jarek996 Opublikowano 26 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2011 Witam ! Zakupilem silnik SAITO FG-20 i zastanawiam jak wplynelaby na prace zmiana polozenia tlumika poprzez zamocowanie go na tej przedluzce ? http://www.macgregor.co.uk/saito/sai125a111.htm Wiem , ze grzebanie przy wydechu raczej nie jest wskazane , ale ni chcialbym ,aby tlumik wystawal mi z modelu tam gdzie chce "fabryka" , tylko aby w miare mozliwosci schowac go nieco w komorze silnika ,a wystawic tylko koncowke wydechu ( lub nawet polaczyc to z "makietowymi " ( w moim przypadku polmakietowymi ) wydechami oryginalu. Czy ktos moze kombinowal cos ze swoim silnikiem i moze napisac jak sie to skonczylo ( lub zaczelo :-) )??? Przedluzka z linku jest od SAITO 1,25 ( zarowego ) , ale podejrzewam , ze gwinty te same . To jest zreszta do sprawdzenia . Chodzi mi o sama idee... Znalazlem jeszcze to : http://www.espritmodel.com/index.asp?PageAction=VIEWPROD&ProdID=5248 Wiec chyba mozna ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 26 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2011 Na samą pracę nie powinno wpłynąć - w końcu jest to rzecz zaprojektowana do współpracy z tym czy innym silnikiem. Ale... U mie została zniszczona - wypalona dziurka w pierwszej próbie oblotu :twisted: Tak, tak! Ostrzegał mnie przed tym znajomy, nie posłuchałem. Podobno wszystko jest oK gdy przedłużka nie ma "kolanka" ale jak może nie mieć :?: :!: U mnie miała służyć w ASP FS 61 i posłużyła dwa odpalenia... EDIT : "Exhaust pipes with single nut can be used only as exhaust extension, no muffler can be attached".. Znaczy, że to zamiast tłumika? Też sie nie sprawdziło bo mimo, że dfziurka nie była duża to zauważalna była zła praca silnika - nie osiągał max obrotów. Albo było znikome ciśnienie do zbiornika albo w ogóle nie było. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek996 Opublikowano 26 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2011 No to moze kolanko "sztywne" http://www.justengines.co.uk/acatalog/Four_Stroke_Manifolds.html a "rurka" od kolanka do tlumika ???? Mysle tylko o wersji do tlumika ( nie o samej rurce )... No i jeszcze jedno : http://www.espritmodel.com/browseproducts/Rocker-Cover-Saito-S-(FA-56-62-72-82-91-100-115-125-FG-14-20).HTML Jest to TYLKO gadzet , czy ma jakis wplyw na chlodzenie ???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 26 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2011 No nie wiem, dla mnie jest to oczywiste, że tę przedłużkę wyginam tak jak mi pasuje bez kombinacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek996 Opublikowano 26 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2011 Niby masz racje , ale moze one nie wytrzymuja dlugo bezposrednio przy wydechu ??? Sam piszesz , ze Twoja sie upalila ... Tutaj oryginalne "kolano" http://www.espritmodel.com/index.asp?PageAction=VIEWPROD&ProdID=5247 Tylko waga rosnie z kazdym elementem !!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 26 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2011 U mnie wyglądało to tak; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek996 Opublikowano 26 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2011 OK ... Ja ma troszke inna koncepcje . Chce caly wydech w jakis sposob schowac "wewnatrz" modelu , a wypuscic tylko spaliny Na 80 % bedzie to ten model : http://hobbyfly.de/en/rc-airplanes-1/r-c-airplane-arf-scale-3/black-horse-ryan-120-arf-2350mm-3806.html a na 20 % ten : http://www.modelmaniacsonline.co.uk/products.php?ProductID=8183&CatID=7&SubCatID=16&Title=Seagull+Mew+Gull+120+Size+ARTF&ManCode=5500048 W obu przypadkach chcialbym pokombinowac , aby wydech podlaczyc tam gdzie oryginaly wypluwaly swoj "dym" , a tlumik SAITO schowac jakos we wnetrzu. Nie wiem jeszcze coo z chlodzeniem ( to tez jakis problem ) . Dlatego pytam !!! Milo (chyba) jest stuningowac troche silnik ... Moj samochod ma TYLKO fabryczne ,felgi , zadnych naklejek , kiwajacych glowa misiow ,extra anten na dachu , super sprzetu HI-FI , CB radia , TURBO wydechu , neonow pod podloga ITP ITD. Wiec chociaz SAITO bym troche "doladowal" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 26 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2011 Można schować tak jak mówisz bo między innymi do tego własnie to służy. Tak własnie ukryty wydech był w Spitfire, którego postaram sie odszukać. Tam przedłużka działała jak należy. Model należy do kol. Marka z Kwidzyna więc moze jego zapytasz co i jak tyle, że dawno nie widziałem go tutaj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek996 Opublikowano 26 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2011 No nic ; zamowilem . Zobaczymy jak przyjdzie . Dotre go klasycznie , a pozniej zobaczymy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Depesz Opublikowano 26 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2011 Witam. Ja zamontowałem do FG-14 kolanko i flex'a tak: W przypadku silników FG należy szczególną uwagę zwrócić na chłodzenie. One bardzo szybko się przegrzewają i zaczynają kaprysić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 26 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2011 Qrde! ... piszę i nawet nie zwracam uwagi w jakim dziale :oops: Skoro to silnik benzynowy to oczywiście, że nie potrzebny jest tlumik w sensie silnika żarowego; czyli nie ma króća do ciśnienia w zbiorniku bo i po co :rotfl: Więc to by się zgadzało to co napisali, że przedłużka zamiast tłumika. Ja oczywiście pisałem o silniku żarowym czym mogłem Ciebie Jarek 996 wprowadzić trochę w błąd... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek996 Opublikowano 26 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2011 Spoko FOKKER ; myslslem o wszystkim , ale nie o kroccu cisnieinia ( tez zapomnialem , ale faktycznie potrzebny nie jest ) . Depesz napisze nam moze jak z halasem , bo chyba rurka nie tlumi tyle co klasyczny tlumik ? Tak jakos to tez widze w swoim Przemek. Z tym ze ja jeszcze myslalem tlumik na koncu podlaczyc ( choc nie wiem czy trzeba ) I jeszcze jedno ; nie bedzie problemu go cylindrem na dol ? nie wiem jak to wplywa na benzyny ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Depesz Opublikowano 26 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2011 Ja nie zauważyłem różnicy, nawet kiedy paliłem silnik z samym kolankiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek996 Opublikowano 26 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2011 To na cholere oni tlumiki daja w pakiecie :wink: ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elektronik-adam Opublikowano 27 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2011 Żeby wyglądało. Żeby ściągnąć za coś kasę. Żeby było ciszej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek996 Opublikowano 27 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2011 Dwa pierwsze OK , ale Przemek wyzej pisze , ze bez tlumika ( nawet na samym kolanku ! ) chodzi tak samo .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 27 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2011 Akurat DLE 30 choć bardzo ładny do cichych akurat nie należy. Oczywiście gdy pracuje z tym czymś z zestawu, który wygląda jak każdy inny tłumik typu puszka. Wydaje mi sie, że mój XYZ 26cm też z tlumikiem puszka chodzi ciszej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek996 Opublikowano 27 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2011 Tylko DLE-30 to chyba dwusuw ??? Czterotakty sa chyba cichsze , a raczej wydaja inne ´"dzwieki"....... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 27 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2011 Tak, dwusuw ale tu nie ma podziału benzyna 2 i 4 suwowa ;D Tak jak i w żarowych jest różnica w dźwięku, tak i tu. ale przecież to jest oczywista oczywistość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.