instruktor Opublikowano 13 Lutego 2011 Opublikowano 13 Lutego 2011 W prawie każdym modelu trzeba zrobić osłonę silnika i tu problem.Najczęściej w seryjnych modelach firmowych osłonki wychodzą z formy .No i ładnie ,ale jak potrzebna jedna? np do Katany 1.6 m czy też do Katany ale 1.4 m? Wynikł problem robić formę? można ale czas i koszty..... Można taniej i szybciej.Robimy sobie osłonkę ze styropianu ,następnie oklejam taśmą pakową i niezbyt gorącym żelazkiem przyprasowuję wszelkie załamki.Zbyt gorace zniszczy styropian.tak wygląda jedna z kabin budowana również w ten sposób Nastepnym krokiem jest przygotowanie formatek z tkaniny szklanej na trzy warstwy .Przynajmniej ja tak stosuję bo dwie to trochę zbyt elastyczna.Używam tkaniny 80 -tki.Osłona zalaminowana ,użyłem L285.Na zalaminowanie zużyłem 20 ml żywicy i 8 ml utwardzacza ,dodatkowo zarobiłem jeszcze 5 ml żywicy,2 ml utwardzacza z krzemianką i denaturatem jako rozcieńczalnik.Tą miksturą"pomalowałem" cała osłonkę a właciwie zatarłem całą powierzchnię aby podczas obróbki papierem ściernym nie szlifować włókna teraz to już pozostawiłem do utwardzenia Po wyjęciu styropianu ,nigdy nie udało mi się wyjąć w całości :cry: uzyskujemy półfabrykat do dalszej obróbki, bez zadnego syfu w srodku po usuwaniu styropianuza pomoca rozpuszczalników .Zreszta szkoda rozpuszczalnika do tego celu Teraz troche wygrzewania i będzie się mozna brać za szlifowanie i malowanie
daniello Opublikowano 13 Lutego 2011 Opublikowano 13 Lutego 2011 Tak, to jest bardzo dobra i sprawdzona metoda budowy pojedynczych elementow laminatowych. Poznalem ja na stronie Pana Motylastego (kadlub Toto-5), ale jako srednio doswiadczony modelarz powiem, ze dla poczatkujacych trudna. No ale nie o tym temat, czekam na fotografie gotowej oslonki.
instruktor Opublikowano 13 Lutego 2011 Autor Opublikowano 13 Lutego 2011 "czekam na fotografie gotowej oslonki." Troche to potrwa, bo czasu w tym tygodniu mało :cry:
daniello Opublikowano 13 Lutego 2011 Opublikowano 13 Lutego 2011 Nie szkodzi, w koncu cierpliwosc moim zdaniem to w modelarstwie cecha niezbedna.
instruktor Opublikowano 18 Lutego 2011 Autor Opublikowano 18 Lutego 2011 Dziś trochę popracowałem.Maska po szlfowaniu .szpachlowaniu i wstępnie pomalowaniu podkładem i jeszcze w drugim ujęciu Jeszcze czeka mnóstwo pracy
instruktor Opublikowano 22 Lutego 2011 Autor Opublikowano 22 Lutego 2011 no i osłonka gotowa na modelu
utopia Opublikowano 22 Lutego 2011 Opublikowano 22 Lutego 2011 Szczepan - jako że jestem ten" co pod kim dołki kopie... " chciałem się zapytować całkiem poważnie . Dlaczego rozcieńczasz żywicę wodą? A znalazłem to we wspomnianym cytacie : .Na zalaminowanie zużyłem 20 ml żywicy i 8 ml utwardzacza ,dodatkowo zarobiłem jeszcze 5 ml żywicy,2 ml utwardzacza z krzemianką i denaturatem jako rozcieńczalnik Dawniej miało to usprawiedliwienie - był to jedyny techniczny alkohol dostępny dla ludu ale teraz ?
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 22 Lutego 2011 Opublikowano 22 Lutego 2011 Jaki techniczny, jaki techniczny ??? Normalny etanol z sokiem jagodowym... !! Bo po 5,5 za 0,5l i Real jest po drodze do modelarni... Bo już się pogubiłem: Piłę przyłączyli do Berlina czy Berlin do Piły ???? - Jurek
RomanJ4 Opublikowano 22 Lutego 2011 Opublikowano 22 Lutego 2011 Niemcy mówią, "że mieszkają w Berlinie koło Piły" poza tym "jagodzianka" to jedyny trunek w domu, którego goście nie wytrąbią.. :wink:
Kwazio Opublikowano 23 Lutego 2011 Opublikowano 23 Lutego 2011 Instruktorze, opowiedz pokrótce technikę wykonania paska, ok?
utopia Opublikowano 23 Lutego 2011 Opublikowano 23 Lutego 2011 Skażony - czyli już techniczny Tak się składa że znam 2 wytwórców posiadających rozlewnie i skażalnie spirytusu i normy które mówiły o 95% etanolu już od wielu lat straciły swoją moc prawną przez co każdy z producentów może dowolnie "chrzcić" wodą wg własnej receptury . Izba kontroli skarbowej a dokładniej pracownicy działu "Szczególny nadzór podatkowy " są zainteresowani samym procesem skażenia alkoholu i rozlewem . Jakie inne "składniki" są dodawane w trakcie to już nie jest regulowane prawem . dlatego pytanie brzmi czemu lejecie wodę do żywicy . 30% wody wymieszane z 95%alko odparuje bez śladu Oczywiście każdemu wolno robić co lubi i do czego się przyzwyczaił .. lepiej chyba być świadomym co się czyni ? Pamiętacie jak za dawnych czasów robiło się lakiery ze styro i rozpuszczalnika nitro ? A dlaczego teraz lakier jest mętny ? Bo to producent określa skład rozpuszczalnika a względy ekonomiczne powodują stosowanie zamienników i środków o mniejszej czystości Bo już się pogubiłem: Piłę przyłączyli do Berlina czy Berlin do Piły ???? - Jurek - tego nie rozumiem proszę via pw czasem na forum są dziwne reakcje ...ale to już inna sprawa EDIT : pożywka do dyskusji denaturat
instruktor Opublikowano 23 Lutego 2011 Autor Opublikowano 23 Lutego 2011 Krzysiu o ile mi wiadomo denaturat to podobno spirytus a że troche kolorowy W/g danych spryt to alkochol 95% Mam tą cichą nadzieję że jednak jak wspomniałes te 5% odparuje a nie leją tego dużo , ponieważ z własnego doświadczenia wiem że ze mnie, ta reszta (nie woda) odparowuje po jakimś czasie A tak poważnie to nie mam pod ręką alkocholu technicznego, a specjalnie go sprowadzać dla jednej małej dupereli ,to szkoda fatygi . Teraz z innej beczki odnośnie linii. Na pomalowaną maskę nakleiłem wąski pasek folii do oklejania modeli i delikatnie niezbyt goracym żelazkiem rozprasowałem.Po tym zabiegu całą maskę pomalowałem bezbarwnym lakierem akrylowym
MironRC Opublikowano 1 Listopada 2011 Opublikowano 1 Listopada 2011 Szczepan a powiedz jaka farba malowałeś maskę? nie reaguje z paliwem?
Kwazio Opublikowano 1 Listopada 2011 Opublikowano 1 Listopada 2011 ... Po tym zabiegu całą maskę pomalowałem bezbarwnym lakierem akrylowym
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.