Skocz do zawartości

Budowa Cessna 185


tommy

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

1. Bowden lepiej przed zamknięciem kadłuba, musisz przewidzieć gdzie powinien wychodzić z kadłuba.

2. Ja bym skleił 5 i 3 i schował te cho... :evil: rowki.

3. Kadłub oszlifuj przed oklejaniem papierem.

4. Podwozie, chyba rzeczywiście lepiej z jednego kawałka drutu wygiąć.

  • Odpowiedzi 99
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Dzięki za szybką odpowiedź.

Muszę opracować metodę na wygięcie skrzydła tak jak ten gość, a potem wklejenie dwóch prętów węglowych 3mm tak jak radził mi madrian.

Jutro trzeba będzie się zabrać za robotę :) Bo pogoda sprzyja.

Opublikowano

Ukształtuj depron podgrzewając go lekko suszarką do włosów. Musisz poeksperymentować, możesz też podkleic od spodu depronowe profile, aby lepiej trzymały kształt. To jest profil typu CRD czyli: Co Ręka Dała :)

Opublikowano

Jak dasz rowki od spodu to, depron nie pęknie, ja zawijam na rurę fi 6cm z wyczuciem zgniatając nią depron przed zawinięciem, krawędź czołową przyklejam do tej rury i rolując nawijam.

Opublikowano

Gdzieś mi umknęły Wasze posty dopiero teraz zauważyłem. Nie wiem czemu ich nie widziałem...

 

Pablo ci podał proporcje. Przy takim modelu skrzydła rób konstrukcyjnie - Dwie warstwy, dolna i górna, między nimi żeberka z depronu, dźwigar z listewek. Do 1m, skrzydła można wyciąć jako całość z jednego arkusza (choć są arkusze nawet 1,2m).

Poczytaj trochę o budowie takich modeli jak Toto, RWD-5 - obejrzyj technikę wykonywania skrzydłe i zastosuj ją u siebie. Skrzydła można robić jako pełne, a potem odciąć lotki, "zatemperować" je i wkleić na zawiasach z powrotem.

Właśnie myślałem wyciąć jeszcze raz jako jeden element i wkleić dwa pręty węglowe 3mm jak radziłeś. Największy problem tak jak pisałem występuję przy wyginaniu profilu bo 5mm depron pęka w miejscach występowania rowków. Gdyby zmieściło się na płycie tak aby rowki były prostopadle do wygięcia to problem by pewnie nie występował, ale się nie zmieści. Zastanowię się jak to zrobić.

 

Pierwsza sprawa ,jeżeli będziesz robił skrzydło konstrukcyjne to trzeba zmienić kąt zaklinowania w stosunku do tego na planie.

Po drugie po kiego grzyba robić żeberka w skrzydle 1m.Dół z szóstki,góra z trójki i w środek listwa jako dźwigar,lub druga wersja dźwigar z depronu + doklejony pręt węglowy 3mm.

A po trzecie zrobiłbym tak jak w oryginale profil ptasi bez lotek i nie komplikowal konstrukcji.Przecież nie będziesz tym kręcił akrobacji.

Masz na myśli takie rozwiązanie jak podałem wyżej:

http://www.rcgroups.com/forums/attachment.php?attachmentid=3389787

Czy skrzydło z dwóch takiej samej wielości elementów (nie do połowy jak jest wyżej na zdjęciu)

Czy 3mm listwa depronowa starczy pytanie jakiej szerokości 2-3cm czy też na całej szerokości? Wkleiłbym dodatkowo 2 pręty węglowe 3mm jak radzi madrian

A co do konta zaklinowania to masz na myśli, że trzeba by było zebrać to wybrzuszenie żeby leżały pod delikatnym kątem?

Opublikowano

Witam

 

Kolejne prace i parę pytań.

