otik7 Opublikowano 13 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2011 Witam, Zamierzam zbudować model DLG dokładnie SuperGee II i patrząc na plany na stronie http://www.charlesriverrc.org/articles/supergee/SuperGeeII.htm mam parę wątpliwości stąd proszę osoby, które już ten model albo zbliżone budowały o porady. 1. Na planach podane są trzy profile dla skrzydła - czy dobrze rozumiem, że nazywane jest to zwichrzeniem aerodynamicznym? 2. Czy w budowanych (zbudowanych) przez Was modelach stosujecie geometryczne zwichrzenie skrzydeł (mam nadzieję, że dobrze to nazwałem - chodzi mi o to czy Wasze skrzydła są skręcone)? 3. I ostatnie pytanie czy jesteście zadowoleni z jego właściwości lotnych? pozdrawiam i liczę na jakieś podpowiedzi (odpowiedzi:)) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORAK Opublikowano 13 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2011 http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=14680 to ci powinno pomóc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
otik7 Opublikowano 13 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2011 Dziękuję za linka ale w dalszym ciągu nie znam odpowiedzi na pierwsze dwa pytania dlatego wciąż proszę o podpowiedzi:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal B. Opublikowano 13 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2011 Ad1. Tak to jest zwichrzenie aerodynamiczne. Ad2. Ja stosuje zwichrzenia geometryczne. Warto je zrobić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
otik7 Opublikowano 13 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2011 Jaką wartość zwichrzenia geometrycznego stosujesz?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal B. Opublikowano 13 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2011 Różnie, zależy od modelu. Proponuje coś w okolicy 0,5 mm na pierwszym panelu i na drugim 1 mm. Chociaż ostatnio tendencja jest do dawania większych zwichrzeń geometrycznych, ale to na innych profilach i obrysach płata. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
otik7 Opublikowano 28 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2011 pytań do modelu supergee II ciąg dalszy:) Cały czas przymierzam się do budowy wyżej wspomnianego modelu, analizuję plany ale mam wciąż wiele wątpliwości a nie chciał bym zacząć wykonywać czegoś co od początku do końca będzie jednym wielkim niepowodzeniem. Dlatego kolejne pytania: 1. Jaki kąt zaklinowania skrzydła powinien mieć model SUPERGEE II?? 2. Jaki powienien być kąt zaklinowania statecznika poziomego (dla profilu ht22)? Możliwe że odpowiedź na te pytania jest na planach ale jakoś nie mogę się tego doszukać a przyznam, że z angielskim u mnie jest słaboooo pozdrawiam i proszę o odpowiedzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
biniu78 Opublikowano 28 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2011 Witam Ten link mi wiele wyjaśnił o kącie zaklinowania. A co do konkretnej wartości tego kąta to sam czekam na opinię zawodowców dlg . http://www.piotrp.de/MIX/ewd.htm Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek-a Opublikowano 1 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2011 Jestem amatorem DLG i w moim pierwszym modelu tej klasy ustawilem statecznik (plywajacy, niesymetryczny profil) na 0°. Na zboczu, przy silnym wietrze sprawdzilo sie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czaro Opublikowano 2 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2011 Kąty zaklinowań faktycznie nie są podane na planach, ale zawsze można je sobie samemu zmierzyć Statecznik względem kadłuba jest na zero, skrzydło jest na +0,6st (klapa profilu skrzydła w konfiguracji do rzutu). W zasadzie takie ustawienie się sprawdza w praktyce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
otik7 Opublikowano 2 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2011 Czaro dziękuję za rzeczową i "liczbową" odpowiedź - zdecydowanie "pomógł" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
biniu78 Opublikowano 4 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2011 Panowie Mam pytanie odnośnie projektowania kadłuba. Jeżeli w modelu dlg chciałbym wykorzystać profile z supergee II, to siedzisko skrzydła powinno być wykonane w stosunku do osi kadłuba z przestawieniem o +0.6 st? Chodzi mi o to, czy projektując kadłub z góry zakładacie jaki ma być kąt zaklinowania skrzydła, czy też wykonujecie siedzisko w osi kadłuba i później według potrzeby ustawiacie kąt zaklinowania? Proszę o pomoc. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek w Opublikowano 4 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2011 Jak byś robił siedlisko skrzydła jak w sg2 to przy oblotach możesz "dopracować" kąt podszlifowując pylony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
biniu78 Opublikowano 4 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2011 Krzysiek, A jakie stosujesz średnice rurek ogonowych, bo ja mam kopyto o zbieżności 15 mm do 10 mm na odcinku 700mm i tak się zastanawiam czy nie jest za cienkie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek w Opublikowano 4 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2011 w rzutkach 1.5m mialem doczynienia jedynie z rurkami z mix model 17do 7mm (?) i byly ok ale rafal pisal ze nie sa wyczynowe. t tej chwili mam gotowe kopyto pod rurke 16mm, bede robil rurke z 2 warstw wegla 100g plus rekaw i wtedy bede mogl sie dopiero wypowiedziec. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal B. Opublikowano 4 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2011 Ja miałem rurki 15 na 7 (albo 6). Mixmodel ma wiotkie te rurki. Obecnie stosuje rurki o przekroju eliptycznym, są dużo sztywniejsze od rurek o przekroju kołowym. Kąt zaklinowania zrób w osi, jak będzie zły to albo spiłujesz albo coś podłożysz. Poza tym ja nigdy nie bawiłem się w ustawianie kątów. Zawsze robiłem na oko i modele latały. Ps: Jakbyś chciał to mam jeden kadłub do dokończenia i mógłbym go odstąpić za niewielkie pieniądze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
biniu78 Opublikowano 5 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2011 Witam Jak byś mógł, to wyślij mi parę fotek kadłuba i określ ile miał by kosztować. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pol6994 Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Witam, Przepraszam za amatorstwo, ale w którą stronę robi się zwichrzenie geometryczne??? Bo jeśli profil się ścienia i wypłaszcza ku końcówce, to żeby skrzydło równo pracowało, to kąt musi być coraz większy... dobrze rozumuję??? Można takie zwichrzenie zrobić na oko np. 1stopień na całej długości, czy trzeba sprawdzać dla każdego nowego profilu jaki musi mieć kąt, żeby wytwarzać taką siłę nośną jak ten przy kadłubie i podginać odpowiednio każdy następny panel skrzydła?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rapier Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Odwrotnie właśnie Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wapniak Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Skzydło nie ma pracować równo na całej długości. Im bliżej końca, tym siła nośna ma być mniejsza. Rozkład tej siły ma być mniej więcej eliptyczny. Przez to, że z reguły na końcówce jest mniejsza cięciwa i cieńszy profil, to kąt natarcia musi być mniejszy. Na tyle, by opływający go strumień powietrza się nie oderwał prędzej niż w centropłacie przy małych prędkościach. To tak ogólnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.