Skocz do zawartości

Za mocno rozładowany pakiet


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zapomniałem odłączyć pakiet, teraz w ładowarce nie zapala się dioda oznaczająca, że akumulator jest ładowany. :| Czy da się coś z tym zrobić?

Opublikowano

Zmierz napięcie na pakiecie,

zmierz napięcie na każdej z cel,

Jaką masz ładowarkę?

Jeżeli napięcie spadło niewiele poza dolną granice napięcia pakietu to możesz spróbować go na chwilę, pod czujną uwagą podładować w trybie ni-mh(małe natęzenie)- oczywiście jeżeli Twa ładowarka taki program posiada.

Opublikowano

Możesz spróbować podratować pakiet, ale nie ma gwarancji, że się uda.

Zlutuj razem szeregowo 3 baterie AA. Do końca takiego pakietu dolutuj dwa przewody w różnych kolorach, najlepiej z takimi końcówkami pomiarowymi jak do mierników (igiełki).

 

Teraz, pilnują polaryzacji, czyli + do +, dotykasz końcami pakietów do wyprowadzeń cel na złączu do ładowarki. Są tam takie blaszki wystające z boku.

 

Złącze ma jeden kabe czerwony to plus pierwszej celi. Następny za nim jest jej minus.

Dotykasz NA KILKA SEKUND do tego czerwonego plusem pakietu z AA, i minusem do następnego w kolejności (styki 1 (czerwony +) i 2 (-). Po kilku sekundach mierzysz na stykach, które dotykałeś napięcie. Gdy jest za małe - dotykasz raz jeszcze.

Gdy osiągnie 3V, przesuwasz się o jeden styk. Czyli teraz styk 2 (+) i 3 (-) Powtarzasz do 3V i styk 3 (+) z 4 (-).

 

Najlepiej, żeby wszystkie cele miały podobne napięcie. Gdy podładujesz tak cele do 3V (to naprawdę kwestia sekund), podłączasz ładowarkę i ładujesz pakiet. Ale - pod ciągłym nadzorem. Co parę minut sprawdzaj temperaturę i czy nie puchnie pakiet. Jeżeli rośnie temperatura lub pakiet zaczyna puchnąć - wyłączasz. Pakiet do utylizacji (czyli do oddania w sklepie gdzie ostał kupiony lub w punkcie utylizacji baterii i akumulatorów - nie wolno ich

wyrzucać do śmieci).

 

Po naładowaniu, pomierz napięcia na celach (styk 1 z 2, 2 z 3, 3 z 4). Powinny być równe, ok 4,2V.

 

Dwie godzinki później pomierz je ponownie - Muszą być nadal równe i tej samej wysokości.

Wyraźny spadek napięcia celi to dowód na jej uszkodzenie.

 

Następnego dnia powtórz badanie. Jak pakiet wytrzyma 48h bez zmiany napięcia cel, to przeżył.

Opublikowano

eee kombinacje alpejskie robicie z tym wybudzeniem pakietu, opis trochę nasuwa myśl że do tego potrzebne jest co najmniej labolatorium NASA.

 

Jeśli masz pakiet 3S bierzesz zasilacz 12v i podpinasz go na chwile ( ok 1 min), w tym czasie napięcie na celach podniesie do ok 2,8-3 V na cele. Szybciutko podpinamy ładowarkę i jedziemy dalej do pełna.

Mój pakiet miał po 0.5 V na cele po reanimacji ma się bardzo dobrze :)

Powodzenia. ;)

Opublikowano

A ja tylko dodam, że wprawdzie "wybudzanie" martwego lipola z agonii daje rezultat, to jego wydajność będzie już do końca niska. Do prostych zastosowań jeszcze się nada, ale jednak poniżej 2,7V/celę następuje nieodwracalna reakcja chemiczna i pakiet zdycha. A widać to pod większym obciążeniem, bo pakiet szybko siada i za szybko się naładuje - pozornie oczywiście bo stracił pierwotną pojemność.

Opublikowano

Zastosowałem metodę podana przez blekis (dzięki :D) Po uruchomieniu silnika wszystko działa ok. :D Tylko nie wiem jak będzie z pojemnością.

Opublikowano

Mam tą ładowarkę. Ale i tak program li pol w niej nie pomoże jak aku rozładowany drastycznie. Dopuściłem się dwukrotnie rozładowania pakietu poniżej minimalnej wartości. Ładowarka pokazywała błąd. I co wtedy? Tak jak wyżej pisano. Program nimh, podładować do ok 10V i ponownie na program li pol. Dobra ładowarka nie oznacza braku problemów.

Opublikowano

Dobra ładowarka nie oznacza braku problemów.

Tak jak stacja benzynowa nie odpowiada za pusty bak w samochodzie. :wink:

Ale dobry strażnik przed nadmiernym rozładowaniem może. Na przykład taki, do modeli bez napędu (szybowce, itp.) http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=14446 lub pakietów zasilających (tu 2S) http://hobbywawa.pl/index.php/sklep?page=shop.product_details&flypage=flypage_new.tpl&product_id=1044&category_id=7

lub innych

http://hobbywawa.pl/index.php/sklep?page=shop.product_details&flypage=flypage_new.tpl&product_id=538&category_id=7

htpp://hobbywawa.pl/index.php?page=shop.browse&category_id=7&vmcchk=1&option=com_virtuemart&Itemid=53

 

Można też zastosować sprytne rozwiązanie: podłączyć buzzer służący do szukania zgubionego modelu który uruchamia się po utracie sygnału lub wyłączeniu nadajnika przypominając nam o wyłączeniu (i rozłączeniu) zasilania. Dołączona grafika

http://sklep.avt.pl/photo/_pdf/AVT2812.pdf?sess_id=817488f8baf5f9ba6908ba88e6bcdd81

 

Są to oczywiście tylko przykłady, inwencja kolegów mile widziana. Dołączona grafika

Opublikowano

Sposób kolegi madriana jest naprawdę skuteczny u mnie 100% powodzenia.

Fakt pakiet nowy 3 ładowania i zjechałem poniżej dopuszczalnego minimum napięcia, ale dla mnie jest nie zauważalna różnica pojemności lub czasu pracy. Powiem jaśniej zachowuje się jak nowy.

Dziękuje madrian za takie rady, 80zł w kieszeni. Cena baterii AA 2.30zł

Dziękuje Piotr.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.