instruktor Posted February 6, 2011 Share Posted February 6, 2011 Dawno już zabierałem się za przeróbkę jakiegoś narzędzia ogrodniczego na silnik lotniczy ale jak zwykle brakowało czegoś ,a to kasy a to częsci ,a najczęsciej chęci. Sprawa nabrała przyśpieszenia gdy tematem tym zainteresował się Wacio ,człowiek któremu "silnik nie odmawia" nawet zardzewiały złom musi choć na chwilę "zagadać". Prawdą jest że obaj nie mamy doświadczenia z benzynowcami ,ale tym bez doświadczenia zastałem tylko ja :cry: Z trzech silników do przeróbki został wybrany ten który najmniej miał kosztować o pojemności 38 ccm. Muszę sie przyznać, że cały projekt przeróbki powstał u mnie w modelarni ale niestety autorstwo musze przyznać Wackowi czyli nadwornemu "oprawcy "wszelkich naszych silników. Kosa została rozebrana i Wacek zniknął przy swoim biurku rysująć i mrucząc coś pod nosem.Następne dni to już cały czas turkot tokarki , nawet kubek z herbatą trzeba było mu podać ,bo zapominał wypić,pod koniec prac obróbkowych dostałem jedną z częsci do obróbki na nieco lepszej maszynie .Można było zrobić to w modelarni ,ale było by zbyt dużo zachodu i kombinacji. Tą częscią jest" klamor"lezący obok głowicy ,wygląda tak jeszcze przed właściwą obróbką .Pozostałe części to przedłużka wału i tuleja wraz z pierścieniem mocujacym magnes .Pierścień ten ma za zadanie regulację kąta wyprzedzenia zapłonu.Na tym zdjęciu to widać widać jeszcze pusto między tuleja a silnikiem w tym miejscu zostanie zamocowany piercień do zamocowania halotronu A tu już motorek zmontowany w rękach jego twórcy tego zdjęcia co prawda miałem nie zamieszczać ale co mi tam Oto twórca całego tego zamieszania No i na zakończenie muszę opisać uruchamianie . Przez kilka dni smierdziało benzyną w modelarni , z czoła Wacka lał się pot i padały niezbyt cenzuralne słowa ,ale w końcu pełny uśmiech zagościł pod wąsem zrobiłem filmik ale niestety jestem cienki "bolek" aby go zamieścić Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawel66 Posted February 6, 2011 Share Posted February 6, 2011 a teraz czekamy na rzecz najważniejszą - osiągi :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
instruktor Posted February 6, 2011 Author Share Posted February 6, 2011 Na dalsza część czyli osiągi musicie niestety poczekać .Może niektórzy baczniejsi obserwatorzy zauważyli że 'klamorek "miał zamocowane śmigło nie "od pary"22x10 i to w dodatku Mejzlik :shock: .Jak wspomniałem pojemność silnika to 38 ccm to wskazane byłoby śmigło ok 18 do 19 cali. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henio Posted February 6, 2011 Share Posted February 6, 2011 ja jako stary dziad który ma bystre oko widziałem Pozdrowienia dla Wacka i Szcepana Link to comment Share on other sites More sharing options...
instruktor Posted February 6, 2011 Author Share Posted February 6, 2011 dzięki mamy nawet nazwe dla tego silnika - 2W czyli Wacek W. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RomanJ4 Posted February 6, 2011 Share Posted February 6, 2011 Świetna robota! Gratulacje! Gaźnik pozostał oryginalny czy zmieniony? Link to comment Share on other sites More sharing options...
elektronik-adam Posted February 6, 2011 Share Posted February 6, 2011 Ja planuje zakup jakiegoś narzędzia ogrodniczego tanio i przerobić na modelarski taki silnik jeszcze nie wiem co będę chciał kupić, ale potem zamontuje sobie go do jakiegoś piperka lub tym podobnego chyba że będzie fajnie chodził to może do czegoś lepszego wpadnie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
instruktor Posted February 7, 2011 Author Share Posted February 7, 2011 na razie gaźnik został orginalny ,ale w zapasie mamy dwa Walbro i po zakupie wymiarowego śmigła podejmiemy dalsze próby. Napisałem podejmniemy :? a przecież ja tylko sponsoruję te działania. Odnośnie zakupów "narzędzi ogrodniczych" trzeba rozważyć wszelkie koszty ,czy się to opłaca Nowe? używane ? cena, koszty naprawy ,koszty zapłonu bo orginalny mechaniczny jest zbyt ciężki. Silnik "2W" powstał z podarowanego sprzętu. pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobertK Posted February 7, 2011 Share Posted February 7, 2011 Szczepan , napisz jaki układ zapłonowy zastosowałeś ? jak na wyjściowo jest ustawiony zapłon ? Widze że możliwość regulacji kąta wyprzedzenia jest bardzo duża Link to comment Share on other sites More sharing options...
