2011 Też mam ten silnik w motoszybowcu EGP. Zastosowałem zwykły kołpak i jest ok . Zalety to niski koszt takiego kołpaka i tanie śmigła . Ale ciekaw jestem jakie korzyści dają składane łopatki w motoszybowcach.?
Marcin K. Opublikowano 8 Stycznia 2011 Opublikowano 8 Stycznia 2011 Nie masz podwozia to łamiesz śmigło. Programujesz hamulec i po wzbiciu sie na jakąś wysokość wyłączasz silnik, łopatki się składają i śmigło nie stawia oporu. A przy lądowaniu ładnie ułożą sie wzdłuż kadłuba i nie są narażone na złamanie A poza tym kołpak to kołpak. Dlaczego marny kołpak, marne śmigła? Śmigła dajesz takie jakie potrzebujesz A kołpak taki jak potrzeba żeby był ładny obrys przejścia na kadłub.
lukas Opublikowano 8 Stycznia 2011 Opublikowano 8 Stycznia 2011 dokładnie ,ja zakładałem zwykly kołpak i śmigła do motoszybowca ,lądowałem na ubitej ziemi,często łamałem śmigła,ale przy składanym nie ma tego problemu,poza tym ładniej wygląda jak leci ze złozonymi łopatkami,niż np ze sztywnym zwyklym śmigłem
Andrzej44 Opublikowano 8 Stycznia 2011 Opublikowano 8 Stycznia 2011 Witam Czy niezbędny jest kołpak turbo zależy od chłodzenia silnika. Ja miałem problemy w Juniorze S Graupnera i dlatego jak zgubiłem oryginalny kołpak założyłem taki z dziurą. Moim zdaniem jest zasadnicza poprawa - bo były problemy z chłodzeniem. Nie wszyscy właściciele Juniorów się z tym zgadzają - ale u mnie nie wystarczała szczelina 1-2 mm pomiędzy kołpakiem a kadłubem. Inaczej - jeżeli chciałem latać wymieniając tylko akumulator to był z tym problem. Jeżeli jednak trzeba naładować akumaltor i robi się ok. 0,5 godz przerwy to nie ma problemu i silnik wystygnie. A na prawdę jest duża różnica w zużyciu prądu gdy lata się na gorącym a na zimnym silniku. Pozdrawiam AK
kesto Opublikowano 9 Stycznia 2011 Opublikowano 9 Stycznia 2011 To wszystko zależy od tego, czy masz zamiar używać silnika tylko do wyniesienia modelu na odpowiednią wysokość, złapania kominu i szybowania, czy też chcesz latać motoszybowcem jak trenerkiem i katować go cały czas na silniku. W pierwszym przypadku, gdy silnik miałby pracować jakieś 20 -30 sekund wystarczy kołpak klasyczny. W drugim przypadku, gdy masz zamiar wisieć na silniku - polecam kołpak turbo ze względu na lepsze chłodzenie. Wszystko zależy od sposobu latania. Ale ciekaw jestem jakie korzyści dają składane łopatki w motoszybowcach.?Kpisz czy o drogę pytasz?
jarro Opublikowano 9 Stycznia 2011 Opublikowano 9 Stycznia 2011 Akurat w moim przypadku zadecydowały koszty , nie twierdzę że to najlepsze rozwiązanie ale za kołpak, parę smigieł oraz piastę zapłaciłem trzydzieści zl. Oryginalny kołpak do EGP kosztowałby czterdziesci kilka zlotych ,plus drogie łopatki graupnera trzydziesci pln za parę i to razy trzy ponieważ lubię się pobawić zmieniając wielkość smigieł .Więc musiałbym zapłacić około 130 zł . Smigieł to ja nie łamię (odpowiednie lądowisko ).
ali1983 Opublikowano 9 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 9 Stycznia 2011 model będzie wyciągany na pewna wysokość, potem lot szybowcowy, ale czy to będzie praca przez 20-30 sek czy 2 minuty to nie wiem. może nabędę taki zestaw: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8652 ale łopatki wymienię na takie w odpowiednim rozmiarze: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7981 tylko jak z jakością tych elementów??? bo na HK każdy pisze co innego. p.s: czy w HK jest klej do śrub??? i gdzie????
Marcin K. Opublikowano 11 Stycznia 2011 Opublikowano 11 Stycznia 2011 jarro, Skoro nie łamiesz to po co śmigło ma stawiać opór gdy model szybuje? Do tego walory estetycznie jak i bezpieczeństwa lądując do ręki. Jak się nie ma podwozia to dobrze jest mieć składane śmigło. Tyle.
jarro Opublikowano 11 Stycznia 2011 Opublikowano 11 Stycznia 2011 Marcin zgadzam się z tobą ,ale ja mam smigło 8/6 czyli jest nieduże ,kołpak dobrze pasuje do obrysu kadłuba(57 mm w egp).Tak małe smigło wielkiego oporu nie robi ,zresztą i tak nie programuje regla (brak karty).Gdzieś na forum wyczytałem że smigła składane mają gorszą sprawność .Początkowo miałem w planie założyć kołpak aluminiowy do smigieł składanych ,niestety nie znalazłem w tych wymiarach a mniejszy mi się bardzo nie podoba .Easy gildera używam jedynie po to żeby sobie bezpiecznie polatać zimą i z wprawy nie wyjsć . Co do wyglądu śmigieł to w locie ich prawie nie widać .
Marcin K. Opublikowano 12 Stycznia 2011 Opublikowano 12 Stycznia 2011 Mi bardzo przeszkadzało stalo smiglo w toto1... Ale to bylo kilka lat temu, jak zaczynałem zabawę i nie mialem kasy na składane... Moze śmigło od asw28 pasowało by do twojego Easy glidera?
jarro Opublikowano 12 Stycznia 2011 Opublikowano 12 Stycznia 2011 Taki mi się podoba ,ale za mały powinien mieć 55 mm średnicy http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=1702 .Przeglądałem sklepy w Polsce i niestety nie znalazłem.
Marcin K. Opublikowano 12 Stycznia 2011 Opublikowano 12 Stycznia 2011 W perfecthobby maja duzo kolpaków takich jak z linku.
ali1983 Opublikowano 16 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 16 Stycznia 2011 ten kołpak ma 40mm średnicy: http://hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5563
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.