Bruno Opublikowano 29 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2011 Zapomniałem odłączyć pakiet, teraz w ładowarce nie zapala się dioda oznaczająca, że akumulator jest ładowany. :| Czy da się coś z tym zrobić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 29 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2011 Zmierz napięcie na pakiecie, zmierz napięcie na każdej z cel, Jaką masz ładowarkę? Jeżeli napięcie spadło niewiele poza dolną granice napięcia pakietu to możesz spróbować go na chwilę, pod czujną uwagą podładować w trybie ni-mh(małe natęzenie)- oczywiście jeżeli Twa ładowarka taki program posiada. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bruno Opublikowano 29 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2011 Ładowarkę mam niestety taką http://allegro.pl/ladowarka-z-balanserem-do-li-pol-2-i-3s-turnigy-i1575598069.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 29 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2011 Podaj napięcie na pakiecie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bruno Opublikowano 29 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2011 Miernik pokazuje 4,5V. Jest to pakiet 3S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 29 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2011 Możesz spróbować podratować pakiet, ale nie ma gwarancji, że się uda. Zlutuj razem szeregowo 3 baterie AA. Do końca takiego pakietu dolutuj dwa przewody w różnych kolorach, najlepiej z takimi końcówkami pomiarowymi jak do mierników (igiełki). Teraz, pilnują polaryzacji, czyli + do +, dotykasz końcami pakietów do wyprowadzeń cel na złączu do ładowarki. Są tam takie blaszki wystające z boku. Złącze ma jeden kabe czerwony to plus pierwszej celi. Następny za nim jest jej minus. Dotykasz NA KILKA SEKUND do tego czerwonego plusem pakietu z AA, i minusem do następnego w kolejności (styki 1 (czerwony +) i 2 (-). Po kilku sekundach mierzysz na stykach, które dotykałeś napięcie. Gdy jest za małe - dotykasz raz jeszcze. Gdy osiągnie 3V, przesuwasz się o jeden styk. Czyli teraz styk 2 (+) i 3 (-) Powtarzasz do 3V i styk 3 (+) z 4 (-). Najlepiej, żeby wszystkie cele miały podobne napięcie. Gdy podładujesz tak cele do 3V (to naprawdę kwestia sekund), podłączasz ładowarkę i ładujesz pakiet. Ale - pod ciągłym nadzorem. Co parę minut sprawdzaj temperaturę i czy nie puchnie pakiet. Jeżeli rośnie temperatura lub pakiet zaczyna puchnąć - wyłączasz. Pakiet do utylizacji (czyli do oddania w sklepie gdzie ostał kupiony lub w punkcie utylizacji baterii i akumulatorów - nie wolno ich wyrzucać do śmieci). Po naładowaniu, pomierz napięcia na celach (styk 1 z 2, 2 z 3, 3 z 4). Powinny być równe, ok 4,2V. Dwie godzinki później pomierz je ponownie - Muszą być nadal równe i tej samej wysokości. Wyraźny spadek napięcia celi to dowód na jej uszkodzenie. Następnego dnia powtórz badanie. Jak pakiet wytrzyma 48h bez zmiany napięcia cel, to przeżył. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanJ4 Opublikowano 30 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2011 W tym temacie znajdziesz kolego sposoby (podobne do tych kolegi madriana) zaradzające podobnym sytuacjom http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=36431 Pamiętaj tylko o ostrożności! I napisz o wyniku. Powodzenia! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blekis Opublikowano 30 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2011 eee kombinacje alpejskie robicie z tym wybudzeniem pakietu, opis trochę nasuwa myśl że do tego potrzebne jest co najmniej labolatorium NASA. Jeśli masz pakiet 3S bierzesz zasilacz 12v i podpinasz go na chwile ( ok 1 min), w tym czasie napięcie na celach podniesie do ok 2,8-3 V na cele. Szybciutko podpinamy ładowarkę i jedziemy dalej do pełna. Mój pakiet miał po 0.5 V na cele po reanimacji ma się bardzo dobrze Powodzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanJ4 Opublikowano 30 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2011 I tak jest opisane.. :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gmeracz Opublikowano 30 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2011 A ja tylko dodam, że wprawdzie "wybudzanie" martwego lipola z agonii daje rezultat, to jego wydajność będzie już do końca niska. Do prostych zastosowań jeszcze się nada, ale jednak poniżej 2,7V/celę następuje nieodwracalna reakcja chemiczna i pakiet zdycha. A widać to pod większym obciążeniem, bo pakiet szybko siada i za szybko się naładuje - pozornie oczywiście bo stracił pierwotną pojemność. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bruno Opublikowano 1 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2011 Zastosowałem metodę podana przez blekis (dzięki ) Po uruchomieniu silnika wszystko działa ok. Tylko nie wiem jak będzie z pojemnością. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Galileo Opublikowano 2 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2011 <empty> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 2 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2011 Mam tą ładowarkę. Ale i tak program li pol w niej nie pomoże jak aku rozładowany drastycznie. Dopuściłem się dwukrotnie rozładowania pakietu poniżej minimalnej wartości. Ładowarka pokazywała błąd. I co wtedy? Tak jak wyżej pisano. Program nimh, podładować do ok 10V i ponownie na program li pol. Dobra ładowarka nie oznacza braku problemów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanJ4 Opublikowano 3 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2011 Dobra ładowarka nie oznacza braku problemów.Tak jak stacja benzynowa nie odpowiada za pusty bak w samochodzie. :wink: Ale dobry strażnik przed nadmiernym rozładowaniem może. Na przykład taki, do modeli bez napędu (szybowce, itp.) http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=14446 lub pakietów zasilających (tu 2S) http://hobbywawa.pl/index.php/sklep?page=shop.product_details&flypage=flypage_new.tpl&product_id=1044&category_id=7 lub innych http://hobbywawa.pl/index.php/sklep?page=shop.product_details&flypage=flypage_new.tpl&product_id=538&category_id=7 htpp://hobbywawa.pl/index.php?page=shop.browse&category_id=7&vmcchk=1&option=com_virtuemart&Itemid=53 Można też zastosować sprytne rozwiązanie: podłączyć buzzer służący do szukania zgubionego modelu który uruchamia się po utracie sygnału lub wyłączeniu nadajnika przypominając nam o wyłączeniu (i rozłączeniu) zasilania. http://sklep.avt.pl/photo/_pdf/AVT2812.pdf?sess_id=817488f8baf5f9ba6908ba88e6bcdd81 Są to oczywiście tylko przykłady, inwencja kolegów mile widziana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eptita Opublikowano 7 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2011 Sposób kolegi madriana jest naprawdę skuteczny u mnie 100% powodzenia. Fakt pakiet nowy 3 ładowania i zjechałem poniżej dopuszczalnego minimum napięcia, ale dla mnie jest nie zauważalna różnica pojemności lub czasu pracy. Powiem jaśniej zachowuje się jak nowy. Dziękuje madrian za takie rady, 80zł w kieszeni. Cena baterii AA 2.30zł Dziękuje Piotr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi