Skocz do zawartości

SuperGee II


otik7

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Zamierzam zbudować model DLG dokładnie SuperGee II i patrząc na plany na stronie http://www.charlesriverrc.org/articles/supergee/SuperGeeII.htm mam parę wątpliwości stąd proszę osoby, które już ten model albo zbliżone budowały o porady.

1. Na planach podane są trzy profile dla skrzydła - czy dobrze rozumiem, że nazywane jest to zwichrzeniem aerodynamicznym?

2. Czy w budowanych (zbudowanych) przez Was modelach stosujecie geometryczne zwichrzenie skrzydeł (mam nadzieję, że dobrze to nazwałem - chodzi mi o to czy Wasze skrzydła są skręcone)?

3. I ostatnie pytanie czy jesteście zadowoleni z jego właściwości lotnych?

pozdrawiam i liczę na jakieś podpowiedzi (odpowiedzi:))

Opublikowano

Dziękuję za linka ale w dalszym ciągu nie znam odpowiedzi na pierwsze dwa pytania dlatego wciąż proszę o podpowiedzi:)

Opublikowano

Różnie, zależy od modelu. Proponuje coś w okolicy 0,5 mm na pierwszym panelu i na drugim 1 mm. Chociaż ostatnio tendencja jest do dawania większych zwichrzeń geometrycznych, ale to na innych profilach i obrysach płata.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

pytań do modelu supergee II ciąg dalszy:)

Cały czas przymierzam się do budowy wyżej wspomnianego modelu, analizuję plany ale mam wciąż wiele wątpliwości a nie chciał bym zacząć wykonywać czegoś co od początku do końca będzie jednym wielkim niepowodzeniem.

Dlatego kolejne pytania:

1. Jaki kąt zaklinowania skrzydła powinien mieć model SUPERGEE II??

2. Jaki powienien być kąt zaklinowania statecznika poziomego (dla profilu ht22)?

Możliwe że odpowiedź na te pytania jest na planach ale jakoś nie mogę się tego doszukać a przyznam, że z angielskim u mnie jest słaboooo

 

pozdrawiam i proszę o odpowiedzi

Opublikowano

Jestem amatorem DLG i w moim pierwszym modelu tej klasy ustawilem statecznik (plywajacy, niesymetryczny profil) na 0°. Na zboczu, przy silnym wietrze sprawdzilo sie.

Opublikowano

Kąty zaklinowań faktycznie nie są podane na planach, ale zawsze można je sobie samemu zmierzyć ;)

Statecznik względem kadłuba jest na zero, skrzydło jest na +0,6st (klapa profilu skrzydła w konfiguracji do rzutu). W zasadzie takie ustawienie się sprawdza w praktyce.

Opublikowano

Panowie

Mam pytanie odnośnie projektowania kadłuba.

Jeżeli w modelu dlg chciałbym wykorzystać profile z supergee II, to siedzisko skrzydła powinno być wykonane w stosunku do osi kadłuba z przestawieniem o +0.6 st?

Chodzi mi o to, czy projektując kadłub z góry zakładacie jaki ma być kąt zaklinowania skrzydła, czy też wykonujecie siedzisko w osi kadłuba i później według potrzeby ustawiacie kąt zaklinowania?

 

Proszę o pomoc.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Krzysiek,

A jakie stosujesz średnice rurek ogonowych, bo ja mam kopyto o zbieżności 15 mm do 10 mm na odcinku 700mm i tak się zastanawiam czy nie jest za cienkie.

Opublikowano

w rzutkach 1.5m mialem doczynienia jedynie z rurkami z mix model 17do 7mm (?) i byly ok ale rafal pisal ze nie sa wyczynowe. t tej chwili mam gotowe kopyto pod rurke 16mm, bede robil rurke z 2 warstw wegla 100g plus rekaw i wtedy bede mogl sie dopiero wypowiedziec.

Opublikowano

Ja miałem rurki 15 na 7 (albo 6). Mixmodel ma wiotkie te rurki. Obecnie stosuje rurki o przekroju eliptycznym, są dużo sztywniejsze od rurek o przekroju kołowym. Kąt zaklinowania zrób w osi, jak będzie zły to albo spiłujesz albo coś podłożysz. Poza tym ja nigdy nie bawiłem się w ustawianie kątów. Zawsze robiłem na oko i modele latały.

 

 

Ps: Jakbyś chciał to mam jeden kadłub do dokończenia i mógłbym go odstąpić za niewielkie pieniądze.

  • 2 lata później...
Opublikowano

Witam,

Przepraszam za amatorstwo, ale w którą stronę robi się zwichrzenie geometryczne???

Bo jeśli profil się ścienia i wypłaszcza ku końcówce, to żeby skrzydło równo pracowało, to kąt musi być coraz większy... dobrze rozumuję???

 

Można takie zwichrzenie zrobić na oko np. 1stopień na całej długości, czy trzeba sprawdzać dla każdego nowego profilu jaki musi mieć kąt, żeby wytwarzać taką siłę nośną jak ten przy kadłubie i podginać odpowiednio każdy następny panel skrzydła??

Opublikowano

Skzydło nie ma pracować równo na całej długości.

Im bliżej końca, tym siła nośna ma być mniejsza. Rozkład tej siły ma być mniej więcej eliptyczny.

Przez to, że z reguły na końcówce jest mniejsza cięciwa i cieńszy profil, to kąt natarcia musi być mniejszy.

Na tyle, by opływający go strumień powietrza się nie oderwał prędzej niż w centropłacie przy małych prędkościach.

To tak ogólnie.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.