Skocz do zawartości

Air boat 26ccm


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Dzięki panowie za parę ciepłych słów odnośnie Air Boat-ów. Filmik przedstawiony pokazuje pierwsze próby , które tak jak napisaliśmy na filmiku odbyły się w niskich temperaturach , a co za tym idzie czas, który spędziliśmy na stawie ograniczyliśmy do minimum, także nie czujemy jeszcze tak dobrze tego modelu. W tym tygodniu nie mięliśmy zbytnio czasu na pływanie, a i teraz na stawie ani nie ma śniegu tylko sam lód ( nie ma nawet cienkiej warstwy wody ) także szkoda byłoby modelu, bo niestety dno nie jest jeszcze do tego przystosowane- śnieg, trawa, woda tak, ale nie lód. Także dopiero poważniejsze próby przeprowadzimy gdy się trochę ociepli, no chyba że spadnie śnieg-oby nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Postaw mi kawę na buycoffee.to
  • Odpowiedzi 104
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Witam.

Dzisiaj zrobiliśmy mały rekonesans po tych naszych zbiornikach wodnych no ale mimo dość ciepłych dni lodzik na naszych bajorkach jeszcze nie ma zamiaru ustąpić. Ale za to powierzchnia dla Bojera jest idealna. Także kolego kazikfer przyjeżdżaj na południe ze swoim modelem- nieźle sobie pośmigasz jeśli u was warunków do tego nie ma. :mrgreen: :mrgreen: Poniżej parę fotek naszych akwenów i resztki śniegu.

 

Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika

 

A tak nawiasem mówiąc natura tworzy niekiedy fantastyczne formy ( zdjęcie 4 i 5 ).

Sądzimy, że jeśli będzie tak ciepło jak jest teraz to tydzień, dwa i chyba będzie po lodzie i w ten czas będzie można wypróbować Air Boat-a 26ccm na wodzie i jego faktyczne możliwości. Oczywiście postaramy się coś nie coś nakręcić ( filmik trochę lepszy od poprzedniego ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Dzisiaj zrobiliśmy mały rekonesans po tych naszych zbiornikach wodnych no ale mimo dość ciepłych dni lodzik na naszych bajorkach jeszcze nie ma zamiaru ustąpić. Ale za to powierzchnia dla Bojera jest idealna. Także kolego kazikfer przyjeżdżaj na południe ze swoim modelem- nieźle sobie pośmigasz jeśli u was warunków do tego nie ma. :mrgreen: :mrgreen: Poniżej parę fotek naszych akwenów i resztki śniegu.

 

Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika

 

A tak nawiasem mówiąc natura tworzy niekiedy fantastyczne formy ( zdjęcie 4 i 5 ).

Sądzimy, że jeśli będzie tak ciepło jak jest teraz to tydzień, dwa i chyba będzie po lodzie i w ten czas będzie można wypróbować Air Boat-a 26ccm na wodzie i jego faktyczne możliwości. Oczywiście postaramy się coś nie coś nakręcić ( filmik trochę lepszy od poprzedniego ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ladne fotki ;]lod na bojer idealny ale..widze ze tam tez jak jest lod to nie ma wiatru :) czapka ani kurtka nie zawiana :)wracajac do airboat-a to ciekaw jestem predkosci max gdyz... w modelu nie ma zbednych ani topornych czesci wiec osiagi pobudzaja wyobraznie...takze zastanawiam sie jak by smigal przy szerszych lopatach smigla ktore by byly pod katem 45 stopni ... bo obecne niewiem jak bardzo sa nachylone do kierunku w ktory odpychaja powietrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ladne fotki ;]

lod na bojer idealny ale..widze ze tam tez jak jest lod to nie ma wiatru ;) czapka ani kurtka nie zawiana :)

 

 

wracajac do airboat-a to ciekaw jestem predkosci max gdyz... w modelu nie ma zbednych ani topornych czesci wiec osiagi pobudzaja wyobraznie...

