widar123 Opublikowano 3 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2011 Witam Jak się okazuje ponownie będę potrzebował Waszej pomocy - koledzy. Przeglądałem swoje zbiory zdjęć, planów i mam pewnien niedosyt, jeśli chodzi o podział blach w obrębie usterzenia (wysokości i kierunku). Potrzebowałbym szczegółowych zdjęć z widokiem bocznym pod i nad usterzeniem wysokości, gdzie widać przejście między poszyciem z blachy a płótnem oraz dokładny podział blach. Z tego co mam, mogę się tylko domyślać, a wolałbym być pewien. Z góry dziękuję i pozdrawiam Wszystkich - Darek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kesto Opublikowano 3 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2011 Mam tylko takie (po kliknięciu na zdjęcie otworzy się większe): Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur Caban Opublikowano 3 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2011 Proszę linki: http://www.airliners.net/search/photo.search?aircraft_genericsearch=&airlinesearch=&countrysearch=&specialsearch=&daterange=&keywords=Zlin+50ls&range=&sort_order=photo_id+desc&page_limit=15&thumbnails= http://jetphotos.net/showphotos.php?aircraft=-2&airline=-2&country=-2&photog=-2&category=-2&year=-2&keywordrange=all&keywordlimiter=2&keywords=Zlin+50LS&sort=1&genre=1&size=-2&mainsearch=search&displaymode=1&display=15 Pzdr- A. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
widar123 Opublikowano 4 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2011 Te linki oczywiście znam i nie raz je przeglądałem, ale tam na żadnym ze zdjęć nie ma takich zbliżeń, aby możnabyło zobaczyć to, o co prosiłem w poście, czyli rzuty boczne z widocznym podziałem blach itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtass_nt Opublikowano 4 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2011 A może by tak zakupić kartonowym model firmy GPM i na jego blachach się wzorować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
widar123 Opublikowano 4 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2011 Tak się zastanawiam, może prostrzym rozwiązaniem byłoby samemu wykonać takie zdjęcia, tylko czy ktoś się orientuje, gdzie w poblizu Bydgoszczy stacjonują 50-ki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam 10 Opublikowano 5 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2011 Witam, Jak będzie rozwiązane trymowanie modelu poprzez aparaturę. Pytam ponieważ do trymowania służą suwaki przy drążkach a tu będą zastosowane dodatkowe kanały? W jakim celu? W celu odciążenia serwa poruszającego ster? Model bardzo fajny. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
widar123 Opublikowano 5 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2011 Co do trymowania to owszem, serwa będą podpięte do dodatkowych kanałów, nie koniecznie to będzie użytkowane podczas normalnego lotu. Chodziło głównie o to, że ma je oryginał, więc dlaczego model nie może mieć, czyli bardziej do oceny niż do zastosowania praktycznego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
psiwak Opublikowano 5 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2011 W celu odciążenia serwa poruszającego ster?Adam dla wyjasnienia tylko:Klapka ta bedzie dodatkowo dociazala serwa poruszajace ster. Takie mam wrazenie, ale autorowi nie chodzi o zastosowanie praktryczne tylko wizualne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam 10 Opublikowano 6 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2011 Efekt wizualny, tylko dodatkowe serwo w sterze kierunku to może być dodatkowy ołów z przodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
widar123 Opublikowano 7 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2011 Witam Myślę, że nie ma sensu obecnie roztrząsać sprawy trymerów i serw z nimi związanych. Skoro zostało tak postanowione, to miałem na uwadze wagę serw (4,3 g w kierunku), a jako że silnik typu bokser jest nieco cięższy od silnika o podobnej pojemności z jednym cylindrem, to problem z ołowiem odpada. Szkoda na to już czasu, więc proszę jedynie o sugestie dotyczące tego, co wg mnie jest istotne. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
