Gość horn3t Opublikowano 28 Stycznia 2011 Opublikowano 28 Stycznia 2011 Jarek to wyszła Ci piękna masa, będziesz wisiał w powietrzu godzinami, fajnie
JarekF Opublikowano 28 Stycznia 2011 Opublikowano 28 Stycznia 2011 No właśnie wyszykowałem go sobie wyłącznie na termikę. Mam jeszcze inne "wynalazki" do latania codziennego, więc Albatros będzie traktowany wyjatkowo. Półeczka do LiPola już wlaminowana :wink: Serwa zostawię jednak te co mam. Regulator pójdzie pod baterię. Tak patrzę na oba Albatrosy i nasuwa mi się jeszcze jedna uwaga. Przydałyby się jakieś otwory wentylacyjne z boku kadłuba, przy silniku dla chłodzenia.
Gość horn3t Opublikowano 29 Stycznia 2011 Opublikowano 29 Stycznia 2011 Tak patrzę na oba Albatrosy i nasuwa mi się jeszcze jedna uwaga. Przydałyby się jakieś otwory wentylacyjne z boku kadłuba, przy silniku dla chłodzenia. Racja, jednak zanim porobię dziury najpierw zobaczymy jak się mocno będzie grzało wyposażenie, jak będzie trzeba wówczas na pierwszy ogień pójdzie kołpak turbo a potem ewentualnie jakieś otwory.
Gość horn3t Opublikowano 1 Lutego 2011 Opublikowano 1 Lutego 2011 Wygrzebałem z archiwum malinna - loty Albatrosa : "malinn - Pierwszy oblot i badanie maszyny: http://video.tinypic.com/player.php?v=2druvf9 Tu już pewniej: http://video.tinypic.com/player.php?v=2i9tcti Te starty były na 90% mocy bo tak ustawiłem na pierwsze loty.Nie mam jeszcze wprawy latania taką maszyną dużą co widac na filmie , ale będzie lepiej i film z pokładu tej maszyny: http://video.tinypic.com/player.php?v=478k4de "
kesto Opublikowano 4 Lutego 2011 Opublikowano 4 Lutego 2011 No właśnie wyszykowałem go sobie wyłącznie na termikę.Hmm, to dlaczego okleiłeś go w sposób, który utrudni jego widoczność? Model jest bardzo ładny, ale stosowanie transparentnych folii, w tym bezbarwnych do modelu na termikę, gdzie model z założenia będzie latał wysoko i długo to nie najlepszy pomysł. Chyba, że masz w tym temacie inne doświadczenia.
JarekF Opublikowano 4 Lutego 2011 Opublikowano 4 Lutego 2011 No właśnie wyszykowałem go sobie wyłącznie na termikę.Hmm, to dlaczego okleiłeś go w sposób, który utrudni jego widoczność? Model jest bardzo ładny, ale stosowanie transparentnych folii, w tym bezbarwnych do modelu na termikę, gdzie model z założenia będzie latał wysoko i długo to nie najlepszy pomysł. Chyba, że masz w tym temacie inne doświadczenia. Chciałem poprostu mieć model przezroczysty. W pierwszym założeniu chciałem go całego pokryć taką folią, ale ze względu na to, że (chyba :wink: ) będzie latał wysoko większa część płata jest kolorowa. Większość modeli szybowców jest biała. Nie jest to kolor dość dobrze widoczny z daleka, a jednak widać. Będzie dobrze nie martw się.
kesto Opublikowano 4 Lutego 2011 Opublikowano 4 Lutego 2011 Większość modeli szybowców jest biała. Nie jest to kolor dość dobrze widoczny z daleka, a jednak widać.Przezroczystego możesz nie zobaczyć wcale :mrgreen: . Na wszelki wypadek przygotuj sobie do pierwszego lotu trochę kolorowej folii, abyś miał co nakleić na skrzydła :wink:Model pokryty przezroczystą folią ładnie się prezentuje, zwłaszcza, jak jego konstrukcja jest czysto wykonana, ale stosuje się to do modeli typu Fun, którym latasz "przed nosem". Oklejenie w ten sposób szybowca termicznego to takie małe kamikadze, ale jak mówisz żebym się nie martwił - to się nie martwię. 8)
JarekF Opublikowano 4 Lutego 2011 Opublikowano 4 Lutego 2011 Weź się kolego nie czepiaj i odwal od mojego modelu . Mój model i mogę pokryć jak mi się podoba. Większość powierzchni jest pokryta kolorową folią i spokojna Twoja nieuczesana :wink:
Gość horn3t Opublikowano 4 Lutego 2011 Opublikowano 4 Lutego 2011 Zgadnijcie jakiego koloru są te modele? :wink: Z mojej obserwacji uważam, że kolor modelu szybowca dla mnie z punktu widzenia widoczności w wysokim lataniu nie ma większego znaczenia nawet to że jest transparentny. Więcej do powiedzenia mają warunki pogodowe, barwa nieba, pora roku, pora dnia, kąt patrzenia, własny wzrok, bo zazwyczaj wysoko widać tylko SZARY lub CZARNY mały krzyżyk na niebie, jak na powyższych zdjęciach nisko lecących modeli w podobnych wieczornych warunkach. :shock: Nie ma o co kopii kruszyć a czasami warto łamać zasady bo znowu znajdzie jedna słuszna koncepcja, iż modele szybowców termicznych mogą być tylko w jednym słusznym kolorze np. pomarańczowym. :twisted: Czekamy z synem na warunki do oblotu Albatrosa ale na razie u nas pogoda raczej na latanie na żaglu. :jupi:
JarekF Opublikowano 4 Lutego 2011 Opublikowano 4 Lutego 2011 Zgadnijcie jakiego koloru są te modele? :wink: Stawiam na biały. Mój Albatros pokryty jest częściowo tylko bezbarwną folią reszta to ta sama co w Kolibrze. Kolibrem latałem bardzo wysoko i bardzo dobrze był widoczny. W pierwszym założeniu z moim Albatrosem :wink: chciałem całego pokryć bezbarwną, robiąc nawet spływ z wąskiej listwy węglowej. Chodziło i o taki efekt aby widoczny był tylko keson. Model na wysokości miałby widoczne nienaturalnie wąskie płaty, ale w końcu zrezygnowałem z tego i dalej pokryłem żółtą i czerwoną folią.
