Skocz do zawartości

APC vs Master Airscrew


Marcin

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Popieram tezę ,że złamanie APC-ka wpływa na kruchość kadłubów ,stwierdziłem to kilka razy osobiście.

Może są jakieś napromieniowane ,czy co :wink:

Opublikowano

Śmigła APC są kruche i wcale kadłub nie musi na tym cierpieć :) Jedyne śmigło jakie pozostało mi z tej marki to APC 12,25x3,75 Diablotin i rzeczywiście tym śmigłem można kosić a reszta.. idzie w drzazgi przy byle kontakcie z glebą. Master Airscrew oraz czarny KAVAN wypada tu zdecydowanie lepiej i osobiście tych śmigieł używam nie wspominając już o tym iż APC są po prostu brzydkie! :mrgreen: Opisuję śmigła dla silników do 8,5ccm dwusuwowych ponieważ przy innych śmigieł APC nie używałem.

  • 2 lata później...
Opublikowano

Nie chcę bez sensu zakładać nowego tematu, więc zapytam się tutaj:

Mam taki silnik: http://www.himodel.com/engines/O.S._MAX_50SX_Ring_w_873_Silencer_Airplane_Engine_OS15600.html

i śmigła jakie zalecają to:

Suggested props: 11x6-10,12x6

 

Kolega radek872 polecił mi żebym zastosował śmigło 13x4W to latania 3D. I tutaj nasuwa się pytanie czy te śmigło 13x4W nie będzie za duże... Mam w domu 12x6 i na takim oblatam model ale nie wiem czy jest sens kupować stosunkowo drogie śmigło 13x4W skoro producent zaleca 12x6...

 

I jeszcze jedno pytanko:

czym różni się (oprócz ceny) śmigło APC 13x4 od APC 13x4W :?:

Opublikowano

Proszę mi wytłumaczyć jak to jest że np.alchemique w swoim Yaku z topmodel lata na śmigle 15x8 a mnie do tego samego Yaka rodzono śmigło 14x4.Załóżmy że silniki elektryczny alchemique i mój spalinowy mają podobne osiągi to znaczy porównywalną moc i obroty?Pytam dlatego że zgodnie z sugestiami kolegów stosowałem smigła Xx4 ale przekonałem się o tym że silniki 4t pracują o wiele lepiej z smigłami o większym skoku.

Np. mój TopStar z silnikiem 91fs i śmigłem 15x4 lata ok ale z 15x6 staje dęba i dopiero widać że ta 15 ka ma odpowiedniego kopa.

Opublikowano

jano, według mnie silniki elektro mają większe śmigła bo są sprawniejsze i mają lepsze odejście (szybciej wkręcają się na obroty) ale też w 100% nie jestem pewien czy to jedyny powód dla którego w elektrykach stosuje się większe śmigła. Chętnie poznam odpowiedz na pytanie które zadał Jano. :)

Opublikowano

Ja używałem KAVAN 11x6 Nylon (żółte) przy silniku 2T 7,5ccm i śmigło świetne a przede wszystkim odporne na trudne lądowania. Mniejsze zagrożenie dla silnika gdy o podłoże zahaczymy. Raz miałem okazje przetestować gdy się w pasie nie zmieściłem a nie zdążyłem zgasić silnika. O dziwo śmigło przeżyło buziaka z asfaltem. Kilka odrapań i tyle. Śmigła faktycznie są elastyczne i maja "zmienna" geometrie podczas pracy ;) Ja APC nie chce bo te śmigła raz że są paskudne a dwa to tak jak bym na motorek zakładał noże od kosiarki...

Opublikowano
a dwa to tak jak bym na motorek zakładał noże od kosiarki...

no niestety. We wtorek jak regulowałem silnik OS Max 50SX na śmigle 12x6 APC to dostałem śmigłem w palec (przepustnica ma 1/3 gwizdka) no i w skutku tego 2 rany cięte. Byłem na ostrym dyżurze i mnie pozszywali ale mam odpoczynek od modeli na jakiś czas...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.