 

takze zastanawiam sie jak by smigal przy szerszych lopatach smigla ktore by byly pod katem 45 stopni ... bo obecne niewiem jak bardzo sa nachylone do kierunku w ktory odpychaja powietrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...

witam witam w sumie projekt ukonczony ale z checia bym posledzil albo budowe kolejnego modelu albo ulepszenia obecnego...

 

swoja droga doczytalem sie ze jest tutaj zastosowane smiglo pchajace 16x10 Master Airscrew. o ile z smiglami ciagnacymi nie mam problemu aby znalezc prawie kazdy rozmiar to z pchajacymi nie idzie mi najlepiej. czy panowie M&W moga sie podzielic wiedza gdzie mozna nabyc lub chociaz przejrzec duze (do silnikow 26 - 50 cm3 benzyna)smigla pchajace?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Faktem jest, że takie śmigła są trudno dostępne, ale można je znaleźć np. na Modele Sklep http://www.modele.sklep.pl/pl/Katalog/SMIGLA-KOLPAKI-PIASTY/Smigla-do-napedow-spalinowych/Master-Airscrew/?pa=2

Zadzwoń do Nastika i pogadaj z Grzegorzem, może coś Ci doradzi, jeśli gdzieindziej nie znajdziesz.

Czekamy na kontynuację budowy Twojego bojera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Witam.

Dzisiaj postanowiliśmy zakończyć ankietę, która była zamieszczona od początku tematu do dziś. Podsumowując ankietę na TAK było 48 osób, TAKIE SOBIE- 12 osób, NIE- 11 osób NIE MAM ZDANIA- 8 osób. Osobom, które oddały głos dziękujemy i z tego co widać zainteresowania Air Boatami jest średnie. Dość sporo wyświetleń tematu lecz niewiele ludzi buduje te modele- może za trudne w pływaniu, a może nie są rozgrywane zawody ? ? ? Modele nie są skomplikowane w budowie,a wyposażenie nie odbiega od standardu. Nie mamy zamiaru zamykać tematu i dalej będziemy rozwijać tego typu konstrukcje i oczywiście zamieszczać na forum nasze uwagi i spostrzeżenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do filmiku powyzej to wydaje mi sie ze ma takie fajne osiagi bo:

1 tak jak napisaliscie : silnik jest dostrojonu

2 jest szeroki i sie nie boja ze sie wywroci

3 ma "podwozie" na ksztalt hydro przez co jest mniejsza powierzchnia kontaktu z woda zredukowana do ploz albo ich tylko czesci w zaleznosci od predkosci bo tyl sie "podnosi" przy dobrym wywazeniu airboat wpada w slizg

 

ja jestem zdecydowanie na tak i sledze tamat .. najbardziej ciesza zdjecia

 

wspomniany airboat i hydro

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

co do filmiku powyzej to wydaje mi sie ze ma takie fajne osiagi bo:

1 tak jak napisaliscie : silnik jest dostrojonu

2 jest szeroki i sie nie boja ze sie wywroci

3 ma "podwozie" na ksztalt hydro przez co jest mniejsza powierzchnia kontaktu z woda zredukowana do ploz albo ich tylko czesci w zaleznosci od predkosci bo tyl sie "podnosi" przy dobrym wywazeniu airboat wpada w slizg

