Jump to content

PZL P-11a skala 1:8


Guest Anonymous

Recommended Posts

To ja się czepię :roll: w oryginale silnik ma lewe obroty :D:D :roll:

Linki są do PZL P-11c, a nie P-11a :D:(

To są dwa różne samoloty (kształt usterzenia, oraz kadłuba za kabiną)

Swojego czasu w Polsce był produkowany model RC PZL P-11c w skali chyba 1:4 w Warszawie??, jeśli się nie mylę :roll:

Ale czego się czepiam :devil: zmień koła, dołóż ołowiu i górę, nie ma na co czekać :roll:

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous
To ja się czepię :roll: w oryginale silnik ma lewe obroty :D:D :roll:

:roll:

No niestety, brytyjska licencja. Ten sam numer co w wellingtonie i losiu (co za losie robia silniki na odwrot a nie potrafia zrobic silnikow przeciwbieznych?).

 

Linki są do PZL P-11c, a nie P-11a :D:(

Wiem, ale bez paniki, wiadomo o co chodzi.

 

To są dwa różne samoloty (kształt usterzenia, oraz kadłuba za kabiną)

Eee tam raczej rozne wersje. nie przesadzajmy. sam budowniczy nazwal to co zrobil p11c (jest na stateczniku) a kadlub zrobil do p11a. napewno nie jest to p7 (dlugosc oslony silnika)

 

Swojego czasu w Polsce był produkowany model RC PZL P-11c w skali chyba 1:4 w Warszawie??, jeśli się nie mylę :roll:

a to ciekawe. jesli i on nie zniknal podczas powstania, to wiadomosc o tym bylaby bardzo wazna - mam na to WIELKI apetyt.

Link to comment
Share on other sites

Troszkę historii modelarstwa w mojej rodzince.

Co powstanie po kretobiciu PZL P11c??

Odp. PZL P11a.

 

:roll: sorki wersje ale i tak wizualnie się różnią.

Jeżeli mnie pamięć nie myli to pan Dzik i inni byli konstruktorami, a z opowieści pamiętam że silnik to chyba 10cm3 był, to tylko opowieści i mogę się mylić trzeba zapukać do drzwi.

A może wspólny projekt?? Tato mój się nie daje nakłonić do budowy modelu(sam popełnił 3 sztuki) może coś razem pokleimy???? :roll: :D:D

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

Co powstanie po kretobiciu PZL P11c??

Odp. PZL P11a.

Gdsybys powiedzial P-7 a nie p-11a to bym sie latwo zgodzil bo P-7 mial krotsza oslone silnika.

 

Mam ksiazke a. glassa i roznice sa dla mnie troche za male jak na 'kretobicie'.

Po sylwetkach (sa tam wszystkkie od p1 do p24) widac niewielkie roznice, a w tekscie

pisze ze p11 c powstalo jako modyfikacja p11a z nast. zmianami:

-obnizenie osi silnika o 130mm wzgledem osi kadluba (to moze by i uzasadnialo slowo kretobicie, tyle ze nie jest az tak widoczne nawet na zdjeciach, jest ich tu kilkanascie i nie jestem w stanie bez podpisow powiedziec ktory jest ktory patrzac na same silniki)

-zmiana kszt stat pion (widac bardzo)

-przedluzenie owiewki za kabina pilota (widac bardzo)

-czesc kratownicowa kadluba przedluzono (objelo to kabine pilota, czesc polskorupowa zaczynala sie teraz dopiero za kabina pilota) (ciekawostka tylko, z zewnatrz nie widac)

-fotel pilota wysunieto 50mm do gory i 300mm do tylu (trudno to pomierzyc, natomiast ksztalt owiewki widac o czym wspominalem)

-scieniono przykadlubowa czesc plata (lepsza widocznosc do przodu) (na zdjeciach w ogole nie widac tego o ich brak pod pewnymi katami)

-silnik zmieniono na bristol mercury V S2

-w skrzydlach zamontowano dodatkowo 2 km (detal, nie widac w modelu na tym poziomie detali, zreszta nie o karabiny lecz o szachownice tu glownie chodzi)

-usterzenie poziome w 11c ma klapki wywazajace zamiast przestawialnego statecznika w p11a (moze to i widac, ale w moim klapek na poziomym nie ma)

-p11c mial usterzenie poziome o wiekszej zbieznosci (trudno ocenic ktora jest ktora)

i inne gadgety typu zmieniony mechanizm spustowy i takie tam internalia.

 

Wszystko mi mowi ze to co mam w rekach to geometrycznie dosc wierne p11a. jedynie przejscie skrzydel w kadlub wyglada dziwnie, ale trzyma sie swietnie (skrzydla sa.. w sumie samonosne).

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

Jeżeli mnie pamięć nie myli to pan Dzik i inni byli konstruktorami, a z opowieści pamiętam że silnik to chyba 10cm3 był, to tylko opowieści i mogę się mylić trzeba zapukać do drzwi.

