Skocz do zawartości

Pomoc w silniku ASP 7,5 ccm


modelarzkobi

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 120
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Od dwóch dni próbuję uruchomić silnik. Co ja źle robię, że nawet raz mi nie zaskoczył?. Jak pwinno być odkręcone urządzenie iglicowe, żeby przepływ paliwa był nie za duży ani nie za mały. Jaki zostawić otwór w gaźniku, żeby silnik zaskoczył. Czy zawsze niedotarty silnik tak trudno uruchomić? Nadal w górnym położeniu tłoka silnik stawia mocny "sztywny" opór. Ten opór jest na tyle mocny, że guma rozrusznika obraca mi się na kołpaku. Starłem całą gumę rzorusznika a silnik nadal jest martwy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli silnik nawet nie zaskakuje to znaczy że nie ma paliwa przy rozruchu.kapnij mu do gaźnika kilka kropel paliwa i powinien zaskoczyć.Jeśli zaskoczy i zaraz zgaśnie to może znaczyć że iglica jest za mocno wkręcona .Miałem ten sam silnik co ty i potrafił być upierdliwy przy rozruchu z palca. Parę razy tak mi śmigło oddało że mi przecięło palec więc bez grubej rękawicy bałem się go odpalać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli silnik ci się blokuje to go poprostu zalewsz paliwem.Wylej to paliwo odkręcając świecę lub przechylając silnik tak by tłumik był na dole i kręc śmigłem aż paliwo wyleci.Nie odkręcaj iglicy więcej jak póltora obrotu i kręć rozrusznikiem jak zobaczysz paliwo w wężyku to ok.Jak nie, odkręć jeszcze trochę i znowu próba.I tak aż zapali.Nie wspomianiałem o świecy bo mam nadzieję że żarzy jak powinna czyli jasny pomarańcz.Jak ci blokuje silnik nie kręć na chama bo coś urwiesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TAk jak pisałem przy rozruchu nie ma paliwa nad tłokiem i dla tego nawet nie zaskakuje.Tak jak pisał jano, jak ci blokuje tłok to może znaczyć że przeholowałeś z tym kapaniem.U mnie sprawdzało sie wykręcenie świecy,odcięcie paliwa i pokręcenie rozrusznikiem wtedy wszystko wydmuchasz.Przy rozruchu możesz też pokręcić chwilę rozrusznikiem bez podłączonej świecy-wtedy paliwo dostanie się nad tłok, potem podpinasz świecę i powinno zaskoczyć. Można też wykręcić świecę i kapnąć kilka kropel bezpośrednio na tłok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też miałem problemy z odpaleniem motorka tylko ze ST 45ABC. U mnie problemem była śrubka wolnych obrotów. Fabrycznie odkręcona była odziwo na 7,5 obrotu i sie gibała na wszystkie strony. Silnik ciągle sie przelewał. Po podpowiedziach kolegów z forum wkręciłem ją na max i odkręciłem na 2-3 obroty. Po wykonaniu tej czynności silnik odpalił:)

 

Ja miałem tak ustawiony silnik:

1. iglica odkręcona na 3 obroty

2. śrubka wolnych obrotów 2-3 obroty

 

Paliwa nie zaciągałem i też nie dawałem ani 1 kropli bezpośrednio na tłok. Po kręceniu rozrusznikiem samo doszło. Aha i jak miałem przepustnice otworzoną na 20-30% ( jak w instrukcji ) to też nie odpalał. Ja miałem otwartą na jakieś 80% i to poskutkowało. Także u mnie problemem była śrubka wolnych obrotów i za mało otwarta przepustnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

A ja mam kilka pytań(związanych z tym silnikiem i żarowymi):

1.Czy używać podkładki pod tłumik dołączonej do silnika, samego silikonu czerwonego, czy połączenia obydwu(wtedy dać silikon od strony podkładki czy silnika?)

2.Czytałem że silnik ma być zalany.Czy to oznacza że mam zakropić kilka kropli paliwa do gaźnika, czy zakręcić parę razy śmigłem przed podłączeniem żarki?

3.Który przewód z zbiornika należy podłączyć do tłumika?Ten którego końcówką się tankuje(tą zagiętą)?I po co jest kawałek przewodu w pudełku z silnikiem, jest króciutki więc pewnie łączy coś w obszarze silnika tylko co?

