winiol8 Opublikowano 16 Stycznia 2011 Opublikowano 16 Stycznia 2011 Jedni wolą "czystą formę" inni dołożą napęd, a jeszcze ktoś inny woli PSS. Każdy lata tak jak lubi. Ale mucha ze śmigłem wygląda fatalnie, nie wspomnę już o przejściu skrzydło-kadłub. Z 20m śmigła nie widać, to prawda, ale chyba nie po to budujemy makietę albo półmakietę żeby oglądać ją z 20m, bo w takim razie po co ją malować na wzór oryginału? Z 20m malowania też nie widać.
kuba r. Opublikowano 16 Stycznia 2011 Opublikowano 16 Stycznia 2011 Z 20m malowania też nie widać.yyyyyy ?!
robintom Opublikowano 16 Stycznia 2011 Opublikowano 16 Stycznia 2011 Ten model i tak jest uproszczony (np. brak płozy) Ale jeszcze na siłę zniekształcać czy okaleczać. :cry: Są model które na to nie zasłużyły.
specyfick Opublikowano 16 Stycznia 2011 Opublikowano 16 Stycznia 2011 Nie chcę nic mówić, bo widzę że trwają spekulacje nad tym co tej muszce brakuje ale widocznie robintom powinien to sprecyzować. Osobiście nie wydaje mi się ze ta mucha wygląda jak by jej coś odcięli. Nie jest to makieta na zawody. Na tym forum jest wiele modeli wyglądających jak ze śmietnika, "szyboli z silnikiem" i innych wynalazków typu DG 2,66 z silnikami. Akurat jeżeli chodzi to wykonanie tego modelu to wielu tu mogło by się uczyć. Co do muchy wojt1125 to z chęcią zobaczę jak idzie praca nad modelem w całości. Na serwo wczepu to zawsze daj się największe jakie można. Myślę że standardowe to minimum jakie tu może być inna mini serwa można odrazy sobie darować po prostu są za słabe. Na wczepie jednak są spore siły, a lądowanie z niewyczepionym modelem może być kłopotliwe. Przynajmniej tak mówią.
robintom Opublikowano 16 Stycznia 2011 Opublikowano 16 Stycznia 2011 Nie mówię tu o wykonaniu jako solidność budowy modelu. Bo patrząc na zdjęcie przedstawiające model w locie z boku to patrząc od nosa (czyli odejmując te około 3cm jest bardzo ładny). ;D Prawdopodobnie mam taki sam kadłub i też jest bez płozy.
bubu2 Opublikowano 16 Stycznia 2011 Opublikowano 16 Stycznia 2011 Na haku holowniczym, w czasie lotu holowanego występują siły naprawdę niewielkie, więc z mocą tego serwa nie ma co przesadzać. Siła występująca na holu jest taka, jaka jest potrzebna do utrzymywania modelu w locie poziomym (a wiec liczona raczej w gramach niż kilogramach). Dla przykładu, duży szybowiec (w skali 1:1) da rade utrzymać ręką człowiek (robiono takie numery)-poza momentami startu i szarpnięć. U nas na lotnisku modele holujemy, mając linkę przyczepioną rzepem przyszytym do linki (1cm x 2cm, powierzchni), i siła tego rzepu (druga część mechata przyklejona samolepem do kadłuba modelu) wystarczy do startów z ziemi, gwałtownych szrpań, a wyczepić się trzeba sposobem, odlatujemy w bok lub w górę. Na YouTube są filmy z tych startów). pzdr.
kuba r. Opublikowano 16 Stycznia 2011 Opublikowano 16 Stycznia 2011 Wszystko zależy od tego jak zrobiony jest wyczep, ja mam w modelu o wadze 3.7kg i rozp. 3.8m trochę z boku z serwem HS-322, na podobnej zasadzie jak tutaj - http://www.piotrp.de/MIX/holszyb.htm , tylko nie tak bardzo z tyłu. Przy normalnym wyczepieniu nie ma problemu, ale jeśli zaczynają się problemy na holu, awaryjne wyczepienie jest trudne, widziałem już wiele problemów z wyczepieniem i bywa to niebezpieczne, a na zawodach traci się cenne metry wysokości.
winiol8 Opublikowano 18 Stycznia 2011 Opublikowano 18 Stycznia 2011 Jaki kolor? W przypadku tego szybowca można poszaleć z malowaniem Chętnie zobaczę zdjęcia! Moja mucha będzie w trzech kolorach: skrzydła białe, kadłub biały, a stateczniki dla odmiany białe Oczywiście znaki rejestracyjne będą czarne, no i może jakiś drobna ozdoba będzie w kolorze innym niż biały. Poszaleć można, muchy były bardzo ładnie malowane, ale mi najbardziej podobają się białe szybowce. I pomimo tego, że mucha jest oldtimerem to będzie biała. Zdjęcia oczywiście pokażę, muszę je tylko najpierw zrobić :? A ze względu na dużą ilość much, może uda się jakieś spotkanko zorganizować, albo chociaż galerię na początek.
