Skocz do zawartości

Nie wchodzi na obroty


Jedrula

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie mam problem s silnikiem w moim samochodzie benzynowym. Mianowicie silnik pali od kopa, po chwili (czekam żeby się nagrzał) otwieram przepustnice i obroty stoją jak były lub podnoszą się nieznacznie. Silnik pojemność 26cm3 gaźnik Walbro z pompką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak teoretycznie to nie wiem kolego czy z tymi magnetycznymi zapłonami to jest tak do końca właściwie w naszym modelarstwie ze względu na brak możliwości precyzyjnego dostosowywania wyprzedzenia zapłonu w funkcji obrotów.

Najlepszym tego przykładem takiego rozwiązania są silniki do wszelkiej maści kosiarek, pił itp, których optymalne osiągi są ustawione i osiągane w zasadzie przy stałej prędkości obrotowej i takimże też fabrycznym ustawieniu iskry.

Oczywiście będą one pracować i na wolnych obrotach ale wiąże się to najczęściej z "wypadaniem" zapłonów przy przymknięciu przepustnicy (nadmiernie wzbogacona mieszanka), co słyszymy jako głuche strzały tłumik. W zasadzie, bo niektóre posiadają dość prymitywne najczęściej odśrodkowe regulatory, których "rozrzut" parametrów wygląda w stroboskopie jak (nie uchybiając) w Maluchu z rozciągniętym łańcuszkiem rozrządu. :D

To takie moje przemyślenia w kwestii magneta. Gaźnik to inna para kaloszy i przy złym ustawieniu najlepszy zapłon nie pomoże.

Kiedyś można było kupić "od Ruskich" takie ustrojstwo które się nazywało "sztuczna świeca" lub "szklana świeca",(u nich "Прибор No...")

http://hellontwowheels.blox.pl/2009/04/Colortune.html

a służyło to do w sumie dość precyzyjnej diagnostyki i ustawiania gaźników.

Wkręcało się ją w miejsce normalnej, a jako że miała przezroczystą porcelankę było widać jaki kolor płomienia spalania jest w cylindrze i to przy każdych obrotach, który oznaczał konkretny skład mieszanki, zmiany składu w funkcji dodawania gazu, ssania (widać na filmie), a także pojedyncze "kapanie" paliwa w gaźniku, którego nie wykryje żaden analizator.

Pod kolor czerwony - za bogata, pod biały - za uboga, błękitny - właściwa.

Ustawiłem porządnie na ten prosty przyrządzik wiele silników, po uprzednim wyregulowaniu zapłonu, oczywiście.

To tak jako ciekawostka, do wykorzystania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak teoretycznie to nie wiem kolego czy z tymi magnetycznymi zapłonami to jest tak do końca właściwie w naszym modelarstwie ze względu na brak możliwości precyzyjnego dostosowywania wyprzedzenia zapłonu w funkcji obrotów.

To fakt.Dlatego Toni Clark zaleca do silników ZG TITAN,EASY START SYSTEM.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W benzynowych silnikach generalnie nie stosuje się do jednego świec "zimowych" i "letnich", dlatego, że nie chodzi o "ciepłotę". Każdy silnik ma dobraną optymalną świecę, niezależnie od warunków zewnętrznych jak w żarowych. Znaczenie praktyczne może mieć wielkość przerwy elektrody, ponieważ duża przerwa powoduje dłuższy czas narastania napięcia do przebicia (iskry), a to w funkcji kąta obrotu wprowadza opóźnienie, czyli późniejszy zapłon. Dlatego każdy silnik ma w specyfikacji podaną optymalną świecę i szczelinę elektrod.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.