wicher123 Opublikowano 9 Marca 2011 Opublikowano 9 Marca 2011 Witajcie,jeśli chodzi o modelarstwo jestem bardzo początkujący.Głównie proszę o pomoc kolegów,doświadczonych modelarzy.Latam 1 sezon, tylko i wył. elektrykami.Mam motoszybowiec 2m i on daje mi bardzo dużo frajdy oraz posiadam Combata Mustang z EPP i nim się uczyłem podstaw.Jeśli chodzi o latanie to właśnie.... nie sprawiają mi problemy tzw. plecki,pętle, podstawy już opanowałem.Teraz ćwiczę na symulatorze latanie 3D , zawis itp, i to już troszkę problemów mi przyprawia ale do sedna.... No właśnie jako, że nie jestem zaawansowanym "pilotem" możecie mi polecić model do kwoty ok 1tyś może być ciut więcej(jesli to możliwe ) którym spokojnie mogę polatać ale również porobić tzw "plecki" czy pętle. Bardzo mnie się podoba ten model lub w tym stylu: Uploaded with ImageShack.us Zaznaczyć muszę , że chcę model nie z EPP czy pianki ale nie wiem,Balsa,laminat wchodzi w grę,chciałbym już coś takiego ładnego Możecie mi polecić modele spalinowe tego typu?Przeglądam trochę sklepów ale tam mi ciężko jest wybrać,gdyż wiele modeli jest dla bardzo zaawansowanych modelarzy,mało dla początkujących.Nie chciałbym kupić model i go z miejsca rozbić bo okaże się że to typowy jest do 3D. Chyba mniej więcej opisałem o co mi chodzi Dziękuję za pomoc i poradę.
Irek M Opublikowano 9 Marca 2011 Opublikowano 9 Marca 2011 Model ze zdjęcia to Ansaldo Balila - pewnie kombat. to jest przykład konkretnego, który chciałbyś czy przykład dwupłata? Może jednak zacznij od trochę prostszego powiedzmy górnopłata. Jesli to coś ma być jeszcze z I wojny to wybór bardzo ogranicza się bo takich modeli nie ma za dużo w handlu. Może zestaw ELDER 40 firmy Top Flite ? Oczywiście 2płaty też można trafić ale to już większe pieniądze - trochę ponad 1000zł i balsa np Fokker D.VII. Ale i w tym przypadku powinno się polatać czymś przejściowym.
wicher123 Opublikowano 9 Marca 2011 Autor Opublikowano 9 Marca 2011 W sumie nie musi być dwupłat chociaż ten akurat mi się spodobał. Jeśli mówisz,że powinienem polatać czymś przejściowym,zastosuję się do rad Widzisz,ja wybieram wg wzroku a nie umiejętności czy zaawansowania.... a to pewnie błąd. Co do ELDER 40 fajny jest ale przeraża mnie KIT ;( Nie podołam sam ze złożeniem,nie mam gdzie i jak. Szukałem czegoś RTF ;/ Może zadam głupie pytanie ale takim jednopłatem spokojnie,plecki,pętle zrobię? Pomyślałem też o tym: PHOENIX MODEL - TIGER MOTH 40 http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=2192 Ale obawiam się że do delikatnej akrobacji on się może nie nadać Pewnie lata dość wolno i majestatycznie Ale sam model jest bardzo ładny.
Marcin K. Opublikowano 9 Marca 2011 Opublikowano 9 Marca 2011 Escapade Great Planes. Był o nim artykuł w RCPM, kilka filmów znajdziesz na YT. Chciałem go kupić ale kiedy miałem kasę to nie było modelu...
klaps6 Opublikowano 9 Marca 2011 Opublikowano 9 Marca 2011 Ale obawiam się że do delikatnej akrobacji on się może nie nadać Pewnie lata dość wolno i majestatycznie Do podstawowej akrobacji się nada, oczywiście to nie akrobat więc nie ma co oczekiwać cudów. Co do tego, że lata wolno i majestatycznie to można się pomylić, model nie waży mało i po mojemu, a widziałem go w locie nie lata wcale wolno. Do tego jeśli założysz 2T to będziesz miał spore obroty na śmigle, a nieprzyjemny dźwięk spotęguje jeszcze to, że model nie lata "w skali".
wicher123 Opublikowano 9 Marca 2011 Autor Opublikowano 9 Marca 2011 No kurcze to nie dwupłat ale też przepiękny model w "dobrych" pieniądzach jak dla mnie.Może w 1 tyś bym się zmieścił.Filmy faktycznie są na YT, widziałem co ten samolot potrafi, a raczej "pilot" do akrobacji po moim EPP Mustangu jak w sam raz.Przemyślę , naprawdę dzięki za poradę.Teraz tak, w sklepie zalecają takie oprzyrządowanie: Silnik: np. GMS .47 ABC-FN ABC, Śmigło: Master Airscrew 9x6 S-2 SCIMITAR Pakiet do zasilania odbiornika: np. Sanyo 6V NiMH 2700 mAh Serwomechanizmy: 3-5 serwa typu standard np. Tower Pro sg -5010 Spokojnie mogę ten silnik i te serwa zastosować? czy to takie minimum jest,jeśli chodzi o silnik? Naprawdę oglądam teraz ten model Jest fajny Jakoś go omijałem wcześniej oglądając i szukając modele ;/
Marcin K. Opublikowano 9 Marca 2011 Opublikowano 9 Marca 2011 Silnik GMS'a polecano mi jako pierwszy(niecały rok temu też szukałem modelu na pierwszą spaline) Wiec musi być dobry i prosty w obsłudze. Śmigło można zastąpić każdym(oczywiście do silników spalinowych) o podobnych rozmiarów. Pakiet starczy w sam raz, Serwa ktoś na forum takie miał w Piperku 183cm i spokojnie dawały rade. U mnie wybór padł na ten model gdyż charakter ma trenerka, potrafi latać bardziej agresywnie no i w końcu byłby dolnopłat. Podwozie z kołem ogonowym pozwala startować trawiastych lądowisk. Jak tylko będę miał trochę kasy to na pewno go kupie
wicher123 Opublikowano 9 Marca 2011 Autor Opublikowano 9 Marca 2011 Tak tylko się zastanawiam czy nie będzie za słaby.... Jestem ciekawy czy na tym silniku tak będzie latać model czy dużo dużo wolniej?
Marcin K. Opublikowano 9 Marca 2011 Opublikowano 9 Marca 2011 Jeżeli zmieścisz się w rtf w 2500g to powinieneś spokojnie tak sobie śmigać. Ja na 8ccm latałem tak 3kg Extrą. A w tym Gms moc praktycznie ta sama tylko model sporo lżejszy. Dużego zapasu mocy nie będziesz miał ale w końcu to trenerek. A jak chcesz coś więcej to kup silnik 10ccm i nie będziesz się o nic martwił
wicher123 Opublikowano 9 Marca 2011 Autor Opublikowano 9 Marca 2011 Czyli pewnie lepiej kupić ten silnik GMS .61 RING-FN BB http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=10942 Nie wiem,chyba będzie to lepszy wybór...
Marcin K. Opublikowano 9 Marca 2011 Opublikowano 9 Marca 2011 Zawsze to zapas mocy Jak na to masz to bez obaw bierz
Kwazio Opublikowano 9 Marca 2011 Opublikowano 9 Marca 2011 Wybaczcie, ale aż się prosi: http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=11_12_237&products_id=2532 Wyjątkowo dobre wydanie ASP, bardzo polecam. Porównajcie moc/ciężar/cena... Potrzebna mu świeca, najlepiej A3 (OS).