wojt1125 Opublikowano 21 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 21 Stycznia 2011 Dzięki za wszystkie wskazówki. Reszta gratów do skończenia stateczników i montażu napędów właśnie do mnie jedzie, więc zabrałem się za zegary i wycięcie ramki kabiny z podstawy. Wyciąłem szablony. Skleiłem mocowanie kółka. Kółko jest wizualnie za małe :| Zamówiłem większe, ale nie zmieści mi się do 'wózka'. Mogę je przymocować bezpośrednio do wypustki laminatowej od spodu kadłuba? Serwo wyczepu (standardowe) przesunąłem maksymalnie w lewo i dałem długą dźwignię, powinno być OK.
kuba r. Opublikowano 21 Stycznia 2011 Opublikowano 21 Stycznia 2011 jeśli dobrze widzę i masz wyczep po lewej stronie to źle ja mam podobnie, tylko po prawej, i żeby bezproblemowo się wyczepić muszę w momencie wyczepienia delikatnie skręcić w lewo, jeśli model skręciłby w prawo wyczepienie się nie uda - niby drobiazg, ale w sytuacji awaryjnej może być problem. Lepiej poprowadzić popychacz przy dnie kadłuba, a wyczep dać trochę "poniżej dzioba" serwo może być nawet na leżąco.
wojt1125 Opublikowano 21 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 21 Stycznia 2011 To mnie zdziwiłeś, bo to chyba często stosowany patent na wyczep. Co blokuje linkę w przypadku skrętu w prawo (w moim przypadku w lewo)?
Tomek_W Opublikowano 22 Stycznia 2011 Opublikowano 22 Stycznia 2011 Wojtek, ja mam wyczep tak jak Ty i nigdy nie miałem problemu z wyczepieniem. Tylko wewnątrz bowdenu daj drut stalowy 2mm. Ewentualnie tak jak masz, ale razem : ta biała osłonka + drut . W pozycji zamkniętej koniec bowdena musi być podparty - przyklej tam kawałek pomarańczowej osłonki. Odległość między osłonkami mała, ok 5mm, hol nie będzie Ci zginał drutu. Dżwignia przy serwie nie musi być długa, do zapięcia i wypięcia bowden musi wykonać ruch w granicach 12 - 15 mm. Pozdrawiam.
Wojtass_nt Opublikowano 22 Stycznia 2011 Opublikowano 22 Stycznia 2011 Ja zawsze robię tak jak mówi Tomek i nigdy jeszcze mnie wyczep nie zawiódł.
wojt1125 Opublikowano 30 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2011 Cześć! Wymieniłem bowden na drut 2mm w mechanizmie wyczepu. Cały tydzień walczę z napędem sterów. Gdybym wiedział, że to tyle zabawy, wkleiłbym bowdeny Napęd wysokości: Napęd od serwa przez popychacz z rurki węglowej na dźwignię kątowa i dalej prętem węglowym/stalowym (który lepszy?) do sterów. Zawias dźwigienki to pręt stalowy 4mm. Mocowanie statecznika: A całość prezentuje się tak:
robintom Opublikowano 30 Stycznia 2011 Opublikowano 30 Stycznia 2011 Fajnie ci to idzie. Ja do swojej Muchy poszukuję za to oszklenia. Stara kabinka troszkę sfatygowana i podobno nie za bardzo odwzorowywuje kształt prawdziwej.
wojt1125 Opublikowano 30 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2011 Może zrób sam? Można zamówić w modelmaking, ale jeśli moja jest stamtąd, to nie polecam. Kształt to radosna twórczość a jakość marna. Można zrobić lepszą z butelki po oranżadzie W swojej Musze robiłeś jakieś mocowanie koła, czy przykręciłeś bezpośrednio do kadłuba?
robintom Opublikowano 30 Stycznia 2011 Opublikowano 30 Stycznia 2011 Bezpośrednio do kadłuba. Ale powyżej jest ramka wzmacniająca by się całość nie wyginała.
wojt1125 Opublikowano 2 Lutego 2011 Autor Opublikowano 2 Lutego 2011 Wyciąłem rdzenie Krawędź spływu trochę się postrzępiła, poza tym jest OK. Teraz czas na decyzje z czego zrobić dźwigary - eksperymentować z węglowymi laminowanymi z rowingu, czy wstawić sosnowe. Eksperymentować, bo nigdy czegoś takiego nie robiłem i nie wiem za bardzo jak się za to zabrać, z czego zrobić formę itd. Decyzja tym trudniejsza, że nie wiem czy taki model można wyholować holem gumowym. Jeśli guma odpadnie, to zostaną starty za samolotem i latanie na zboczu. Wtedy pewnie sosnowe dźwigary wystarczą... Jak zwykle czekam na sugestie
laminat Opublikowano 2 Lutego 2011 Opublikowano 2 Lutego 2011 czy jest to może kadłub z modelmaking? http://modelmaking.pl/ires/oferta/12/ tak jak tutaj widać bo zastanawiam się czy nie kupić bo Twoja ładnie wychodzi a mam ochote na jakąś makietę.
robintom Opublikowano 2 Lutego 2011 Opublikowano 2 Lutego 2011 Ja startowałem z gumy. Tylko nie z ręki a z ziemi. Co do budowy może nie po naszemu ani nie po angielsku ale same zdjęcia i rysunki wiele moga pomóc. Na tej stronie jest wiele takich plików opisujących budowę od starych do nowoczesnych modeli. Warto poogladać (poczytać ). http://www.swiss-composite.ch/ wybierz downloads/ Anleitungen/ i plik Modellbau: Styropor-Tragflachen
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.