mike217 Opublikowano 3 Lipca 2011 Opublikowano 3 Lipca 2011 No i jestem po kolejnej imprezie. Opisywany Zipp, został rozłądowany 2 razy na treningu i zaliczył 3 biegi na imprezie. Na 2 pierwsze biegi jeszcze prądu starczyło, gładka woda w 3 biegu zabiła akumulator. pojemność, po głębokim rozłądowaniu na 2V na cele, spadła do 5200. Akumulator nie nadaję się do dalszych startów. Reasumując za 29 dolarów , pościgałem się w 3 imprezach rangi Pucharu Polski. Ciężko o lepszy stosunek jakości do ceny.
Gmeracz Opublikowano 3 Lipca 2011 Opublikowano 3 Lipca 2011 Cześć. Ja używam pakietów w helikach. Jeden 3C lub dwa w szereg. Prądy średnie 20 A, w pikach do 65 A. Rozładowanie do 3,6 V. Ładowane 1C lub najczęściej 2C: - Zippy 2800 35C 3S - 80 cykli, dobrze dają prąd, małe wymiary i są lekkie. Pożyją jeszcze - Turnigy 2450 35C 3S - 80 cykli, trochę mniejszy power ale są przewidywalne. Można dać im w palnik do połowy czasu, później spokojniej ale są stabilne. Długie i płaskie - Turnigy 2200 35C 3S - jak wyżej - Voltz 2600 35C 6S - dają tyle ile silnik chce. Czuć przewagę w locie. Małe i lekkie jak na ten prąd i pojemność, dobrze trzymają balans - FlightMax 2200 30C 3S - dobre przez pierwsze 20 cykli. Potem odpadały przewody balancera (nie silikonowe). Obecnie do lekkiego latania. Średni prąd oddawany i średnia wydajność - Rhino 2250 30C 3S żółte - jak wyżej, szału nie ma. Mają pojemność ale nie chcą dać deklarowanego prądu w szpilkach. Nadają się do stabilnego poboru średniego prądu - FlightPower EVO Lite V2 3S zielone - stara technologia i mizerne możliwości - nano 2200 45-90C 3S - mniejsza rezystancja obiecywała duży prąd (99 A!!!). Przy 50 A zaczęły zdychać i puchnąć, czyli obiecanki cacanki i szkoda dla mnie zachodu. Opisy naszych pakietów będą się różnić bo ich eksploatacja jest różna. Poza tym każdy pakiet umiera jeżeli go rozładujemy poniżej 2,9 V na celę. Tak na prawdę kondycję i wydajność pakietu można ocenić monitoringiem. Oto przykład pracy pakietu w heliku:
pawel66 Opublikowano 3 Lipca 2011 Opublikowano 3 Lipca 2011 nano 2200 45-90C 3S - mniejsza rezystancja obiecywała duży prąd (99 A!!!). Przy 50 A zaczęły zdychać i puchnąć, czyli obiecanki cacanki i szkoda dla mnie zachodu. potwierdzam u mnie identyczna historia ...
pikasiak Opublikowano 3 Lipca 2011 Opublikowano 3 Lipca 2011 nano 2200 45-90C 3S - mniejsza rezystancja obiecywała duży prąd (99 A!!!). Przy 50 A zaczęły zdychać i puchnąć, czyli obiecanki cacanki i szkoda dla mnie zachodu. potwierdzam u mnie identyczna historia ... No właśnie nie wiem co jest z tymi 2200mah 45-90C 3S u mnie identycznie przy stałym obciążeniu około 40A po locie ciepłe i spuchnięte, a to zaledwie 20C (mam ich 4szt. i wszystkie takie same). Ale znowu nano 3000mah 25-50C 3S przy prądach średnio 30-40A w pikach do 85A nadal twarde, podobnie nano 2650mah 35-70C 4S przy prądzie stałym 40A twarde. Także jak widać te 2200 to jakaś lipa.
