St.Marek Opublikowano 25 Lutego 2012 Autor Opublikowano 25 Lutego 2012 Witam. Dzięki panowie za parę ciepłych słów odnośnie Air Boat-ów. Filmik przedstawiony pokazuje pierwsze próby , które tak jak napisaliśmy na filmiku odbyły się w niskich temperaturach , a co za tym idzie czas, który spędziliśmy na stawie ograniczyliśmy do minimum, także nie czujemy jeszcze tak dobrze tego modelu. W tym tygodniu nie mięliśmy zbytnio czasu na pływanie, a i teraz na stawie ani nie ma śniegu tylko sam lód ( nie ma nawet cienkiej warstwy wody ) także szkoda byłoby modelu, bo niestety dno nie jest jeszcze do tego przystosowane- śnieg, trawa, woda tak, ale nie lód. Także dopiero poważniejsze próby przeprowadzimy gdy się trochę ociepli, no chyba że spadnie śnieg-oby nie.
St.Marek Opublikowano 4 Marca 2012 Autor Opublikowano 4 Marca 2012 Witam. Dzisiaj zrobiliśmy mały rekonesans po tych naszych zbiornikach wodnych no ale mimo dość ciepłych dni lodzik na naszych bajorkach jeszcze nie ma zamiaru ustąpić. Ale za to powierzchnia dla Bojera jest idealna. Także kolego kazikfer przyjeżdżaj na południe ze swoim modelem- nieźle sobie pośmigasz jeśli u was warunków do tego nie ma. :mrgreen: :mrgreen: Poniżej parę fotek naszych akwenów i resztki śniegu. A tak nawiasem mówiąc natura tworzy niekiedy fantastyczne formy ( zdjęcie 4 i 5 ). Sądzimy, że jeśli będzie tak ciepło jak jest teraz to tydzień, dwa i chyba będzie po lodzie i w ten czas będzie można wypróbować Air Boat-a 26ccm na wodzie i jego faktyczne możliwości. Oczywiście postaramy się coś nie coś nakręcić ( filmik trochę lepszy od poprzedniego ).
St.Marek Opublikowano 4 Marca 2012 Autor Opublikowano 4 Marca 2012 Witam. Dzisiaj zrobiliśmy mały rekonesans po tych naszych zbiornikach wodnych no ale mimo dość ciepłych dni lodzik na naszych bajorkach jeszcze nie ma zamiaru ustąpić. Ale za to powierzchnia dla Bojera jest idealna. Także kolego kazikfer przyjeżdżaj na południe ze swoim modelem- nieźle sobie pośmigasz jeśli u was warunków do tego nie ma. :mrgreen: :mrgreen: Poniżej parę fotek naszych akwenów i resztki śniegu. A tak nawiasem mówiąc natura tworzy niekiedy fantastyczne formy ( zdjęcie 4 i 5 ). Sądzimy, że jeśli będzie tak ciepło jak jest teraz to tydzień, dwa i chyba będzie po lodzie i w ten czas będzie można wypróbować Air Boat-a 26ccm na wodzie i jego faktyczne możliwości. Oczywiście postaramy się coś nie coś nakręcić ( filmik trochę lepszy od poprzedniego ).
kazikfer Opublikowano 5 Marca 2012 Opublikowano 5 Marca 2012 ladne fotki ;]lod na bojer idealny ale..widze ze tam tez jak jest lod to nie ma wiatru czapka ani kurtka nie zawiana :)wracajac do airboat-a to ciekaw jestem predkosci max gdyz... w modelu nie ma zbednych ani topornych czesci wiec osiagi pobudzaja wyobraznie...takze zastanawiam sie jak by smigal przy szerszych lopatach smigla ktore by byly pod katem 45 stopni ... bo obecne niewiem jak bardzo sa nachylone do kierunku w ktory odpychaja powietrze
kazikfer Opublikowano 5 Marca 2012 Opublikowano 5 Marca 2012 ladne fotki ;] lod na bojer idealny ale..widze ze tam tez jak jest lod to nie ma wiatru czapka ani kurtka nie zawiana wracajac do airboat-a to ciekaw jestem predkosci max gdyz... w modelu nie ma zbednych ani topornych czesci wiec osiagi pobudzaja wyobraznie... takze zastanawiam sie jak by smigal przy szerszych lopatach smigla ktore by byly pod katem 45 stopni ... bo obecne niewiem jak bardzo sa nachylone do kierunku w ktory odpychaja powietrze
St.Marek Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Witam. Próby na wodzie zostały przeprowadzone. Poniżej kilka fotek. Filmik nakręcimy później.
