Jump to content

Nie wchodzi na obroty


Jedrula

Recommended Posts

Posted

Jak w temacie mam problem s silnikiem w moim samochodzie benzynowym. Mianowicie silnik pali od kopa, po chwili (czekam żeby się nagrzał) otwieram przepustnice i obroty stoją jak były lub podnoszą się nieznacznie. Silnik pojemność 26cm3 gaźnik Walbro z pompką.

Posted

To jest silnik modelarski czy z kosy?

Bo jak z kosy to trzeba ograniczyć dopływ powietrza. Ja też z tym miałem problem i do obudowy filtra powietrza dałem więcej gąbki i pomogło.

Posted

W elektronicznym zapłonie proporcjonalnie do wzrostu obrotów powinno wzrastać wyprzedzenie zapłonu. Sprawdzić można stroboskopem jak w samochodzie. Zakładając oczywiście sprawny gaźnik.

Posted

Witam,

Nie piszesz nic o regulacji gaźnika, więc może nic z tym nie robiłeś.Zacznij od ustawienia fabrycznego tj ok 1,5 obrotu śrub regulacyjnych gaźnika LO i Hi.

Posted

W instrukcji podają Hi na 1,5 a Lo na 1,25 tak ustawałem i nic. :?

Odkręć więcej Lo na 1,5, zobacz jaka reakcja silnika.
Posted

Tak teoretycznie to nie wiem kolego czy z tymi magnetycznymi zapłonami to jest tak do końca właściwie w naszym modelarstwie ze względu na brak możliwości precyzyjnego dostosowywania wyprzedzenia zapłonu w funkcji obrotów.

Najlepszym tego przykładem takiego rozwiązania są silniki do wszelkiej maści kosiarek, pił itp, których optymalne osiągi są ustawione i osiągane w zasadzie przy stałej prędkości obrotowej i takimże też fabrycznym ustawieniu iskry.

Oczywiście będą one pracować i na wolnych obrotach ale wiąże się to najczęściej z "wypadaniem" zapłonów przy przymknięciu przepustnicy (nadmiernie wzbogacona mieszanka), co słyszymy jako głuche strzały tłumik. W zasadzie, bo niektóre posiadają dość prymitywne najczęściej odśrodkowe regulatory, których "rozrzut" parametrów wygląda w stroboskopie jak (nie uchybiając) w Maluchu z rozciągniętym łańcuszkiem rozrządu. :D

To takie moje przemyślenia w kwestii magneta. Gaźnik to inna para kaloszy i przy złym ustawieniu najlepszy zapłon nie pomoże.

Kiedyś można było kupić "od Ruskich" takie ustrojstwo które się nazywało "sztuczna świeca" lub "szklana świeca",(u nich "Прибор No...")

http://hellontwowheels.blox.pl/2009/04/Colortune.html

a służyło to do w sumie dość precyzyjnej diagnostyki i ustawiania gaźników.

Wkręcało się ją w miejsce normalnej, a jako że miała przezroczystą porcelankę było widać jaki kolor płomienia spalania jest w cylindrze i to przy każdych obrotach, który oznaczał konkretny skład mieszanki, zmiany składu w funkcji dodawania gazu, ssania (widać na filmie), a także pojedyncze "kapanie" paliwa w gaźniku, którego nie wykryje żaden analizator.

Pod kolor czerwony - za bogata, pod biały - za uboga, błękitny - właściwa.

Ustawiłem porządnie na ten prosty przyrządzik wiele silników, po uprzednim wyregulowaniu zapłonu, oczywiście.

To tak jako ciekawostka, do wykorzystania.

Posted

Tak teoretycznie to nie wiem kolego czy z tymi magnetycznymi zapłonami to jest tak do końca właściwie w naszym modelarstwie ze względu na brak możliwości precyzyjnego dostosowywania wyprzedzenia zapłonu w funkcji obrotów.

To fakt.Dlatego Toni Clark zaleca do silników ZG TITAN,EASY START SYSTEM.
Posted

Próbowałem zmian w regulacji gaźnika i nic zmiana w obrotach jest naprawdę mikro.

Zastanawiam sie jeszcze czy powodem nie jest to że do paliwa chlapnęło mi się za dużo oleju i mam mieszankę ok 1:20.

Posted

Proponowałbym jeszcze przeczyszczenie świecy z nagaru oraz rozebranie i przeczyszczenie gaźnika - być może jakieś paprochy po prostu blokują dopływ paliwa. Sprawdź też system paliwowy, czy aby wszystko jest ok i wężyki nie są przerwane.

Posted

Świeca jest nówka.

Gaźnik czyszczony 3 tyg temu.

Wężyki są ok bo ostatnio zmieniałem.

Dzisiaj bedę jeszcze próbował na nowej mieszance.

Posted

I ma przepalone to nie wiem.

Spoko takie rzeczy ja filtr, świece to podstawa, o tym wiem.

Zastanawiam się czy typ świecy może mieć znaczenie bo wcześniej miałem letnią a teraz mam zimową.

Posted

W benzynowych silnikach generalnie nie stosuje się do jednego świec "zimowych" i "letnich", dlatego, że nie chodzi o "ciepłotę". Każdy silnik ma dobraną optymalną świecę, niezależnie od warunków zewnętrznych jak w żarowych. Znaczenie praktyczne może mieć wielkość przerwy elektrody, ponieważ duża przerwa powoduje dłuższy czas narastania napięcia do przebicia (iskry), a to w funkcji kąta obrotu wprowadza opóźnienie, czyli późniejszy zapłon. Dlatego każdy silnik ma w specyfikacji podaną optymalną świecę i szczelinę elektrod.

Posted

Wkręciłem taką świecę jak była oryginalnie i nic jak było tak jest. :x

Model idzie pod młotek ( aukcyjny). :(

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.