JarekF Opublikowano 22 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2011 Również popieram inicjatywę wyjaśnień Marka. Zrobił to tak bardzo ładnie opisowo, że nic dodać nic ująć. P.S. Ku...a dobrze kombinowałem z tymi pedałami :wink: . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubu2 Opublikowano 22 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2011 Jeszcze jeden ciekawy opis z aukcji Allegro (jeden już cytowałem). Ten będzie Ci bardziej pasował: " Jest to silnik trójfazowy. Nieprawdą jest jakoby istniały silniki trójfazowe na prąd stały. Taki silnik musi być zasilany poprzez przetwornik zwany też przekształtnikiem, którego działanie polega na cięciu prądu stałego na krótkie kawałki z szybkości zamka błyskawicznego i przesyłaniu tych kawałeczków prądu grubymi drutami do poszczególnych nabiegunników statora, który w innych silnikach jest rotorem, nie statorem, a rotorem....ponieważ kawałki prądu stałego są posyłane po kolei grubymi drutami to tam się robi wirujące pole magnetyczne i stator który robi jako wirnik który ma magnes stały z wieloma biegunami goni to wirujące pole i tak się to kręci da capo al fine aż się skończy prąd w akumulatorze" pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buwi777 Opublikowano 22 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2011 No i czy są to przebiegi prądu stałego? Czy może bliżej im do sieci prądu przemiennego... W stosownym czasie zamieszczę przebiegi zdjęte oscyloskopem na poparcie tego. Czyli w dalszym ciągu chcesz Nam udowodnić że BLDC to silnik prądu przemiennego :lol2: 2 pytania: a/ jak wg Ciebie wyglądają przebiegi prądu wewnątrz wirnika silniczka prądu stałego ( takiego zwykłego na bateryjkę - Speed 400 ) ??? Jest stały wewnątrz konkretnego uzwojenia czy też "zmienny" / "przemienny" b/ spróbuj zasilić nasz regulator napięciem zmiennym :devil: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 22 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2011 Brrrr, wyjątkowy okaz SKZM !! Darwin byłby zachwycony ! Beczka chloroformu i do Smithsonian Instytute.........Ten egzemplarz wykazuje wyjątkowe cechy !! - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pied Opublikowano 22 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2011 Źródło: Nota katalogowa ST, link parę postów powyżej. Komentować mi się już nie chce. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pied Opublikowano 22 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2011 No tak, rzeczywiście, na obrazku nr. 4 to przecież prąd stały..... Przecież to widać na pierwszy rzut oka. Po czymś takim mogę tylko powiedzieć : PASS. Kolego Wapniaku, czego ty tak właściwie chcesz?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JarekF Opublikowano 22 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2011 No tak, rzeczywiście, na obrazku nr. 4 to przecież prąd stały..... Przecież to widać na pierwszy rzut oka. Po czymś takim mogę tylko powiedzieć : PASS. Ja wiem, że Ty tam wyraźnie widzisz sinusoidy :rotfl: Kanciaste trochę ale sinusoidy (nowy model). Sprubuj nałożyć te wykresy na siebie i pomiń prąd połówkowy. Co widać ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek.3333 Opublikowano 22 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2011 A ja chcę wyrazić wyrazy uznania dla Marka1707. Ładnie wszystko wytłumaczył i mimo to nie opowiedział się po żadnej stronie. Bo każdy jak się uprze to może widzieć tu elementy prądu stałego jak i przemiennego. (a tak nawiasem - jeszcze raz dzięki Marku1707 za polutowanie płytki :wink: ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przytek Opublikowano 22 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2011 "buwi777" do Wapniaka: Czyli w dalszym ciągu chcesz Nam udowodnić że BLDC to silnik prądu przemiennego :lol2: 2 pytania: a/ jak wg Ciebie wyglądają przebiegi prądu wewnątrz wirnika silniczka prądu stałego ( takiego zwykłego na bateryjkę - Speed 400 ) ??? Jest stały wewnątrz konkretnego