widar123 Opublikowano 8 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2011 Jako że przyszły zimniejsze dni zafundowałem mojemu Zlinowi ubranko na kadłub . Na razie tylko pkorycie z Koveralu (przód i tył) i cienkiej Japonki (środek). Za pokrycie blachą zabieram się w przyszłym tygodniu, jako że wybieram się na lotnisko w Kobylnicy, gdzie stacjonuje Z50L i na żywo będę robił fotografie wszystkiego co się da :rotfl: I kilka fotek z pokrycia: W między czasie zabudowałem też spód z możliwością dojścia do zbiornika i innych akcesoriów planowanych w tym miejscu: Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
widar123 Opublikowano 9 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2011 Wydłubałem też kopyto do kabiny, oraz ramkę do tłoczenia podciśnieniowego. Jestem ciekawy jak to wyjdzie, pierwsze próby jak dostanę tworzywo do tłoczenia na gorąco. Kopyto kabiny: Ramka do tłoczenia podciśnieniowego: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
widar123 Opublikowano 14 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2011 Kilka dni zajęło mi przygotowanie ramki kabiny przed przyklejeniem przezroczystej owiewki. Trzeba było zrobić metalowe okucia, zawiasy i zamek. Niestety wszyskie elementy, które musiałem wykonać w tej skali były tak drobne, że posypały się k... h.... i inne takie :twisted: bo oczywistym jest, że matka ziemia nie szczędziła grawitacji i musiało zawsze coś spaść, a szukanie tego na podłodze wymagało uzbrojenia oka w dodatkowe oczy :shock: . No ale jakoś przebrnąłem i efekt końcowy myślę, że jest zadowalający. Całej mechaniki zamka wmontowanej w ramkę kabiny nie zdążyłem sfotografować, bo okleiłem ją blachą zanim się zorientowałem, że przydało by się foto. Widać za to wysuwane bolce do blokowania kabiny w kadłubie, poruszane oczywiście klamką :jupi: . I teraz kilka zdjęć z moich wypocin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtass_nt Opublikowano 14 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2011 Ja nie mam pytań :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkrawcz1 Opublikowano 14 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2011 Szczęka opada... Dla zobrazowania skali przydałoby się na zdjęciu umieszczać np. monetę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
widar123 Opublikowano 18 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2011 I zaczęło się - żmudne oklejanie blachą, kawałek po kawałku, przycinanie szablonów, przenoszenie na blachę, wycinanie, wstepne formowanie i klejenie. Przebrnąłem przez odcinek "ogonowy", wydaje się najtrudniejszy zwłaszcza przejście krawędzi natarcia kierunku w kadłub. Teraz mam nadzieję pójdzie zdecydowanie prościej, bo powierznie będą raczej proste bez łuków w obu płaszczyznach. Co ciekawe waga wzrosła o 16 g, wydaje się niewiele, jak narazie I jak zwykle kilka fotek: PS Nity bedę naklejał po całkowitym pokryciu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 21 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2011 Darek, piękna robota. Na palcach jednej ręki można policzyć w Bydgoszczy ludzi, którzy cokolwiek robią sami i to na takim poziomie. Pozdrawiam Michał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
widar123 Opublikowano 23 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2011 No i kolejny etap oklejania. Tak jak pisałem poprzednio, myślałem że najtrudniejszy kawałek za mną, niestety bardzo się myliłem :crazy: To co było przy kierunku, okazało się przyjemnością, bo pokrycie na wysokości kabiny (czyli ostatnie kawałki na zdjęciach) przyprawiły mnie delikanie mówiąc o wk... :evil: Chcąc zachować oryginalny podział blach, nie sposób było ich poukładać bez zafalowań. Widać u mnie zbyt wcześnie zaczęło się przejście rozszerzającego się kadłuba w prosty odcinek przy kabinie. To przy połączeniu z krzywizną ku górze wymusiło wygięcie blachy w dwóch płaszczeznach, co początkowo wydawało mi się, że mam już za soba. Niestety moje uparte 3 próby zmuszenia do takiego położenia blachy ostatecznie zweryfikowała okrutna prawda, że tak się nie da no i :ass: ... musiałem wymyśleć dodatkowy podział blach na kadłubie. Nie będę teraz pisał co mnie jeszcze czeka, ale wydaje się że........., no dobra nie będę zapeszać :devil: I na koniec to, co wyszło z tej męki: W chwili wolnej zrobiłem sobie próbę nitów na kawałku blachy: P.S. Dzięki Michał za wsparcie, oczywiście zapraszam do mnie na oględziny na żywo i małą kawkę :pom: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba.l Opublikowano 23 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2011 :shock: ... nie ma co pisać...piękne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.