Tak to jest z tymi łódkami które rozwijają znaczne prędkości na wodzie-liczy się moc silnika(odpowiedni tuning-regulacja)-kadłub zwłaszcza spód(dno) kadłuba,usytuowanie redanów wzdłużnych,poprzecznych np,FSR-y, czy katamarany.Każdy kadłub jest do czego innego,kary-do pobijania prędkości,haczory też nie zile dają i ścigają się nimi ludzie ale po owalu bo na ,,emce" nie można byłoby wykorzystać ich możliwości a dobry kadłub FSR-a czy ,,ofszora" świetnie pływa po ,,emce"z dużą prędkością ale nie ma szans z katami czy haczorami na owalu.Wszystkie te łódki nie zile śmigają i nawat mamy zamiar zrobić a raczej kupić kadłub pod silnik 27ccm no i star-tnąc na jakiś zawodach :D ale tymi łódkami nie da się driftować ani śmigać po bardzo płytkiej wodzie czy trawie.Koniec szkoły- Wojtek będzie miał więcej czasu to będziemy częściej nad wodą z 26ccm a i elektrykiem też pośmigamy-trochu zmieniliśmy górę i spód ale musimy kupić ,,bec" aby zasilanie nie szło przez odbiornik,a w przyszłym tygodniu zaczynam robić nowy kadłub pod silnik 7,5ccm.Czy to będzie podobny kadłub jak na powyższym filmiku-jeszcze nie wiem-ale dno na pewno będzie inne a kadłub będzie laminatowy-tyle na razie mogę powiedzieć oby nie zapeszyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Uchylę rąbka tajemnicy odnośnie nowego kadłuba pod silnik 7,5ccm. oto foty nowego kadłuba.

 

Dołączona grafika

By marekwojtek at 2012-07-02

Dołączona grafika

By marekwojtek at 2012-07-02

 

Oczywiście kadłub będzie wielkością przystosowany pod silnik 7,5ccm z małymi modyfikacjami dna. Kolejne foty będą przedstawiły nowy kadłub.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Z całym szacunkiem Kazik, ale należy zwracać uwagę na istotne sprawy, a nie jakieś napisy ( jak to ktoś powiedział- nie wystarczy patrzeć, trzeba jeszcze widzieć ). Napis jest w ogóle nie istotny, najważniejszą rzeczą na fotkach jest kształt kadłuba, nic poza tym się nie liczy i na nic innego nie zwracam uwagę. No chyba, że ktoś inny widzi coś więcej to może się podzielić swoimi spostrzeżeniami na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam.

Od ostatniego postu dużo, dużo czasu upłynłęło no ale to było jeszcze lato, wyjazdy, rozjazdy, pływanie ( w najbliższym czasie wrzucimy jakiś filmik- no nie po trzech miesiącach :lol: ). Uporaliśmy się z kadłubem, a raczej dnem. Doszliśmy do wniosku, że nie będziemy robić nowego kadłuba tylko przerobimy ,,dwódziestkę szóstkę". Jeśli się będzie dobrze zachowywał na wodzie to zrobimy nowy, lżejszy. Poniżej fotki.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Podczas letnich pływań udało nam się zrobić parę ciekawych fotek.

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam

Dzisiaj pogoda wymarzona do pływania-zero wiatru- słoneczko- woda jak lustro :) .Model wczoraj przepalaliśmy i wyregulowali-zbiornik zatankowany stu oktanówką -nic tylko pływać.

Jeszcze parę fotek przed nakręceniem filmiku i na wodę-MVVS zapalił od kopa ale jeszcze się nie rozgrzał a tu zgasł :unsure: I tak było przez pól godziny może więcej.Sprawdzanie wszystkiego-świecy ,zapłonu,paliwa i nic :angry: Powrót do domu-rozkręciłem wszystko co się dało w silniku i nic. Pozostał zbiornik -wyciągam paliwo i co się okazuje????przewód palia który idzie od filtra paliwa do łącznika na wyjściu ze zbiornika po prostu spadł bo go nie zabezpieczyłem :angry: a łącznik zamontowałem przy górnej krawędzi zbiornika i tak wczoraj wypalił to co było nad nim a dzisiaj pompka łykała resztki paliwa i powietrze a potem samo powietrze.

No trudno człowiek cały czas się uczy i nabiera doświadczenia .

Poniżej parę fotek pokazujących co zmieniliśmy

 

post-4265-0-38406200-1352660230_thumb.jpg

 

Ster został minimalnie powiększony i pogrubiony aby był sztywniejszy bo poprzedni ster był wyginany.

 

post-4265-0-11136900-1352660245.jpg

Wzmocnienie poprzeczne zostało zrobiona z pręta fi 3mm utwardzonego.

 

post-4265-0-56603700-1352660261.jpg

 

post-4265-0-39176100-1352660057.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.