 

Wygiąłem podwozie, wkleiłem wzmocnienia oraz spód kadłuba. Trochę za dużo kleju dałem i wyszedł, ale przy szlifowaniu się tego pozbędę:

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Jeszcze odnośnie powyższego postu, który został bez odpowiedzi czy jak zbiorę wygięcie tak jak na poniższym stopniu czy kąt zaklinowania równy 2* przy prostych skrzydłach będzie dobry czy jednak za mały:

 

Dołączona grafika

 

Statecznik poziomy i pionowy powiększyłem o 3mm depron. Chciałbym spróbować okleić go papierem. Czytałem wątek o którym mówił Pablo, jest dużo postów, ale dezorientacja każdy pisze co innego, niestety brak też zdjęć... Mam zatem pytanie czy oklejamy całą kartką A4 czy pasami po ileś tam cm. Chodzi mi o rozciąganie bo mniejsza powierzchnia papieru będzie inaczej pracowała. Czy użyć po prostu papieru śniadaniowego lub pakowego?

 

 

EDIT:

Mam pytanie jak myślę zrobić podparcie ogona takie jak tutaj:

http://www.rcgroups.com/forums/attachment.php?attachmentid=3372553

 

Myślałem zrobić to z pręta stalowego który mi został z podwozia tylko troszkę inaczej:

 

 

XXXXX

DRUT---------\

ZZZZZ \

\

 

X- BALSA 3mm

Z - DEPRON 5mm

 

Długość pręta od zgięcia pod kątem 45 stopni 50mm.

Czy takie rozwiązanie zda egzamin?

Opublikowano

Witam.

Buduję bardzo podobny samolot do twojego - pierwowzór to Cessna 170. Rozpiętość 110 cm. Okleiłem kadłub papierem śniadaniowym, zwykłym najtańszym z tesco. Wystarczy w zupełności. Taki się kadłub "pancerny" zrobił. Tylko, tak jak napisali wyżej koledzy, dokładnie zmatuj piankę przed oklejaniem.

Pierwszy raz oklejałem. Nie jest to specjalnie trudne.

Pozdrawiam.

Opublikowano

Jeszcze odnośnie powyższego postu, który został bez odpowiedzi czy jak zbiorę wygięcie tak jak na poniższym stopniu czy kąt zaklinowania równy 2* przy prostych skrzydłach będzie dobry czy jednak za mały:

 

 

Powinno być ok.ale prawda i tak wyjdzie w praniu czyli locie.2* oczywiście względem statecznika poziomego.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Nie wiele tych obrazków :)

 

Co do oklejania na wikol oraz taśmą dla początkującego jest taki sam problem. Po próbach wydaję mi się, że pierwszy sposób ma większe możliwości. Taśma mi nie wychodzi niestety. W ogóle jest problem przy zaokrąglonych powierzchniach co z tym nadmiarem papieru robić... podobnie jest z taśmą.

Fajnie byłoby zobaczyć filmik jak to robią specjaliści w tym fachu. Bo przede mną jeszcze dużo oklejania (kadłub, skrzydła, lotki).

 

Prace ruszyły dalej:

 

Założyłem bowdeny:

 

Dołączona grafika

 

I na próbę z statecznikiem poziomym

Dołączona grafika

 

A tu już po zaklejenie górnej części kadłuba i założeniu na próbę skrzydła.

Dołączona grafika

 

Zrobiłem proste skrzydła z 3 + 5 mm z dźwigarem z balsy i dwoma prętami węglowymi z tego względu, że miałem wycięte już skrzydła. Co nie znaczy, że nie pokuszę się o zrobienie na wzór TOTO. A i jeszcze jedno nie dało mi nie wyciąć lotek :P

 