Olecki75 Opublikowano 3 Lipca 2011 Opublikowano 3 Lipca 2011 Trochę z innej beczki ale o akumulatorach Zippy FlightMax W jednym takim 2S 1300 mAh urwał się kabelek z balansera. Po zdjęciu folii ukazał się dziwny widok, cela pod niebieską folią była cała po nakłuwana tak jak by ktoś z niej tą"opuchliznę" spuszczał. Akumulator dość nowy nie napuchnięty. Wniosek nasuwa się taki, że ta cela jest z odzysku i po jakiś tam zabiegach wróciła do obiegu. Inny też ciekawy przypadek znajomego, który z jakiegoś tam powodu ściągnął folię z 3S 2200 mAh FlightMaxa 30C a na celkach pisało 10C. Czyste chamskie oszustwo - 10C sprzedawane jako 30C. Dla tego już nie dziwi mnie fakt, że moje identyczne 2200 30C spuchło po 10 cyklach przy rozładowywaniu prądem koło 12C. Nie ma też co się dziwić, że z niewiadomych przyczyn LoPole w modelach wybuchają lub następuje samo-destrukcja z niewyjaśnionych przyczyn jak u kolegi Mirolka w pierwszym poście.
mike217 Opublikowano 25 Lipca 2011 Opublikowano 25 Lipca 2011 To zdejmijcie sobie folie z polyquestów firmy enerland. Doznacie szoku jak można ludzi kantować.
Olecki75 Opublikowano 25 Lipca 2011 Opublikowano 25 Lipca 2011 To zdejmijcie sobie folie z polyquestów firmy enerland. Można troszkę więcej na ten temat?
RomanJ4 Opublikowano 25 Lipca 2011 Opublikowano 25 Lipca 2011 Więc myślę, że takie praktyki powinny być publikowane, po co inni koledzy mają się nadziać. I nie jest moim celem uderzenie w naszych sprzedawców detalicznych, bo jak mniemam sami sobie firmowych folii na podróby nie pozakładali, ale może spowoduje to iż sami będą baczniej przyglądać się temu co przyszło od dystrybutora. W końcu im też nie na rękę spalenie komuś modelu za ciężkie czasem pieniądze, o antyreklamie nie mówiąc.
mike217 Opublikowano 25 Lipca 2011 Opublikowano 25 Lipca 2011 Odsyłam do tematu : http://www.modelteam.com.pl/forum/viewtopic.php?t=1352 Przeczytać warto, a i dowiecie się może czegoś więcej o lipo. Michał Hoffa
slimas Opublikowano 1 Sierpnia 2011 Opublikowano 1 Sierpnia 2011 A co myślicie o pakietach Parkzone 1300mah 20c ? Posiadam taki i narazie ładowałem go tylko raz z racji iż pogoda tragiczna i niema jak uczyć sie latać
kminek Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Od siebie: Turnigy 2200 20 C 3s (1 szt.) (http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__9805__Turnigy_2200mAh_3S_20C_Lipo_Pack_DE_Warehouse_.html) - całkiem ok. Bez niespodzianek. Dobrze się ładują. Nie puchną (kilka kretów). Rok użytkowania. Nie grzeje sie. Powiedzmy że standardzik. Zippy 2200 20 C 3s (2 szt.) http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__6306__ZIPPY_Flightmax_2200mAh_3S1P_20C.html - rewelacja !!! Również rok użytkowania, również kilka kretów ale jak zakładam pakiet ZIPPY po tym jak wczesniej latałem na Turnigy (w/w) to czuć zdecydowanie wiecej mocy. Oba pakiety ładują sie równie dobrze, trzymają napięcie, nie puchną ale jednak korzystniej wypada ZIPPY. Nie mam pojecia w czym rzecz. ZIPPY po intensywnym uzytkowaniu w locie przez 15 min. w ogole sie nie grzeje. PELIKAN 1500 mAh 3s (standardowo dodany do zestawu ARF) - słabiutko. Po roku i kilku kretach cieżko go doładować pożądanym napięciem, wydaje sie ze lekko spuchł. Bardzo mocno się grzeje.
zzradek Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Rok użytkowania.To znaczy ile ładowań. Tak w przybliżeniu. Pytam, bo mnie te FlightMaxy 2200 wytrzymują tak: (prądy ok 15C. ładowanie: 0.5C) po 20 ładowaniach jest spuchnięty po 35 wyraźny spadek parametrów, opór się podwaja, pojemność wynosi 70-80% początkowej po 45 ładowaniach nie nadaje się do niczego. Najczęściej tak puchnie że wybucha (no powiedzmy rozszczelnia się) w modelu. miałem 4 sztuki, żaden nie wytrzymał dłużej.