uzwojenia czy też "zmienny" / "przemienny" b/ spróbuj zasilić nasz regulator napięciem zmiennym :devil: Wapniaku twoja argumentacja jest taka ze ten speed 400 to tez silnik trzyfazowy... AC woooow:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leda_g Opublikowano 22 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2011 No tak, rzeczywiście, na obrazku nr. 4 to przecież prąd stały..... I tu się z tym zgadzam - bo to nie jest prąd stały. Jeżeli ktoś ma wątpliwości to tutaj mała ściąga Natomiast widzę że wszyscy idą na jakieś manowce. Tutaj bardzo ładnie widać że na uzwojeniach nie ma prądu stałego ale na 3 zdjęciu widać że jest stałe źródło prądu - a o to chodzi w nazwie w tych silnikach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ładziak Opublikowano 23 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2011 Chyba powoli zaczyna docierać, że w twoich wywodach opisujących nasze silniczki bzdura bzdurę bzdurą pogania i próbujesz z tego wybrnąć: Również można używać nazwy BLDC do modelarskich silników z wbudowanym komutatorem, czy to mechanicznym (popularne szczotkowce), czy elektronicznym, jeśli nie zagłębiamy się w ich budowę.- co daje jeszcze większe bzdury! Własnie napisałeś, że "również można używać nazwy bezszczotkowy DC do modelarskich silników z wbudowanym komutatorem, czy to mechanicznym (popularne szczotkowce) [...]".Kompletnie nie czujesz tematu, pomimo kilku stron świetnych opisów, więc druga część zdania też jest, ogólnie mówiąc, niemądra... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 23 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2011 No chyba już prościej nie można ? Na rys. 4 widać jednoznacznie, ze prąd płynie tylko w dwóch fazach..... W czym zatem problem ? Tak sobie myślę, że w niechlujstwie językowym.... Mówimy: prąd zmienny mając na myśli prąd przemienny, taki jak w gniazdku, 50 Hz; mówimy silnik trójfazowy mając na myśli trójfazowy silnik prądu przemiennego, taki jaki znamy z gospodarstwa domowego. Jak wszyscy wokoło mówią: modelarski silnik 3f próbujemy to dopasować do tego co już znamy z piły tarczowej lub dmuchawy do siana. Nawet w przytoczonej karcie katalogowej znajdziemy: "3f", co utwierdzi nasze skojarzenia. W całej literaturze modelarskiej częściej znajdziemy określenie "3f" niż "bezszczotkowy" ! Kilka lat temu na wystawie w Pradze miałem możliwość przysłuchiwać się jak jeden z czeskich producentów silników tłumaczył jakiemuś modelarzowi ( w wolnym tłumaczeniu): tak właściwie to one nie do końca są trójfazowe... Z zasady działania to bardziej przypominają silniki dwufazowe, ale też nie do końca..... Za kilka miesięcy podobne sformułowanie znalazłem na stronach jednego z czeskich Modelarzy... I tak ta opowieść krąży w światku modelarzy do dnia dzisiejszego...... W silniku trójfazowym prądu przemiennego prąd płynie jednocześnie w 3 fazach. W uzwojeniu trudno będzie doszukać się sinusoidy takiej jak na zasilaniu. Na upartego też można sterować wypełnieniem i tę sinusoidę poszatkować ! Chwilowo nie mam pomysłu czemu by to miało służyć ale teoretycznie jest możliwe. Dla odmiany: powszechnie znany Speed 400, chociaż zasilany prądem stałym - trudno się tego przebiegu doszukać w uzwojeniu silnika. Kto choć raz rozbierał taki silniczek zauważył pewnie, że szczotka ma większe pole styku z komutatorem niż przerwa między wyprowadzeniami uzwojenia. Z tego wynika, że są takie momenty w pracy tego silnika kiedy włączone są 2 fazy ! Nazwał ktoś ten silnik dwufazowym ??? Obserwując przebiegi napięcia w uzwojeniach można spokojnie dojść do wniosku, że jest to: dwufazowy silnik prądu zmiennego ! Nazwa (podział, klasyfikacja..) silników prądu stałego, przemiennego, pochodzi od źródła zasilania. Określenie: jedno, dwu czy trójfazowy pochodzi od ilości jednocześnie pracujących uzwojeń. Gdyby określenie to wywodziło się od ilości znajdujących się w nim cewek Speed 400 Race pretendował by do miana pięciofazowego silnika prądu stałego ??? Dlatego jestem spokojny o moja wcześniejszą deklarację. Chociaż jest możliwe zasilić Tower Pro przez transformator trójfazowy (bezpośrednio nie radzę), popchnąć ręką wał, zdjąć oscyloskopem przebiegi i wkleić....... Ale nie o to chyba chodziło ????? BLDC moim zdaniem najkrócej w nazwie tłumaczy zasadę działania. Pozdrawiam - Jurek Dwukrotnie zostałem wyprzedzony.