Marcin K. Opublikowano 9 Marca 2011 Opublikowano 9 Marca 2011 Ale zauważ że ponad 1.5ccm większa pojemność. Co do opinii z modele.sklep.pl to jedyne co to gaźnik trochę lipny http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=1804
Kwazio Opublikowano 10 Marca 2011 Opublikowano 10 Marca 2011 No ale po co droższy i cięższy 10cm? o mocy tylko o 0,01 większej od tańszego i lżejszego 8,5cm?? A jeśli już 10cm?, to lepiej może: http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=11_12_237&products_id=2533 ? Co do gaźnika, to jednak loteria. Na 6 ASP 5 miałem dobrych, ale w 1 musiałem przerobić iglicę gaźnika. Natomiast na 4 OS musiałem to zrobić w 1. Moja statystyka przemawia więc jednak za ASP. Tych GMS nie znam w ogóle. Wskazuję tylko namacalne i istotne różnice... Ale, co najważniejsze, żadnego nie kupiłbym już w 'modele.sklep'... :evil:
Irek M Opublikowano 10 Marca 2011 Opublikowano 10 Marca 2011 Na silniku, tak jak i na nadajniku nie można oszczędzać. Kupuj zawsze ten najdroższy na jaki sobie możesz pozwolić. ASP - zwłaszcza 2suwy o mniejszych pojemnościach - nie mają dobrych notowań. Natomiast wszystkie OS Max takie posiadają. Z ASP wyróżniają sie tylko 4suwy - może na taki byś się zdecydował choć są droższe niż 2suwy.
Kwazio Opublikowano 10 Marca 2011 Opublikowano 10 Marca 2011 ... ASP - zwłaszcza 2suwy o mniejszych pojemnościach - nie mają dobrych notowań. ...Szczególnie wtedy, gdy sklep przyjmie z powrotem od cwaniaczka z takiego czy innego powodu, potem sprzeda go mi i się okaże, że wszystkie wnętrzności są zużyte, zostały podmienione.Takie zagrożenie istnieje niestety zawsze. Trafiło mi się to dotąd tylko 1 raz. Bronię ASP głównie z racji ich ceny. W OSach naprawdę nie widzę żadnych przewag, które byłyby warte aż drugie tyle. Ale, to moje zdanie...
Irek M Opublikowano 10 Marca 2011 Opublikowano 10 Marca 2011 Ale, to moje zdanie... No własnie to tylko Twoje zdanie :mrgreen: OS raz odpalony pracuje od poniedziałku do piątku. ASP odpalasz od poniedziałku do piątku by w sobotę zadziałał :rotfl: Coś w tym jest, że na lotnisku nikt niue ma kłopotu z OS, z innymi jest różnie. Pisząc o złych notowaniach mniejszych pojemności nie chodziło o przypadek, który podajesz lecz o jakosc wykonania; bardzo często trudno je uruchomić, a jak już to trudno wyregulować. Mam tylko dwa ASP 4suwy 10 i 13cm ale te pracują jak zegarek :wink:
Marcin K. Opublikowano 10 Marca 2011 Opublikowano 10 Marca 2011 ASP to porażka,a GMS-a ustawi 5-letnie dziecko.ASP po zagrzaniu się potrafi tracić kompresję(mówimy o 2T),a GMS jaki by nie był zawsze będzie chodził,nie trzeba trafić na sztukę,pięknie wykonane silniczki,sam na takim od ponad roku latam i jestem bardzo zadowolony,często chodzi lepiej niż OS Max znajomego. Silniki GMS mają pozytywne opinie mam taki i sprawuje się rewelacyjnie powiedziałby że lepiej niż osławione Os maxy, jedyny problem z tym silnikami to ewentualna zabudowa ich pod maską gdyż mają bardzo duże tłumikiTu masz opinie wycięte z mojego tematu. też maiłem problem z wyborem silnika.Z tego co pisze Fokker, To jak asp to jakiś wiekszy ponad 10ccm. Znajomy ma 15ccm 4t os max i Same dobre opinie o tym silniku. A GMS to wyżej podane. Na twoim miejscu brał bym GMS'a 10ccm. A jak z zabudową pod maską to chyba to zdjęcie rozwiewa wątpliwości :arrow: http://images.rcuniverse.com/forum/upfiles/161486/Ca80201.jpg
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.