kazikfer Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Nice ! nowe forum troche przeraza ale zaraz sie polapie co gdzie i jak.... widze ze airboat smiga po wodzie jak ta lala bedzie filmik z V-max? i jak z wywrotnoscia?gdyby sie przegibal do gory nogami to chyba nie bylo by to szybkie do naprawienia :/
St.Marek Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Witam. W niedzielę wybraliśmy się popływać. Ogólnie jesteśmy zadowoleni. Było kilka incydentów, ale nie ma złego co by na dobre nie wyszło. ( w końcu tata nauczył się wiosłować :mrgreen: ) Link do filmiku. http://www.youtube.com/watch?v=3bRRe7Q9Bsk
kazikfer Opublikowano 7 Maja 2012 Opublikowano 7 Maja 2012 witam witam w sumie projekt ukonczony ale z checia bym posledzil albo budowe kolejnego modelu albo ulepszenia obecnego... swoja droga doczytalem sie ze jest tutaj zastosowane smiglo pchajace 16x10 Master Airscrew. o ile z smiglami ciagnacymi nie mam problemu aby znalezc prawie kazdy rozmiar to z pchajacymi nie idzie mi najlepiej. czy panowie M&W moga sie podzielic wiedza gdzie mozna nabyc lub chociaz przejrzec duze (do silnikow 26 - 50 cm3 benzyna)smigla pchajace?
St.Marek Opublikowano 7 Maja 2012 Autor Opublikowano 7 Maja 2012 Witam. Faktem jest, że takie śmigła są trudno dostępne, ale można je znaleźć np. na Modele Sklep http://www.modele.sklep.pl/pl/Katalog/SMIGLA-KOLPAKI-PIASTY/Smigla-do-napedow-spalinowych/Master-Airscrew/?pa=2 Zadzwoń do Nastika i pogadaj z Grzegorzem, może coś Ci doradzi, jeśli gdzieindziej nie znajdziesz. Czekamy na kontynuację budowy Twojego bojera.
St.Marek Opublikowano 12 Maja 2012 Autor Opublikowano 12 Maja 2012 Witam. Przed pokazaniem kolejnego filmiku chcemy przedstawić filmik z za oceanu gościa, który pływa na Air Boacie z silnikiem boxer 50ccm, ale konstrukca kadłuba jest ciekawa. Oto filmik. Nieźle mu to śmiga.
St.Marek Opublikowano 20 Maja 2012 Autor Opublikowano 20 Maja 2012 Witam. Jeszcze jeden filmik Silnik w tym modelu jest nieźle dostrojony. http://www.youtube.com/watch?v=xW1DJPFMszA&feature=my_favorites&list=FLK5p-0Z5LcXT6sfHGkosFdg
St.Marek Opublikowano 21 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 21 Czerwca 2012 Witam. Dzisiaj postanowiliśmy zakończyć ankietę, która była zamieszczona od początku tematu do dziś. Podsumowując ankietę na TAK było 48 osób, TAKIE SOBIE- 12 osób, NIE- 11 osób NIE MAM ZDANIA- 8 osób. Osobom, które oddały głos dziękujemy i z tego co widać zainteresowania Air Boatami jest średnie. Dość sporo wyświetleń tematu lecz niewiele ludzi buduje te modele- może za trudne w pływaniu, a może nie są rozgrywane zawody ? ? ? Modele nie są skomplikowane w budowie,a wyposażenie nie odbiega od standardu. Nie mamy zamiaru zamykać tematu i dalej będziemy rozwijać tego typu konstrukcje i oczywiście zamieszczać na forum nasze uwagi i spostrzeżenia.
kazikfer Opublikowano 22 Czerwca 2012 Opublikowano 22 Czerwca 2012 co do filmiku powyzej to wydaje mi sie ze ma takie fajne osiagi bo: 1 tak jak napisaliscie : silnik jest dostrojonu 2 jest szeroki i sie nie boja ze sie wywroci 3 ma "podwozie" na ksztalt hydro przez co jest mniejsza powierzchnia kontaktu z woda zredukowana do ploz albo ich tylko czesci w zaleznosci od predkosci bo tyl sie "podnosi" przy dobrym wywazeniu airboat wpada w slizg ja jestem zdecydowanie na tak i sledze tamat .. najbardziej ciesza zdjecia wspomniany airboat i hydro
St.Marek Opublikowano 24 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 24 Czerwca 2012 Witam. co do filmiku powyzej to wydaje mi sie ze ma takie fajne osiagi bo: 1 tak jak napisaliscie : silnik jest dostrojonu 2 jest szeroki i sie nie boja ze sie wywroci 3 ma "podwozie" na ksztalt hydro przez co jest mniejsza powierzchnia kontaktu z woda zredukowana do ploz albo ich tylko czesci w zaleznosci od predkosci bo tyl sie "podnosi" przy dobrym wywazeniu airboat wpada w slizg Tak to jest z tymi łódkami które rozwijają znaczne prędkości na wodzie-liczy się moc silnika(odpowiedni tuning-regulacja)-kadłub zwłaszcza spód(dno) kadłuba,usytuowanie redanów wzdłużnych,poprzecznych np,FSR-y, czy katamarany.Każdy kadłub jest do czego innego,kary-do pobijania prędkości,haczory też nie zile dają i ścigają się nimi ludzie ale po owalu bo na ,,emce" nie można byłoby wykorzystać ich możliwości a dobry kadłub FSR-a czy ,,ofszora" świetnie pływa po ,,emce"z dużą prędkością ale nie ma szans z katami czy haczorami na owalu.Wszystkie te łódki nie zile śmigają i nawat mamy zamiar zrobić a raczej kupić kadłub pod silnik 27ccm no i star-tnąc na jakiś zawodach ale tymi łódkami nie da się driftować ani śmigać po bardzo płytkiej wodzie czy trawie.Koniec szkoły- Wojtek będzie miał więcej czasu to będziemy częściej nad wodą z 26ccm a i elektrykiem też pośmigamy-trochu zmieniliśmy górę i spód ale musimy kupić ,,bec" aby zasilanie nie szło przez odbiornik,a w przyszłym tygodniu zaczynam robić nowy kadłub pod silnik 7,5ccm.Czy to będzie podobny kadłub jak na powyższym filmiku-jeszcze nie wiem-ale dno na pewno będzie inne a kadłub będzie laminatowy-tyle na razie mogę powiedzieć oby nie zapeszyć.
