Skocz do zawartości

Nie wchodzi na obroty


Jedrula

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak w temacie mam problem s silnikiem w moim samochodzie benzynowym. Mianowicie silnik pali od kopa, po chwili (czekam żeby się nagrzał) otwieram przepustnice i obroty stoją jak były lub podnoszą się nieznacznie. Silnik pojemność 26cm3 gaźnik Walbro z pompką.

Opublikowano

To jest silnik modelarski czy z kosy?

Bo jak z kosy to trzeba ograniczyć dopływ powietrza. Ja też z tym miałem problem i do obudowy filtra powietrza dałem więcej gąbki i pomogło.

Opublikowano

W elektronicznym zapłonie proporcjonalnie do wzrostu obrotów powinno wzrastać wyprzedzenie zapłonu. Sprawdzić można stroboskopem jak w samochodzie. Zakładając oczywiście sprawny gaźnik.

Opublikowano

Witam,

Nie piszesz nic o regulacji gaźnika, więc może nic z tym nie robiłeś.Zacznij od ustawienia fabrycznego tj ok 1,5 obrotu śrub regulacyjnych gaźnika LO i Hi.

Opublikowano

W instrukcji podają Hi na 1,5 a Lo na 1,25 tak ustawałem i nic. :?

Odkręć więcej Lo na 1,5, zobacz jaka reakcja silnika.
Opublikowano

Tak teoretycznie to nie wiem kolego czy z tymi magnetycznymi zapłonami to jest tak do końca właściwie w naszym modelarstwie ze względu na brak możliwości precyzyjnego dostosowywania wyprzedzenia zapłonu w funkcji obrotów.

Najlepszym tego przykładem takiego rozwiązania są silniki do wszelkiej maści kosiarek, pił itp, których optymalne osiągi są ustawione i osiągane w zasadzie przy stałej prędkości obrotowej i takimże też fabrycznym ustawieniu iskry.

Oczywiście będą one pracować i na wolnych obrotach ale wiąże się to najczęściej z "wypadaniem" zapłonów przy przymknięciu przepustnicy (nadmiernie wzbogacona mieszanka), co słyszymy jako głuche strzały tłumik. W zasadzie, bo niektóre posiadają dość prymitywne najczęściej odśrodkowe regulatory, których "rozrzut" parametrów wygląda w stroboskopie jak (nie uchybiając) w Maluchu z rozciągniętym łańcuszkiem rozrządu. :D

To takie moje przemyślenia w kwestii magneta. Gaźnik to inna para kaloszy i przy złym ustawieniu najlepszy zapłon nie pomoże.

Kiedyś można było kupić "od Ruskich" takie ustrojstwo które się nazywało "sztuczna świeca" lub "szklana świeca",(u nich "Прибор No...")

http://hellontwowheels.blox.pl/2009/04/Colortune.html

a służyło to do w sumie dość precyzyjnej diagnostyki i ustawiania gaźników.

Wkręcało się ją w miejsce normalnej, a jako że miała przezroczystą porcelankę było widać jaki kolor płomienia spalania jest w cylindrze i to przy każdych obrotach, który oznaczał konkretny skład mieszanki, zmiany składu w funkcji dodawania gazu, ssania (widać na filmie), a także pojedyncze "kapanie" paliwa w gaźniku, którego nie wykryje żaden analizator.

Pod kolor czerwony - za bogata, pod biały - za uboga, błękitny - właściwa.

Ustawiłem porządnie na ten prosty przyrządzik wiele silników, po uprzednim wyregulowaniu zapłonu, oczywiście.

To tak jako ciekawostka, do wykorzystania.

Opublikowano

Tak teoretycznie to nie wiem kolego czy z tymi magnetycznymi zapłonami to jest tak do końca właściwie w naszym modelarstwie ze względu na brak możliwości precyzyjnego dostosowywania wyprzedzenia zapłonu w funkcji obrotów.

To fakt.Dlatego Toni Clark zaleca do silników ZG TITAN,EASY START SYSTEM.
Opublikowano

Próbowałem zmian w regulacji gaźnika i nic zmiana w obrotach jest naprawdę mikro.

Zastanawiam sie jeszcze czy powodem nie jest to że do paliwa chlapnęło mi się za dużo oleju i mam mieszankę ok 1:20.

Opublikowano

Proponowałbym jeszcze przeczyszczenie świecy z nagaru oraz rozebranie i przeczyszczenie gaźnika - być może jakieś paprochy po prostu blokują dopływ paliwa. Sprawdź też system paliwowy, czy aby wszystko jest ok i wężyki nie są przerwane.

Opublikowano

Świeca jest nówka.

Gaźnik czyszczony 3 tyg temu.

Wężyki są ok bo ostatnio zmieniałem.

Dzisiaj bedę jeszcze próbował na nowej mieszance.

Opublikowano

I ma przepalone to nie wiem.

Spoko takie rzeczy ja filtr, świece to podstawa, o tym wiem.

Zastanawiam się czy typ świecy może mieć znaczenie bo wcześniej miałem letnią a teraz mam zimową.

Opublikowano

W benzynowych silnikach generalnie nie stosuje się do jednego świec "zimowych" i "letnich", dlatego, że nie chodzi o "ciepłotę". Każdy silnik ma dobraną optymalną świecę, niezależnie od warunków zewnętrznych jak w żarowych. Znaczenie praktyczne może mieć wielkość przerwy elektrody, ponieważ duża przerwa powoduje dłuższy czas narastania napięcia do przebicia (iskry), a to w funkcji kąta obrotu wprowadza opóźnienie, czyli późniejszy zapłon. Dlatego każdy silnik ma w specyfikacji podaną optymalną świecę i szczelinę elektrod.

Opublikowano

Wkręciłem taką świecę jak była oryginalnie i nic jak było tak jest. :x

Model idzie pod młotek ( aukcyjny). :(

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.