kminek Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Rok użytkowania.To znaczy ile ładowań. Tak w przybliżeniu. Pytam, bo mnie te FlightMaxy 2200 wytrzymują tak: (prądy ok 15C. ładowanie: 0.5C) po 20 ładowaniach jest spuchnięty po 35 wyraźny spadek parametrów, opór się podwaja, pojemność wynosi 70-80% początkowej po 45 ładowaniach nie nadaje się do niczego. Najczęściej tak puchnie że wybucha (no powiedzmy rozszczelnia się) w modelu. miałem 4 sztuki, żaden nie wytrzymał dłużej. ZZRADEK Ok. 15 ładowań. Póki co pakiety ZIPPY nie są spuchnięte. Będe zatem monitorował co się bedzie dalej działo. Troche by było to dziwne bo jak wspomniałem teraz te pakiety są rewelacyjne. Ja ładuje pakiety max. 2 C. Zazwyczaj od 2A do 4A. Ładowarka Accucell 6. A swoją drogą jestem ciekawy co robicie ze zużytymi/wadliwymi pakietami ? Mam na mysli miejsce utylizacji
zzradek Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Opublikowano 18 Sierpnia 2011 A swoją drogą jestem ciekawy co robicie ze zużytymi/wadliwymi pakietami ? Mam na mysli miejsce utylizacjiJuż chyba w każdej instytucji, większych sklepach, szkołach itp są pojemniki na zużyte baterie.
alberto6 Opublikowano 23 Września 2011 Opublikowano 23 Września 2011 Ja mogę się wypowiedzieć na temat 2 pakietów. Turnigy 2200 20C 3S. Łącznie około 20 cykli, współpracuje z dzwonkiem TP, bez szaleństw - nie katowany, ładowany HK ECO6 prądem od 1,4-2A. Dziś ostatnie ładowanie i wchodzi 2450 mAh !!! Zippy 2200 3S Wszystko jak wyżej, dziś weszło do niego 1900 mAh ale nie był rozładowany do końca - jak będę ładował następnym razem to uaktualnię. Z tym pakietem miałem taki mały epizod. Po lataniu nie odpiąłem pakietu od elektroniki. W domu podpiąłem aparaturę do komputera i nieświadomy tego coś tam grzebałem. Szwagierka nieźle się wystraszyła bo nie wiedziała co się tak tłucze w nocy, a to tylko śmigło smyrało o zamrażarkę Zaraz po tym odpiąłem pakiet. Nazajutrz chciałem pakiet podpiąć do ładowarki a tu zonk - jedna cela delikatnie spuchnięta, a ładowarka nie wykrywa pakietu. No cóż, odłożyłem go na półkę, zamówiłem wcześniej opisany pakiet Turnigy na allegro a ten leżał jakiś tydzień, może dwa. Po tym czasie chciałem go obejrzeć, a tu płaski jak by był nowy. Podpiąłem go pod ładowarkę i programem lipo-balance małym prądem podładowałem. Na starcie pakiet pokazywał jakieś 10,2V a przy ładowaniu weszło do niego 2750 mAh !!! Po tym incydencie pakiet działa bez zarzutów i wchodziło do niego podobnie jak do Turnigy.
szpachla Opublikowano 28 Czerwca 2014 Opublikowano 28 Czerwca 2014 Po ładowaniu. Przewody lutowane po raz setny. Turnigy 1000mah - 20C - Standard Niebieszczak:) +- 50 ładowań prąd ładowania zazwyczaj 2-2,5A prąd rozładowania 10-20A Pakiet ma 2 lata. Pomimo wysokiego prądu ładowania (zalecany 1A) pakiet dalej żyje. Wydajność prądowa na oko spadła ze 20% od nowości ale dalej da się latać na tym pakiecie np. quadem albo esą. Ogólnie mogę polecić w tej cenie jest klasyk.
Rekomendowane odpowiedzi