Gość horn3t Opublikowano 4 Lutego 2011 Opublikowano 4 Lutego 2011 Jeden jest biały drugi żółto czerwony
Gość horn3t Opublikowano 13 Marca 2011 Opublikowano 13 Marca 2011 Nadszedł czas na finał dziś odbył się oblot 13 ale szczęśliwy model lata rewelacyjnie co widać na ostatnim zdjęciu z właścicielem.
JarekF Opublikowano 13 Marca 2011 Opublikowano 13 Marca 2011 Krzysiek, w którym miejscu masz środek ciężkości w swoim modelu? I jak z przegrzewaniem silnika, bo widzę masz normalny kołpak, grzeje się czy nie ?
Gość horn3t Opublikowano 13 Marca 2011 Opublikowano 13 Marca 2011 Środek ciężkości mam ustawiony na 70 mm od krawędzi natarcia (cięciwa 205 mm). Model waży do lotu 2150 g. Silnik i wyposażenie jest letnie sprawdzaliśmy to po pierwszym locie więc jest ok. Może na lato trzeba będzie założyć turbo to się zobaczy jak będą upalne dni.
miqul Opublikowano 14 Marca 2011 Opublikowano 14 Marca 2011 Piękny banan :mrgreen: , model z resztą też :wink: . Gratulacje 8) .
Marcin K. Opublikowano 15 Marca 2011 Opublikowano 15 Marca 2011 Gratuluje oblotu! Ja 13 (ubiłem) dwa modele no ale też wprawiałem się w lataniu szybowcem 3.2m no i banana miałem podobnego po lotach
Gość horn3t Opublikowano 15 Marca 2011 Opublikowano 15 Marca 2011 Kolega zmajstrował filmik gdzie też są uwiecznione pierwsze loty Albatrosa
toom07 Opublikowano 15 Marca 2011 Opublikowano 15 Marca 2011 Z mojej obserwacji uważam, że kolor modelu szybowca dla mnie z punktu widzenia widoczności w wysokim lataniu nie ma większego znaczenia nawet to, że jest transparentny. To zapytaj pierwszego lepszego zawodnika F3J jaki model będzie lepiej widoczny przy lataniu w termice w ładny słoneczny dzień lub w gorszych warunkach(przymglone niebo)- biały czy czerwony, myślę, że wszystkie odpowiedzi będą jednakowe. Oczywiście masz też racje, że wiele zależy od warunków(bo w warunkach takich jak na zdjęciu wszystko będzie ciemne i żaden kolor tu nic nie zmieni) ale też od tego, o jakim lataniu na termikę mówimy, bo jeżeli chodzi o nie odchodzenie bardzo z wiatrem i nie windowanie się wysoko to wtedy też faktycznie nie ma to znaczenia lecz w każdym innym wypadku różnica jest duża.
Gość horn3t Opublikowano 15 Marca 2011 Opublikowano 15 Marca 2011 Z mojej obserwacji uważam, że kolor modelu szybowca dla mnie z punktu widzenia widoczności w wysokim lataniu nie ma większego znaczenia nawet to, że jest transparentny. To zapytaj pierwszego lepszego zawodnika F3J jaki model będzie lepiej widoczny przy lataniu w termice.... Kolega tak pisze, że sam nie wie czy wie ale jeszcze nie jest pewny swojej wiedzy. Jak widać , że nie widać :wink: Czytając ze zrozumieniem dyskutujemy tu o amatorskim motoszybowcu Albatros a nie o kolorach zawodniczych F3J
toom07 Opublikowano 15 Marca 2011 Opublikowano 15 Marca 2011 Nie pisze o kolorach zawodniczych F3J tylko o tym czy kolor modelu ma znaczenie dla widoczności podczas lotów w termice, a przykład F3J myślę jest do tego idealny ponieważ są to modele właśnie do latania na bardzo duże odległości i kolor nie jest czynnikiem który nie ma znaczenia. A co to za różnica czy piszemy tu o modelu rekreacyjnym czy zawodniczym jeżeli pisze się tu tego typu rzeczy, trochę osób to przeczyta a później będą powtarzać głupoty.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.