POZDRAWIAM

Tommy

  • 2 lata później...
Opublikowano

Podłącze się ;) Chyba dostanę złoty szpadel za odkopanie tego wątku :P Temat umarł i nie wiadomo czy model został w końcu ulotniony ;) Zabieram się własnie za budowę ( a w zasadzie chyli się to powoli ku zakończeniu :) ) tego modelu z tych planów i mam kilka pytań. Oczywiście przerobiłem parę rzeczy :P;) Chciałbym się dowiedzieć jaki ma być kąt zaklinowania skrzydła ( zrobiłem 3 stopnie ) względem statecznika poziomego i czy koniecznie musi być delikatny wznios skrzydła ( skrzydło zrobione na Clark-u)? Patrząc na oryginał to lekki jest. Czy robiąc proste będzie się znacznie gorzej latało? ( wiem że wznios da mi więcej stateczności ) Nie ukrywam że łatwiej będzie mi zrobić proste ( z uwagi na początki ) Chcę również zrobić drugie skrzydło na Kmf 3. Skrzydło zrobione w całości montowane na śruby do kadłuba ;)

Opublikowano

No coż :) nikt nie odpowiedział niestety :( zrobilem tak jak pisałem.

Skrzydło opracowałem sobie sam. Nie wiem czy dobrze ale się okaże ;)

Jak już pisałem zmieniłem kilka rzeczy ;) Oto wyniki mojej pracy:

 

post-11400-0-87180700-1369947409.jpg

 

post-11400-0-33720200-1369947056.jpg

 

post-11400-0-51496100-1369947104.jpg

 

post-11400-0-08449400-1369947136.jpg

 

post-11400-0-95441300-1369947204.jpg

 

post-11400-0-57204200-1369947258_thumb.jpg

 

A tak się prezentuję prawie złożony model ;)

 

post-11400-0-03028600-1369947389.jpg

Opublikowano

Skrzydło bez wzniosu łatwiej wykonać, ale może Ci być trudniej latać- bedzie mniej stateczny samolocik. Zależy ja u Ciebie z pilotażem. Ale dasz radę, byle przetrwać początek, potem juz z górki...

Opublikowano

Ale też bez przesady. Górnopłat, gdzie punkt środka ciężkości jest poniżej skrzydła będzie dobrze się prowadził. Po prostu nie będzie takiej siły samopowracającej do poziomu jak w przypadku skrzydeł ze wzbniosem.

 

Tu masz trochę teorii o katach

http://www.piotrp.de/MIX/ewd.htm

 

 

I proszę złoty szpadel :)

76302038a8ba.jpg

Opublikowano

Dzięki za szpadelek ;) ale najbardziej dziękuje za artykuł. Bardzo ciekawy i faktycznie zmienia pogląd na to co generalnie wydaje się oczywiste :D dzięki wielkie Robert :D

 

Wysłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk

Opublikowano

witam Tadek widze ze wzioles sie ostro za górnoplaty , fajny model ci wyjdzie , z jakiego materialu masz ten rdzen w przedniej czesci i czym tak ladnie go wycioles ??? pozdrawiam

Opublikowano

Rdzeń to nic innego jak styropian. Ten bardzo twardy używany do zabezpieczenia pralek itp dużych urządzeń przy transporcie ;) Są to odpowiednio wycięte, oszlifowane i sklejone w jedną całość pojedyncze elementy :D lekko przerobione aby można było dostać się bez problemu do regulatora i podłączyć go do silnika. Pozatym bez zmian. Tzn jeszcze skrzydło które zrobiłem w Clark-u i może być ono demontowalne na czas transportu. Na śruby ;) a tak to w zasadzie jest bez zmian :D

 

Wysłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Prace nad Cessną zakończone ;) jeśli tylko pogoda pozwoli odbędzie się oblot :) może przypomnę dane:

 

Rozpiętość skrzydła: 105 cm

Cięciwa: 21 cm

Długość kadłuba: 75 cm

Serwa: 3 szt -HXT900

Silnik: EMAX- CF2822

Smigło: TP 8x4 , GWS 8x4 lub GWS 9x5 ( zobaczymy na którym będzie lepiej )

Regiel: 18 amp

Pakiet: 1300 mah

Masa gotowego do lotu: 560 gram :)

Jeśli model będzie dobrze się sprawował w locie, to dostanie ładny " kubraczek " ;)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.