Skocz do zawartości

Motoszybowiec "Pegaz"


Tabul

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ponieważ lubię makiety pstanowiłem zbudować model oparty na powojennej konstrukcji inż. T. Chylińskiego motoszybowca "Pegaz" W 1948 r. zbudowano tylko jeden egzemplarz tej maszyny, ale udany. Model jest w skali 1:10 (rozpiętość 1170) z napędem elektrycznym. Wykorzystałem balsę, depron i listwy sosnowe. Model jest na ukończeniu. Na razie fotki są umieszczone w moim albumie.

Opublikowano

Z wielką radością witam każdy model polskiej konstrukcji. Ladna robota. Mam pytanie jak rozwiązałeś napęd steru kierunku i wysokości.

Opublikowano

Świetny. Czy model jest budowany z jakichś ogólnodostępnych planów modelarskich, czy to własny projekt na podstawie rysunków oryginalnego szybowca?

Opublikowano

Dzięki za zainteresowanie :) Wykorzystałem skromny rysunek z wydawnctwa pt. Konstrukcje Lotnicze Polski Ludowej z 1965 r. Model troche zmieniłem a mianowicie: powiększyłem powierzchnię usterzenia poziomego rozszerzając rozstaw belek kadłubowych które są konstrukcji skrzynkowej (listwy sosnowe i balsa). Uproszczone podwozie i inne drobiazgi. Usterzenie wykonałem z depronu 6mm. Stery napędzane są oddzielnymi serwami za pomocą popyczaczy węglowych wdłuż belek. Ster kierunku jest napędzany tylko z jednej strony, a drugi jest nieruchomy, bo nie miałem pomysłu jak to rozwiązać. Myslę że ta połówka wystarczy :roll: Skrzydła dzielone, łączone są z centropłatem za pomocą bagnetów. Dwa serwa do napędu lotek połączone są z odbiornikiem kabelkiem Y. Model jeszcze nie posiada pełego wyposażni. Mam silnik Turnigy C2830-1050 i regler Ripmax Dragon 15A. Co do tego dobrać :roll: Może mi ktoś coś doradzi bo nie bardzo się na tym znam Powierzchnia nośna ok. 20dm i nie chcę za bardzo obciążyć modelu który w tym stanie waży 475G

Opublikowano

Kiedyś planowałem budowę tego motoszybowca, ale skapitulowałem w temacie napędu sterów kierunku. Ciekawy jestem czy jedna połówka steru wystarczy. W oryginale ten element nie grzeszy wielkością. Dzięki za info, życzę powodzenia przy oblocie, będę bacznie śledził wątek.

Opublikowano

Mam silnik Turnigy C2830-1050 i regler Ripmax Dragon 15A. Co do tego dobrać

Śmigiełko wystarczy GWS 9X5 bo regulator masz taki"na styk" więc silnik nie może być zbyt obciążony. Akumulator 3S ale nie większy niż 1300mAh ze względu na ciężar. Serwa 9 gramowe np. Tower Pro 90 , HXT 900 lub inne tego typu. Do modelu motoszybowca o rozpiętości 1170 taki zestaw jest wystarczający.
Opublikowano

Dziękuję za poradę. Śmigło mam i serwa też w tym przedziale a więc pozostaje tylko zaopatrzyć się w lipolek. Mam taki na 2200mAh ale on waży aż 190 G. To zbyt duzo na mój model.

Opublikowano

Gdzie mozna zdjecia zobaczyc tego modelu?:)

Musisz wejśc w profil kol. Tabul, tam kliknij "prywatna galeria" tam zobaczysz fotki.

Opublikowano

A jaki profil mają skrzydła?

 

 

 

Co do zdjęć to proponuję wklejać je do wątku. Łatwiej się potem dyskutuje o modelu. Należy w tym celu wyświetlić zdjęcie z albumu, kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać opcję "kopiuj adres obrazka". Następnie przy pisaniu kolejnego "postu" klikamy przycisk "IMG" i wklejamy klawiszami "Ctrl V" adres obrazka, który ma się wyświetlić.

 

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=6126

Opublikowano

Profil skrzydła w oryginale to NACA 23012 a w modelu Clark Y. Jak model będzie całkiem wykończony to dołączę fotki.

Opublikowano

Dzięki za uznanie .Jeszcze nie pomalowany i nie w pełni wyposażony.

 

Dodano po pewnym czasie. Model gotowy do I lotu :jupi: :?: :?:

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Fotki gotowego do lotu.http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=6471http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=6473

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.