Jump to content

Black Horse - SUPER AIR


pacek

Recommended Posts

dzięki :) zależy mi na informacjach typu na co zwrócić uwagę, może coś trzeba wzmocnić, wymienić itp może ktoś ma jakieś doświadczenia z eksploatacji tego modelu acha jakie serwa do niego wsadzić

Link to comment
Share on other sites

Ten model jest dosyć podobny do AT 40-L, które to również miał Stosiek w sprzedaży. Podejrzyj sobie w komentarzach do AT jakie tam były niuanse, może to okaże Ci się pomocne w uruchamianiu nowej zabawki:

http://nastik.pl/trener-dolnoplat-at40l-brak-pri-53.html?reviews_id=64

http://nastik.pl/trener-dolnoplat-at40l-brak-pri-53.html?reviews_id=31

http://nastik.pl/trener-dolnoplat-at40l-brak-pri-53.html?reviews_id=32

http://nastik.pl/trener-dolnoplat-at40l-brak-pri-53.html?reviews_id=36

http://nastik.pl/trener-dolnoplat-at40l-brak-pri-53.html?reviews_id=5.

Serwa standard, jak to jest podane w opisie modelu na stronie sklepu. Silnik może ten http://nastik.pl/asp-fs61ar-p-454.html . Mała nadwyżka mocy nie powinna zaszkodzić. Henio-Tiger do AT 40-L dał silnik o ile dobrze pamiętam OS-70 4T. Powodzenia.

Link to comment
Share on other sites

Widzialem AT 40 L osobiście. Faktycznie fajny modelik, mysle, ze jego uzytkownik Grzegorz cos tu wiecej napisze. Z moich obserwacji - mocowanie podwozia w skrzydlach latwo się wyrabiało - skonczylo się przeróbką na 2 koła w kadłubie i kółko ogonowe.

 

modelmaniak,

Tania chińska zabawka...
- a na cholere mu coś drogiego i markowego jak to też dobrze poleci?
Link to comment
Share on other sites

Mialem..... Przeróbka podwozia rzeczywiscie konieczna bo potem naprawa kesonow w skrzydlach nie nalezy do przyjemnych. Ja zmienilem równiez umiejscowienie serw-szposly na ogon. Po jakims krecie warto raczej odchudzic konstrukcje niz ja wzmacniac-to naprawde wytrzymaly samolot cprzynajmniej moj zbudowany byl z b twardej balsy.... Ogolnie model ciekawy latwy w pilotarzu. Jesli trzeba jest szybki i pozwala na wiele wiecej niz standardowe trenerki. Silnik wiekszy niz 2 takt 7.5 bedzie moim zdaniem przesada. Moj polegl po awarii dzwigni wysokosci przy "kosiaku". :cry: mimo wszystko polecam :wink:

Link to comment
Share on other sites

Posiadalem kiedys AT40L. Model lata bardzo poprawnie, mozna nim wykonac znacznie wiecej niz zwyklym gornoplatem. Da sie tym nawet leciec na zyletke oraz wisiec na smigle. Autorotacyjne figury rowniez kreci bardzo ladnie. Silnik Super Tigre 7,5cm3 bardzo odpowiedni do tego modelu.

Podwoznie to wg mnie jedyna wada tego modelu. Nalezy zwrocic uwage, czy nie sa zwichrowane powierzchnie sterow, oraz przed przyklejeniem sprawdzic zakres wychylen.

 

Podwizie mocowane jest do malych klockow ktore najlepiej odrazu wyciac i wkleic ponownie ze wzmacniajaca skrzynka.

Link to comment
Share on other sites

Ostatnio mam okazję oglądać SUPER AIR w akcji co wyjazd na lotnisko :) Model lata szybko i poprawnie lecz co mnie najbardziej zdziwiło to jego wytrzymałość :shock: Co lądowanie pilot popełnia błąd i albo spada przed lotniskiem w krzaki albo zawadza o jakieś drzewa i spada na drogę - zawsze coś. Z wszystkich tych opresji model wychodzi bez większych uszkodzeń a nie jednokrotnie wszyscy już myśleliśmy że model skasowany a tu co najwyżej łatka i wio :)