A może wspólny projekt?? Tato mój się nie daje nakłonić do budowy modelu(sam popełnił 3 sztuki) może coś razem pokleimy???? :roll: :D:D

Niestety piszac dzik Dzik i P11c jest gwarantowane ze wpadniesz na strone z militariami 1:72 (ORP Dzik...). Co do budowy modeli czasu az tyle nie mam, kiedys wszystko robilem od zera ale teraz mi si eprzejadlo, tylko uruchamiam stare trupy co innym sie nie chcialo, dozbrajam i latam. Z tym P11 od podstaw to zbyt koszmarna robota jak na mnie na tym etapie. Poza tym w miescier ni mam miejsca na warsztat, umiejetnosci nie wystarcza. Natomiast poza miastem buduje, remontuje i doposazam i nie chce w domku pod lasem robic rupieciarni.

Link to comment
Share on other sites

Gdyby nie to ,że modele P-11 latają jak potłuczone to pewnie już bym kończył swoją PZL-kę , a tak mam Su -31 do roboty i na razie nie będę tego zmieniał.

Cały czas nie mogę się doczekać filmu z oblotu twojej PZL-ki

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

Cały czas nie mogę się doczekać filmu z oblotu twojej PZL-ki

Spoko, powinien sie zmiescic w 200 kilobajtach.

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous
Gdyby komuś były potrzebne plany modelu P-11 to jest coś takiego: http://www.allegro.pl/item222688614_plan_r_c_pzl_p_11c_flying_models_kopia.html i druga wersja: http://www.allegro.pl/item222953145_plan_r_c_pzl_p_11c_u_c_kopia.html . Życzę udanych łowów :devil: .

Dobry cel, dziekuje.

Jednego z nich mam juz naskanowanego, na alianecie tworzymy przestrzen na P11 i bedzie upload.

 

Co do kol, najladniej pasuja

 

Williams Brothers Scale Type Wheels Golden Age

SMC-GA-W14300 3-3/4in Diameter

http://www.sussex-model-centre.co.uk/shopexd.asp?id=21866

Oryginalne opony to 750x150mm Stomil.

Moj model ma skale (liczac w/g rozpietosci) 1:8.375

co daje opony w modelu fi =89.55mm inaczej mowiac 3.53 cala.

majac do wyboru

SMC-GA-W15200 3-1/8inDiameter

lub

SMC-GA-W15300 3-3/4in Diameter, w modelu wole te wieksze.

 

I wszystko byloby cool, gdyby nie cena:

2x17.8GBP+P&P, co daje.. ze 44GBP czyli ze 240PLN. to jest prawie polowa ceny modelu. No troche sie waham, delikatnie mowiac.

Lub mowiac prosto z mostu, banda bezwstydnych zdziercow niech ich w kanale potopi. Nie ma co, zaloze ochydne gumowe, mam gdzies w skladzie 90mm podlaczone do spalinki wielkosci 2.2m (do niej i tak za male).

Link to comment
Share on other sites

Krzysiek - w susexie sprzedają pare kół!!! Jednego nie kupisz więc śmiało cenę podzel przez dwa!!! :devil:

 

Co do przesyłki - gdy zamawiałem własnie pare kół ( czyli jedno prawe i jedno lewe :jupi: ) + karabiny spandau przesyłka kosztowała ok 8 funtów. Mam zamiar zamówić kalkomanie do mego Fokkera D.VII więc mozemy koszty przesyłki rozłożyć na 2 lub 3 osoby.

 

Tomek - gdy zamawiałek koła w TH to nie dośc , że doliczyli cło to jeszcze paczka miała nalepkę iż towar nie spełnia polskich norm..... :lol2:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Anonymous

Pojawil sie ma maly problem.

Z jednej strony AXI stracil magnesik podczas proby na Fournier RF-5 (silnik jest w reklamacji) wiec P11a uziemiony,

natomiast kupilem fajna laserowa miarke do badania katow natarcia.

GREAT PLANES - ACCU-POINT LASER .

No i zaczalem mierzyc wszystko. Zauwazylem ze lewe skrzydlo w moim P-11A ma 4 stopnie wiekszy kat natarcia niz lewe po wewnetrznej stronie lotki. Pocialem na kawalki, przerobilem centroplat, zmienilem dlugosci zastrzalow na ile sie dalo (skrzydlo jest dosc sztywne i w zasadzie samonosne) itd. doszedlem do sytuacji gdy:

lewe skrzydlo ma 1.2 stopnia wiekszy kat natarcia niz prawe, przy koncowce sprawa spada do 0.8 stopnia.

Mowi sie ze smiglo w P-11a musi byc nadwymiarowe by byc wieksze od oslony silnika, ze lewe skrzydlo i tak jest 'podmiatane' smiglem wiec powinno miec w centralnej czesci wiekszy kat natarcia dla kompensacji itd.

Mnostwo fajnej teorii.

 

Model ma nardzo duze obciazenie powierzchni, wielki nadmiar mocy oraz wyklon silnika w prawo ok 3 stopni (mysle ze dobrze). Wychylenie w dol trundo zmierzyc.

Wielkosc lotek w P11 znacie, wychylenia max +/-18 stopni z powodu problemow z cieglami w skrzydlach, lecz serwo lotek mocne i szybkie HS-225BB.

A teraz pytanie do praktykow:

Czy to wszystko bedzie kontrolowalne czy kombinowac dalej z prostowaniem? (trzeba by ciac dalej skrzydlo na plasterki sekcjami i przestawiac, jest kryte pelna balsa)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.