instruktor Posted February 7, 2011 Author Share Posted February 7, 2011 Moduł zapłonowy został pożyczony od DL 50 z Tomkowej Extry,podobnie jak zresztą śmigło.Odnośnie ustawień zapłonu ,to raczej Wacek może się wypowiedzieć.Jutro w modelarni zostanie dokładnie "przesłuchany" Wczoraj wieczorem odebrałem telefon od Wacia w którym dostałem lekkie op...... za namoczenie zapasowych gaźników w benzynie >No może nie dokładnie za samo moczenie ale w czym.Uwazałem że do tego celu można zastosować stary Tank Corex czyli pudełko do wywoływania filmów. Mimo jego protestów zostawiłem w tym .Niestety miał rację i pudełko rozpusciło sie od srodka .Nigdy bym nie pomyślał że benzyna rozpuści to tworzywo.Efekt podobno niemiosierny smród w modelarni i gaźniki w czarnym syfie :oops: Link to comment Share on other sites More sharing options...
robraf Posted February 8, 2011 Share Posted February 8, 2011 to teraz pewnie ( jak t ou nas saie mowi.. choc pewnie nie tylko u nas ale wszędzie.. szmatka -i jazda.. ;] jaką moc szacujecie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Irek M Posted February 8, 2011 Share Posted February 8, 2011 Jak wspomniałem pojemność silnika to 38 ccm to wskazane byłoby śmigło ok 18 do 19 cali. To zależy od modelu. W moim silniku 26cm sugerowane śmigła to 16-18", w DLE 30 to 20". Inny mój Homelite 32cm pracował z 18 ". Te Wasze 22" wcale nie musi być zbyt dużej średnicy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
awiator Posted March 6, 2011 Share Posted March 6, 2011 .Może niektórzy baczniejsi obserwatorzy zauważyli że 'klamorek "miał zamocowane śmigło nie "od pary"22x10 i to w dodatku Mejzlik .Jak wspomniałem pojemność silnika to 38 ccm to wskazane byłoby śmigło ok 18 do 19 cali.Panie Szczepanie co do śmigi,ja mama zamontowane w Sky Boyltcie 20/8 zna pan ten model silnik to TITAN 38 który generuje wysoki moment obrotowy, moc ok 2,5 KM,a ten motorek docelowo w czym będzie pracował http://www.modelarstwo-piknik.yoyo.pl/slides/DSC_0750.html http://www.modelarstwo-piknik.yoyo.pl/slides/DSC_0763.html http://www.modelarstwo-piknik.yoyo.pl/slides/DSC_0770.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
instruktor Posted March 6, 2011 Author Share Posted March 6, 2011 Motorek na razie nie ma przeznaczenia, choć jego twórca czyli W.W już intensywnie myśli nad tym .Dzięki Tomkowi (Wotoma) mamy już pasujące śmigło.Wacio przeprowadził wstępne próby i najlepsze okazało się 20x6 .Cała modelarnia zasmrodzona ,ale pomiary w terminie póżniejszym. Przemo super fotki.Sky Boylt bardziej mi sie podobał w locie niż Katana Link to comment Share on other sites More sharing options...
badyllek1993 Posted March 14, 2011 Share Posted March 14, 2011 Super Wam to wyszło Jakie obroty łapie max ten silniczek? Link to comment Share on other sites More sharing options...
instruktor Posted March 15, 2011 Author Share Posted March 15, 2011 Chwilowo próby zostały przerwane ,Obrotów jako takich nie zmierzyłem ale muszę powiedziec że biurko musielismy trzymać bo całkiem dobrze zaczęło się przesuwać do przodu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.