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ładziak Opublikowano 23 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2011 Z takim stekiem bzdur, nie da się dyskutować....Masz rację! Twój wpis z 25 strony, póki co zmieniany 10 razy, to STEK BZDUR! Ciężko z tym dyskutować. No ale spróbujmy praktycznie podejść do tematu. Skoro twierdzisz, ze to silnik 3F, a regulator to falownik, to odepnij jeden kabelek silnika od regulatora i uruchom go. Powinien zadziałać, zwłaszcza w świetle twojego epokowego materiału filmowego. Następnie opisz, dlaczego nie działa. I jeszcze jedno: Powinno być BEZKOMUTATOROWY SILNIK PRĄDU STAŁEGO.Te silniki MAJĄ komutator i oczywiście, jak piszesz, są prądu stałego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ładziak Opublikowano 23 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2011 Oczywiście w swoim zaślepieniu nie zauważyłeś kondensatora podłączonego do trzeciego kabla silnika.Podepnij więc kondensator i tutaj. W czym problem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JarekF Opublikowano 25 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2011 Panowie zadaję jeszcze jedno pytanie, bo nie wiem. Tylko proszę o krótką odpowiedź i żeby się nie przerodziła w 30 stron sporu Jak włączamy napięcie w modelu z napędem bezszczotkowym coś pika na samym początku. Chodzi o to charakterystyczne piknięcie. Takie: Pii - Pii Czy to silnik , czy regulator ? Śmiem twierdzić, że silnik, gdyż jak podłączam regulator bez popiętego silnika to się nic nie dzieje. Regulatora nie rozbierałem i nie wiem czy tam jest jakiś buzzer ? Zaś w silniku ??? Przecież nie ma. Objaśnijcie co pika, gdzie, jak i dlaczego ? Z góry dziękuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubu2 Opublikowano 25 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2011 To uzwojenia silnika zachowują się jak cewka przetwornika elektroakustycznego i wydają taki dźwięk, po zasileniu przez regulator. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 25 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2011 Pierwszy sygnał z silnika po włączeniu zasilania to zazwyczaj informacja regulatora o włączonym lub wyłączonym hamulcu. Jedno lub dwa "pipnięcia". Często, po chwili przerwy następuje seria "pipnięć" informujących ile cel zasilania rozpoznał regulator. Ale to już nie we wszystkich regulatorach. Pozdrowienia - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bzyk11 Opublikowano 24 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2013 ...... a gdy włączam silnik tzn z minimalnych obrotów na coraz większe - "pierwsze " obroty są (dużo) większe i po krótkiej chwili zaraz wracają do b minimalnych i wzrastaja wraz z podnoszeniem obrotów. czy to normalne? silnik 2822 i reg TZW. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanJ4 Opublikowano 24 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2013 Nie, obroty powinny odpowiadać wychyleniu drążka. Po włączeniu zasilania nie powinny samoistnie zwyżkować i opadać. Sprawdź ustawienia programu regulatora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bzyk11 Opublikowano 25 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2013 może źle napisałęm albo zrozumiałem. włączam nadajnik, odbiornik, potem próbuje dodawać gazu. a obroty na starcie jakby falą najpierw ( przykładowo) ida na 1000 i wracają do 500. Tak jakby potrzebna była większa siła na start - na pych. regulator ma automatycznie ustawienie : Soft Acceleration Start Up> Soft Acceleration. mam do wyboru jeszcze very soft i start acceleration. czy to miało by znaczenie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.