Jump to content

Saito FG-20 - przedluzka wydechu....


jarek996

Recommended Posts

Witam !

Zakupilem silnik SAITO FG-20 i zastanawiam jak wplynelaby na prace zmiana polozenia tlumika poprzez zamocowanie go na tej przedluzce ?

 

http://www.macgregor.co.uk/saito/sai125a111.htm

 

Wiem , ze grzebanie przy wydechu raczej nie jest wskazane , ale ni chcialbym ,aby tlumik wystawal mi z modelu tam gdzie chce "fabryka" , tylko aby w miare mozliwosci schowac go nieco w komorze silnika ,a wystawic tylko koncowke wydechu ( lub nawet polaczyc to z "makietowymi " ( w moim przypadku polmakietowymi ) wydechami oryginalu.

Czy ktos moze kombinowal cos ze swoim silnikiem i moze napisac jak sie to skonczylo

( lub zaczelo :-) )???

 

Przedluzka z linku jest od SAITO 1,25 ( zarowego ) , ale podejrzewam , ze gwinty te same . To jest zreszta do sprawdzenia . Chodzi mi o sama idee...

 

Znalazlem jeszcze to :

 

http://www.espritmodel.com/index.asp?PageAction=VIEWPROD&ProdID=5248

 

Wiec chyba mozna ???

Link to comment
Share on other sites

Na samą pracę nie powinno wpłynąć - w końcu jest to rzecz zaprojektowana do współpracy z tym czy innym silnikiem. Ale... U mie została zniszczona - wypalona dziurka w pierwszej próbie oblotu :twisted: Tak, tak! Ostrzegał mnie przed tym znajomy, nie posłuchałem. Podobno wszystko jest oK gdy przedłużka nie ma "kolanka" ale jak może nie mieć :?: :!: U mnie miała służyć w ASP FS 61 i posłużyła dwa odpalenia...

 

EDIT : "Exhaust pipes with single nut can be used only as exhaust extension, no muffler can be attached"..

 

Znaczy, że to zamiast tłumika? Też sie nie sprawdziło bo mimo, że dfziurka nie była duża to zauważalna była zła praca silnika - nie osiągał max obrotów. Albo było znikome ciśnienie do zbiornika albo w ogóle nie było.

Link to comment
Share on other sites

No to moze kolanko "sztywne"

 

http://www.justengines.co.uk/acatalog/Four_Stroke_Manifolds.html

 

a "rurka" od kolanka do tlumika ????

 

Mysle tylko o wersji do tlumika ( nie o samej rurce )...

 

 

No i jeszcze jedno :

 

http://www.espritmodel.com/browseproducts/Rocker-Cover-Saito-S-(FA-56-62-72-82-91-100-115-125-FG-14-20).HTML

 

Jest to TYLKO gadzet , czy ma jakis wplyw na chlodzenie ????

Link to comment
Share on other sites

OK ...

Ja ma troszke inna koncepcje . Chce caly wydech w jakis sposob schowac "wewnatrz" modelu , a wypuscic tylko spaliny :D

Na 80 % bedzie to ten model :

 

http://hobbyfly.de/en/rc-airplanes-1/r-c-airplane-arf-scale-3/black-horse-ryan-120-arf-2350mm-3806.html

 

a na 20 % ten :

 

http://www.modelmaniacsonline.co.uk/products.php?ProductID=8183&CatID=7&SubCatID=16&Title=Seagull+Mew+Gull+120+Size+ARTF&ManCode=5500048

 

W obu przypadkach chcialbym pokombinowac , aby wydech podlaczyc tam gdzie oryginaly wypluwaly swoj "dym" , a tlumik SAITO schowac jakos we wnetrzu. Nie wiem jeszcze coo z chlodzeniem ( to tez jakis problem ) . Dlatego pytam !!!

 

Milo (chyba) jest stuningowac troche silnik ...

Moj samochod ma TYLKO fabryczne ,felgi , zadnych naklejek , kiwajacych glowa misiow ,extra anten na dachu , super sprzetu HI-FI , CB radia , TURBO wydechu , neonow pod podloga ITP ITD. Wiec chociaz SAITO bym troche "doladowal" :D

Link to comment
Share on other sites

Można schować tak jak mówisz bo między innymi do tego własnie to służy. Tak własnie ukryty wydech był w Spitfire, którego postaram sie odszukać. Tam przedłużka działała jak należy. Model należy do kol. Marka z Kwidzyna więc moze jego zapytasz co i jak tyle, że dawno nie widziałem go tutaj.

Link to comment
Share on other sites

Witam.

 

Ja zamontowałem do FG-14 kolanko i flex'a tak:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

W przypadku silników FG należy szczególną uwagę zwrócić na chłodzenie. One bardzo szybko się przegrzewają i zaczynają kaprysić.

Link to comment
Share on other sites

Qrde! ... piszę i nawet nie zwracam uwagi w jakim dziale :oops: Skoro to silnik benzynowy to oczywiście, że nie potrzebny jest tlumik w sensie silnika żarowego; czyli nie ma króća do ciśnienia w zbiorniku bo i po co :rotfl: Więc to by się zgadzało to co napisali, że przedłużka zamiast tłumika. Ja oczywiście pisałem o silniku żarowym czym mogłem Ciebie Jarek 996 wprowadzić trochę w błąd...

Link to comment
Share on other sites

Spoko FOKKER ; myslslem o wszystkim , ale nie o kroccu cisnieinia ( tez zapomnialem , ale faktycznie potrzebny nie jest ) . Depesz napisze nam moze jak z halasem , bo chyba rurka nie tlumi tyle co klasyczny tlumik ?

 

Tak jakos to tez widze w swoim Przemek. Z tym ze ja jeszcze myslalem tlumik na koncu podlaczyc ( choc nie wiem czy trzeba )

 

I jeszcze jedno ; nie bedzie problemu go cylindrem na dol ? nie wiem jak to wplywa na benzyny ...

Link to comment
Share on other sites

Akurat DLE 30 choć bardzo ładny do cichych akurat nie należy. Oczywiście gdy pracuje z tym czymś z zestawu, który wygląda jak każdy inny tłumik typu puszka. Wydaje mi sie, że mój XYZ 26cm też z tlumikiem puszka chodzi ciszej.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.