To chyba na tyle.Aha jeszcze jedno:czy hamownią może być deseczka z płyty wiórowej(grubej na 2cm), oczywiście z wyciętym otworem pod silnik, przymocowaną do imadła a te do biurka.Żeby nie było że chcę zaczadzić siebie i domowników :lol: to biurko stoi w domku narzędziowym w ogrodzie i drzwiczki w nim będą otwarte na oścież :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad.1 Może być bez silikonu.

Ad2. Zatkać palcem tłumik i kilka razy przekręcić śmigłem, obserwując wężyk paliwa idący do rozpylacza gaźnika - powinien się wypełnić paliwem.

Ad3. Połączyć ten, który ma na końcu ciężarek i sięga (prawie) dna zbiornika.

Płyta wiórowa jest zbyt mało zwięzła, czyli może się wykruszyć; lepsza sklejka wielowarstwowa.

I napisz jaki to silnik, bo od wielkości sporo zależy. Wygiętych rurek też może być spora, a przy każdym zbiorniku inaczej, więc ew. fotka.

Co do wentylacji - powinno wystarczyć, choc lepiej byłoby na powietrzu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik taki jak w temacie(ASP.46AII-7.5ccm).Z czym mam połączyć wężyk paliwa idący do gaźnika?Skąd załatwić tanio taką sklejkę bo lotnicza za droga.Sorry za takie pytania ale jestem zupełnie zielony jeżeli chodzi o silniki spalinowe.A co do wentylacji:chociaż się nie chce, zawsze można wystawić biureczko na dwór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3.Który przewód z zbiornika należy podłączyć do tłumika?Ten którego końcówką się tankuje(tą zagiętą)?I po co jest kawałek przewodu w pudełku z silnikiem, jest króciutki więc pewnie łączy coś w obszarze silnika tylko co?

 

Ad3. Połączyć ten, który ma na końcu ciężarek i sięga (prawie) dna zbiornika.

 

Do tłumika podłączasz wężyk który w zbiorniku posiada końcówkę wygiętą do góry. Ten o którym pisze Karlem to wężyk zasilający silnik podłączasz go do gniazda iglicy. (coś Karlemowi się pokićkało :) )

 

Posiadasz ASP.46AII. To silnik z tylną regulacją. Wężykiem dołączonym do silnika łączysz gniazdo iglicy z rozpylaczem (gaźnikiem).

Sorry za takie pytania ale jestem zupełnie zielony jeżeli chodzi o silniki spalinowe.

 

Jakie Sorry :) Ty po prostu jesteś LEŃ!

 

Szukając grafik w google pod hasłem ASP.46AII znajdziesz zdjęcia Twojego silnika gdzie jak byk widać jak połączyć iglicę z rozpylaczem.

 

Wpisując hasło w forumową wyszukiwarkę "instalacja paliwowa" trafiłbyś na ten temat:

Jak powinna wygladac poprawna instalacja paliwowa ?

 

Wpisując hasło w forumową wyszukiwarkę "docieranie ASP" trafiłbyś na ten temat:

Docieranie ASP 46 A. tam z kolei na instrukcję. Ja dodam Ci jeszcze jedną - więcej obrazków :)Tutaj Co prawda do innego silnika ale zasady są identyczne. A że angielski? Przecież jest Google tłumacz.

 

... po co samemu spróbować coś poszukać nie ? :)

 

Edit: Jesteś takim leniem że nie chciało Ci się przeczytać wątku w którym piszesz! Odpowiedzi na niektóre Twoje pytania tu padły i na pewno na przyszłe też :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, niestety trochę jestem leniwy :D

Zadam jeszcze jedno pytanie na które nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi: docierać z użyciem aparatury czy ręcznie ustawiać przepustnicę?Podejrzewam że to drugie ale wolę się upewnić.

EDIT:I skąd wziąć tanią sklejkę na hamownię do docierania(mocowaną w imadle).Sklejki.pl może być?Jaka grubość wystarczy?A może użyć innego materiału?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dzisiaj, po powrocie z wakacji, wreszcie zabrałem się za montaż silnika.Mam pytanie:w których miejscach użyć tych podkładek przypominających przecięte o-ringi?Czy to są te podkładki sprężynujące, o których pisze w instrukcji silnika, aby nie stosować ich przy śrubach dokręcających gaźnik.Mam je użyć przy mocowaniu gniazda iglicy, tak?Przepraszam za infantylność pytania ale nie znalazłem nigdzie na forum ani po za nim odpowiedzi :oops:

EDIT;Widzę, że śrubek przy gaźniku nie można dokręcić do końca.Więc może do nich używa się tych podkładek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.