St.Marek Opublikowano 2 Lipca 2012 Autor Opublikowano 2 Lipca 2012 Witam. Uchylę rąbka tajemnicy odnośnie nowego kadłuba pod silnik 7,5ccm. oto foty nowego kadłuba. By marekwojtek at 2012-07-02 By marekwojtek at 2012-07-02 Oczywiście kadłub będzie wielkością przystosowany pod silnik 7,5ccm z małymi modyfikacjami dna. Kolejne foty będą przedstawiły nowy kadłub.
kazikfer Opublikowano 3 Lipca 2012 Opublikowano 3 Lipca 2012 Trailaboss...? Czyzby to byla czesc od jakiegos ustrojstwa na podstawie ktorej powstanie "nowy kadlub"
St.Marek Opublikowano 3 Lipca 2012 Autor Opublikowano 3 Lipca 2012 Witam. Z całym szacunkiem Kazik, ale należy zwracać uwagę na istotne sprawy, a nie jakieś napisy ( jak to ktoś powiedział- nie wystarczy patrzeć, trzeba jeszcze widzieć ). Napis jest w ogóle nie istotny, najważniejszą rzeczą na fotkach jest kształt kadłuba, nic poza tym się nie liczy i na nic innego nie zwracam uwagę. No chyba, że ktoś inny widzi coś więcej to może się podzielić swoimi spostrzeżeniami na forum.
St.Marek Opublikowano 19 Października 2012 Autor Opublikowano 19 Października 2012 Witam. Od ostatniego postu dużo, dużo czasu upłynłęło no ale to było jeszcze lato, wyjazdy, rozjazdy, pływanie ( w najbliższym czasie wrzucimy jakiś filmik- no nie po trzech miesiącach ). Uporaliśmy się z kadłubem, a raczej dnem. Doszliśmy do wniosku, że nie będziemy robić nowego kadłuba tylko przerobimy ,,dwódziestkę szóstkę". Jeśli się będzie dobrze zachowywał na wodzie to zrobimy nowy, lżejszy. Poniżej fotki. Podczas letnich pływań udało nam się zrobić parę ciekawych fotek.
St.Marek Opublikowano 11 Listopada 2012 Autor Opublikowano 11 Listopada 2012 Witam Dzisiaj pogoda wymarzona do pływania-zero wiatru- słoneczko- woda jak lustro .Model wczoraj przepalaliśmy i wyregulowali-zbiornik zatankowany stu oktanówką -nic tylko pływać. Jeszcze parę fotek przed nakręceniem filmiku i na wodę-MVVS zapalił od kopa ale jeszcze się nie rozgrzał a tu zgasł I tak było przez pól godziny może więcej.Sprawdzanie wszystkiego-świecy ,zapłonu,paliwa i nic Powrót do domu-rozkręciłem wszystko co się dało w silniku i nic. Pozostał zbiornik -wyciągam paliwo i co się okazuje????przewód palia który idzie od filtra paliwa do łącznika na wyjściu ze zbiornika po prostu spadł bo go nie zabezpieczyłem a łącznik zamontowałem przy górnej krawędzi zbiornika i tak wczoraj wypalił to co było nad nim a dzisiaj pompka łykała resztki paliwa i powietrze a potem samo powietrze. No trudno człowiek cały czas się uczy i nabiera doświadczenia . Poniżej parę fotek pokazujących co zmieniliśmy Ster został minimalnie powiększony i pogrubiony aby był sztywniejszy bo poprzedni ster był wyginany. Wzmocnienie poprzeczne zostało zrobiona z pręta fi 3mm utwardzonego.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.