Jedrula Posted January 17, 2011 Posted January 17, 2011 Jak w temacie mam problem s silnikiem w moim samochodzie benzynowym. Mianowicie silnik pali od kopa, po chwili (czekam żeby się nagrzał) otwieram przepustnice i obroty stoją jak były lub podnoszą się nieznacznie. Silnik pojemność 26cm3 gaźnik Walbro z pompką.
BartekS Posted January 18, 2011 Posted January 18, 2011 To jest silnik modelarski czy z kosy? Bo jak z kosy to trzeba ograniczyć dopływ powietrza. Ja też z tym miałem problem i do obudowy filtra powietrza dałem więcej gąbki i pomogło.
RomanJ4 Posted January 18, 2011 Posted January 18, 2011 W elektronicznym zapłonie proporcjonalnie do wzrostu obrotów powinno wzrastać wyprzedzenie zapłonu. Sprawdzić można stroboskopem jak w samochodzie. Zakładając oczywiście sprawny gaźnik.
Jedrula Posted January 18, 2011 Author Posted January 18, 2011 Zapłon jest magnetyczny jak w kosiarce.
jakubk Posted January 22, 2011 Posted January 22, 2011 Witam, Nie piszesz nic o regulacji gaźnika, więc może nic z tym nie robiłeś.Zacznij od ustawienia fabrycznego tj ok 1,5 obrotu śrub regulacyjnych gaźnika LO i Hi.
Jedrula Posted January 22, 2011 Author Posted January 22, 2011 W instrukcji podają Hi na 1,5 a Lo na 1,25 tak ustawałem i nic. :?
jakubk Posted January 22, 2011 Posted January 22, 2011 W instrukcji podają Hi na 1,5 a Lo na 1,25 tak ustawałem i nic. :?Odkręć więcej Lo na 1,5, zobacz jaka reakcja silnika.
RomanJ4 Posted January 22, 2011 Posted January 22, 2011 Tak teoretycznie to nie wiem kolego czy z tymi magnetycznymi zapłonami to jest tak do końca właściwie w naszym modelarstwie ze względu na brak możliwości precyzyjnego dostosowywania wyprzedzenia zapłonu w funkcji obrotów. Najlepszym tego przykładem takiego rozwiązania są silniki do wszelkiej maści kosiarek, pił itp, których optymalne osiągi są ustawione i osiągane w zasadzie przy stałej prędkości obrotowej i takimże też fabrycznym ustawieniu iskry. Oczywiście będą one pracować i na wolnych obrotach ale wiąże się to najczęściej z "wypadaniem" zapłonów przy przymknięciu przepustnicy (nadmiernie wzbogacona mieszanka), co słyszymy jako głuche strzały tłumik. W zasadzie, bo niektóre posiadają dość prymitywne najczęściej odśrodkowe regulatory, których "rozrzut" parametrów wygląda w stroboskopie jak (nie uchybiając) w Maluchu z rozciągniętym łańcuszkiem rozrządu. To takie moje przemyślenia w kwestii magneta. Gaźnik to inna para kaloszy i przy złym ustawieniu najlepszy zapłon nie pomoże. Kiedyś można było kupić "od Ruskich" takie ustrojstwo które się nazywało "sztuczna świeca" lub "szklana świeca",(u nich "Прибор No...") http://hellontwowheels.blox.pl/2009/04/Colortune.html a służyło to do w sumie dość precyzyjnej diagnostyki i ustawiania gaźników. Wkręcało się ją w miejsce normalnej, a jako że miała przezroczystą porcelankę było widać jaki kolor płomienia spalania jest w cylindrze i to przy każdych obrotach, który oznaczał konkretny skład mieszanki, zmiany składu w funkcji dodawania gazu, ssania (widać na filmie), a także pojedyncze "kapanie" paliwa w gaźniku, którego nie wykryje żaden analizator. Pod kolor czerwony - za bogata, pod biały - za uboga, błękitny - właściwa. Ustawiłem porządnie na ten prosty przyrządzik wiele silników, po uprzednim wyregulowaniu zapłonu, oczywiście. To tak jako ciekawostka, do wykorzystania.
awiator Posted January 22, 2011 Posted January 22, 2011 Tak teoretycznie to nie wiem kolego czy z tymi magnetycznymi zapłonami to jest tak do końca właściwie w naszym modelarstwie ze względu na brak możliwości precyzyjnego dostosowywania wyprzedzenia zapłonu w funkcji obrotów. To fakt.Dlatego Toni Clark zaleca do silników ZG TITAN,EASY START SYSTEM.
Jedrula Posted January 22, 2011 Author Posted January 22, 2011 Próbowałem zmian w regulacji gaźnika i nic zmiana w obrotach jest naprawdę mikro. Zastanawiam sie jeszcze czy powodem nie jest to że do paliwa chlapnęło mi się za dużo oleju i mam mieszankę ok 1:20.
Marek:D Posted January 22, 2011 Posted January 22, 2011 Proponowałbym jeszcze przeczyszczenie świecy z nagaru oraz rozebranie i przeczyszczenie gaźnika - być może jakieś paprochy po prostu blokują dopływ paliwa. Sprawdź też system paliwowy, czy aby wszystko jest ok i wężyki nie są przerwane.
Jedrula Posted January 23, 2011 Author Posted January 23, 2011 Świeca jest nówka. Gaźnik czyszczony 3 tyg temu. Wężyki są ok bo ostatnio zmieniałem. Dzisiaj bedę jeszcze próbował na nowej mieszance.
Kwasiu Posted January 25, 2011 Posted January 25, 2011 A ile silnik ma już przepalone?? Filtr powietrza przeczyść.
Jedrula Posted January 26, 2011 Author Posted January 26, 2011 I ma przepalone to nie wiem. Spoko takie rzeczy ja filtr, świece to podstawa, o tym wiem. Zastanawiam się czy typ świecy może mieć znaczenie bo wcześniej miałem letnią a teraz mam zimową.
RomanJ4 Posted January 26, 2011 Posted January 26, 2011 W benzynowych silnikach generalnie nie stosuje się do jednego świec "zimowych" i "letnich", dlatego, że nie chodzi o "ciepłotę". Każdy silnik ma dobraną optymalną świecę, niezależnie od warunków zewnętrznych jak w żarowych. Znaczenie praktyczne może mieć wielkość przerwy elektrody, ponieważ duża przerwa powoduje dłuższy czas narastania napięcia do przebicia (iskry), a to w funkcji kąta obrotu wprowadza opóźnienie, czyli późniejszy zapłon. Dlatego każdy silnik ma w specyfikacji podaną optymalną świecę i szczelinę elektrod.
olek4 Posted February 1, 2011 Posted February 1, 2011 Sprawdz jeszcze czy przepustnica gaznika otwiera sie, mogła się rozkrecic i jest cały czas w pozycji zamknietej
Jedrula Posted February 1, 2011 Author Posted February 1, 2011 Ok na razie nic nie próbowałem bo nie miałem czasu.
Jedrula Posted February 3, 2011 Author Posted February 3, 2011 Wkręciłem taką świecę jak była oryginalnie i nic jak było tak jest. :x Model idzie pod młotek ( aukcyjny).
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.