Link to comment
Share on other sites

Ostatnio mam okazję oglądać SUPER AIR w akcji co wyjazd na lotnisko :) Model lata szybko i poprawnie lecz co mnie najbardziej zdziwiło to jego wytrzymałość :shock: Co lądowanie pilot popełnia błąd i albo spada przed lotniskiem w krzaki albo zawadza o jakieś drzewa i spada na drogę - zawsze coś. Z wszystkich tych opresji model wychodzi bez większych uszkodzeń a nie jednokrotnie wszyscy już myśleliśmy że model skasowany a tu co najwyżej łatka i wio :)

 

Więc tak od razu odradzę zakup tego modelu. O ile lata on ładnie i poprawnie to nie jest na pewno taki trwały. Miałem styczność z dwoma Super Air i Tornado (i jeszcze inne modele tej firmy o podobnej wytrzymałości). Modele różnią się w zasadzie tylko kadłubem i pokryciem, tak z grubsza. W SA bezwzględnie należy wylaminować przód - wręgę silnikową. W dwóch egzemplarzach widziałem jak w pierwszym locie wręga ta odpada. Listewki w wielu miejscach są klejone na styk. Połówki skrzydeł się czasami różnią, itp. Generalnie odradzam. W tej cenie lub niewiele większej można kupić coś lepszego jak np. wspomniany AT, z którym też miałem styczność. A najlepiej kupić sobie sobie kit - no chyba, że zawsze Ci wszystko wychodzi, silnik nie zamierzenie nie gaśnie, itp.

Link to comment
Share on other sites

Rzeczywiście dwie skrajne opinie :) Ja miałem okazje oglądać jeden egzemplarz za to w najdziwniejszych sytuacjach - nie wiem czy właściciel coś zmieniał, doklejał.

 

AT-40L o ile pamiętam nie ma profilu symetrycznego - to trenerek.

Link to comment
Share on other sites

i co tu robić, bo owszem to będzie pierwsza spalina ale co nie co już latam i nie chciałbym po kilku lotach stwierdzić że czegoś mi brakuje, generalnie szukam akrobata a może by coś z f3a. i podwozie odpowiednie bo mam możliwość startu jedynie z trawy.

Link to comment
Share on other sites

i co tu robić, bo owszem to będzie pierwsza spalina ale co nie co już latam i nie chciałbym po kilku lotach stwierdzić że czegoś mi brakuje, generalnie szukam akrobata a może by coś z f3a.

 

:shock: :devil: :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

to znaczy moje rozważania są spowodowane kosztami.

jak rok temu zacząlem zabawę to miała to być tania zabawa alternatywa dla mojej drugiej pasji enduro i motocrosu.

ale tanie to może być tylko ....... . a żonę mam niestety nie blondynkę i potrafi się już zorientować że to nie przemalowany poprzedni model :shock: itp a i czsem jakiś paragon jej w ręce wpadnie

Link to comment
Share on other sites

AT-40L to nie F3A :)

 

Chodź sama cena modelu jest bardzo interesująca. Cała masa ludzi go chwali i jak wiadomo można nim pokręcić podstawowe figury akrobacyjne. Typowe F3A lub akrobat może być trudny na pierwszy model spalinowy i zbyt szybko zakończyć swój żywot. Wbrew pozorom latanie modelem spalinowym jest o wiele bardziej wymagające aniżeli lot niewielkimi modelami elektrycznymi. Tutaj już w zasadzie powinieneś sam podjąć decyzję - znając swoje możliwości.

 

Tutaj AT-40L w roli holownika.

 

http://video.google.com/videoplay?docid=-5499366562824432764&hl=en

Link to comment
Share on other sites

no właśnie generalnie chodzi mi oto aby nie przegiąć w zadną stronę, dlatego wyeliminowałem górnopłaty, no i zacząłem szukać dolnopłata pozostanę chyba przy moim pierwotnym wyborze tzn. super air (ma podwozie z kólkiem ogonowym) jeszcze tylko wybór silnika myślałem o 2t asp46 wiadomo koszty.

Link to comment
Share on other sites

No to jak koszty to pozostaje wybór pomiędzy ASP i SUPER TIGRE silnik 46 lub 51. (ta sama waga silnika co 40) moc większa.

 

Osobiście skłaniałbym się ku ST ale to już indywidualna sprawa. Zdania w tym temacie są mocno podzielone.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.