instruktor Opublikowano 6 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2007 No tak, a co jeszcze poza tym bo ja, jak złamałem APCaka to musiałem dorobić tylko nowy kadłub Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Popieram tezę ,że złamanie APC-ka wpływa na kruchość kadłubów ,stwierdziłem to kilka razy osobiście. Może są jakieś napromieniowane ,czy co :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Śmigła APC są kruche i wcale kadłub nie musi na tym cierpieć Jedyne śmigło jakie pozostało mi z tej marki to APC 12,25x3,75 Diablotin i rzeczywiście tym śmigłem można kosić a reszta.. idzie w drzazgi przy byle kontakcie z glebą. Master Airscrew oraz czarny KAVAN wypada tu zdecydowanie lepiej i osobiście tych śmigieł używam nie wspominając już o tym iż APC są po prostu brzydkie! :mrgreen: Opisuję śmigła dla silników do 8,5ccm dwusuwowych ponieważ przy innych śmigieł APC nie używałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robraf Opublikowano 8 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2007 witam jakie smiglo użyc do asp 7,5ccm seria 1 11x7 ale kavana czy apc bo jestem sklonny do apc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Opublikowano 8 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2007 Kupilem dzis 14x4 W :twisted: Moze jeszcze dzis zamontuje i jutro wypróbuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ECO400 Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Nie chcę bez sensu zakładać nowego tematu, więc zapytam się tutaj: Mam taki silnik: http://www.himodel.com/engines/O.S._MAX_50SX_Ring_w_873_Silencer_Airplane_Engine_OS15600.html i śmigła jakie zalecają to: Suggested props: 11x6-10,12x6 Kolega radek872 polecił mi żebym zastosował śmigło 13x4W to latania 3D. I tutaj nasuwa się pytanie czy te śmigło 13x4W nie będzie za duże... Mam w domu 12x6 i na takim oblatam model ale nie wiem czy jest sens kupować stosunkowo drogie śmigło 13x4W skoro producent zaleca 12x6... I jeszcze jedno pytanko: czym różni się (oprócz ceny) śmigło APC 13x4 od APC 13x4W :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Wersja W ma dużo szerszą łopatę - przydatne gdy potrzebujesz dużego momentu i małej prędkości. Czyli typowo FunFly. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jano Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Proszę mi wytłumaczyć jak to jest że np.alchemique w swoim Yaku z topmodel lata na śmigle 15x8 a mnie do tego samego Yaka rodzono śmigło 14x4.Załóżmy że silniki elektryczny alchemique i mój spalinowy mają podobne osiągi to znaczy porównywalną moc i obroty?Pytam dlatego że zgodnie z sugestiami kolegów stosowałem smigła Xx4 ale przekonałem się o tym że silniki 4t pracują o wiele lepiej z smigłami o większym skoku. Np. mój TopStar z silnikiem 91fs i śmigłem 15x4 lata ok ale z 15x6 staje dęba i dopiero widać że ta 15 ka ma odpowiedniego kopa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ECO400 Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2010 jano, według mnie silniki elektro mają większe śmigła bo są sprawniejsze i mają lepsze odejście (szybciej wkręcają się na obroty) ale też w 100% nie jestem pewien czy to jedyny powód dla którego w elektrykach stosuje się większe śmigła. Chętnie poznam odpowiedz na pytanie które zadał Jano. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Opublikowano 7 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2010 mają lepsze odejście dawniej - moment obrotowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ECO400 Opublikowano 7 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2010 napisałem przecierz w nawiasie że szybciej wkręcają się na obroty :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DarekRG Opublikowano 7 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2010 Ja używałem KAVAN 11x6 Nylon (żółte) przy silniku 2T 7,5ccm i śmigło świetne a przede wszystkim odporne na trudne lądowania. Mniejsze zagrożenie dla silnika gdy o podłoże zahaczymy. Raz miałem okazje przetestować gdy się w pasie nie zmieściłem a nie zdążyłem zgasić silnika. O dziwo śmigło przeżyło buziaka z asfaltem. Kilka odrapań i tyle. Śmigła faktycznie są elastyczne i maja "zmienna" geometrie podczas pracy Ja APC nie chce bo te śmigła raz że są paskudne a dwa to tak jak bym na motorek zakładał noże od kosiarki... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ECO400 Opublikowano 7 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2010 a dwa to tak jak bym na motorek zakładał noże od kosiarki... no niestety. We wtorek jak regulowałem silnik OS Max 50SX na śmigle 12x6 APC to dostałem śmigłem w palec (przepustnica ma 1/3 gwizdka) no i w skutku tego 2 rany cięte. Byłem na ostrym dyżurze i mnie pozszywali ale mam odpoczynek od modeli na jakiś czas... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.